Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Grand Canyon-santa monica ?

Discussie gestart

bauwke

juli reis 2010
we besloten adhv de tips en antwoorden via dit forum om rechtstreeks van Grand-canyon door te rijden naar Los Angeles 
Google maps geeft ons een 8 uren rit ...we zijn meer gewoon hier in Europa ...dus dat moet lukken.
Is het haalbaar qua verkeersdrukte om dan toch nog in santa monica te overnachten of zijn we overmoedig  ?
we willen de dag erop enkel de universal studio's bezoeken in LA en dan verder naar San Fransico ...

graag jullie ervaring ?
#1 - 11-03-2010, 20:32 uur

hdeweert

800 km is een heel eind je bent de hele dag onderweg  en misschien wel laat op de plaats van bestemming.
Je komt in de spits LA binnen en het kan daar ook aardig druk zijn. Daarbij ben je er vreemd, dus als je
pech hebt ben je ruim meer dan 8 uur onderweg.

succes
Harm
#2 - 11-03-2010, 20:49 uur

Ine

Je kunt het proberen, maar vergeet niet dat je (ook al rij je noordelijk van LA) je met heel veel verkeer te maken krijgt. Je rijdt van oost naar west in grote drukte, juist tegen die tijd dat je waarschijnlijk vrij vermoeid bent. Misschien iets zoeken ten westen van LA en de volgende dag doorrijden?
#3 - 11-03-2010, 21:06 uur

Martin Obbe

Ine, ik denk dat je bedoelde: iets zoeken ten oosten van LA?

Bauwke, wij zitten a.s. zomer met een soortgelijk " probleem"',  maar dan omgekeerd: we landen in LA en willen na 2 dagen LA (met o.a. de Universal Studios) naar Sedona. Ook al is het verleidelijk om dat stuk in 1 dag af te leggen (waarbij je elders uiteraard een dag wint) we hebben besloten om het toch maar in 2 dagen te doen. Anders ga je weer jakkeren over Interstates, zodat je je eigenlijk alleen maar verplaatst zonder iets te zien. Dus via Joshua Tree, een overnachting aan Lake Havasu en via Route 66 en Flagstaf naar Sedona. Anderen verkiezen de route via Amboy en Needles.

Vanuit de GC zou jij het stuk in omgekeerde volgorde kunnen afleggen. Route 66 schijnt in Arizona landschappelijk niet bijzonder te zijn (sommigen zeggen zelfs dat ie saai is), maar de stadjes onderweg vergoeden veel. Zoek maar eens op dit forum. Aan jou de keuze: wil je elders een dag winnen, met als gevolg dat je weinig zult meepikken van het traject GC-LA?

Groet, Martin
#4 - 11-03-2010, 21:56 uur

Tet14

Wij hebben GC naar LA wel eens sneller dan in 8 uur gereden en zelfs zonder een bekeuring. Hier zijn de max snelheden: 65mph van GC naar Williams, 75mph over I40 tot California, 70 mph in California en ca65 mph in de LA area. Als je deze snelheden aanhoudt wordt je door trucks ingehaald op de interstates maar ik zal je niet verleiden tot het breken van de wet. Voor Universal is Santa Monica niet de beste optie. Bij Universal en in Hollywood zijn genoeg hotels. In LA is het afwachten maar de commuters gaan aan het eind van de dag de stad uit.
Tet
#5 - 11-03-2010, 22:17 uur

Joke_R

Hallo,

Wij gaan het van de zomer ook doen, vanuit de grand canyon rechstreeks naar LA.
Ik weet het is een behoorlijke afstand, maar ja. Ik heb geen hekel aan auto rijden en mijn partner ook niet dus voorzie ik niet zoveel problemen. Als je 's avonds aan komt en op tijd gaat slapen dan heb je daar de volgende dag toch geen last meer van.
#6 - 13-03-2010, 09:19 uur

hdeweert

Een hekel aan auto rijden krijg je wel als je na een lange rit LA probeert binnen te rijden en in de file terechtkomt.
 De kunst van een route samen stellen is om zoveel mogelijk te zien en zo kort mogelijk in de auto te zitten.
Uiteindelijk ga je niet naar Amerika om je vakantie in de auto door te brengen.

Harm
#7 - 13-03-2010, 11:28 uur

Hans B

Om je reis wat te verkorten, zou je de laatste avond van de Grand Canyon al naar Williams kunnen vertrekken.
Is 1 uur rijden, dat kun je zelfs na zonsondergang nog doen en het scheelt je de volgende dag.
Om in LA niet te hoeven zoeken naar onderdak, reserveer dan, zodat je je precieze bestemming al weet.

Wij hebben noodgedwongen één keer 525 mile op één dag in onze camper moeten rijden. Ik was alleen bestuurder.
Met deze grote jongen rij ik 60/65 op z'n max. een keer tanken een korte pauze en 10 uur achter het stuur gezeten.
Het was te doen, maar geen pretje.
In een personenauto is het dan volgens mij een eitje.
In Europa jakkeren mensen toch ook in één keer naar Italië of zuid Frankrijk.
#8 - 13-03-2010, 11:34 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15