Wij reizen, net als Terpies, op de bonnefooi en ik onderschrijf zijn mening grotendeels.
Nu is bonnefooireizen, net als kamperen, een "way of life" die je moet liggen. Met z'n 2en is het allemaal ook wat gemakkelijker dan met een heel gezin.
Bij die bonnefooireizen door de VS doe je soms verrassende ontdekkingen.
Via internet was er in Moab dit jaar geen fatsoenlijk hotel onder de 200 $ te krijgen. Vandaar de uitwijk naar Green River.
Moet er ook bijzeggen dat Green River voor ons gunstiger lag v.w.b. onze reisrichting dan bij jou het geval is.
Wij kwamen vanaf Grand Junction en na Moab reden we in (zuid)westelijke richting.
Dan arriveer je in Moab en dan blijken er nog een aantal hotels kamers te hebben onder de 100$.
Een paar keer zelfde ervaring in San Francisco. Op internet dure prijzen, na wat onderhandelen aan de balie veel betere tarieven.
Zo liepen we daar, zonder veel hoop, de sjieke Hyatt Regency binnen. We hadden van tevoren voor onszelf een limiet van 100$ gesteld.
Eerste aanbod (150$) was al een stuk lager dan wat op internet stond, dus dat gaf de burger al wat moed. Uiteindelijk rolde er een prijs van 99$ uit.
Slechts 1$ onder de limiet die we ons gesteld hadden, maar het was wel een heeeeeel mooi hotel waar je als "korte broek toerist" best wel opviel.
Ook ik vind je gemiddelde hotelprijs aan de hoge kant. Er zitten wel een aantal hotels bij uit de duurdere middenklasse, maar toch.
Ik geef zelf ook de voorkeur aan dat soort hotels (Hampton Inn, Holiday Inn Express, Comfort Suites, Staybridge, Homewood suites e.d.)
Mijn gemiddelde dit jaar lag echter op 90,32 $. Dat scheelt toch een slok op een borrel met jou.
Oke, ik was er dit jaar in mei, maar vanwege een echtgenote werkzaam in het onderwijs hebben we ook veel hoogseizoenervaring en de gemiddelden in die jaren weken niet veel van af van dit jaar.
Een aantal hotels op je lijst ken ik. De Holiday Inn Express in Moab en Page zijn goed. Goed ontbijtbuffet ook.
De HI Express in Moab ligt wel net buiten het dorp, maar wel dicht bij Arches national Park.
Je hotel in Pismo Beach ken ik toevallig niet, maar een Hilton Garden Inn is eigenlijk altijd goed.
Hotels bij San Francisco airport zijn inderdaad op jouw data erg duur. Reden ? Geen idee. Misschien ben je nog te vroeg met boeken.
Ik zie nu hotels waar ik als walk-in 85$ (Hampton Inn) of 99$ (Hyatt Regency) betaalde nu voor het 3 dubbele geprijsd.
Schrale troost, in het centrum is alles nog duurder.
Je hotel bij Beatty moet je echt nog even herzien. Beatty ligt aan de oostkant van Death Valley.
De bedoeling van 2 overnachtingen tussen Yosemite en Las Vegas is juist dat je, naast Death Valley, ook tijd hebt voor Bodie, Mono Lake en Alabama Hills
Als je in Beatty bent ben je eigenlijk al door Death Valley heen gereden en zit je nog maar op 1¾ uur rijden van Las Vegas
Je hebt dan onderweg geen tijd gehad (of genomen) voor Mono Lake en Alabama Hills of, als je die tijd wel nam had je te weinig tijd om iets van Death Valley te zien waardoor je de volgende dag weer terug moet.
Als je niet in Panamint Springs wil overnachten (waarom eigenlijk niet? ) kijk dan eens voor een hotel in Lone Pine. Je zit dan aan de westkant van DV
Je hebt op 16 juli tijd voor Bodie (maar misschien heb je dat op 15 juli al gezien) Mono Lake en Alabama Hills.
Op 17 juli rij je van Lone Pine door Death Valley naar Las Vegas.
Als Bodie, Mono Lake en Alabama Hills je niet interesseren kun je volstaan met 1 overnachting tussen Yosemite en Las Vegas.
De aangewezen plaats hiervoor is Bishop. Bishop is een wat grotere plaats met vele hotels
Je rijdt dan op 16 juli van Yosemite via de Tioga Pass naar Bishop en op 17 juli van Bishop door Death Valley naar Las Vegas.
Voordeel hiervan: Op deze manier hou je 1 dag over die je ergens anders kunt inzetten.
Moab is inderdaad een dure plaats. Door je laatste nacht naar Blanding te verplaatsen ben je in ieder geval 1 dure nacht ontlopen.
Of het nou een goed plan is om de 1e nacht in Green river te doen betwijfel ik. Je blijft dan verhuizen en op en neer rijden.
Page idem dito. Nadeel van Page is ook nog eens dat er eigenlijk geen alternatieve overnachtingsplaatsen dichtbij liggen.
Het dichtsbijzijnde plaatsje met hotelaanbod is Kanab op 1 uur rijden van Page.
Als alternatief voor Tusayan moet je toch echt eens naar Williams kijken. Ik zie een Howard Johnson voor 110$
Je komt op 28 juli van Page, hebt bijna een hele dag voor Grand Canyon en dat is genoeg om alle uitzichtpunten te bekijken en nog wat rond te lopen.
Zie voor tips hier:
http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/msg136278/#msg136278Wat let je om dan in de avonduren nog naar Williams te rijden ?
Ga overigens NIET in het donker naar Williams rijden. Donker is in Amerika ECHT donker. Er is geen straatverlichting, maar wel veel kans op overstekend wild.
Oke, je mist dan de zonsondergang in Grand Canyon. Ga bij jezelf na hoeveel waarde je daaraan hecht.
Algemene opmerking: Ik denk dat je gemiddelde omlaag kan, maar dat je voor echt goedkope aanbiedingen nog te vroeg bent.
Let er bij je huidige boekingen dan ook op dat je ze kosteloos kunt annuleren.
Je zit dan nergens aan vast en kunt, als hetzelfde hotel goedkoper wordt of als er iets beters voorbijkomt, altijd nog wisselen.