Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Onze reis in september 2010 rondje Denver

Discussie gestart

sjiek

Hallo allemaal,

We zijn bezig met de route van onze reis in september. Ik heb een opzetje gemaakt van dag tot dag. Willen jullie er eens naar kijken en een reactie, tips enz hierover geven.
Als het goed is, is de route zo gemaakt dat we geen uren hoeven te rijden. We hebben een dochter van 3 en die reist natuurlijk met ons mee, en we willen geen uren moeten rijden. Ik ben benieuwd naar jullie reactie! Alvast bedankt! :)
 
Reis route Denver

07-09-2010 aankomst Denver, ophalen camper, boodschappen doen en een klein stukje rijden
08-09-2010 Rocky Mountains, Estes Park
09-09-2010 vertrek naar Cheyenne en aankomst (of omgeving daar, misschien een stukje verder)
10-09-2010 aankomst Rapid City, Mouth Rushmore
11-09-2010 Omgeving Rapid City
12-09-2010 Sheridan
13-09-2010 Yellowstone N.P.(oost ingang Cody)
14-09-2010 Yellowstone N.P.
15-09-2010 Yellowstone N.P.
16-09-2010 Grand Teton N.P.
17-09-2010 richting Dinosaur N.M. rijden
18-09-2010 Dinosaur N.M.
19-09-2010 richting Arches N.P. rijden
20-09-2010. Arches N.P
21-09-2010 Mesa Verde
22-09-2010 richting Great Sand Dunes.. Durango?
23-09-2010 Great Sand Dunes
24-09-2010 Colorado Springs
25-09-2010 Denver..(eigenlijk te vroeg??!!)

27-09-2010 overnachting Denver
28-09-2010 camper inleveren Road Bear

3 dagen over/speling
#1 - 06-03-2010, 17:32 uur

Chris RTA

Je kan Salt Lake City er evt tussen plannen.
Of Park City, ff lekker shoppen bij de Outlet shops.
Naast Arches ligt het mooie Canyon Lands en Dead Horse Point.
#2 - 06-03-2010, 19:19 uur

Jez

Volgens mij mag je pas de dag na aankomst je camper ophalen ivm jetlag, maar dat weet ik niet zeker.

Over je route: je schrijft dat je geen uren in de auto wilt zitten, maar je hebt er toch behoorlijke afstanden bij zitten. Van Estes Park naar Cheyenne is een kippe-eindje en er is weinig te doen, dus daar zou ik een stuk verder rijden. Vooral omdat het naar Rapid City een behoorlijk stuk is (300 miles). Met die kleine van jullie zou ik wat langer in South Dakota blijven. South Dakota is mooi en leuk! Bij Rapid City heb je Bearcountry USA, erg leuk. Reptile Gardens schijnt ook leuk te zijn. In Hill City kun je met de stoomtrein. Naast Mount Rushmore is Crazy Horse een must see. Wat meer naar het oosten heb je Wall met de Wall Drugstore, Badlands NP, Minute Man Missile en de prairie dog town is grappig. Misschien te ver uit de route maar wel erg leuk is Pioneer Auto Museum in Murdo. De kleine plaatsjes Sturgis (van de motor rally), Deadwood en Lead zijn charmante plaatsjes.

Naar Sheridan mag je Devils Tower niet overslaan. Flaming Gorge vond ik zeer de moeite waard, net zoals Colorado NM bij Grand Junction.

Dinosaur NM schijnt niet heel bijzonder te zijn en ik denk niet dat je je er een hele dag zult vermaken.

De extra dagen zou je dus in South Dakota kunnen doorbrengen en ik zou ergens tussen 16 en 25 sep. een extra dag plannen, dan heb je wat rust. Vergeet ook niet om minstens een dag aan Denver te besteden!

Mocht ik je nieuwsgierig hebben gemaatk naar South Dakota (hope so!), kijk dan ook eens op mijn website . We zijn er in 2008 geweest. Het jaar ervoor waren we ook oa in Colorado.
#3 - 06-03-2010, 22:39 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

sjiek

Hallo Jez,
ja ik geloof dat het waar is dat je idd ivm met een jet- lag in een hotel moet overnachten. Maar wij zijn al 5 dagen eerder in Chicago voor familie bezoek. Met een binnenlandse vlucht komen we naar Denver. En als het goed is mag je dan gewoon de camper ophalen!

Mooi reisverslag, en Bear Country lijkt me erg leuk, zeker ook voor onze dochter!! Zeker goede tip! Ik ga je reisverslag maar eens rustig doorlezen, daar kan ik zeker veel tips uithalen.

Pipo Chris, bedankt voor je reactie, Canyon Lands ziet er ook goed uit!

Maar nou zag ik ook foto's van Antilope Canyon, is het wat om Dinosaur NP weg te laten en een beetje om te rijden om daar te kijken. Erg gaaf om daar te fotograferen! Dat lijkt me ook erg sjiek. :D
#4 - 06-03-2010, 23:23 uur

Marianne

Ik denk dat je in South Dakota makkelijk nog een extra dag kunt gebruiken, maar ook in Yellowstone is een extra dag niet verkeerd. Als je van Sheridan komt heb je die dag geen tijd voor het park, dus je zit alleen de 14e en 15e een volle dag in het park.
Bij Moab kun je ook makkelijk meerdere dagen doorbrengen hoewel Canyonlands niet veel tijd hoeft te kosten. Verder vind ik de tijd bij Rocky Mountain NP ook wel weinig.

Antelope Canyon is prachtig, maar ligt wel uit de route.  Je kunt echter wel tijd winnen door Dinosaur over te slaan.
In 2004 hebben wij het stuk van Denver naar Yellowstone gedaan, en in 2008 zijn we weer naar Yellowstone geweest, en naar Moab en Page. Misschien hebben jullie iets aan onze reisverslagen.

Marianne
#5 - 07-03-2010, 00:35 uur

Hans B

Dinosaur NP is wel open, maar het museum, waar de botten en beenderen liggen is gesloten. Mijn idee is dat je dit park beter kunt overslaan.
Vanaf Jackscon (Grand Teton) is een hele mooie route via 189 naar Afton, Montpellier en Paris naar Bear Lake (strand voor dochter) dan door naar Salt Lake City (mormonen kerken). Vervolgens via Provo en de 6 naar Price en Green River. Klein stukje over de I-70 dan naar Moab.

Bedenk dat je van zeenivo nagenoeg in één keer naar grote hoogte gaat als je via Estes Park de top van de Trail Ridge wilt bereiken (3700 meter). Mogelijk hoofdpijn klachten.

Op dezelfde dag intercontinentale vlucht en en je camper halen is niet mogelijk. Overnachting is verplicht.

In de Black Hills is veel te zien, een extra dag daar is makkelijk besteed (grotten, Crazy Horse, mijnen bezoek).
Vergeet Devils Tower niet.
Een mooie weg door de Bighorns is vanaf Gilette de 16 naar Worland en Thermopolis ('s werelds grootste hotspring) en Cody.
#6 - 07-03-2010, 08:57 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Op dezelfde dag intercontinentale vlucht en en je camper halen is niet mogelijk. Overnachting is verplicht.
Ze hebben geen intercontinentale vlucht, dus ze zouden wel meteen de camper op kunnen halen. Of je dan nog veel doet na alle instructies en boodschappen halen, is de vraag. Wat meer tijd in het begin is niet verkeerd.

Vanaf Jackscon (Grand Teton) is een hele mooie route via 189 naar Afton, Montpellier en Paris naar Bear Lake (strand voor dochter) dan door naar Salt Lake City (mormonen kerken). Vervolgens via Provo en de 6 naar Price en Green River. Klein stukje over de I-70 dan naar Moab.
Een kleine variatie hierop is niet via Price, maar een groter stuk langs de I 70 (vanaf Salinas). Prachtige weg, zie de foto's in ons http://martinenmarianne.blogspot.com/2008/06/27-juli-moab.html]2008 -verslag.
En dan vlak voor Moab nog even doorrijden en de scenic byway (SR 128) nemen.

Marianne
#7 - 07-03-2010, 11:28 uur
« Laatst bewerkt op: 07-03-2010, 12:46 uur door Marianne »

Tet14

<<We willen geen uren hoeven rijden>>  Nou dat zal met deze route niet lukken. Als je het rustiger aan wil doen, sla dan Mesa Verde etc over en neem meer tijd voor Black Hills, Yellowstone en de omgeving van Moab.  Zelfs dan is het al een redelijk drukke reis.
Tet
#8 - 07-03-2010, 12:07 uur

sjiek

<<We willen geen uren hoeven rijden>>  Nou dat zal met deze route niet lukken. Als je het rustiger aan wil doen, sla dan Mesa Verde etc over en neem meer tijd voor Black Hills, Yellowstone en de omgeving van Moab.  Zelfs dan is het al een redelijk drukke reis.
Tet

Ik dacht zelf dat we het vrij goed hebben bekeken qua afstanden en het lange rijden. Wat vind de rest? Is de route te lang tenopzichte van de 21 dagen? We willen dan wel niet te lang achter elkaar rijden, maar natuurijk wel wat zien. En we hebben een camper, dus onze dochter kan vanalles doen onderweg en we kunnen ook tussen door stoppen,spelletje doen,  piknicken enz.

Maar Antilope Canyon dan maar niet doen ivm afstand????

Ik ga even die wegen bekijken die Marian en Hans B hebben gegeven. Dak je wel hiervoor.
#9 - 07-03-2010, 13:23 uur

Jez

Behalve van Cheyenne naar Rapid City vind ik de afstanden wel meevallen. En zoals ik eerder schreef, zou ik met Cheyenne schuiven.

Ga je op de bonnefooi? Want dan heb je nog alle ruimte om te schuiven en je route eventueel aan te passen. Alleen als je in Yosemite wilt overnachten, zul je moeten reserveren.
#10 - 07-03-2010, 13:56 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

sjiek

Behalve van Cheyenne naar Rapid City vind ik de afstanden wel meevallen. En zoals ik eerder schreef, zou ik met Cheyenne schuiven.

Ga je op de bonnefooi? Want dan heb je nog alle ruimte om te schuiven en je route eventueel aan te passen. Alleen als je in Yosemite wilt overnachten, zul je moeten reserveren.

We willen idd proberen om bij Cheyenne door te rijden en een stuk verder komen om de afstand naar Rapid City te verkleinen. En we gaan op de bonnefooi dus we kunnen alle kanten op. In Yosemite komen we niet, ik denk dat je Yellowstone bedoelt, we proberen te bellen van to voren of er plek is, maar ik wil eigenlijk niet nu al reserveren. En het is dan al half september dus hopelijk niet nodig....
#11 - 07-03-2010, 14:22 uur

Jez

Yosemite, Yellowstone, potéto, potato........  embarressed

Als ik jou was zou ik toch reserveren, zelfs voor half september. Je kunt altijd weer (kosteloos) annuleren.
#12 - 07-03-2010, 16:50 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

eefergo

Wij doen ongeveer dezelfde reis als jullie, alleen dan in juni in 23 dagen. Wij reizen met 2 kinderen ( 2 en 4 jaar) en een camper
Ook wi wilde naar Mount Rushmore en dan naar Yellowstone, maar hebben dat geschrapt vanwege de lange reisafstand.
Wij hebben besloten ( op aanraden van forumleden) om de reis in omgekeerde volgorde te maken vanwege de grote hoogte waar je komt als je direct naar estes park gaat. verder blijven wij gemiddeld langer op div. plaatsen en gaan van Moab via Salt lake City door naar Grand teton.

de trip ziet er voor ons als volgt uit:
4 junii  aankomst Denver
5 juni ophalen camper, boodschappen doen en door naar Pueblo
6 juni door naar The Great sand dunes
7 juni  great sand dunes
8 juni Durango ( en een dag mesa verde)
9 juni Durango
10 juni Durango Moab
11 jnu Monument Vally
13 juni monument vally
14 juni Moab
15 juni Moab
16 juni Salt lake city
17 juni Grand teton
18 juni Grand teton
19 juni yellowstone
20 juni Yellowstone
21 juni Cody
22 juni Cody
23 juni casper
24 juni estes park
25 juni estes park
26 juni estes park
27 juni estes park
28 juni Denver
29 juni terugvlucht.

uitgerekend dat wij 2 of 3 dagen hebben die meer dan 4 uur rijden zijn. De rest is 4 uur of minder.
Bewust blijven bij aan het einde langer in estes park, zodat de kids even bij kunnen komen voor de ( toch wel) lange terugvlucht naar huis.

Evelien
#13 - 12-03-2010, 20:04 uur

Hans B

Evelien,
ik zou er toch nog iets aan knutselen.
Durango - Moab - Mon Valley - Moab is een beetje omreizen.
Wellicht kun je er van maken.
Durango - Mesa Verde - Kayenta (Mon.Valley) - Moab
Is iets logischer. En één dag Mon.Valley lijkt mij voloende.

Verder zou ik één dag Grand Teton inruilen voor één dag Yellowstone.

Vier dagen Estes Park zou voor mij ook wat veel zijn, maar wellicht wandelen jullie veel.
#14 - 13-03-2010, 11:42 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Evelien, ik ben het wel eens met Hans, en ook al willen jullie het rustig aan doen, dan nog lijkt 1 volle dag MV mij wat veel. Ik zou wat meer tijd voor Moab of Yellowstone uittrekken, en minder voor Estes Park. Twee nachten Grand Teton lijkt mij wel prima, je hebt een redelijk lange rijdag daarvoor (Bear Lake is een aardige stop).

Marianne
#15 - 13-03-2010, 17:45 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15