Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Onze eerste rondreis ooit, is dit een haalbaar schema?

Discussie gestart

Brisa

Samen met mijn vriendin vertrek ik op 30 september van Amsterdam naar New York, hier blijven we 3 nachten en dan vliegen we door naar San Francisco. Daar begint ons grote avontuur.

3 - 6 oktober: San Francisco
6 - 8 oktober: Yosemite National Park
8 - 9 oktober: Death Valley
9 - 10 oktober: Las Vegas
10-12 oktober Bryce Canyon
12-14 oktober: Grand Canyon, laat in de middag 14 oktober willen we al richting San Diego rijden om de lange rit wat op te breken.
14-16 oktober San Diego
16-19 oktober Venice Beach

We hebben er bewust voor gekozen niet erg lang in de Grand Canyon te zijn omdat het ons niet super trekt, maar we willen het wel gezien hebben. Natuurlijk zijn er nog veel meer mooie dingen te zien, maar gezien de tijd hebben we keuzes moeten maken. We hebben aan het eind wat strand tijd ingepland om wat te relaxen na al het reizen.
Ik vrees wel dat er een volgend tripje moet komen  8) naar bijv. Yellowstone National Park, maar dat wordt volgend jaar of het jaar daarna.


#1 - 23-03-2016, 11:52 uur

Dirc

Hoi en  welkom.

Ik zou het eens per dag uitschrijven, dan zie je meteen je mogelijkheden.
Yosemite naar Death valley zou ik nooit in 1 dag doen. Qua rij tijd zonder pauzes is dit al veel. ik ben zo vrij geweest een dagje strand in te pikken (dat heb je in Nederland immers ook).
Omdat ik ook een vegas fan ben (of in ieder geval vind dat je hier wel meer dan 1 dag moet blijven) vind ik het erg snel naar Bryce. Ik zou daar wellicht de keuze maken om de lus naar Bryce niet te doen en van Vegas richting LA / San Diego te gaan.

3 oktober: Amsterdam - San Francisco
4 oktober: San Francisco (Alcatraz)
5 oktober: San Francisco (Fisherman's warf / Chinatown
6 oktober: San Francisco - Yosemite
7 oktober: Yosemite (je hebt dus maar 1 dag Yosemite
8 oktober: Yosemite -  Lee Vining (+Bodie)
9 oktober: Lee Vining - Death Valley
10 oktober: Death Valley (deze dag zou je elders kunnen plannen als je alleen de scenic doet maar dan heb je een erg lange reisdag)
11 oktober: Death Valley - Las Vegas (most scenic route)
12 oktober: Las Vegas
13 oktober: Las vegas
14 oktober: Las Vegas - grand Canyon
15  oktober: Grand Canyon - San Diego (lange reisdag!)
16 oktober: San Diego
17 oktober: San Diego - LA
18 oktober: LA (Griffith / Framers market / the Grove)
19 oktober: LA (Venice / Santa Monica)
20 oktober: LA - Amsterdam

Ik ben ervan uit gegaan dat je geen Disney of Universals wilt doen en de 20e terug vliegt.
Daarnaast kun je San Diego en LA ook wisselen als je tickets nog niet vast liggen of gewoon de complete route andersom rijden.

Nu ik mijn route zo terug lees zou ik er zelf wellicht nog voor kiezen om de reis naar de Grand Canyon niet te maken.
Je kunt dan een andere keer, wat je zelf al aangaf, een route als Phoenix, Grand Canyon, Page, Moab, Capitol Reef, Bryce, Zion doen.

Succes met de voorbereiding!
#2 - 23-03-2016, 12:08 uur

Cees A

Om te beginnen  welkom op dit forum.
Ik vind, net als Dirc, je plannen een beetje vaag.
Slaap je nu bijvoorbeeld op 6 okt nog in San Francisco of rij je die dag al naar Yosemite en slaap je in (of bij) Yosemite.
Hetzelfde geldt voor alle andere plaatsen die je noemt.
Het is ook niet helemaal duidelijk waneer je terugvliegt naar Nederland. Is dat de 19e of pas de 20e.
Maak eens een schema zoals dat van Dirc.
Je (en wij) zien dan duidelijker wat je reisdagen zijn en op welke dagen je op dezelfde plaats blijft
#3 - 23-03-2016, 13:18 uur

Old Faithful

Schrijf de route inderdaad uit zoals Dirc voorstelt, dat is een stuk duidelijker. Als ik het goed lees, rijd je op 14 oktober een stuk richting San Diego en kom je dus op 15 oktober in San Diego aan. Als je dan op 16 oktober weer naar Venice Beach rijdt, wordt de tijd in San Diego wel heel beperkt. Of begrijp ik het verkeerd?

Een aantal tips m.b.t. de route waar je eens naar zou kunnen kijken. Ik zou tussen Yosemite en Death Valley een extra stop plannen. Dirc stelt voor om dan één overnachting in Yosemite minder te doen. Dat kan maar ik zou het af laten hangen van je plannen in Yosemite. Als je daar een of meer wat langere wandelingen wilt doen, zou ik de twee overnachtingen laten staan. Als je die extra stop niet wilt of kunt plannen, zou je de overnachting in Death Valley kunnen verplaatsen naar Bishop of Lone Pine. Dat betekent dan wel dat je minder of geen tijd hebt voor bezienswaardigheden op die route als Bodie, Mammoth Lakes en Alabama Hills.
Las Vegas is heel persoonlijk. Voor mij is één overnachting (meer dan ;) ) genoeg, anderen willen daar liefst een week of langer blijven.
Grand Canyon N.P. kan met één overnachting, als je daar geen lange wandeling een stuk de canyon in wilt maken. Je zou dan komende van Las Vegas niet de kortste route naar Grand Canyon Village kunnen nemen maar doorrijden tot Flagstaff en via Us-89 en Az-64 bij Desert View het park in rijden en die dag de uitzichtpunten langs de East Rim Drive tussen Desert View en Grand Canyon Village bezoeken. De volgende dag kun je dan het stuk tot Hermits Rest bezoeken alvorens richting San Diego te vertrekken. Afhankelijk van het tijdstip van vertrek bij de Grand Canyon zou je kunnen overnachten in Kingman of Lake Havasu City. Misschien heb je ook tijd om een stukje Route66 via Oatman en Sitgreaves Pass mee te nemen.
Ik vind relaxen (aan het strand) in een Amerika reis altijd zonde van de tijd. Luieren kan ik thuis ook. Dat is echter heel persoonlijk.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#4 - 23-03-2016, 13:40 uur
« Laatst bewerkt op: 23-03-2016, 13:42 uur door Old Faithful »
Groet,

Old Faithful

Brisa

Als eerste iedereen al bedankt voor de tips! Voor nu heb ik ons reisschema tot nu toe vast hieronder uitgeschreven zoals Dirc.

3 oktober: Vlucht van NYC naar San Francisco, landen laat
4 oktober: San Francisco
5 oktober: San Francisco
6 oktober: vroeg in de ochtend vertrek naar Yosemite, slapen in/vlakbij Yosemite
7 oktober: Yosemite bekijken, overnachten in/bij park aan de oost kant
8 oktober: Vroeg in de ochtend vertrekken naar Death Valley, slapen in het park
9 oktober: reis naar Las Vegas, slapen hier
10 oktober: reis naar Bryce Canyon, slapen in het park
11 oktober: Bryce Canyon, slapen wederom in het park
12 oktober: vroeg in de ochtend naar Grand Canyon, south rim, slapen net buiten het park
13 oktober: Grandcanyon bekijken, laat in de middag alvast vertrekken naar San Diego
14 oktober: Vroeg in de ochtend reis vervolgen en in de middag aankomst San Diego
15 oktober: San Diego en laat in de middag richting LA/Venice beach
16 oktober: LA/Venice Beach
17 oktober: LA/Venice Beach
18 oktober: LA/Venice Beach
19 oktober: Vlucht terug naar huis

Nu ik het zo uitgeschreven zie, zijn we vrij veel in LA denk ik. Misschien dat daar een dagje af kan inderdaad. Las Vegas willen we zien, maar hoeven we geen dagen te blijven. Hetzelfde geldt eigenlijk voor de Grand Canyon, we willen het zien en wat hoogtepunten bekijken. Maar geen hele wandelingen maken. Wat betreft het luieren aan het strand. Dat gaan we zeker doen, daarnaast heeft mijn vriendin wat dingen daar die ze graag wil zien.

Ik ben meer van de natuur en zij van de stad, daar willen we graag een balans in hebben.

#5 - 23-03-2016, 14:35 uur

Dirc

Als korte opmerkingen:

3 oktober: Vlucht van NYC naar San Francisco, landen laat
4 oktober: San Francisco
5 oktober: San Francisco
6 oktober: vroeg in de ochtend vertrek naar Yosemite, slapen in/vlakbij Yosemite El Portal is een goede keuze wellicht
7 oktober: Yosemite bekijken, overnachten in/bij park aan de oost kant
8 oktober: Vroeg in de ochtend vertrekken naar Death Valley, slapen in het park Dit is wel een erg lange reis. Je moet heel yosemite ook nog door en daar rijden ze langzaam en wil je wellicht ook nog een paar keer stoppen, lunchen e.d.. Je ziet dan de hele dag achter glas vandaan.
9 oktober: reis naar Las Vegas, slapen hier Ook dit is een vrij lange reisdag waardoor je vrij weinig van Vegas meer ziet in een avondje.
10 oktober: reis naar Bryce Canyon, slapen in het park Je slaat dus Zion over en rijdt om heel de grand Canyon heen puur voor Bryce?
11 oktober: Bryce Canyon, slapen wederom in het park
12 oktober: vroeg in de ochtend naar Grand Canyon, south rim, slapen net buiten het parkBryce naar de south rim is zo'n 5 uur rijden zonder stops
13 oktober: Grandcanyon bekijken, laat in de middag alvast vertrekken naar San Diego
14 oktober: Vroeg in de ochtend reis vervolgen en in de middag aankomst San Diego
15 oktober: San Diego en laat in de middag richting LA/Venice beach
16 oktober: LA/Venice Beach
17 oktober: LA/Venice Beach
18 oktober: LA/Venice Beach
19 oktober: Vlucht terug naar huis

Ik weet niet wat je verwacht van Venice Beach maar het is niet meer dan een lap zand met popie jopie mensen erop. Veel leuker in mijn mening is San Dieg of als je in LA bent Santa Monica.
Algemeen vind ik echt dat je veel achter glas ziet. Mijn eerst reis was ik ook eigenwijs en deed ik het zo, maar mijn reizen daarna heb ik geleerd dat je beter kunt schrappen en de tijd kunt nemen voor dingen. Ik zou gaan voor zoiets:

3 oktober: Vlucht van NYC naar San Francisco, landen laat
4 oktober: San Francisco
5 oktober: San Francisco
6 oktober: San francisco - El Portal
7 oktober: El portal - Yosemite Village
8 oktober: Yosemite Village - Lee Vining / Bodie
9 oktober: Lee Vining - Death Valley
10 oktober: Death Valley - Las Vegas
11 oktober: Las Vegas - Grand Canyon (Hoover Dam niet vergeten en eventueel stukje route 66)
12 oktober: Grand Canyon - LA / San Diego
13 oktober: Santa Monica
14 oktober: Venice beach
15 oktober: Walk of Fame / Griffith
16 oktober: LA - San Diego
17 oktober: San Diego
18 oktober: San Diego
19 oktober: Vlucht terug naar huis
#6 - 23-03-2016, 15:06 uur

Hans B

Ik vraag me af hoe het is gesteld met de winter op 08 oktober en 09 oktober in Yosemite.
De Valley ligt op 1200 meter, dat zou nog best kunnen, maar de rit naar de andere (oost) kant kom je over de TIOGA pass en deze is 3300 meter. Houd er rekening mee dat de pas gesloten zou kunnen zijn.
Verder is de Valley bekijken en op dezelfde dag eindigen aan de oostzijde (mits de TIOGA pass te berijden is) wel heel erg ambitieus. Als je iets wilt zien, zul je toch de auto uitmoeten en gaan wandelen. Bij Yosemite staan de reuzenbomen in het zuiden, is de valley centraal (en heeft enkele prachtige wandelingen) en is de TIOGA pass aan de oostelijke kant.
Dus hier al één dg extra zou niet verkeerd zijn.

Ook de rest van de route heb ik ook het idee dat je wel erg veel hooi op je vork neemt en dat het racen tegen de klok wordt om hier en daar een hap en een snap te kunnen zien.
#7 - 23-03-2016, 15:44 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Cees A

Apart schema met inderdaad veel dagen in LA.
2 dagen in San Francisco is mooi. Genoeg tijd voor een kennismaking met de highlights van deze stad.
Je tijd voor Yosemite is niet uitbundig, maar als je niet van wandelen houdt kan het.
Tip: Overnacht op 6 okt in Oakhurst, bij de zuidelijke ingang van het park.
Op 7 okt kun je dan eerst naar Glacier Point voor een uitzicht over de vallei en daarna naar de vallei.
Je verlaat het park via de Tioga Pass.
Overnacht op 7 okt in Lee Vining (weinig accommodaties) of het nabijgelegen wintersportdorpje Mammoth Lakes met veel meer hotels.
Op 8 okt. heb je, als je een beetje vroeg opstaat, tijd voor ghosttown Bodie, Mono Lake en misschien ook nog voor Alabama Hills.
Overnacht op 8 okt in Panamint Springs, tegen de westgrens van Death Valley nat.park. Is 3X goedkoper dan Furnace Creek.
Op 9 okt rij je door Death Valley naar Las Vegas.
Je hebt bijna een hele dag voor Death Valley want als je DV aan de oostzijde verlaat is het maar 2 uur rijden meer naar Las Vegas
Je hebt geluk dat je daar net na het weekend aankomt. Weekendnachten (vr en za) zijn duur in Vegas.
Ik mis Zion nat.park in je schema ? Is dat bewust ?
Misschien kun je de 1e overnachting van Bryce verplaatsen naar Zion ?
Nog niet ideaal want eigenlijk zou je daar nog 1 extra dag voor moeten hebben, maar dan heb je tenminste iets gezien van dit park.
Vanaf Zion rij je dan de volgende ochtend in nog geen 2 uur naar Bryce en Bryce is niet zo'n groot park. In ½ - ¾ dag heb je dit park wel gezien.
Op je rit van Bryce naar Grand Canyon mis ik Page (Antelope Canyon en Horseshoe Bend) Ook weer bewust ? Misschien dagje LA opofferen voor Page ?
Je tijd voor Grand Canyon is genoeg om de uitzichtpunten te bekijken, maar niet voor veel meer.
Goed dat je op 14 okt alvast een stuk richting San Diego rijdt want da's best een eind rijden.
Overnacht in Kingman of in Lake Havasu city.
Je tijd voor San Diego is veel te krap.
San Diego is een erg leuke stad en volgens mij 1000 keer leuker dan LA maar ik ga je toch adviseren om San Diego te schrappen.
Besteedt die dag dan liever in Zion.

Vanaf 10 okt wordt het dan:
10 oktober: reis naar Zion, slapen in Springdale (je kunt vandaag ook nog via Valley of Fire rijden, je hebt nu toch een hele dag voor Zion)
11 oktober: Zion
12 oktober: In de ochtend naar Bryce. 2 uur rijden, rest van de dag voor Bryce.
13 oktober: Van Bryce naar Page. Antelope Canyon, Horseshoe Bend en Lake Powell
14 oktober: In de ochtend reis vervolgen naar Grand canyon
15 oktober: In de middag van Grand Canyon naar Kingman.
16 oktober: Van Kingman naar LA/Venice Beach
17 oktober: LA/Venice Beach
18 oktober: LA/Venice Beach
19 oktober: Vlucht terug naar huis

Voor kaarten en informatie over parken en bezienswaardigheden op je route zie de info bij onze voorbeeldroute:
http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/


 
#8 - 23-03-2016, 15:53 uur

Old Faithful


Overnacht op 7 okt in Lee Vining (weinig accommodaties) of het nabijgelegen wintersportdorpje Mammoth Lakes met veel meer hotels.
Als Bodie op het programma staat, zou ik eerder kiezen voor Bridgeport dan voor Mammoth Lakes. Dat scheelt een kleine drie kwartier naar Bodie en die tijd kan Brisa die dag goed gebruiken.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#9 - 23-03-2016, 17:17 uur
Groet,

Old Faithful

Cees A

Old Faithful heeft deze keer gelijk.  :)  Als Brisa naar Bodie gaat is Bridgeport inderdaad een betere optie.   :afro:
#10 - 23-03-2016, 18:13 uur

Dirc

LIKE!  >:D

Ik was destijds ook in Bridgeport. Verwacht er geen enorme stad van en ga er gewoon heen voor Bodie en om te slapen.
#11 - 23-03-2016, 18:29 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15