Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Onze reis in september 2010 rondje Denver

Discussie gestart

eefergo

bedankt voor de reacties.

Het Durango- Moab- MV is een typefoutje. we gaan vanuit Durango zo naar Monument vally.

de reden dat we er wat langer zitten is de volgende: vanuit Durango is het zo'n 4 uur rijden naar de Campsite ( gouldings) dan doen we 's middags weinig meer, kunnen de kinderen zich op de campsite uitleven.
de volgende dag bekijken we dan MV, nemen daar de tijd voor, dan terug naar de camping en de volgende dag naar Moab ( 3 uur rijden volgens mij). of is het mogelijk MV te bezoeken en dan diezelfde dag nog door te rijden naar Moab, want daar een extra dag lijkt ons ook wel leuk....
#16 - 14-03-2010, 13:49 uur

Tet14

Het is goed mogelijk om MV te bekijken en dan doorrijden naar Moab tenzij je uitgebreide bezoeken aan bv Gooseneck SP, Moki Dugway, Muley Point, Natural Bridges NM, Edge of the Cedars and Canyonlands The Needles wil brengen.
#17 - 14-03-2010, 15:34 uur

sjiek

Hallo Evelien en andere lezers,

Leuk dat jullie ongeveer dezelfde reis gaan maken en ook met kleine kinderen! Super!!!
De reden dat wij toch eerst naar boven rijden richting estespark enz. heeft ook met het weer te maken. We zitten ongeveer half sept.  in Yellowstone, en ivm kou en sneeuw lijkt ons het beter om dit eerst te doen en dan naar het zuidelijkere gedeelte. Daar is het gewoon wat langer warmer weer.

Die stop wat ze je aanraden voor Bearlake lijkt me erg goed en leuk. Dit hebben ze ons hier op het forum ook geadviseerd en die willen we er toch tussen plannen. Zo blijft de route toch steeds wat wijzigen... ;) Maar er is een leuk strandje waar de kids kunnen spelen. En kinderen en water..... :afro:altijd goed!


Heeft er iemand mischien nog wat info over het vliegvissen? Mijn man wilt mischien dit een dag/dagdeel gaan proberen. Weet iemand een goede plaats en organisatie die dit aanbied? Ervaringen?

Groetjes
#18 - 14-03-2010, 20:46 uur

sjiek

O Evelien,
Wat ik je trouwens ook nog wilde zeggen..... :D
Ik heb gezien op internet dat er heel dicht bij de Great Sand Dunes een krokodillen/reptielen farm is.....Mischien leuk om met de kinderen te kijken.
De site van hun is: www.gatorfarm.com   Een Alligator farm in Mosca CO.
Het is een tip, kijk maar eens op  de site!
Wij vonden het er wel erg leuk uit zien.

#19 - 14-03-2010, 20:53 uur

Martin Obbe

Hee Sjiek, dat vind ik nou leuk om te lezen. Aanstaande zomer reizen we vanuit Durango via the Great Sand Dunes naar Denver en nergens op Internet of in een reisgids heb ik iets gelezen over deze krokodillen/reptielenfarm. Leuke onderbreking voor onze kinderen: urenlang op de achterbank is ook niet alles. Zulk soort tips zijn erg nuttig om een autorit ook voor de kinderen leuk te houden. Dank.

Martin
#20 - 14-03-2010, 22:55 uur

Tet14

The Crocodile hunter in Colorado!! Ik had er ook nog nooit van gehoord. zie ook dit: http://forum.verenigdestaten.info/index.php?action=post;topic=10233.15;num_replies=19  Roadside America is een bron van "quirky" plaatsen.
Tet
#21 - 15-03-2010, 10:44 uur

sjiek

Hee Sjiek, dat vind ik nou leuk om te lezen. Aanstaande zomer reizen we vanuit Durango via the Great Sand Dunes naar Denver en nergens op Internet of in een reisgids heb ik iets gelezen over deze krokodillen/reptielenfarm. Leuke onderbreking voor onze kinderen: urenlang op de achterbank is ook niet alles. Zulk soort tips zijn erg nuttig om een autorit ook voor de kinderen leuk te houden. Dank.

Martin

Perfect!! Fijn als iemand iets met de tip kan doen! Maar jullie reizen waarschijnlijk eerder als september, dus als jullie daar onderweg nog goede tips zien voor ons.....Dan horen we het graag. Ook van Evelien omdat het bijna dezelfde route is...Alles is welkom!!
#22 - 15-03-2010, 15:21 uur

Loek

Ik ben weleens bij die krokodillen farm hier in Colorado op bezoek geweest.  Het is vrij groot, en beslist leuk om te bezoeken vooral als er kinderen bij zijn.  De farm is ooit begonnen als een visfarm, en dit doen ze nog steeds.  Ze hadden echter een probleem om op verantwoorde wijze van all het visafval af te komen.  Ze kochten toen een paar krokodillen om de dooie vissen en ander afval op te eten.  Dit was zo'n success dat het nu meer op een krokodillen farm lijkt, dan een vis farm.
#23 - 16-03-2010, 15:39 uur

Martin Obbe

@ Tet, bedankt voor de tip www.roadsideamerica.com. Ik ga onze hele route LA-Denver eens nalopen op nog aardige en gekke plaatsen onderweg.
@ Sjiek, wij reizen in juli, dus ik geef je na de vakantie graag tips over dingen die je vooral wel en vooral niet moet doen. Waarbij ik hoop dat die laatste ver in de minderheid zijn.

Groet, Martin
#24 - 16-03-2010, 18:45 uur

Tet14

Graag gedaan. RSA is ook altijd een bron van inspiratie voor ons.
#25 - 16-03-2010, 22:42 uur

sjiek

Graag gedaan. RSA is ook altijd een bron van inspiratie voor ons.

He Tet,
Deze site is idd een super goede tip, ben er ook op aan het rondneuzen. Dank je wel!
#26 - 17-03-2010, 22:05 uur

Tet14

Hier is er nog een. Ook aardig: http://www.byways.org/
#27 - 17-03-2010, 22:13 uur

eefergo

Hoi Sjiek,

direct na het lezenvan je berichtje de site bekeken en het staat vast...we gaan erheen. Dit vinden onze jongens fantastisch ( en vast doodeng ;))
Als we meer van dit soort dingen onderweg tegen komen laten we het je weten. Het is net wat wordt gezegd, zo is het wat langere reizen voor de kinderen minder saai!
#28 - 19-03-2010, 22:09 uur

snoodaard

Als laaglander moet je toch een beetje uitkijken als je direct na aankomst het rocky mountain NP bezoekt door de grote hoogte heb je veel kans om hoogteziekte te krijgen.Als je tijd over hebt probeer dan 2 dagen in durango te blijven en met de stoomtrein naar Silverton te gaan(zeker vooraf reserveren en een plaatsje op de rechterkant).
#29 - 05-04-2010, 19:46 uur

ivette

Leuk te lezen deze topic... lijkt mij een ontzettend leuk rondje!
Wij willen met 2 volwassenen naar de states, eind aug begin sept 2010
Enneh, Colorado maakt heeeeel goede kans!! :afro:
#30 - 14-04-2010, 21:59 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15