Ah, je bent weer terug uit China zie ik.
Ik ben nog aan het stoeien geweest met je route, maar ik blijf aanlopen tegen weekends in plaatsen waar dat niet gewenst is.
Ook bij het compleet omdraaien van de route is dat het geval.
Vandaar dat je geen nieuw bericht van mij hebt gezien.
Omdat je, terecht, toch wat aan zit te hikken tegen de hotelprijzen wil ik daar het volgende over kwijt.
Het vinden van een goed, betaalbaar hotel is het vinden van een juiste balans tussen locatie, prijs en kwaliteit.
Voor locatie betaal je de hoofdprijs. Jammer, maar zo is het gewoon.
Als locatie voor jou belangrijk is moet je de bijbehorende prijzen accepteren.
Ga je, zoals ik eerder schreef, wat verder van een park of stadscentrum af zitten dan daalt je prijs met sprongen.
Je moet dan wel accepteren dat je wat verder moet rijden.
Voor sommige forumleden (Marianne) is locatie heilig, prijs onbelangrijk en een half uurtje rijden ondenkbaar.
Die houding zie je terug in haar hotel-adviezen (die ze graag en veelvuldig herhaalt)

Ik ben wat "zuuniger" , let wat meer op de prijs/kwaliteitsverhouding en vind het helemaal niet erg om een stukje te rijden om bij een park te komen.
Zo overnacht ik voor Zion altijd in St.George. 50 min rijden van Zion.
Naast het feit dat dit plaatsje vele hotels telt vind ik het ook nog eens een heel erg leuk plaatsje.
Het barst er van restaurants en er zijn veel shopping mogelijkheden (waaronder outlets)
Het Pioneer Park is erg leuk. Zie deze video:
https://www.youtube.com/watch?v=30p1Qu6MPrgDe splinternieuwe Red Hills Desert Garden (geopend mei dit jaar) ook:
http://www.saltproject.co/blog/red-hills-desert-garden-st-georgeDe spierwitte Mormonentempel in het centrum zie je al van ver:
https://www.lds.org/church/temples/st-george-utah?lang=engNu zeg je misschien: "allemaal leuk en aardig, maar wij komen voor Zion" .
Ja, inderdaad, wij ook, maar na een hele dag door een natuurpark sjouwen vind ik wat afwisseling in de avonduren ook wel aardig.
Vaak wordt je bang gemaakt met het verhaal dat je je auto bij Zion nergens kwijt kunt en daarom alleen al in Springdale MOET slapen.
Onzin ! Als je een beetje vroeg (rond 09.00 uur) in Zion bent heb je nog alle plaats van de wereld.
Kom je echter 1½ uur later dan staat alles vol. Uitslapen op zo'n dag is dus geen goed idee ...........
Ik was dit jaar in het memorial day weekend in Las Vegas en de daaropvolgende maandag, memorial day zelf, was onze 1e dag in Zion.
(goeie planning Cees ...... hoe krijg je het voor elkaar ........)
Wij hadden 2 volle dagen in Zion, maandag en dinsdag. Ik reed beide dagen om 08.00 uur weg uit St.George en was om 08.50 uur in Zion.
Parkeerplaatsen bij Zion waren nog (meer dan) half leeg. Ik kon parkeren waar ik wilde.
Als je toch wat opziet tegen dat op en neer rijden is er, als je ergens meerdere nachten verblijft, nog een andere mogelijkheid.
Je kunt dan bekijken of je de eerste of de laatste nacht kunt overnachten in een plaatsje dat in je reisrichting ligt, maar wel iets verder van het park.
Je middelt hiermee een dure dichtbij-park-overnachting met een goedkope overnachting verderop.
Nadeel van deze werkwijze is dat je wat meer moet wisselen van hotel. Je mist de rust van het meerdere dagen op 1 plaats zijn.
Zoals Johan zou zeggen, "ieder voordeeel heb z'n nadeel"
Je kunt deze tactiek op meerdere plaatsen toepassen. Bekijk dus, voor we hierop doorgaan, even serieus naar deze optie.
Ter verduidelijking: in het geval van Zion zou je bijvoorbeeld het volgende kunnen doen;
Op 19 juli rij je van Las Vegas naar Zion. Je schrijft dat je in LV nog wat wil shoppen en onderweg Valley of Fire wil bezoeken.
Daarnaast verlies je die dag ook nog eens 1 uur omdat je in een andere tijdzone komt.
Naar verwachting arriveer je dus vrij laat in de middag in Utah en doe je die dag niets meer in Zion.
Wat voor zin heeft het dan om op 19 juli in het dure Springdale dichtbij Zion te overnachten ?
Als je op 19 juli in St.George blijft slapen kun je daar de namiddag en avond besteden met de hierboven genoemde dingen.
Op 20 juli rij je vroeg naar Zion, je hebt de hele dag + de avond voor Zion en je slaapt in het nabijgelegen Springdale.
Op die manier middel je een goedkope overnachting in St.George met een dure in Springdale.
Om het voorbeeld compleet te maken: Zou je het rondje andersom gereden hebben en vanaf Bryce komen had je het zo kunnen doen:
De rijafstand Bryce - Zion is maar een paar uur. Je arriveert dus al voor de middag in Zion en hebt nog een hele middag voor het park.
Je overnacht in Springdale, de volgende ochtend check je uit bij dat hotel, blijft de hele dag nog in Zion en je rijdt in de namiddag naar St.George.
Ook dan middel je weer een dure met een goedkopere overnachting zonder extra op en neer te hoeven rijden.
Het vervolg van deze reis is immers naar Las Vegas en St.George ligt mooi in de rijrichting van Las Vegas.
Genoeg St.George promotie. Ik bedoel maar te zeggen dat het de moeite loont om verder te kijken dan het park of directe omgeving.
Voor Zion is er ook nog Hurricane. 30 min rijden van Zion. Hurricane is minder "levendig" dan St.George, maar ligt wel dichterbij Zion.
Ik zou zeker alle mogelijkheden en prijzen in beide plaatsjes eens vergelijken met die in Springdale.
Daarna kun je altijd nog beslissen of het prijsverschil het op en neer rijden rechtvaardigt.
Zo zijn er bij ieder park en bij iedere stad prijsvriendelijker alternatieven te vinden.
Voor Bryce zou je eens in Panguitch kunnen kijken
Voor Grand canyon in Valle (30 min van Grand Canyon) of Williams (op 1 uur rijden)
Voor San Francisco scheelt het een (stevige) slok op een borrel als je buiten het centrum zit.
Ik ga nu niet te uitgebreid in op alle mogelijkheden want anders wordt het verhaal veel te lang.
Kijk eerst eens welk idee je aanstaat. Als je er sowieso niets voor voelt zijn we gauw uitgepraat.
Voel je er wel voor dan kunnen we wat uitgebreider de alternatieven voor andere parken en plaatsen bespreken.