Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Onze planning tot nu toe ...

Discussie gestart

houtsmaaa

Dit is onze planning tot nu toe. We gaan eind april naar de US en "we" zijn 2 jonge volwassenen en een meid van 9. De planning lijkt ok maar misschien zijn er nog verbeter punten waar wij niet aan hebben gedacht dus wees vrij om raad te geven.

01    0950 Amsterdam
   1145 San Fransisco
   
02    SF verkennen - 1500 uur richting Monterey langs de kust

03    Monterey - san simeon

04    San simeon - L.A

05    L.A

06    L.A

07 l   L.A - Williams

08    Williams - Grand Canyon
            
09    Grand Canyon - Page

10    Page

11    Page - Brycel

12    Bryce - Zion

13    Zion - Las Vegas

14    Las Vegas

15    Las vegas

16    Las Vegas - Death Valley 

17    Death Valley - Fresno (of toga pass?)

18    Fresno - Yosemite

19 i   Yosemite

20    Yosemite - San fransisco

21    San Fransisco

22    SixFlags vlakbij San Fransisco

23    San Fransisco
            

24    Naar huis ..

Alvast bedankt voor jullie reacties ...
#1 - 31-01-2013, 22:02 uur

Sus


Alvast bedankt voor jullie reacties ...

Ik zou de dag in Page verschuiven naar een extra dag Zion. Voor de rest kan ik alleen maar jaloers toekijken, ziet er goed uit. Misschien dat de echte experts hier nog andere tips hebben.

Sus
#2 - 31-01-2013, 22:15 uur



TondeG

Mooie route, deze ken ik. Ik zou zeker Zion verlengen, voor de rest zou ik niet weten wat je nog meer moet verschuiven.

Gr Ton
#3 - 31-01-2013, 22:25 uur

Cees A

Leuk schema.
1 dag extra voor Zion zou mooi zijn, maar het is natuurlijk afhankelijk wat je wil gaan doen in Zion.
Zion is een echt wandelpark. Als je helemaal niet van wandelen houd, zou ik het gewoon zo laten.
Wil je toch iets gaan ondernemen in Zion, de enige mogelijkheid om een extra Zion-dag te krijgen is inderdaad 1 dag Page inleveren.
De standaard dingen (Horseshoe Bend, Antelope Canyon en Lake Powell) zijn, als je een beetje vroeg uit Grand Canyon vertrekt, met 1 overnachting in Page te doen.
Info Zion: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/nationaleparken/utah/zion/zion.html
#4 - 01-02-2013, 07:52 uur

Hans B

Misschien lukt het om op dag 6 alvast aan het einde van de dag naar bv. San Bernardino te rijden.
Is toch zo ongeveer 75 ml vanaf Santa Monica en brengt je een mooi stuk op weg naar de Grand Canyon.
#5 - 01-02-2013, 16:41 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Ik ben een voorstander van een extra nacht in Zion. Maar ik zou het jammer vinden om daar een dag Page voor op te offeren. Ik zou die dag dan eerder bij Las Vegas weghalen. Als je dan 's morgens op tijd vertrekt uit Zion heb je nog een hele middag en avond voor Las Vegas, en dan nog een volle dag. En je kunt ook op de dag dat je naar DV rijdt nog wat tijd in LV doorbrengen.
De Tioga Pass zal niet open zijn. Fresno is een mogelijkheid om te overnachten maar je kunt het ook prima open laten en kijken hoe ver je komt.

Marianne
#6 - 01-02-2013, 17:04 uur

houtsmaaa

Bedankt voor jullie reacties! Klopt wat je zegt Hans B, wij waren zelf van plan om naar Palm springs te rijden na onze laatste dag LA. Scheelt idd de volgende een heel stuk plus een eventuele ochtendspits. Ook een goed idee van jou Marianne! We gaan het even overleggen .. Tioga pass is dicht zeg je .. Hadden we eigenlijk wel verwacht maar waar rijden jullie in mei 2013 dan langs?? Ligt die route noordelijker dan de tioga? Meende zoiets te zien in een eerder bericht van jou ..

Fijn weekend iedereen !!
#7 - 01-02-2013, 22:21 uur

Marianne

Het is naturlijk nooit met zekerheid te voorspellen, maar normaal gesproken gaat de Tioga Pass ergens in mei of juni open. Zie hier voor de openingsdata in de afgelopen jaren. Onder de tabel vind je een link voor de openingsdata van de andere passen.
Wanneer zijn jullie er precies?
Wij gaan eind mei/begin juni de Ebbetts Pass nemen. Is ook een gok, maar die is meestal wel eerder open dan de Tioga Pass.

Marianne
#8 - 01-02-2013, 22:52 uur

TondeG

Persoonlijk vind ik 1 1/2 dag Las Vegas veel te weinig en vooral omdat je met je dochter van negen gaat.  Er is zo veel te zien.  Fremont Sreet in de avond is al een avond vullende programma. Moeilijke keuzes  :)

Gr,
Ton
#9 - 02-02-2013, 09:43 uur

Hammies

Wij waren tijdens onze reis in 2010 (zie verslag) blij dat we na een middag en avond Las Vegas konden verlaten. Het was er indrukwekkend om alle te zien, maar wij vonden al gauw dat alles op elkaar gaat lijken. Zoals al eerder gezegd is een extra dag in Zion of Yosemite aan te raden, tenzij jullie stadsmensen zijn.
#10 - 03-02-2013, 19:34 uur

TondeG

 Ik vond het met mijn zoon van 15 een geweldige onderbreking en vond 2 1/2 dag precies goed, ik hou ook meer van natuur.
#11 - 03-02-2013, 20:48 uur
« Laatst bewerkt op: 03-02-2013, 20:53 uur door TondeG »

Tet14

Van de ochtendspits heb je weining last tussen LA en Palm Springs. Wel van de avondspits....
#12 - 04-02-2013, 16:56 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15