Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Onze droomreis naar de USA juli/augustus 2016

Discussie gestart

Marianne

Als je naar Sequoia gaat zou ik zeker ook Kings Canyon bezoeken. Voor zowel Sequoia als Kings Canyon liggen de Grant Grove cabins of de John Muir Lodge heel goed. Voor Cedar Grove (aan het eind van de prachtige Kings Canyon scenic byway) is de Cedar Grove Lodge een aanrader. Zie voor beide ons 2013-verslag.

Als je 2 nachten Page hebt kun je inderdaad wel op tijd naar de GC. Ik kan bij de GC toch aanraden om een stuk naar beneden te lopen. Dat hoeft helemaal niet ver te zijn, maar voor een goede indruk van de canyon is dat toch wel een aanrader. Kijk ook daarvoor eens in ons 2013-verslag.

Bij Bryce zie ik dat je naast Tropic ook Panguitch noemt. Ik zou de voorkeur geven aan Tropic. Maar de Bryce view Lodge is ook een mogelijkheid, dan zit je nog dichter bij het park. Bij Tropic heb je ook voldoende mogelijkheden. Je zit dan ook gunstig voor de rit naar Capitol reef. Wij deden dit jaar vanuit Tropic nog de Mossy Cave Trail, zie hier ons verslag van de rit van Tropic naar Capitol Reef.

Voor Zion is Springdale de beste uitvalsbasis omdat je dan met de gratis shuttlebus naar het park kunt en geen parkeerproblemen hebt. Het is wel duurder dan Hurricane, maar motels als de Canyon Ranch Motel of de Zion Park Lodge zijn betaalbaar.

Kijk voor de Grand Canyon eens naar een overnachting in het park, bijvoorbeeld in de Maswik Lodge; er is nu nog voldoende keuze. Zie daarvoor www.grancanyonlodges.com.

Marianne
#46 - 24-10-2015, 23:25 uur

Old Faithful

Ik zou ook Kings Canyon zeker niet overslaan. Je zou op 30 juli in Three Rivers (of Visalia, verder maar waarschijnlijk goedkoper) kunnen overnachten, op 31 juli de bezienswaardigheden in Sequoia N.P. bezoeken en dan via Kings Canyon doorrijden tot Cedar Grove en de volgende dag weer via Kings Canyon naar Anaheim rijden. Probeer te voorkomen dat je op 31 juli terug naar Three Rivers of Visalia moet rijden. Dat kost je heel veel tijd.

Ik denk dat Marianne het Zion Park Motel bedoelt.

Goede reis en veel plezier bij de voorbereiding.
#47 - 25-10-2015, 12:06 uur
Groet,

Old Faithful

DeReintjes

Hallo beste Forumleden,

Bedankt maar weer voor het meedenken. Heb gisteravond de reacties van Marianne en Old Faithfull ter harte genomen. Voorlopig hou ik het schema zoals het is. Cees A wou zich nog eens over het schema buigen, maar is er nog niet aan toe gekomen denk ik. Kings canyon blijft er in. Heb gisteren behoorlijk wat hotels voorlopig geregeld via Booking.com.  Alles nog  te cancellen tot vlak voor aankomt uiteraard. We komen nu zaterdag de 30e aan in Visalia. Three rivers was niet zoveel  (naar de zin) te vinden. Voor zondag de 31e heb ik John Muir Lodge geboekt (Cedar Grove niets meer beschikbaar voor die data). Maandag de 1e aug moeten we dan ook nog in Anaheim zien te komen. Verder heb ik wat geboekt in Springdale, Tropic, Torrey en Moab en Yusayan. Page nog niet.
Ik heb alleen gezocht op een famillie kamer voor 4 personen. Is goedkoper dan 2 x 2. Toch vallen me de prijzen, vooral bij de parken, toch wat tegen. Misschien kijk ik op de verkeerde sites en zoek ik toch teveel in het wat luxere segment. Probeer toch wat te kiezen met een wat hogere beoordeling en wat faciliteiten bv een zwembad voor wat afkoeling. Maar prijzen van 200-300 dollar per nacht zijn eerder regel dan uitzondering. Voor 4 personen is dat op zich nog niet zo verkeerd, maar toch...
Als er iemand suggesties heeft voor bepaalde accomodaties in de plaatsen die wij aan doen hou ik me aanbevolen.
Als ik alles ongeveer klaar heb zet ik ze wel eens op een rijtje hier op het forum.

Alvast bedankt en tot ziens.
Gr Thijs
#48 - 03-11-2015, 18:26 uur

Cees A

Ah, je bent weer terug uit China zie ik.
Ik ben nog aan het stoeien geweest met je route, maar ik blijf aanlopen tegen weekends in plaatsen waar dat niet gewenst is.
Ook bij het compleet omdraaien van de route is dat het geval.
Vandaar dat je geen nieuw bericht van mij hebt gezien.

Omdat je, terecht, toch wat aan zit te hikken tegen de hotelprijzen wil ik daar het volgende over kwijt.
Het vinden van een goed, betaalbaar hotel is het vinden van een juiste balans tussen locatie, prijs en kwaliteit.
Voor locatie betaal je de hoofdprijs. Jammer, maar zo is het gewoon.
Als locatie voor jou belangrijk is moet je de bijbehorende prijzen accepteren.
Ga je, zoals ik eerder schreef, wat verder van een park of stadscentrum af zitten dan daalt je prijs met sprongen.
Je moet dan wel accepteren dat je wat verder moet rijden.
Voor sommige forumleden (Marianne) is locatie heilig, prijs onbelangrijk en een half uurtje rijden ondenkbaar.
Die houding zie je terug in haar hotel-adviezen (die ze graag en veelvuldig herhaalt)  innocent

Ik ben wat "zuuniger" , let wat meer op de prijs/kwaliteitsverhouding en vind het helemaal niet erg om een stukje te rijden om bij een park te komen.
Zo overnacht ik voor Zion altijd in St.George. 50 min rijden van Zion.
Naast het feit dat dit plaatsje vele hotels telt vind ik het ook nog eens een heel erg leuk plaatsje.
Het barst er van restaurants en er zijn veel shopping mogelijkheden (waaronder outlets)
Het Pioneer Park is erg leuk. Zie deze video: https://www.youtube.com/watch?v=30p1Qu6MPrg
De splinternieuwe Red Hills Desert Garden (geopend mei dit jaar) ook: http://www.saltproject.co/blog/red-hills-desert-garden-st-george
De spierwitte Mormonentempel in het centrum zie je al van ver: https://www.lds.org/church/temples/st-george-utah?lang=eng

Nu zeg je misschien: "allemaal leuk en aardig, maar wij komen voor Zion" .
Ja, inderdaad, wij ook, maar na een hele dag door een natuurpark sjouwen vind ik wat afwisseling in de avonduren ook wel aardig.

Vaak wordt je bang gemaakt met het verhaal dat je je auto bij Zion nergens kwijt kunt en daarom alleen al in Springdale MOET slapen.
Onzin ! Als je een beetje vroeg (rond 09.00 uur) in Zion bent heb je nog alle plaats van de wereld.
Kom je echter 1½ uur later dan staat alles vol. Uitslapen op zo'n dag is dus geen goed idee ...........
Ik was dit jaar in het memorial day weekend in Las Vegas en de daaropvolgende maandag, memorial day zelf, was onze 1e dag in Zion.
 (goeie planning Cees ...... hoe krijg je het voor elkaar ........)
Wij hadden 2 volle dagen in Zion, maandag en dinsdag. Ik reed beide dagen om 08.00 uur weg uit St.George en was om 08.50 uur in Zion.
Parkeerplaatsen bij Zion waren nog (meer dan) half leeg. Ik kon parkeren waar ik wilde.

Als je toch wat opziet tegen dat op en neer rijden is er, als je ergens meerdere nachten verblijft, nog een andere mogelijkheid.
Je kunt dan bekijken of je de eerste of de laatste nacht kunt overnachten in een plaatsje dat in je reisrichting ligt, maar wel iets verder van het park.
Je middelt hiermee een dure dichtbij-park-overnachting met een goedkope overnachting verderop.
Nadeel van deze werkwijze is dat je wat meer moet wisselen van hotel. Je mist de rust van het meerdere dagen op 1 plaats zijn.
Zoals Johan zou zeggen, "ieder voordeeel heb z'n nadeel"
Je kunt deze tactiek op meerdere plaatsen toepassen. Bekijk dus, voor we hierop doorgaan, even serieus naar deze optie.

Ter verduidelijking: in het geval van Zion zou je bijvoorbeeld het volgende kunnen doen;
Op 19 juli rij je van Las Vegas naar Zion. Je schrijft dat je in LV nog wat wil shoppen en onderweg Valley of Fire wil bezoeken.
Daarnaast verlies je die dag ook nog eens 1 uur omdat je in een andere tijdzone komt.
Naar verwachting arriveer je dus vrij laat in de middag in Utah en doe je die dag niets meer in Zion.
Wat voor zin heeft het dan om op 19 juli in het dure Springdale dichtbij Zion te overnachten ?
Als je op 19 juli in St.George blijft slapen kun je daar de namiddag en avond besteden met de hierboven genoemde dingen.
Op 20 juli rij je vroeg naar Zion, je hebt de hele dag + de avond voor Zion en je slaapt in het nabijgelegen Springdale.
Op die manier middel je een goedkope overnachting in St.George met een dure in Springdale.

Om het voorbeeld compleet te maken: Zou je het rondje andersom gereden hebben en vanaf Bryce komen had je het zo kunnen doen:
De rijafstand Bryce - Zion is maar een paar uur. Je arriveert dus al voor de middag in Zion en hebt nog een hele middag voor het park.
Je overnacht in Springdale, de volgende ochtend check je uit bij dat hotel, blijft de hele dag nog in Zion en je rijdt in de namiddag naar St.George.
Ook dan middel je weer een dure met een goedkopere overnachting zonder extra op en neer te hoeven rijden.
Het vervolg van deze reis is immers naar Las Vegas en St.George ligt mooi in de rijrichting van Las Vegas.

Genoeg St.George promotie. Ik bedoel maar te zeggen dat het de moeite loont om verder te kijken dan het park of directe omgeving.
Voor Zion is er ook nog Hurricane. 30 min rijden van Zion. Hurricane is minder "levendig" dan St.George, maar ligt wel dichterbij Zion.
Ik zou zeker alle mogelijkheden en prijzen in beide plaatsjes eens vergelijken met die in Springdale.
Daarna kun je altijd nog beslissen of het prijsverschil het op en neer rijden rechtvaardigt.

Zo zijn er bij ieder park en bij iedere stad prijsvriendelijker alternatieven te vinden.
Voor Bryce zou je eens in Panguitch kunnen kijken
Voor Grand canyon in Valle (30 min van Grand Canyon) of Williams (op 1 uur rijden)
Voor San Francisco scheelt het een (stevige) slok op een borrel als je buiten het centrum zit.
Ik ga nu niet te uitgebreid in op alle mogelijkheden want anders wordt het verhaal veel te lang.
Kijk eerst eens welk idee je aanstaat. Als je er sowieso niets voor voelt zijn we gauw uitgepraat.
Voel je er wel voor dan kunnen we wat uitgebreider de alternatieven voor andere parken en plaatsen bespreken.

#49 - 03-11-2015, 19:49 uur
« Laatst bewerkt op: 04-11-2015, 10:57 uur door Cees A »

Terpies

Citaat
Ik heb alleen gezocht op een famillie kamer voor 4 personen. Is goedkoper dan 2 x 2.

Ik weet niet of je kinderen het erg vinden om in één bed te moeten slapen in de vakantie, maar in de USA zijn de meeste hotel kamers zijn te boeken als double queen of double king.

Je krijgt dan twee korte (queen) twee persoons bedden, of twee iets minder korte (king) twee persoons bedden. Ten opzichte van de standaard kamers meestal maar een kleine meerprijs.

Ik ben niet bekend met het fenomeen familie kamer, maar misschien bedoel jij hier wel hetzelfde mee, dan is de post overbodig.

Toen onze twee jongens nog meegingen in de USA sliepen we gewoon ook met zijn vieren op twee bedden in een kamer.

Dan hoef je maar één kamer te boeken, wat je uiteindelijk ook scheelt qua prijs.

Aangezien de meeste hotels/motels ook ingericht zijn op gezinnen die op reis zijn binnen de USA zijn dit type kamers redelijk gebruikelijk, zeker in hotels langs de interstatels/highways/byways.
#50 - 03-11-2015, 21:28 uur

DeReintjes

Hallo,

Terpies: Ik bedoel inderdaad met familiekamer een kamer waar we met zijn vieren in slapen. Misschien niet ideaal, vooral voor de kids, maar anders wordt het veel te duur. Ze hebben het zonder morren geaccepteerd.

Cees A: Ik hou voorlopig de route aan zoals ik die laatst op het forum heb gezet. Ik denk zelf dat ie vrij logisch en goed in elkaar zit nu.
Wat betreft de overnachtingen. Voor mij geen enkel probleem om wat verder van de parken te overnachten. Ik ga dan ook zeker naar je opmerkingen kijken. Als ik de duurdere locaties wat kan afwisselen met wat goedkopere, maar toch kwalitatief goede, ben ik al tevreden. In LV  bv mag het best een keer wat decadent zijn en ook bv in Sequoia is best een dure overnachting. Geen probleem. Bv in Moab ben ik nu voor 3 nachten bijna 700 dollar kwijt. Daar had ik wel wat meer keuze verwacht in wat goedkopere, toch kwalitatief goede, locaties. Dus alle suggesties zijn wederom welkom en ik ga er weer mee aan de slag.
Nu heb ik alles via Booking.com geboekt. Zeggen jullie, lekker doen, of zijn er betere alternatieven. Vindt het wel gemakkelijk om alles via 1 site te boeken.

BvD Thijs

#51 - 04-11-2015, 18:20 uur

Terpies

De laatste nacht in Moab (26 juli in jouw planning) zou je ook naar Blanding kunnen rijden. Dit is ongeveer 1,5 uur (ong 80 mijl)vanaf Moab al op de weg naar Monument Valley.

Er is hier een prima klein motel, de Stone Lizard Lodging, wat wij als zeer goed hebben ervaren (incl. Heerlijk ontbijt in de tuin!) voor de genoemde datum kost een 4-persoons kamer via booking.com €101.

http://www.tripadvisor.nl/Hotel_Review-g56935-d99710-Reviews-Stone_Lizard_Lodging-Blanding_Utah.html

Hiermee spaar je wat reistijd, heb je genoeg tijd voor Monument Valley en ben je ook iets eerder in Page. Bovendien vind in $700 voor drie nachten in Moab behoorlijk aan de prijs....

Voor dat geld slaap je in Las Vegas ongeveer in het Bellagio of Venetian....mocht je dat willen ;)

Edit: op de in het reis schema opgenomen dagen gaat voor dat geld de genoemde hotels niet lukken, maar voor €600 drie nachten in Paris of MGM Grand lukt wel...  :afro:
#52 - 04-11-2015, 20:43 uur
« Laatst bewerkt op: 04-11-2015, 21:08 uur door Terpies »

Marianne

Ik zou niet alleen naar booking,com kijken, waarom is het een voordeel om alles via dezelfde site te boeken? Kijk in welk hotel je wilt zitten en zoek dan de goedkoopste aanbieder.
Voor Moab zie ik voor het Bowen Motel een prijs van 303 dollar voor 3 nachten (2 queens) en voor 382 dollar een family suite. Bij de site van het hotel zelf.
In Springdale kun je de Canyon Ranch Motel proberen, of de Zion Park Motel.
Ik zou me niet te veel blindstaren op luxere kamers; je slaapt er meestal alleen maar. Een zwembad is wel prettig maar vaak stelt een zwembad niets voor (bekijk het maar eens met GoogleMaps) en kun je beter eens ergens een riviertje opzoeken ter afkoeling (in Moab bijvoorbeeld bij de Mill Creek, bij Yosemite in de Merced rioer of in Tenaya Lake).

Marianne
#53 - 04-11-2015, 21:59 uur

Yessica

Goedkoop is lastig in Moab. Wij betaalden vorig jaar september $600 voor 3 nachten in het Morel6. Ik moet er wel bij zeggen dat we laat waren met boeken en er al veel vol zat.
#54 - 05-11-2015, 02:08 uur

Anneleen07

Ik zou op tijd vertrekken uit LV (shoppen kan je de dag voordien overdag doen) om vroeg in Valley of Fire te zijn. Het is daar in de zomer héél warm. Als je er vroeg bent, valt het nog mee om eens uit te stappen en misschien zelfs een korte wandeling te maken. De Fire Wave is een korte wandeling en erg mooi. Wel voldoende water meenemen, op welk tijdstip je ook gaat! Wij vonden Valley of Fire een van de toppers tijdens onze reis. Ik zou het zeker niet overslaan.
#55 - 05-11-2015, 11:30 uur

Cees A

Cees A: Ik hou voorlopig de route aan zoals ik die laatst op het forum heb gezet. Ik denk zelf dat ie vrij logisch en goed in elkaar zit nu.
Goed plan. Ik heb verzuimd om dat eerder te melden (sorry daarvoor) maar je route is gewoon goed uitvoerbaar en zit goed in elkaar

Ik ben persoonlijk geen fan van hotelboekingssites.
Leuk om het totaalaanbod in een plaats te bekijken, maar boeken ? nou, nee.
Ik boek, onder het motto "skip the middle man", liever direct bij het hotel zelf.
Je kunt daar om te beginnen al bepaalde kortingsregelingen aanvinken die op jou van toepassing zijn (AAA, senior, militair enz.)
Bovendien zijn de annuleringsvoorwaarden vaak beter dan bij de algemene boekingssites.
Last but not least. Niet alle hotels staan op de boekingssites.
Het persoonlijk benaderen van dergelijke hotels levert nogal eens een verrassend aanbod op.

Aantrekkend toerisme en door de langdurige crisis achterblijvend aanbod zorgt er voor dat in sommige plaatsen de vraag groter is dan het aanbod.
Moab en Page zijn daar voorbeelden van.
Ik kon dit jaar ook niks betaalbaars naar m'n zin vinden in Moab en ben daarom uitgeweken naar Green River.
De Comfort Inn aldaar was pas helemaal opnieuw gerenoveerd en was van binnen helemaal nieuw. Goed en uitgebreid ontbijtbuffet.
Als walk-in (ik reis op de bonnefooi) betaalde ik daar toen 95 $ per kamer per nacht (excl.tax)  Tot zover de pro's
Nu de contra's: Green River ligt in the middle of nowhere aan de Interstate op 40 min. van de zijweg die naar Canyonlands leidt.
Moab ligt op slechts 15 min. van diezelfde zijweg. Het is dus vanuit Green River wel een stuk verder rijden naar de parken.
Green River als dorp is 3X niks. Het is een typisch "snelwegdorpje". Er zijn geen winkels en er is geen gezellige hoofdstraat zoals in Moab.
Er zijn, afgezien van de diverse snelweg-hotels, maar 2 restaurants (die overigens best goed zijn) en een paar benzinepompen. That's it.
Toch zou ik, als Moab zichzelf zo uit de markt blijft prijzen, een volgende keer weer naar Green River gaan.
Die Comfort Inn was als hotel namelijk perfect en het eten in de 2 restaurants die Green River rijk was, was goed.

Tot zover de persoonlijke noot.
Als ik je schema bekijk zie ik diverse mogelijkheden om te besparen op hotelkosten, zonder in te boeten op kwaliteit.
Algemeen; Aan de Californische kust scheelt het al of je een hotel met of zonder zeezicht neemt.
Een paar stratenblokken vanaf de kust is vaak al een stuk goedkoper.

Kijk in Monterey ook eens naar hotels in Seaside. Seaside ligt aan de landzijde tegen Monterey aangeplakt
Over San Francisco schreef ik toevallig gisteren in een ander topic:
Linkje: http://forum.verenigdestaten.info/reizen-algemeen/route-3weekse-reis/msg139047/#msg139047

Yosemite en directe omgeving zijn duur, maar daar zit je maar 1 nacht dus dat is te overzien.
In Mammoth lakes moet je goedkoop terecht kunnen.
In Death Valley zit je goed in Panamint Springs (net binnen de parkgrens zodat je de gehele volgende dag voor het park hebt)

Over Zion heb ik eerder al genoeg geschreven.
Voor Bryce valt het best mee zie ik. Een Days Inn voor 64 $ in Panguitch en de Quality Inn op de kruising van de 89 en de 12 voor 80$
Zelfs dichtbij het park vind ik het meevallen (Bryce View Lodge en BW Plus Ruby's Inn voor 120 en 123 $ )
Ook bij Capitol Reef is alles redelijk geprijst zie ik. Days Inn en Red Sands liggen schuin tegenover elkaar en kosten 76 en 98 $ per nacht
Ook andere hotels in die omgeving zitten zo'n beetje tussen die prijzen.

Over Moab en Page schreef ik hierboven.
Je kunt in Moab ook de eerder door mij beschreven en later door Terpies gespecificeerde tactiek voor Moab volgen en je laatste nacht naar Monticello of Blanding gaan.
Scheelt je in ieder geval 1 dure nacht in Moab.

Omdat je alleen 28 juli bij Grand Canyon bent moet je zeker eens naar het hotelaanbod in Williams kijken.
Leuk plaatsje en het ligt in je reisrichting voor de volgende dag. Ik zie er genoeg middenklasse hotels tussen de 66 $ (motel 6) en 110 $ (Howard Johnson)

Bij Sequoia zit je de 1e nacht (als je van Needles af komt) in Visalia en de 2e nacht ergens in een parklodge bij de noordelijke ingang van Sequoia.
Dat moet je maar zo houden, want om die 2e nacht een besparing te realiseren moet je naar Fresno. (op 1 uur rijden van Kings Canyon)
Gezien je plannen om de volgende ochtend nog Kings Canyon te bezoeken ligt Fresno dan wel erg ver uit de richting

#56 - 05-11-2015, 12:51 uur

Terpies

Wij zaten toen we Bryce bezochten in het plaatsje Tropic, ongeveer een kwartiertje rijden van de ingang van het park. Motel op de bonnefooi gevonden, ernaast zat een prima restaurant van een mormonen familie.

Het enige nadeel voor ons toendertijd was dat het in Tropic met -8 graden celcius op dat moment alles behalve tropisch was....
#57 - 05-11-2015, 13:21 uur

Marianne

Wij zaten dit jaar in Torrey in de Broken Spur Inn. Op jullie data betaal je daar voor een kamer met 4 personen 109 dollar, incl ontbijt.

Voor Moab zou ik toch de Bowen Motel eens bekijken, je zit daar ook op loopafstand van alle winkels en restaurants.

Als je van de zonsondergang in de GC wilt genieten zonder nog in het donker terug te hoeven rijden zit je voor 107 dollar in de Maswik Lodge.

Marianne
#58 - 05-11-2015, 13:22 uur
« Laatst bewerkt op: 05-11-2015, 13:42 uur door Marianne »

DeReintjes

Beste forumleden,

Ben weer druk bezig geweest met de hotel reserveringen en heb de raadgevingen van diverse mensen hierin meegenomen.  Het schema ziet er tot nu toe zo uit:

za 9 juli:     Good-Nite-Inn/Calabasas (50 km vanaf vliegveld)
zo 10 juli:   Hilton Garden Inn San Luis Obispo/Pismo Beach
ma 11 juli:  Pacific Gardens Inn/Monterey
di 12 juli:    ?/San Francisco
wo 13 juli:  ?/San Francisco
do 14 juli:   Cedar Lodge/El Portal
vrij 15 juli:  The Lodge at Sierra Nevada Resort/Mammoth Lakes
za 16 juli:   El Portal Motel/Beatty
zo 17 juli:   Holiday Inn Club Vacations: Las Vegas at Desert Club Resort/ Las Vegas
ma 18 juli:  Holiday Inn Club Vacations: Las Vegas at Desert Club Resort/ Las Vegas
di 19 juli:    Best Western Travel Inn Saint George/St. George
wo 20 juli:  Bumbleberry Inn/Springdale
do 21 juli:   Bryce Pioneer Village/Tropic
vrij 22 juli:  Broken Spur Inn & Steakhouse/Torrey
za 23 juli:   Holiday Inn Express Hotel & Suites/Moab
zo 24 juli:   Holiday Inn Express Hotel & Suites/Moab
ma 25 juli:  Stone Lizard Lodging//Blanding
di 26 juli:    Holiday Inn Express Hotels/Page
wo 27 juli:  Holiday Inn Express Hotels/Page
do 28 juli:   Best Western Premier Grand Canyon Squire/Tusayan
vrij 29 juli:  Rio Del Sol Inn/Needles
za 30 juli:   Comfort Suites/Visalia
zo 31 juli:  john-muir-lodge/Sequoia
ma 1 aug:  BEST WESTERN PLUS Stovall's Inn/Anaheim
di 2 aug:   ?/Santa Monica?
wo 3 aug: ?/Santa Monica?
do 4 aug;  ?/Santa Monica?

Er zijn nog wel wat pijnpuntjes
- In SF heb in nog niets kunnen vinden ten westen of ten noorden van het vliegveld. Misschien te kieskeurig?
- Death Valley heb ik wat anders verzonnen. Vanuit Mammoth Lakes stop ik niet in Panamint Springs (daar is maar 1 resort?), maar rij door Death Valley die dag naar Beatty. Dit is 110 km verder.  De volgende dag een stukje terug en dan via Badwater naar LA. Kan dit?
- In LA toch maar niet gekozen voor een groot casino hotel maar voor een soort appartement net naast de strip. Iets rustiger hoop ik.
- Moab blijft nog lastig. Heb de laatste nacht verplaatst naar Blanding. Maar blijven nog 2 dure overnachtingen. Zou de eerste nacht nog naar Green River     kunnen verplaatsen.
- Page is een drama. Weinig aanbod en hoge prijzen. Ik heb hier ook zitten kijken om ergens buten de stad te gaan zitten maar volgens mij geen mogelijkheden?
- Overnachting in Tusayan is de duurste van de hele reis. Ook in park zelf niet veel goedkoper? Hier moet ik nog wat verzinnen
- 3 overnachtingen ergens bij Universal+Beverly Hills. Ook hier nog zoekende qua prijs. Zou hier ook extra nacht in Anaheim kunnen bljven en pas de ochtend erop richting Universal etc rijden.

Zit nu op een gemiddelde kamerprijs van 167 dollar voor een famillie kamer voor 4 personen. Dit zal nog wel wat stijgen met nog 5 'dure' nachten in SF en LA erbij. Hopelijk kan ik hier en daar nog wat besparen.

Ik hoor graag weer jullie commentaar. Ben weer een weekje in het buitenland dus reactie kan wat op zich laten wachten.

MvG Thijs

#59 - 08-11-2015, 23:04 uur

Terpies

Citaat
Zit nu op een gemiddelde kamerprijs van 167 dollar voor een famillie kamer voor 4 personen. Dit zal nog wel wat stijgen met nog 5 'dure' nachten in SF en LA erbij. Hopelijk kan ik hier en daar nog wat besparen.

Vind gemiddeld $ 167 voor een kamer toch erg aan de hoge kant. Onze ervaring is dat Holiday Express best altijd duur is, en er voor ons goedkopere, gelijkwaardige alternatieven zijn.

Het belangrijkste vinden wij een schone kamer, een fris bed en een goede douche in een 'veilige' buurt. Dus de shabby, goedkoopste, vervallen hotels en motels slaan we sowieso over.

Je zou eens kunnen kijken naar ketens zoals Comfort Inn, La Quinta, Quality Inn, Days Inn, Best Western etc.

Als wij in de US zijn reizen we op de bonnefooi, we gebruiken bijvoorbeeld de uitgaven van www.HotelCoupons.com. Deze gidsen liggen o.a. Bij tankstations en McDonalds.

Hier staan vaak coupons in voor hotelkamers tegen gereduceerde prijzen. De enige voorwaarde is dat de prijzen meestal gebaseerd zijn op Walk-In, dus vaak is vooraf reserveren niet mogelijk.

Persoonlijk hebben wij er nooit moeite mee gehad om ergens een hotel te vinden: wij vinden het de charme van het reizen door de USA. Meestal is het vinden van een hotel relatief eenvoudig (mits uiteraard een beetje in de bewoonde wereld) en zijn er genoeg keuzemogelijkheden in verschillende prijsklassen.

We rijden ergens naar toe, bekijken wat en vervolgens zoeken we ergens een hotel, meestal aan de hand van coupons, info via Visitor centers/tourist offices of gewoon naar binnen lopen en prijzen vragen. De ervaring leert dat je, als een hotel redelijk leeg is op de avond dat je naar binnen loopt, bijna altijd betere tarieven krijgt dan de standaard prijzen: een kamer die de ene dag niet verkocht is kunnen ze de volgende dag toch niet meer verkopen....

Als je meer van vooraf boeken houdt en dat avontuur liever niet aangaat, zou ik de door jou gevonden hotels rechtstreeks benaderen om te kijken of je goedkopere tarieven direct kunt krijgen (en zo de tussenliggende partij uitschakelen zoals @CeesA ook al zegt).

Succes!
#60 - 09-11-2015, 10:44 uur

leden:

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15