Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

onze reis door het westen, graag reacties op route

Discussie gestart

sylsillie

 ;)In juli/augustus gaan wij met de camper het Westen van Amerika verkennen. Dit is voor ons de eerste keer. Wij hebben onderstaande route gemaakt. Ik zou graag willen weten of deze route goed gekozen is. We mogen niet met de camper door Death Valley dus ik heb geprobeerd er onder door te gaan. Tips etc. zijn van harte welkom! Alvast bedankt. :afro:

Dag 1
   Anaheim,
   
   Dag 2
   Los Angelos
   camper ophalen

   Dag 3
   Los Angelos -  San Diego (193km)
   Overnachting San Diego

   Dag 4
   San Diego –Palm Springs (227km) en Joshua Tree National Park
   Overnachting ?

   Dag 5
   ………………- Phoenix
   overnachting Phoenix

   Dag 6
   Phoenix – Sedona  (184km)

   Dag 7
   Sedona – Kingman (route 66) (276km)

   Dag 8
   Kingman (Route 66) – Williams (178km)
   overnachting Williams

   Dag 9
   hele dag Grand Canyon (vroeg met helicopter!)
   overnachting KOA Flagstaff

   Dag 10
   via Monument Valley richting Arches National Park
(onderweg Navajo tribal park en de Valley Drive, regelmatig de tijd nemen om te stoppen).
   overnachting Moab  (512km)
 
Dag 11
Hele dag om de nationale parken Arches en de Canyonlands te bezoeken.
Overnachting Moab

   Dag 12 (388 km)
   Bezoek Capitol Reef National Park.
   Overnachting Canonville

   Dag 13
   Naar Bryce Canyon
   Overnachting Glendale (554 km)

   Dag 14
   via Zion Canyon National Park naar Las Vegas (457 km)
   Overnachting Las Vegas

   Dag 15
   Las Vegas (Hooverdam en Lake Mead)
   Overnachting Las Vegas

   Dag 16
   Las Vegas – Bakersfield (462 km)
   Overnachting ?

   Dag 17
Bakersfield – via Sequoia national park) Yosemite National Park (374 km).
Overnachting KOA Yosemite/Mariposa

   Dag 18
   Yosemite National Park

   Dag 19
   Yosemite National Park – San Francisco (301 km)
   Overnachting San Francisco
 
   Dag 20
   San Francisco
Fietsen Golden Gate Bridge, Alcatraz, Coit Tower (uitzicht over stad), Fisherman’s Wharf en Pier 39, bereizen per Cable Car!

   Dag 21
   San Francisco

   Dag 22
San Francisco (via Highway 1) – (17 mile drive nemen) Carmel by the sea (358 km)
   Overnachting Santa Margarita

   Dag 23
   Santa Margarita – Los Angelos (335 km)
Zuidwaarts over highway 1, langs Santa Barbara, Malibu en Santa Monica
Overnachting Los Angelos

   Los Angelos

   Dag 25 ?

   Dag 26
   Camper inleveren
   Overnachting Hacienda LAX Airport

   Dag 27 Vertrek LA

   Dag 28 Aankomst Amsterdam
#1 - 12-06-2010, 18:01 uur

Marianne

Hallo,
Welkom op het forum!
Je hebt al een mooie route uitgestippeld. Om advies te kunenn geven is het wel handig als je vertelt wat je graag wilt doen, en of jullie met kinderen reizen etc.
Zoals de route nu is, heb je veel tijd voor het eerste stuk uitgetrokken en vrij weinig voor de parken. Wat is ook jammer vind, is dat je bij de campings buiten de parken zit, in plaats van erin. Kies je bewust voor KOA-campings? Voor Yosemite zal het waarschijnlijk erg moeilijk worden om nog iets in het park te vinden, maar bij andere parken lukt het misschein nog wel. Kijk voor de Grand Canyon eens bij Mather of Trailer Village. Je zit dan midden in het park en je kunt met de shuttllebus naar de rim, dat scheelt heen en weer rijden en parkeerproblemen.

Je mag inderdaad niet door Death Valley rijden, maar je zou ook kunnen overwegen om van Las Vegas via een stop in Lee Vining naar Yosemite te rijden.Op die manier zie je ook het oosten van Yosemite. Wil je wel via Sequoia, neem dan meer tijd voor dat park. Je kunt er prachtig kamperen, en je hebt aardig wat tijd nodig om de sequoia's en andere dingen te bekijken.

Wat de route betreft: ik zou Phoenix er uit halen. Kijk ook eens naar het stuk tot aan Flagstaff, dat moet wel handiger kunnen. Ik zou één stop aanraden tussen LA en de GC, of hooguit 2 als je graag Sedona aan wilt doen. Een overnachting in Williams en in Flagstaff begrijp ik ook niet zo ggoed, beide liggen ook ver van de GC.
Monument Valley is vooral tegn de avond en 's morgens vroeg mooi, dus een overnachting daar is aan te raden.
Eén dag voor Arches en Canyonlands is te doen, maar het zou wel mooi zijn om meer tijd te hebben. Kijk eens in ons 2008-verslag om een idee te krijgen.

Canonville en Glendale zijn gekozen omdat er een KOA is? Ik zou bij Bryce in het park gaan zitten, of bij Ruby's Campgound, vlak tegen het park aan.
En Zion alleen op weg naar Las Vegas aandoen is erg jammer van dat park! Ook hier kun je prima kamperen, zowel in als buiten het park (Springdale). Hou rekening met de wegwerkzaamheden bij Zion.

Ik zou aanraden om het eerste stuk anders (kkorter) te doen en dan eens te kijken of je niet wat extra tijd voor Moab en Zion hebt. Desnoods Moab overslaan en elders meer tijd nemen, maar dat is afhankleijk van wat jullie precies willen in de parken. Bedenk dat wandelen de beste manier om van de parken te genieten.

Marianne

#2 - 12-06-2010, 20:47 uur

sylsillie

Hallo Marianne, wat fijn dat je zo snel reageert! Het is voor ons een hele nieuwe ervaring om met de camper door amerika te gaan. Wij gaan met z'n 3-en, ik, mijn man en onze zoon van 10. Het is natuurlijk onmogelijk om alles te kunnen zien. Ik heb zelf al veel op de forums zitten kijken en kwam deze route toevallig tegen. Ik heb em met kaart erbij verder uitgewerkt, bij deze reis verbleven ze vooral op KOA campings vandaar dat die erin staan. Maar natuurlijk is het voor ons geen probleem om op een andere camping te staan. Bij het reisbureau vertelde ze dat we geen campings vooraf hoefde te boeken omdat je nooit weet je daadwerkelijk gaat rijden. Dat vind ik zelf best spannend, je leest overal dat de campings vrij snel vol zijn! Ik vond zelf ook al dat we vrij veel onderweg zijn, natuurlijk wil je met een kind ook wel wat rust hebben maarja dan zie je weer een stuk minder! Ik zal in ieder geval jullie reisverslag lezen en onze route nog wat gaan aanpassen. Nogmaals bedankt voor de reactie. Sylvia
#3 - 12-06-2010, 21:04 uur

Marianne

Ik lees net in een reisverslag goede verhalen over de KOA in Panguitch, zie hier, ook wel handig voor Bryce. Voor een eerste keer naar Bryce zou ik echter toch kijken naar iets wat dichter bij het park ligt.
Een paar tips voor dingen die ook voor jullie zoon leuk zijn: de Fiery Furnace Walk in Arches en de Narrows in Zion (zie ons 2008-verslag), raften, paardrijden en fietsen in Yosemite, Slide Rock SP bij Sedona.
Tja, en wat het boeken betreft: ik zou dat toch zo snel mogelijk doen, want het is echt heel snel vol overal. Hou Yosemite in de gaten of er iets vrijkomt (kijk op www.nps.gov/yose voor informatie over campings en het boeken daarvan). De vallei is het mooiste om te iztten, een prima alternatief is Crane flat, ook in het park. Buiten het park zou je Indian Flat kunnen proberen. Kijk ook eens hier voor andere campings.

Marianne
#4 - 12-06-2010, 23:33 uur

Tet14

Wijze raad van Marianne. Je hebt er ritten in  staan die met een RV nauwelijks te doen zijn zoals bv Flagstaff naar Moab, Bakersfield via Sequoia-Kings Canyon naar Yosemite (Seki neemt een hoop tijd en je moet het park in via een steile en bochtige weg). Ik zou me niet fixeren oip Koa Campings. Als je bv van Flagstaff GC wil zien ben je al 3-4 uur onderweg heen en terug en rijden in het donker moet ik je ten sterkste afraden. En bv Santa Margarita ligt niet aan de kust en voor de kustweg (hw1) moet je veel tijd uittrekken. Ik zou ook aanraden om San Diego over te slaan. Veel te kort met slechts een nacht. Ook zou ik LA tot het eind bewaren, dan heeft je zoon nog iets om naar uit te zien met DL. Ik neem aan dat hij daar naar toe wil. Je kan dan het best logeren in Anaheim zelf.
Ik zal je een route geven:
Dag 1: Aankomst LA. Hotelovernachting.
Dag 2: RV ophalen en naar Joshua Tree NP.
Dag 3: Joshua Tree NP en naar Kingman
Dag 4: Kingman naar GCNP via R66. Stop in Hackberry en Seligman
Dag 5: GC als je een helivlucht wil maken (beste 's morgens) en tijd aan de rim wil besteden. Anders zou een nacht mkisschien genoeg zijn.
Dag 6: GCNP via oostingang naar Cameroin voor de Trading Post en naar Page.
Dag 7: Page voor Antelope Canyon, Horseshoebend, Glen Canyon Dam, Lake Powell. Misschien de riverraft (neemt nogal wat tijd www.raftthecanyon.com
Dag 8: Page naar Monument  Valley
Dag 9: Monument Valley naar Moab
Dag 10 en 11: Moab (Minstens 2 dagen Moab)
Dag 12: Moab naar Torrey via Goblin Valley SP en Capitol Reef NP
Dag 13: Torrey naar Bryce via www.scenicbyway12.com
Dag 14: Bryce naar Zion
Dag 15: Zion
Dag 16: Zion naar Las Vegas via Valley of Fire SP en Lake Mead
Dag 17: las Vegas. Ik zou Hoover Dam overslaan. In Page is een net zo grote dam nl Glen Canyon Dam
Dag 18: Las Vegas naar Tonopah via us95
Dag 19: Tonopah naar Yosemite via Lee Vining en Tioga Pass.
Dag 20: Yosemite NP
Dag 21: Yosemite naar San Francisco (geen feest, een RV in SF)
Dag 22: San Francisco
Dag 23: San Francisco via Monterey en hw1 naar Cambria of San Simeon
Dag 24: Cambria naar Los Angeles
Dag 25 en 26: Los Angeles/Anaheim
Dag 27: Naar huis.
Dit is al een behoorlijk drukke route. Rustig begin maar druk aan het einde. Ik zou ook serieus overwegen om Moab over te slaan. Dan heb je meer tijd voor Yosemite, San Francisco en langs hw1. reserveringen in de National Parks zijn sterk aanbevolen. Als je Moab overslaat kan je na GC beter eerst naar Monument Valley rijden, dan Page, Bryce en Zion. Bryce via Zion naar Las Vegas in een dag zou ik afraden. Zion is veel te mooi om alleen doorheen te rijden maar let op de wegwerkzaamheden. http://www.nps.gov/zion/parkmgmt/road-construction.htm
Tet
#5 - 13-06-2010, 00:27 uur

Bas_en_Es

Hi,

zoals bijna altijd met Marianne en Tet eens  ;). zION en Yosemite zijn te leuk voor kids om er zo kort te zijn!
Is het nog een idee om in LA te starten en in SFO te eindigen? Of is dat onhandig met inleveren van RV?
San diego vind ik ook niet zo handig, tenzij je heeel graag naar Sea World of de Zoo wilt.
Suc6 en veel plezier met de voorbereidingen!
Gr,
Es.
#6 - 13-06-2010, 10:12 uur

Marianne

Sylvia, ik kan de route van Tet van harte aanbevelen. Ik neem echter aan dat je niet meer kunt schuiven met het ophalen van de camper. Wel jammer, als het toch een dag eerder kan zou ik dat doen, het maakt je veel flexibeler. Dat Anaheim de eerste dag had ik over het hoofd gezien, hoe gaan jullie dat doen? En waar halen jullie de camper op?
Ik kan me voorstellen dat San Diego (voor Seaworld neem ik aan) wel een must is. In dat geval zul je toch wel ergens iets moeten schrappen om het nog leuk te houden. Misschien kun je de dag dat je de camper ophaalt al naar San Diego rijden, maar dat hangt er van af wanneer je hem op kunt halen en hoe vlot alles verloopt.
Als jullie het niet erg vinden om een keer een lange rit te maken, dan zou ik aanraden om in een keer van Las Vegas naar Lee Vining te rijden.
Tet, moet je daarvoor via Tonopah of is de 266/264 ook wel te doen?

Marianne
#7 - 13-06-2010, 12:42 uur

Tet14

Ja dat kan ook, alleen dan via 266 and 168 naar Big Pine en dan naar Lee Vining. Dat is een veel mooiere route maar 266/168 is een verlaten weg, en ook lastiger te rijden (bochtiger) Via Tonopah is een "straight shot"  Als je op tijd weggaat kan je idd in een dag naar Lee Vining rijden maar reken in de praktijk op 7-8 uur met een RV en korte stops. Vertrouw  niet op sites als Google Maps of Mapquest. Het is al gauw 350 miles en met een gemiddelde snelheid van 50 mph per uur (vergeet die 50 mph via 266 en 168)  zit ik, denk ik, al aan de hoge kant. Welke route je ook neemt, zorg dat je water in de RV hebt en vul je tank in Beatty (er is een winkeltje achter de pomp in Beatty) want tussen Beatty en Tonopah en Beatty en Big Pine zijn geen pompen. Us95 is een truckroute maar ook rustig genoeg. Bij calamiteiten zou ik echt liever op 95 zitten maar voor scenery de route via Pig Pine nemen.
Tet
#8 - 13-06-2010, 14:27 uur

Tet14

Nog even dit. Ik heb geen ervaring met RV's maar we hadden net een gezellige chat op een ander forum waar dit geschreven werd:
Also remember to add roughly 20-30 minutes in the mornings to unhook, drain your black and grey water tanks, possibly fill your fresh water tank, stow everything away and so on.
Inside Yosemite park, there are NO hookups so make sure your black and grey are empty and fresh tanks are full the day you enter the park. There is a dump station there, but it may have a line (queue) for it. Trailer Village at Grand Canyon has full hookups.
Dat zijn natuurlijk ook dingen waar je rekening mee moet houden.
Ook werd nog eens bevestigd dat 50 mph gemiddeld ongeveer het maximale is op 2 lanes highways.
Tet
#9 - 13-06-2010, 15:02 uur

sylsillie

jeetje wat fijn dat jullie zo mee denken!! Tja zoals ik al aangaf, zijn wij onervaren op het gebied van een camper en Amerika dus nogmaals dank voor de tips en route. Ik ga het verder uitwerken en laat weten wat het uiteindelijk is geworden. Er is overigens voor de eerste overnachting door het reisbureau al een plaats op een camping geboekt. Vandaar dat we daar eerst nog verblijven!  :afro: Sylvia
#10 - 13-06-2010, 18:47 uur

Hank

Hartstikke mooi hoor!In bryce zou ik bij de ingang van het park, kom je langs bij Ruby's inn, op de campground gaan staan, mooie ruime plaatsen, zwembad, ben je met 10 minuten op het park.De lodge zelf is ook best leuk, ik zou er een volle dag van maken als je het kunt in plannen, wij hebben er2 dagen ;D gestaan in het voorjaar, erg mooi! Als je wilt wandelen, neem veel water mee, heb je echt nodig.
Ik geloof dat je 2 x per week een rodeootje hebt, kijken hoor! :afro:
Veel suc6 met keuzes maken!
Gr.Henk. :afro:
#11 - 14-06-2010, 20:38 uur
Laatse reis met camper:AL,LA,MI,TN,GA,SC,NC.
Op naar de volgende!

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15