Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Onze droomreis naar de USA juli/augustus 2016

Discussie gestart

Cees A

Klopt wat je schrijft over die (on)zichtbare prijzen. Bij doorklikken zie je ze wel.

Een huurdag is, zoals Johan al schrijft, 24 uur.
De huurdag van een op maandag om 17.00 uur opgehaalde auto eindigt op dinsdag 17.00 uur.
Breng je die auto op dinsdag pas om 20.00 uur terug dan worden je 2 huurdagen in rekening gebracht.

Je moet door immigratie en douane op de luchthaven waar je Amerika binnenkomt.
Omdat je over immigratie/douane in LA schrijft neem ik aan dat je rechtstreeks naar LA vliegt.
Immigratie en douaneformaliteiten nemen ongeveer 1 - 1½ uur in beslag.
Ik zou meteen de middag van aankomst de auto al ophalen. Anders moet je daar de volgende ochtend weer helemaal voor terug.
Reken voor ophalen van de auto via de balie afhankelijk van de drukte ½ - 1 uur.
Het moet dus zeker lukken om voor 17.00 uur op weg te zijn.
Hou rekening met het tijdverschil van 9 uur. 17.00 uur in LA is 02.00 uur in de nacht in Nederland.
Je bent helemaal gaar van de lange vliegreis en voor jouw gevoel is het midden in de nacht.
Je bent in een vreemd land met vreemde verkeersregels in een voor jou vreemde auto.
Ik zou dus niet te ver meer rijden, ergens in de buurt een hotel zoeken en vroeg gaan slapen.
De volgende ochtend ben je (ook weer door dat tijdverschil) om 4 of 5 uur klaarwakker en dat gegeven kun je gebruiken om vroeg te gaan rijden.


#31 - 14-10-2015, 21:37 uur

DeReintjes

Hallo Forumleden,

Auto geboekt. Bij Herz. Telefonisch. Je krijgt dan ook nog 15% korting als je een mastercard creditcard hebt.
Het is de 7/8 Passenger Standard 4WD SUV (Categorie L4) bv de  (L4) Ford Explorer geworden. Voor bijna 4 weken 967 USD. Goede deal lijkt me?
Nu door met de route bepalen. Valt nog niet mee. Kom bij Yosemite precies in het weekend uit. Eens kijken hoe ik dat kan vermijden. (Route als voorbeeld route van de site met 2 dagen SF)

Gr Thijs
#32 - 17-10-2015, 11:11 uur

Marianne

Je hebt in principe wel ruimte om de weekenden te vermijden hoewel het lastig is om zowel LAs vegas als Yosemite in het weekend te vermijden. Als je schuift met je dagen LA zou je het zo kunnen doen:

za   9 juli   Amsterdam    -   LA
zo   10 juli   LA
ma   11 juli   L
di   12 juli   LA    -   Pismo Beach
wo   13 juli   Pismo Beach    -   Monterey
do   14 juli   Monterey    -   San Francisco
vr   15 juli   San Francisco
za   16 juli   San Francisco   
zo   17 juli   San Francisco    -   Yosemite
ma   18 juli   Yosemite   
di   19 juli   Yosemite   
wo   20 juli   Yosemite    -   Mammoth Lakes
do   21 juli   Mammoth Lakes    -   Death Valley
vr   22 juli   Death Valley    -   Las Vegas
za   23 juli   Las Vegas   
zo   24 juli   Las Vegas
ma   25 juli   Las Vegas    -   Zion
di   26 juli   Zion
wo   27 juli   Zion    -   Bryce
do   28 juli   Bryce    -   Capitol Reef
vr   29 juli   Capitol Reef    -   Monument Valley
za   30 juli   Monument Valley    -   Page
zo   31 juli   Page    -   Grand Canyon
ma   1 augustus   Grand Canyon
di   2 augustus   Grand Canyon    -   Kingman
wo   3 augustus   Kingman    -   LA
do   4 augustus   LA   
vr   5 augustus   LA

Je zit nu wel op verschillende momenten in LA maar op zich hoeft dat niet een probleem te zijn; het kan er sowieso wel handig zijn om op meerdere locaties te overnachten. Die laatste dag zou je voor iets in de omgeving van Santa Monica kunnen kiezen; je zit dan dicht bij LAX en je kunt nog even van het strand genieten.
Ik heb er nu Capitol Reef tussen gezet, maar je kunt ook die dag ergens anders gebruiken en van Bryce naar Page rijden.

Marianne

#33 - 17-10-2015, 12:14 uur

Cees A

Mooi geregeld met die huurauto.  :afro:

Jullie hebben 4 weken vakantie, dus je zal waarschijnlijk nog wat toevoegen aan de basisroute.
Je plannen wat dat betreft zijn echter nog wat vaag.
Misschien moet je eens een (voorlopig) routeplan plaatsen waarin je interesses tot uitdrukking komen.

V.w.b. dat toevoegen:
Als je bijvoorbeeld toch al een paar dagen San Diego had willen toevoegen zou je die dagen San diego vooraan in je route kunnen zetten.
De rest schuift dan automatisch een paar dagen door waardoor je na het weekend in Yosemite aankomt.
San Diego is als stad 1000 keer leuker en gezelliger dan LA. 
Ik heb (maar dat is persoonlijk) helemaal niks met LA en zou er zelf zeker geen 4 dagen willen verblijven
Als jij of je kinderen echter pretparkfans (Disney, Universal) zijn kun je niet om LA heen en dan moet je wel een aantal dagen LA inplannen

Je zou ook eens kunnen kijken hoe je uitkomt met je weekenddagen als je de gehele route omdraait.
Je eindigt dan je route met Yosemite - San Francisco - Monterey - Pismo Beach - LA.
#34 - 17-10-2015, 12:34 uur

Dirc

Hier ook liever San Diego dan LA.

LA dit jaar 4 dagen bezocht waarvan 1 Disney, 1 Universals en 2 LA zelf. Die laatste 2 hadden wij achteraf liever ergens anders of ook in Disney geplant.
San Diego is voldoende te doen natuurlijk voor een aantal dagen.
OldTown, GasLamp, Schiereiland, Dagje strand, Outlet Center bij de Hotel Circle etc. etc.

En als je in San Diego bent: mexicaans eten natuurlijk. Aanrader oldtown rockin baja en dan vooral de Big Baja Bucket!
#35 - 17-10-2015, 18:38 uur

DeReintjes

Hallo allemaal,

Bedankt weer voor jullie reacties. Heb er veel aan.
 

vr   22 juli   Death Valley    -   Las Vegas
za   23 juli   Las Vegas   
zo   24 juli   Las Vegas
ma   25 juli   Las Vegas    -   Zion

Allereerst nog ff een reactie op het bericht van Marianne. In jou schema ziitten we precies in het weekend in Las Vegas. Heb ff zitten kijken voor hotels maar dan betaal je inderdaad zeker het dubbele. Dat gaat hem helaas niet worden.

Ik heb nu LA-LA 1 t/m 8 in een file staan. Allemaal rondjes rechtsom met hier en daar een dagje meer of minder. Ga er nu maar 1 opzetten en wacht jullie reacties af. Er mag geschoten worden >:D

Uitgangspunten:
  • Geen weekend in Yosemite. Is dit echt een must?
  • Geen weekend in Las Vegas
  • Wij zijn geen types voor lange moeilijke wandelingen. Fysiek kan mijn vrouw dat ook niet aan. Kortere wat makkelijkere tochtjes willen we zeker doen.
  • Poging om veel natuur af te wisselen met een paar keer stad/vertier.
Here we go:

Niet dus. Ik probeer tekst met een aantal kolommen vanuit een Excel file over te zetten maar hij zet het niet netjes onder elkaar. Ook vanuit een txt bestand niet. Hoe doe ik dat? Of moet ik echt alles apart intypen?
[/list]
#36 - 21-10-2015, 21:28 uur

Marianne

Als je niet te veel kolommen/tekst gebruikt is het best leesbaar. Ik heb hierboven google gebruikt, maar vanuit excel is het wat netter. Ik gebruik altijd 4 kolommen; dag, van, naar. En een extra kolom met een - er in. En dan gewoon kopiëren en plakken. Dat komt toch altijd wel leesbaar over.

Als je in het weekend in Yosemite zit zou ik zeker in het park overnachten zodat je in elk geval nog de rustige avonden in het park hebt en je ook geen tijd kwijt bent met het rijden naar het park en het zoeken naar een parkeerplaats.

Marianne
#37 - 21-10-2015, 21:46 uur
« Laatst bewerkt op: 21-10-2015, 21:49 uur door Marianne »

DeReintjes

OK, dan maar zo. Zelf vind ik het niet zo leesbaar maar ik ga het proberen.

Enige uitleg.
Om Yosemite in het weekend te vermijden heb ik de route tot SF met 1 dag ingekort. Dit wordt lastig denk ik als we bv een ochtend/middag willen gaan whalewatchen.  Ook in SF zelf heb ik maar 1 dag. 1 van deze 2 geschrapte dagen zou terug kunnen. Dan zit ik nog niet in Yosemite in het weekend.
Bij Yosemite zelf twijfel ik of we met een halve dag op woensdag en dan de donderdag om Tioga pas te rijden (heen en terug?) ook uit kunnen? Daar zou een dag af kunnen?
In dit schema ga ik niet via Mammoth lakes naar DV, daar is weing te zien heb ik het idee, maar via Sequoia? Dit is misschien wat ambitieus dus graag jullie mening. We zouden daar dan maar een middag hebben. Velen vinden dit park mooier dan Yosemite. Dan via DV naar LV.
Maar 1 volledige dag LV. Dan evt nog een ochtend en 's middags naar Zion. Of 's ochtend weg en via Valley of Fire naar Zion.
Van Zion t/m Moab standaard denk ik.
Moab-Page in een dag via MV? Is MV een park waar je ff langs rijdt of moet je daar echte een dag voor uittrekken?
In Page heb ik 1 volledige dag terwijl dat in de standaard schema's vaak MV-Page-GC is. Kan het met 1 overnachting in Page?
GC maar een dagdeel. Dat is denk ik voor ons genoeg. Wij gaan niet afdalen of zo.
Dan naar San Diego. Dit is voor mij optioneel, geen must.
Dan eindigen in LA, eerst ergens bij Long Beach voor Disneyland, daarna richting Santa Monica voor Universal etc.
Onder in het schema is wat mij betreft nog flink wat mogelijk. San Diego is geen must en LA zou ook nog dag minder kunnen. Er zijn dus nog mogelijkheden om ergens een dag tussen te plannen.
Denk dat er genoeg reden tot discussie zal zijn dus brand maar los.

MvG Thijs

zaterdag   9-jul   Amsterdam    -   LA   aankomst 14.40
zaterdag   9-jul   LA    -   buiten LA, noord west   proberen verder?
zondag   10-jul   buiten LA, noord west    -   Morro Bay   
maandag   11-jul   Morro Bay    -   San Francisco   Whale watching? Ochtend?
dinsdag   12-jul   San Francisco    -      
woensdag   13-jul   San Francisco    -   Yosemite   ochtend rijden, middag Yosemite in?
donderdag   14-jul   Yosemite    -   Yosemite   
vrijdag   15-jul   Yosemite    -   Sequoia NP   Sequoia NP middag?
zaterdag   16-jul   Sequoia NP    -   Death Valley   
zondag   17-jul   Death Valley    -   Las Vegas   via Badwater
maandag   18-jul   Las Vegas    -      
dinsdag   19-jul   Las Vegas    -   Zion   ochtend nog LV?, shopping? Of Valley of Fire middag?
woensdag   20-jul   Zion    -   Zion   
donderdag   21-jul   Zion    -   Bryce   via Zion overlooking trail
vrijdag   22-jul   Bryce    -   Capitol Reef   via Hwy 12
zaterdag   23-jul   Capitol Reef    -   Moab   via 24
zondag   24-jul   Moab    -   Moab   Arches
maandag   25-jul   Moab    -   Moab   Canyons land, Dead Horse Point
dinsdag   26-jul   Moab    -   Page   Via Monument Valley?
woensdag   27-jul   Page    -   Page   Horseshoe Bend, Antelope Canyon
donderdag   28-jul   Page    -   Grand Canyon   Grand Canyon
vrijdag   29-jul   Grand Canyon    -   Kingman   proberen verder dan Kingman?
zaterdag   30-jul   Kingman    -   San Diego   
zondag   31-jul   San Diego    -   San Diego   Seaworld?
maandag   1-aug   San Diego    -   Long Beach   middagje strand?
dinsdag   2-aug   Long Beach    -   Santa Monica   Disneyland?
woensdag   3-aug   Santa Monica    -      Universal Studios
donderdag   4-aug   Santa Monica    -      ? Beverly Hills, shoppen?
vrijdag   5-aug   Santa Monica    -   LAX   vertrek 16.55
zaterdag   6-aug   Aankomst Amsterdam    -      


#38 - 22-10-2015, 00:00 uur

Wop

    Ik probeer tekst met een aantal kolommen vanuit een Excel file over te zetten maar hij zet het niet netjes onder elkaar. Ook vanuit een txt bestand niet. Hoe doe ik dat? Of moet ik echt alles apart intypen?
    [/list]

    *offtopic*
    Als je een bericht gaat opstellen heb je in het forum ook een tabel optie.  Icoon 12 en 13 vaanf de linkerkant in de onderste rij....

    Of volg de instructies in dit bericht: http://forum.verenigdestaten.info/forum-aangelegenheden/gebruik-smf-bulletin-board-code-voor-maken-van-tabellen/
    #39 - 22-10-2015, 07:49 uur

    Cees A

    Het is nog een hele puzzel om zowel bezoek aan de pretparken als Yosemite en Las Vegas buiten de weekends te houden .
    Ik heb, zoals je ziet, 2 dagen LA naar voor gehaald. Niet ideaal, ik weet het. Ik had ze ook liever allemaal op het einde gezet, maar ja ....
     
    Er is 1 overnachting in Monterey toegevoegd om ruimte te maken voor je whale watch tour.
    Die whale watch tour kun je m.i. het beste doen op de ochtend van 14 juli. (de zee is in de ochtenduren vaak ook wat rustiger)
    Het is van Monterey naar San Francisco maar 2 uurtjes rijden dus je hebt tijd genoeg voor die tour.
    Bovendien hoef je je dan op 13 juli niet te haasten. Tussen Morro Bay en Monterey is de kust het mooist en er zijn diverse mooie parken.
    Arriveer je toch op tijd in Monterey dan is daar altijd nog de 17 mile drive en het aquarium om de rest van de dag vol te krijgen.
     
    En er is 1 nacht San Francisco toegevoegd omdat ik het idee had dat je 1 dag SF wel erg weinig vond

    Je komt nu op zondagmiddag aan in Yosemite. De weekendgangers beginnen dan langzaamaan richting huis te trekken.
    Ik betwijfel of je tijd hebt voor de Tioga Pass. Is dat erg ? Mwah, ik vind van niet.
    De Tioga Road is best mooi, maar het Alpine landschap zoals je dat daar aantreft vind je in Europa ook.
    Het is in die zin geen uniek en speciaal Amerikaans landschap dat je nergens anders aantreft.
    Bekijk op youtube maar eens wat filmpjes van die Tioga Road en vorm je eigen oordeel.
     
    Door de overnachting op 18 juli naar Fresno te schuiven heb je op 19 juli de hele dag tijd voor Sequoia.
    Je mist hiermee bovendien één (dure) overnachting bij Yosemite.

    Je komt op een donderdag aan in Las Vegas en je hebt ook de gehele vrijdag nog voor Las Vegas.

    Monument Valley is inderdaad een park waar je niet veel tijd aan hoeft te besteden.
    Je kunt, als de toestand van de onverharde weg het toelaat, met je eigen auto Monument Valley in.
    Stop op Hwy 163 voor de grens Utah/Arizona even bij het zogenaamde Forrest Gump Point bij milemarker 13
    In de film eindigt Forrest Gump op dit punt zijn run door Amerika.
    Op dit punt heb je een mooi uitzicht over Mom.Valley. Zie: https://www.flickr.com/photos/yenchao/9070717998

    Als je van Moab via Mon.Valley naar Page rijdt kom je halverwege of eind van de middag pas aan in Page.
    Die dag heb je dus geen tijd meer voor alle bezienswaardige punten bij Page.
    Voor Horseshoe Bend, Antelope Canyon en Lake Powell heb je de gehele volgenda dag echt nodig.
    Je denkt misschien "ik kan toch nog iets in Page doen op de ochtend voordat ik naar Grand Canyon rij" ?
    Dat lijkt me geen goed plan, want dan kom je bij Grand Canyon in tijdsnood.

    Kijk eens wat je van dit schema vindt.

    9 juli  Amsterdam - LAX
    10  Santa Monica, Venice, shoppen
    11  LA (Universal)
    12  LA                - Morro Bay
    13  Morro Bay     - Monterey
    14  Monterey       - San Francisco
    15  San Francisco
    16  San Francisco
    17  San Francisco - Yosemite
    18  Yosemite       - Eind van de dag alvast naar Fresno voor overnachting (is 50 min. van de zuid-ingang van Yosemite)
    19  Fresno          - Door Sequoia nat.park naar Visalia voor je volgende overnachting
    20  Visalia          - Death Valley. (onderweg kun je Red Rock state park bezoeken)
    21  Death Valley  - Las Vegas
    22  Las Vegas
    23  Las Vegas     - Zion (eventueel via Valley of Fire)
    24  Zion
    25  Zion            - Bryce
    26  Bryce          - Capitol Reef
    27  Capitol Reef  - Moab (bezoek onderweg Goblin Valley)
    28  Moab
    29  Moab
    30  Moab          - Page
    31  Page
    1 augustus  Page  - Grand Canyon
    2   Grand Canyon  - Kingman
    3   Kingman       - Anaheim
    4   Disney
    5   LAX           - AMS
    6   Aankomst Amsterdam
       
    #40 - 22-10-2015, 10:04 uur

    Marianne

    Bij Yosemite zelf twijfel ik of we met een halve dag op woensdag en dan de donderdag om Tioga pas te rijden (heen en terug?) ook uit kunnen? Daar zou een dag af kunnen?
    In dit schema ga ik niet via Mammoth lakes naar DV, daar is weing te zien heb ik het idee, maar via Sequoia? Dit is misschien wat ambitieus dus graag jullie mening. We zouden daar dan maar een middag hebben. Velen vinden dit park mooier dan Yosemite. Dan via DV naar LV.
    Ik begrijp niet zo goed waarom je denkt dat er tussen Yosemite en DV niet veel te zien is. De route via de Tioga Pass en de 395 is veel mooier dan de route via Bakersfield. ALs je graag naar Sequoia wilt kun je dat ook na SF doen, en dan naar Yosemite. Kijk eens in ons 2013- en 2015-verslag voor de route tussen ML en DV. Kijk ook eens naar onze andere reisverslagen voor activiteiten in Yosemite in de zomer.
    Even een paar bezienswaardigheden tussen Yosemite en DV: Bodie, Mono Lake, Bristlecone Pines Forest, Manzanar, Alabama Hills.

    Moab-Page in een dag via MV? Is MV een park waar je ff langs rijdt of moet je daar echte een dag voor uittrekken?
    Je hebt daar echt geen dag nodig. Als je een tour wilt doen of zelf het park wil verkennen moet je op een paar uur rekenen. Als je er overnacht (wat wel mooi is omdat de kleuren dan het mooiste zijn) heb je voor Page aan 1 overnachting wel voldoende; zie ons 2008-verslag om daarvan een beeld te krijgen.

    Als je SD zou willen laten vallen zou ik meer tijd uittrekken voor Sequoia en Kings Canyon, en een overnachting bij Monument Valley. Je kunt ook ene volle dag Page er in houden en daar raften op de Colorado of een dag aan Lake Powell doorbrengen. Of maak een uitstapje naar de vele andere bezienswaardigheden bij Page zoals de Toadstool Hoodoo.

    Marianne
    #41 - 22-10-2015, 19:10 uur

    Dirc

    Bij Page is voldoende te doen voor (meer dan) 1 dag.
    Wij wilden dit jaar naar de Antelope Canyon bijvoorbeeld, maar zijn hier gewoon qua tijd niet aan toe gekomen.

    Een paar dingen:
    -De Glen Canyon Dam
    -De grens met Utah als je hier niet doorheen rijdt
    -Horseshoe bend
    -Lonely rock (vlak na de grens met Utah aan de 89 is een strandje waar je deze goed kunt zien. Deze ligt ook niet vol met boten. Je rijdt dan via de Lone Rock Rd)
    -Zonsondergang (ook aan de 98 zit een viewpoint waar het verre van druk is)
    -Marble Canyon
    -Navajo Bridges
    #42 - 23-10-2015, 14:11 uur

    DeReintjes

    Hallo allemaal,

    Wederom erg bedankt voor jullie reacties. Ben met jullie suggesties aan de gang gegaan en dat heeft geleid tot het onderstaande schema.
    KM is bij benadering de afstand tussen de plaatsen, maar zonder km's die je in het park zelf maakt.
    Bij overnachting de plaatsen die ik in gedachten heb. Hebben jullie beter suggesties hoor ik dat graag.
    • Allereerst moet ik voor mijn gevoel eindigen in LA. Ook ben je de eerste dagen toch vroeg wakker dus maar vroeg in de auto stappen.
    • Tussen LA en SF moest een dag tussen, daar was ik zelf ook al een beetje achter gekomen
    • Om Yosemite buiten het weekend te laten vallen maar 1 dag SF
    • Ik heb toch besloten om de Tioga road  te gaan rijden. Ben gek op bergen, vooral met de racefiets, en het ziet er prachtig uit op wat Youtube filmpjes.
    • Yosemite doe ik nu in 1.5 dag met Glacier Point in een middag. Marianne zal hier niet blij mee zijn maar je moet keuzes maken >:D
    • Tussen Yosemite en DV ga ik de suggesties van Marianne beter bekijken en die dag komen we wel door.
    • Vanaf DV t/m Moab lijkt me in orde? LV komen we aan op zondag avond. Volgens mij geen problemen met hotelprijzen?
    • In Page blijft de hele dag gewoon staan zoals in mijn eerdere schema. Genoeg te doen daar.
    • Na Page halve-3/4 dag om GC te bekijken. Is dat genoeg als je er niet in gaat?
    • Na GC door richting Kingman. Denk dat je na GC niet veel verder komt dan Kingman op die dag?
    • Heb wat zitten kijken en Sequoia en Kings Canyon lijken me erg mooi. Dus heb geprobeerd dat tussen te passen. Van Kingman naar Sequoia is een lange rit. Te lang?
    • In mijn schema heb ik 1.5 dag voor beide parken. Ben er nog niet uit wat logistiek de meest logische route/slaapplaats is en om dan ook nog op die maandag middag richting LA te gaan. Om het allemaal wat rustiger te maken zouden we hier Kings Canyon kunnen laten schieten en de maandag gebruiken om naar LA te rijden.
    • San Diego dus laten schieten en zo 3 dagen LA met 2 dagen pretpark en 1 dag vrij te besteden. Plus nog de ochtend van vertrek. Hier zou nog een dag af kunnen, Disney of de vrij te besteden dag, om elders te gebruiken.

    Zo heb ik genoeg tijd voor de kust naar SF, geen weekend in Yosemite en LV en ook de pretparken buiten het weekend.
    Graag jullie deskundige mening over dit schema.
    Komende week zit ik in China voor mijn werk dus het kan ff duren voor ik weer reageer.

    Gr Thijs

    datumvan - naarkmremarkovernachting
    zaterdag 9 jul: A'dam - LAXAankomst 14.40
    zaterdag 9 jul:LAX - buiten LA, noord west50proberen verder?buiten LA, noord west
    zondag 10 jul:buiten LA, noord west - Pismo Beach290Pismo Beach
    maandag 11 jul:Pismo Beach - Monterey220Monterey
    dinsdag 12 jul:Monterey - SF200Whale watching ochtendSF
    woensdag 13 jul:SFAlcatraz?SF
    donderdag 14 jul:SF - Yosemite310ochtend rijden, middag Glacier Point?El Portal
    vrijdag 15 jul:Yosemite - Mammoth Lake170Yosemite Valley en Tioga roadMammoth Lake
    zaterdag 16 jul:Mammoth Lake- DV240Panamint Springs?
    zondag 17 jul:DV - LV350via BadwaterLV
    maandag 18 jul:LVLV
    dinsdag 19 jul:LV - Zion220ochtend nog LV?, shopping? Of Valley of Fire middag?Hurricane?
    woensdag 20 jul:ZionHurricane?
    donderdags 21 jul:Zion - Bryce175via Zion overlooking trailTropic of Panguitch
    vrijdag 22 jul:Bryce - Capitol Reef210via Hwy 12Torrey
    zaterdag 23 jul:Capitol Reef - Moab250via Goblin Valley State ParkMoab
    Zondag 24 jul:MoabArchesMoab
    maandag 25 jul:MoabCanyons land, Dead Horse PointMoab
    dinsdag 26 jul:Moab - Page430via Monument ValleyPage
    woensdag 27 jul:PageHorseshoe Bend, Antelope CanyonPage
    donderdag 28 jul:Page - GC230Grand CanyonYusayan?
    vrijdag 29 jul:GC - Kingman270proberen verder te komen als Kingman?Kingman
    zaterdag 30 jul:Kingman - Sequoia685(te) lange rit??
    zondag 31 jul:Sequoia NP\Kings Canyon?
    maandag 01 aug:Sequoia NP\Kings Canyon - Anaheim360halve dag Kings Canyon, daarna naar LA?Anaheim
    dinsdag 02 aug:Anaheim - Santa Monica100DisneySanta Monica
    woensdag 03 aug:Santa Monica50Universal StudiosSanta Monica
    donderdag 04 aug:Santa Monica50Beverly Hills? Shoppen?Santa Monica
    vrijdag 05 aug:Santa Monica - LAX13vertrek 16.55
    zaterdag 06 aug:Aankomst Amsterdam

    #43 - 23-10-2015, 22:40 uur

    Cees A


    Allereerst moet ik voor mijn gevoel eindigen in LA. Ook ben je de eerste dagen toch vroeg wakker dus maar vroeg in de auto stappen.
    Ik snap het helemaal. Ik had, zoals ik ook schreef, in m'n vorige schema LA met tegenzin naar voor gehaald.

    Tussen LA en SF moest een dag tussen, daar was ik zelf ook al een beetje achter gekomen.
    Heb je in het topic over de voorbeeldroute gezien wat er allemaal te zien en te doen is langs de Californische kust ?

    Om Yosemite buiten het weekend te laten vallen maar 1 dag SF
    Ik heb toch besloten om de Tioga road  te gaan rijden. Ben gek op bergen, vooral met de racefiets, en het ziet er prachtig uit op wat Youtube filmpjes.
    Yosemite doe ik nu in 1.5 dag met Glacier Point in een middag. Marianne zal hier niet blij mee zijn maar je moet keuzes maken.

    Het is jouw vakantie en jouw route. Je hoeft niemand te plezieren. Marianne niet, mij niet, niemand.

    Tussen Yosemite en DV ga ik de suggesties van Marianne beter bekijken en die dag komen we wel door.
    Ook hiervoor wordt in het topic van de voorbeeldroute veel informatie gegeven.

    Vanaf DV t/m Moab lijkt me in orde? LV komen we aan op zondag avond. Volgens mij geen problemen met hotelprijzen?
    Geen probleem. Houden zo dit stuk. Op de dag dat je van Moab naar Page rijdt win je nog 1 uur ook, want je komt in een andere tijdzone.

    In Page blijft de hele dag gewoon staan zoals in mijn eerdere schema. Genoeg te doen daar.
    Klopt. (zie info bij voorbeeldroute)

    Na Page halve-3/4 dag om GC te bekijken. Is dat genoeg als je er niet in gaat?
    Ja. Kijk eens op de kaart van het park (zie voorbeeldroute)
    Je komt bij Desert View het park binnen en je rijdt dan eigenlijk langs de rimrand richting visitorcenter.
    Bij de diverse uitzichtpunten langs de weg zijn parkeerplaatsen zodat je even kunt parkeren, rondlopen, kijken en foto's maken.
    Zie info bij voorbeeldroute over wat je nog meer zou kunnen doen.

    Na GC door richting Kingman. Denk dat je na GC niet veel verder komt dan Kingman op die dag?
    Ligt eraan wat je nog wil doen die ochtend. Het is maar 270 km, 2½ uur rijden naar Kingman
    Als je een (groot) deel van die dag nog bij Grand Canyon besteedt (misschien helicoptervlucht? ) is Kingman ver genoeg.
    Rij je vroeg of halverwege de ochtend al weg bij Grand Canyon dan kun je (na de lunch in Kingman) nog doorrijden via de Sitgreaves Pass en Oatman naar Needles.
    Oatman is een leuk western-dorpje aan de oude Route 66 waar de ezels (nazaten van ezels van voormalige mijnwerkers) los door het dorp lopen. Leuk voor een tussenstop.
    Needles is niet bijzonder, maar er zijn veel hotels en je zit wat dichter bij Sequoia zodat je rijdag daar naar toe wat korter wordt.
     
    Heb wat zitten kijken en Sequoia en Kings Canyon lijken me erg mooi. Dus heb geprobeerd dat tussen te passen.
    Dat is ook mooi. Voor wat het waard is, ik vind persoonlijk Sequoia/Kings Canyon mooier dan Yosemite. Het is er ook een stuk rustiger.

    Van Kingman naar Sequoia is een lange rit. Te lang?
    Valt wel mee. Zeker als je probeert om in Needles te overnachten i.p.v. Kingman. Dat scheelt op deze rijdag sowieso al 1 uur rijden.
    Vanaf Needles is het 550 km, 5½ uur rijden. Het is allemaal snelweg, dus dat schiet lekker op.
    Het landschap is niet denderend, het grootste deel rij je door dorre en doodse woestijn. In de Californische vallei wordt het groener.
     
    In mijn schema heb ik 1.5 dag voor beide parken.
    Ben er nog niet uit wat logistiek de meest logische route/slaapplaats is en om dan ook nog op die maandag middag richting LA te gaan.

    Als je van Needles af komt zou je die nacht kunnen overnachten in Three Rivers (ligt tegen de zuidelijke ingang van Sequoia)
    Je zou ook in Visalia kunnen blijven. Visalia is een grotere plaats met meer hotels, restaurants, shoppingmogelijkheden.
    Visalia ligt op 45 min rijden van de zuidelijke ingang van Sequoia.

    Voor je andere overnachting(en) bij Sequoia/Kings Canyon heb je 3 mogelijkheden. Binnen het park, in de buurt van het park of in Fresno.
    Info parkaccommodaties: http://www.nps.gov/seki/planyourvisit/lodging.htm
    Info accomodaties binnen 30 mijl buiten het park: http://www.nps.gov/seki/planyourvisit/lodgingoutsideparks.htm   (let op de ligging ! )
    In Fresno zijn vele hotels. De prijzen liggen lager dan die in/vlakbij het park.
    Omdat Fresno weer een grotere plaats is is hier automatisch meer keus in restaurants en shopping.
    Fresno ligt op 1 uur rijden van de splitsing waar je linksaf gaat naar de ingang van Kings Canyon en rechtsaf naar de noordelijke ingang van Sequoia. 
     
    Om het allemaal wat rustiger te maken zouden we hier Kings Canyon kunnen laten schieten en de maandag gebruiken om naar LA te rijden.
    Dat kan. Die keus is aan jou. Ik zal je wat "leesvoer" geven over het park zodat je een beeld kunt vormen.
    Info: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/nationaleparken/california/sequoia/sequoiakings.html
    Kaart van het park: http://www.nps.gov/hfc/carto/PDF/SEKImap3.pdf

    San Diego dus laten schieten en zo 3 dagen LA met 2 dagen pretpark en 1 dag vrij te besteden. Plus nog de ochtend van vertrek. Hier zou nog een dag af kunnen, Disney of de vrij te besteden dag, om elders te gebruiken.
    Ik ga me de komende week toch nog eens buigen over je route. Jij zit toch in China, dus ik heb tijd genoeg ...........
    Zou er eventueel 1 dag LA naar voor kunnen worden gehaald ? Of is dat een no-go area ?
    #44 - 24-10-2015, 10:30 uur

    DeReintjes

    Hallo Cees,

    Nog ff een snelle reactie voordat ik morgen in het vliegtuig stap.

    Allereerst moet ik voor mijn gevoel eindigen in LA. Ook ben je de eerste dagen toch vroeg wakker dus maar vroeg in de auto stappen.
    Ik snap het helemaal. Ik had, zoals ik ook schreef, in m'n vorige schema LA met tegenzin naar voor gehaald.
    No go area is misschien overdreven maar alleen als het echt niet anders kan (dus liever niet ;D)

    Tussen LA en SF moest een dag tussen, daar was ik zelf ook al een beetje achter gekomen.
    Heb je in het topic over de voorbeeldroute gezien wat er allemaal te zien en te doen is langs de Californische kust ?
    Heb al zoveel gelezen dat ik er vierkante ogen van krijg. Genoeg te doen en te zien dus vandaar die dag extra

    Na GC door richting Kingman. Denk dat je na GC niet veel verder komt dan Kingman op die dag?
    Ligt eraan wat je nog wil doen die ochtend. Het is maar 270 km, 2½ uur rijden naar Kingman
    Als je een (groot) deel van die dag nog bij Grand Canyon besteedt (misschien helicoptervlucht? ) is Kingman ver genoeg.
    Rij je vroeg of halverwege de ochtend al weg bij Grand Canyon dan kun je (na de lunch in Kingman) nog doorrijden via de Sitgreaves Pass en Oatman naar Needles.
    Oatman is een leuk western-dorpje aan de oude Route 66 waar de ezels (nazaten van ezels van voormalige mijnwerkers) los door het dorp lopen. Leuk voor een tussenstop.
    Needles is niet bijzonder, maar er zijn veel hotels en je zit wat dichter bij Sequoia zodat je rijdag daar naar toe wat korter wordt.

    Hier heb ik een denkfout gemaakt. Op de weg van Page naar GC kunnen we al veel zien op de Desert View Drive.  Eventueel volgende dag (deel) van de ochtend nog daar besteden en dan doorrijden. Dan moet Needles zeker haalbaar zijn.

    In mijn schema heb ik 1.5 dag voor beide parken.
    Ben er nog niet uit wat logistiek de meest logische route/slaapplaats is en om dan ook nog op die maandag middag richting LA te gaan.

    Als je van Needles af komt zou je die nacht kunnen overnachten in Three Rivers (ligt tegen de zuidelijke ingang van Sequoia)
    Je zou ook in Visalia kunnen blijven. Visalia is een grotere plaats met meer hotels, restaurants, shoppingmogelijkheden.
    Visalia ligt op 45 min rijden van de zuidelijke ingang van Sequoia.

    Ik ga eens kijken wat er in Three Rivers te krijgen is qua accommodaties. Anders zal het toch wel Visalia worden.
    De volgende overnachting zou zo dicht mogelijk bij de West Entrance van Kings canyon moeten liggen (of in het park zelf?). Willen we die dag nog wat zien van Kings Canyon en ook nog naar LA rijden. Ik denk dat dit alles wat teveel van het goede is voor op 1 dag. Hier hink ik op 2 gedachten: of na Sequoia 1 dag besteden aan Kings Canyon en pas de volgende dag=dinsdag, naar LA rijden (2 dagen LA over) of Kings Canyon vergeten en op maandag naar LA rijden (3 dagen LA over)

    Er zijn nog wat noten te kraken maar we zijn aardig op weg lijkt me.
    Bedankt dat je ons zo goed op weg helpt.

    Gr Thijs

    #45 - 24-10-2015, 22:26 uur

    leden:

    0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


    Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15