Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

onze rondreis

Discussie gestart

droopy

Wat denken jullie, we nemen ruim de tijd...ik wil niet in een touroperator tempo de States verkennen.

27 sep: Zaventem – Las Vegas (Luxor)
28 sep: Las Vegas
29 sep: Las Vegas – Hualapai Hilltop
30 sep Havasu
1 okt: Havasu – Grand Canyon (bright angel lodge)
2 okt: Grand Canyon – Page
3 okt: Page - Antelope Canyon
4 okt : Page – Monument Valley – Goosenecks – Mexican Hat – Cortez
5 okt: Cortez – Mesa Verde
6 okt: Cortez – Moab
7 okt: Moab – Arches
8 okt: Moab – Highway 12
9 okt:: Highway 12
10 okt: Highway 12
11 okt: Bryce Canyon
13 okt: Zion
14 okt: Zion
15 okt: Zion – Las Vegas
16 okt: Las Vegas
17 okt: Las Vegas – McCarran Airport
#1 - 04-06-2005, 08:56 uur

Kinneret

Ik denk dat je Zion beter 1 of 2 dagen kan verkorten en die dan aan de Grand Canyon en/of  Moab te besteden, Zion is een in vergelijking klein National Park terwijl er in Grand Canyon een geweldige wandeling voor je klaar staat en je kan daar ook naar het dal lopen alleen dat is wel een beetje veel tijd en moeite, maar je kan na zoveel honderd meter weer omhoog gaan, ik vond het een geweldige ervaring. In moab en eigenlijk omgeving is erg veel te doen, 2 National Parks waar je zo bent.  naaar een Arches ga je al zie ik, maar Canyonlands N.P.  is ook erg mooi. Ik wens jullie verder veel plezier  ;)
#2 - 04-06-2005, 11:59 uur

droopy

Afdalen in de Grand Canyon doen we de dag voordien al in Havasu, dus daarom dat we het laten in de GC zelf
#3 - 04-06-2005, 12:58 uur
« Laatst bewerkt op: 04-06-2005, 13:00 uur door droopy »

Jez

Ik denk dat 3 dagen over de Highway 12 ook wat veel is. De afstand Moab-Bryce doe je makkelijk in 1 dag, en het is gewoon een weg. Aan de 12 liggen ook maar weinig (noemenswaardige) plaatsen. Wel een hele mooie route, hoor!

Als je naar Cortez rijdt, stop dan ook even bij het Four Corners Monument. Niet super-noemenswaardig, maar wel leuk en ze hebben er heerlijk Navajo Frybread!

Ik weet niet of je op de bonnefooi gaat? Dit wil ik wel aanraden. Dan kun je onderweg nog altijd zien waar je langer wilt blijven of juist korter, zonder dat je iets hebt vastgelegd.

Mesa Verde is trouwens erg leuk!

Dan nog iets; wij hebben vorig jaar ongeveer deze zelfde route gereden, en op een gegeven moment hadden we het wel een beetje gehad met al die rotsen en canyons. We kregen een beetje een overdosis, zeg maar  ;)
Mocht jullie dit ook overkomen, ga je inderdaad op de bonnefooi en heb je zodoende tijd over, dan is een ommetje naar Los Angeles misschien een optie.
#4 - 04-06-2005, 22:40 uur
« Laatst bewerkt op: 04-06-2005, 22:42 uur door Jez »
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

droopy

Ik denk dat 3 dagen over de Highway 12 ook wat veel is. De afstand Moab-Bryce doe je makkelijk in 1 dag, en het is gewoon een weg. Aan de 12 liggen ook maar weinig (noemenswaardige) plaatsen. Wel een hele mooie route, hoor!

Als je naar Cortez rijdt, stop dan ook even bij het Four Corners Monument. Niet super-noemenswaardig, maar wel leuk en ze hebben er heerlijk Navajo Frybread!

Ik weet niet of je op de bonnefooi gaat? Dit wil ik wel aanraden. Dan kun je onderweg nog altijd zien waar je langer wilt blijven of juist korter, zonder dat je iets hebt vastgelegd.

Mesa Verde is trouwens erg leuk!

Dan nog iets; wij hebben vorig jaar ongeveer deze zelfde route gereden, en op een gegeven moment hadden we het wel een beetje gehad met al die rotsen en canyons. We kregen een beetje een overdosis, zeg maar  ;)
Mocht jullie dit ook overkomen, ga je inderdaad op de bonnefooi en heb je zodoende tijd over, dan is een ommetje naar Los Angeles misschien een optie.

http://www.scenicbyway12.com/ ;) ;D

Dat lijkt me niet weinig, maar ja...of het gaat meevallen weten we natuurlijk niet
#5 - 05-06-2005, 00:10 uur

Jez

Ik wil niet eigenwijs doen (hoewel ik dat wel schijn te zijn) (ik ben nou eenmaal een boogschutter), maar ik ben bang dat je je er teveel van voorstelt.

Wij zijn vorig jaar in Torrey begonnen en hebben exact die route gereden. We zijn die dag doorgereden tot St. George. Dit was 380 km. Nu hebben wij Bryce en Zion niet uitgebreid bezocht (we waren toen al rots/canyon-moe aan het worden), maar als je dat wel wilt doen, dan is 1 dag van Torrey tot Bryce m.i. echt genoeg.
Tenzij je in elk miniatuur-dorpje wilt uitstappen of elke zijstraat van de H12 neemt, dan kun je er langer over doen. Maar dit is mijn mening & ervaring, dus ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe jij het gaat ervaren!

Ga je wel op de bonnefooi?

#6 - 05-06-2005, 00:37 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

droopy

Eerst en vooral...wat is bonnefooi? :-[

Ik ben ook boogschutter dus... ;D ;)

Ik ga zeker niet stoppen aan ieder dorpje...ik heb gewoon twee dagen geteld voor alle zekerheid, maar het kan evengoed 1 worden.

Het zijn gewoon de eerste dagen die vastliggen.
De Luxor, Havasupai en de Grand Canyon.
#7 - 05-06-2005, 07:46 uur

Jez

Op de bonnefooi betekent op goed geluk.
In vakantietermen bedoelt men daarmee: niets vastleggen, gewoon gaan en je ziet wel waar je uitkomt.

In mijn geval: we hebben de vliegtickets en een auto geboekt, we hebben een route gemaakt, en dan zien we wel hoever we per dag werkelijk komen en waar we dan gaan overnachten. Behalve de tickets en de auto ligt er dus niks vast.

Veel plezier verder gewenst met de voorbereidingen en natuurlijk straks de reis zelf!

groetjes, Jez
#8 - 05-06-2005, 11:35 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Tokheim

Wij zijn vorig jaar in Torrey begonnen en hebben exact die route gereden.

Bedoel je dat je deze Scenicbyway12 gereden.. Is dit wel een goed en/of leuker alternatief i.p.v. de SR 63 / SR 22 die wij nu ingepland hebben. Dat Boulder Mountain met die vele meertjes lijkt ons geweldig om te zien, of moet je  hiervoor met een 4x4 naar toe.....

Na Las Vegas slapen we nml in Ruby's Inn, kunnen we dan dezelfde dag nog Bryce bekijken of is dit te kort.
Zo ja dan hebben we de volgende hele dag om naar Torrey te rijden. Zo nee, dan gaan we eerst door Bryce en vandaar uit naar Torrey, en zijn we misschien al "Rots/Canyon moe" .. Wat een luxe problemen zo'n maand voor we weggaan...

Thanks

Theo
#9 - 05-06-2005, 11:57 uur

Mississippi


Na Las Vegas slapen we nml in Ruby's Inn, kunnen we dan dezelfde dag nog Bryce bekijken of is dit te kort.
Zo ja dan hebben we de volgende hele dag om naar Torrey te rijden. Zo nee, dan gaan we eerst door Bryce en vandaar uit naar Torrey, en zijn we misschien al "Rots/Canyon moe" .. Wat een luxe problemen zo'n maand voor we weggaan...

Thanks

Theo

Van Las Vegas naar Bryce/Ruby's Inn is 263 miles (4 a 5 uur rijden). Je hebt dan nog een halve dag om Bryce te bekijken. Genoeg voor het maken van foto's en een kleine wandeling.
#10 - 05-06-2005, 12:13 uur

Jez

Ik begrijp even niet precies hoe je gaat rijden.

Je gaat van Las Vegas over de Interstate 15 naar.......?
Dan kom je uiteindelijk op de 22 uit, wat volgens mijn kaart een zeer bochtige, deels onverharde weg is, om in Rubys Inn bij Bryce te eindigen? Laat je dan Zion schieten?

En Boulder Mountain kan ik op mijn kaart niet vinden?

De 63 is de (doodlopende) weg Bryce Canyon in. Wil je vervolgens van Bryce naar Torrey, dan is de logische route over de 12. Die overigens erg mooi is. Oh, en Torrey is niet meer dan een klein dorpje, om onderweg te overnachten.

Als je van Las Vegas naar Torrey wilt, lijkt het mij logisch dat je op de I-15 de afslag naar de 9 neemt, die door Zion gaat. Dan de 89 north om na Hatch af te slaan naar de 12. Die voert je langs Bryce en helemaal tot Torrey.
#11 - 05-06-2005, 12:19 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Tokheim

Nieuw!
Ik begrijp even niet precies hoe je gaat rijden.

Je gaat van Las Vegas over de Interstate 15 naar.......?
Dan kom je uiteindelijk op de 22 uit, wat volgens mijn kaart een zeer bochtige, deels onverharde weg is, om in Rubys Inn bij Bryce te eindigen? Laat je dan Zion schieten?

En Boulder Mountain kan ik op mijn kaart niet vinden?

De 63 is de (doodlopende) weg Bryce Canyon in. Wil je vervolgens van Bryce naar Torrey, dan is de logische route over de 12. Die overigens erg mooi is. Oh, en Torrey is niet meer dan een klein dorpje, om onderweg te overnachten.

Als je van Las Vegas naar Torrey wilt, lijkt het mij logisch dat je op de I-15 de afslag naar de 9 neemt, die door Zion gaat. Dan de 89 north om na Hatch af te slaan naar de 12. Die voert je langs Bryce en helemaal tot Torrey.

Ja ik neem de logische route van Las Vegas naar Ruby's Inn via Zion. Maar vanuit Bryce naar Torrey gaf Streets & Trips de volgende route aan : SR 63 wordt SR 22 via Old Escalante Road via Posey Lake Road via Bicknell Circle naar de SR 24 Torrey. Ik dacht dat dit de gebruikelijke route was, tot ik deze  ;D http://www.scenicbyway12.com/ link zag en hier staat Boulder Mountain op vermeld.

Dit leek me een leuke alternatieve route, nu blijkt dit de gebruikelijk route te zijn dus.... ::) ::)

Thanks

Theo
#12 - 05-06-2005, 12:50 uur
« Laatst bewerkt op: 05-06-2005, 12:51 uur door Tokheim »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15