Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Onze route vanaf San Fransisco 26/6 - 24/7 2005

Discussie gestart

BonanzaNL

Onze route met de camper:

Dag 1   Zondag 26 juni   aankomst SF   vliegveld San Francisco
Dag 2   Maandag 27 juni    Camper ophalen/SF   camping Marin Park
Dag 3   Dinsdag 28 juni    San Francisco   idem
Dag 4   Woensdag 29 juni    San Francisco   idem
Dag 5   Donderdag 30 juni   Yosemite   camping loop v.d dag Yosemite Pines Groveland
Dag 6   Vrijdag 1 juli   Yosemite/Bodie   camping eind vd dag lakevieuw lodging Lee Vining
Dag 7   Zaterdag 2 juli   Bodie/Mono Lake   idem
Dag 8   Zondag 3 juli   Dag reizen naar Las Vegas   camping Circus Circus Las Vegas
Dag 9   Maandag 4 juli   Las Vegas   idem
Dag 10   Dinsdag 5 juli   Las Vegas   idem
Dag 11   Woensdag 6 juli   Grand Canyon   GG inrijden e. vd dag camping
Dag 12   Donderdag 7 juli   Grand Canyon   e.v.d. camping wahweap rv park Page Lake Powell
Dag 13   Vrijdag 8 juli   Page   camping Wahweap RV Park Page Lake Powell
Dag 14   Zaterdag 9 juli   Bryce Canyon   camping Ruby´s Inn Bryce Canyon e.v.d.
Dag 15   Zondag 10 juli   Bryce Canyon/Capitol Reef   camping Thousand lakes eind van de dag Capitol Reef (torrey)
Dag 16   Maandag 11 juli   Capitol Reef    camping e.v.d. Valle´s RV Park mexican hat
Dag 17   Dinsdag 12 juli   Mexican Hat Monument Valley   camping Valle's RV Park
Dag 18   Woensdag 13 juli   Monument Valley   e.v.d.Camping Cameron Trading Post
Dag 19   Donderdag 14 juli   Route 66   e.v.d.camping KOA Seligman
Dag 20   Vrijdag 15 juli   Route 66   camping eind vd dag camping Grazy Horse Camp lake Hasavu
Dag 21   Zaterdag 16 juli   Los Angeles   richting LA camping Malibu Beach RV Park
Dag 22   Zondag 17 juli    Los Angeles   idem
Dag 23   Maandag 18 juli   Los Angeles   idem
Dag 24   Dinsdag 19 juli   Pismo Beach   Vroeg r.Pismo Beach camping Pismocoast Beach
Dag 25   Woensdag 20 juli   Pismo Beach   Pismo Beach
Dag 26   Donderdag 21 juli   Santa Cruz   Vroeg r.Santa Cruz Camping Santa Cruz Koa
Dag 27   Vrijdag 22 juli   Santa Cruz   idem
Dag 28   Zaterdag 23 juli   Camper inleveren   vanaf Santa Cruz naar Cruise America SF
Dag 29   Zondag 24 juli   Terug Nederland   Terug naar huis
Dag 30   Maandag 25 juli   Aankomst Nederland   

#1 - 17-04-2005, 13:18 uur
« Laatst bewerkt op: 03-06-2005, 22:22 uur door Bonanza »
Leef vandaag, gisteren is geschiedenis en morgen is toekomst

Hans B

Hallo Bonanza,
ik weet niet hoe avontuurlijk je bent ingesteld. Wij 'camperen' al 4 zomervakanties in de USA met onze eigen RV (zie plaatje) en wij hebben nog nooit een camping van te voren besproken. Ik moet er echter ook wel bijzeggen, dat wij meestal een rustig plekje zoeken op een kerkplein, achteraf in een klein dorpje, bij de WalMart, e.d. Je bent 'fullt self contained'. Wij pa/ma en twee dochters (16/13) kunnen 3 en soms 4 dagen vooruit met de watervoorraad in de RV. Eén restrictie de meiden mogen niet hun lange haren uitgebreid wassen, want dan is de 100gallon water zo op. Wij staan 1x per 4/5 dagen op een camping.
Wat betreft je route denk ik dat je zeker in Yosemite moet bespreken. Dat zit heel vol. Voor de rest lijkt het mij niet super noodzakelijk. Wellicht is het handig een adressenlijst van je camping mee te nemen en 1 a 2 dagen te voren te bellen, omdat je ook nooit zeker weet hoe je route zal lopen (sneller / langzamer).
Ik mis Arches in je route.
groeten, Hans B
#2 - 17-04-2005, 16:08 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

BonanzaNL

Hey Hans,

We hebben reeds enkel campgrounds besproken ( De eerste dagen in San Fransisco / Las Vegas ivm Independence Day / Yosemite & Malibu Beach ivm de plaatselijke drukte )
Aangezien wij ( toevallig ook ) met 2 dochters reizen lijkt het ons leuker / gezelliger om op campgrounds te gaan staan. ( het liefst af en toe met een zembad )
We hebben in principe alle campings al opgezocht in onze route maar bespreken deze niet allemaal om toch de vrijheid te hebben om de route waar nodig aan te passen.  
Arches ligt te ver buiten onze route vandaar dat je deze mist.

Groetjes Bonanza
#3 - 18-04-2005, 20:13 uur
Leef vandaag, gisteren is geschiedenis en morgen is toekomst

cvman

Hoi Bonanza,
Ook wij ( 2 pers.)gaan met een Rv ( 25 ft.)van Houston naar SF van 10 juni t/m 30 juni 2005.
Wij leveren de RV op 28 juni in SF in. Dus zijn we gelijk met jullie in SF. Wij volgen de route welke vermeld staat in "Lannoo's reisgids "Dwars door de USA" maar pikken de route pas in Houston op ipv in NY. De RV is van Cruise America. De route : Houston, San Antonio, Del Rio, Big Bend Nat.Park, Carlsbad, Las Cruces, Santa Fe, Kayenta, Grand Canyon Village South Rim, Las Vegas, Palm Springs, LA, San Luis Obispo, SF.
Wij kiezen uit de Campings, genoemd in de reisgids of KOA campings.
Wij boeken Grand Canyon en Las Vegas vooruit. Verder wordt aangeraden de zaterdag en zondag vooruit te boeken ivm de reislustigheid van de Amerikaan met z'n eigen RV.
Ik wens je veel reisplezier.
#4 - 22-04-2005, 01:21 uur

ronald lodewijk

Hoi Bonanza

Hoe ben je aan die route gekomen,zie mijn vraag in het Forum
#5 - 16-07-2005, 19:53 uur

BonanzaNL

Ronald,

Aangezien wij gisteren zijn terug gekomen vanuit Amerika kon ik niet eerder reageren.

Mijn vrouw heeft de route samengesteld via: http://www.maporama.com

Vanaf Page ( dag 14 ) hebben we de route aangepast en zijn naar Mexican Hat gereden.
Vervolgens via de 191 naar Ganado via de 264 bij Kykotsmovi via Sunrise naar Flagstaff

Onze route was 3000 mijl ( 4800 km ) in 4 weken

Persoonlijk (smaken verschillen ) zou ik San Diego laten vallen aangezien je wel heel veel km maakt in 3 weken.
Onze ervaring is neem de tijd om dingen te bekijken.

Natuurlijk hangt heel veel af van diverse factoren zoals wat wil je beslist zien en hoeveel tijd kost het, met hoeveel personen ga je, neem je rustdagen etc.

ALLES zien lukt nooit, er is zoveel te zien dan moet je meerdere keren gaan.

Maar ik kan je vertellen het is prachtig en veelzijdig.

Groetjes Bonanza
#6 - 26-07-2005, 23:19 uur
Leef vandaag, gisteren is geschiedenis en morgen is toekomst

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15