Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Onze route voor 2010 (jerbia & gezin)

Discussie gestart

jerbia

 Ik ben inmiddels bezig geweest met onze route voor volgend jaar zomer (juli/augustus). Dit is wat ik in gedachten heb:

Dag 1: AMS - PHX
Dag 2: Scottsdale - Florence (Apache Trail)
Dag 3: Florence - Tuscon (Biosphere 2, Saguaro NP)
Dag 4: Tuscon (Sabino Canyon, Titan Missile Museum, Mission San Xavier del Bac)
Dag 5: Tuscon - Safford (Tombstone, Chiricahua NM, Roper Lake SP)
Dag 6: Safford - Silver City (Catwalk, Gila Cliff Dwellings)
Dag 7: Silver City - Alamogordo (City of Rocks SP, White Sands NM)
Dag 8: Alamogordo - Socorro (Valley of Fires RA, Very Large Array)
Dag 9: Socorro - Santa Fe (Sandia Peak Tramway Albuquerque, Turquoise Trail)
Dag 10: Santa Fe (Kasha-Katuwe Tent Rocks)
Dag 11: Santa Fe - Farmington(Bandelier NM, Jemez gebied)
Dag 12: Farmington - Durango (Bisti Badlands)
Dag 13: Durango (treinrit naar Silverton)
Dag 14: Durango - Grand Junction (San Juan Skyway, Box Canon Waterfall, Black Canyon of the Gunisson)
Dag 15: Grand Junction - Moab (Colorado NM, SR128, Corona Arch)
Dag 16: Moab (Faux Falls, Sand Flats/La Sal Mnt Loop, Onion Creek, )
Dag 17: Moab (Canyonlands, Schäfertrail)
Dag 18: Moab - Torrey (via route 95, Hog Spring, Little Egypt)
Dag 19: Torrey (Cathedral Valley loop)
Dag 20: Torrey - Tropic (Capitol Reef, Burr Trail, Devil's Garden)
Dag 21: Tropic - Page (CWCR, Waterholes Canyon of Cathedral Wash)
Dag 22: Page - Sedona (Coalmine Canyon, Blue Canyon)
Dag 23: Sedona (West Fork of Oak Creek Trail)
Dag 24: Sedona - Scottsdale (Via Jerome en Prescott)
Dag 25: Phoenix - AMS



Heeft iemand nog goede tips voor ons? Mooie scenic routes, overnachtigstips, restaurantjes, mooie dirtroads, bezienswaardigheden, leuke dingen voor de kinderen (dan 13 en 16), alles is welkom!
#1 - 17-08-2009, 20:37 uur

Jez

Beetje verslaafd, Bianca?  ;)

Da's een mooie route! Wij zijn hier in 2007 geweest en ik vond vooral New Mexico en Colorado erg mooi. Nog wat tips:

De Apache Trail had je al (geweldig!)
Tussen Silver City en Alamogordo even stoppen in Hillsboro.
Old Town Albuquerque.
Tussen Albuquerque en Santa Fe via Madrid rijden (van de film Wild Hogs met Tim Allen, John Travolta, Martin Lawrence en die andere actuer die iedereen kent maar waarvan niemand de naam weet) (film is ook een aanrader).
Tinkertown Museum aan de Turqoise Trail
Rondkijken in Ouray

Op mijn reisblog staat onze reis (da's dus in 2007).

Groetjes,

Janneke
#2 - 17-08-2009, 21:15 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Mrjn

Neem een slee of iets dergelijke mee als je naar White Sands gaat. Je kunt daar mooi van de bulten afglijden, maar dan heb je wel iets nodig om mee te glijden. :-)

De weg van Silver City naar Gila Cliff Dwellings is erg mooi. Probeer de wandeling naar de Dwellings niet op slippers te doen. Ik heb het op mijn teva's gelopen en dat was te doen, maar ik vond het niet heel fijn. Dus zorg voor schoenen.

Een leuke overnachtingsplek bij Silver City is Bear Creek Motel & Cabins in Pinos Altos.

En verder kan ik het alleen maar eens zijn met Jez hierboven  ;)

#3 - 17-08-2009, 21:18 uur
« Laatst bewerkt op: 17-08-2009, 21:21 uur door Mrjn »

hdeweert

Hallo
Dat wordt een prachtige maar drukke vakantie. Delen van de route komen mij bekend voor. Als je per trein naar Silverton
gaat neem dan terug de bus. Je bent dan wat eerder weer terug in Durango, en als je tijdens je verblijf in Silverton bij een
van de hotels een kamer reserveert rijd je middags naar je verblijf in Silverton.
http://www.usa4every1.nl/usa/index.php?option=com_content&view=article&id=83&Itemid=414
 Silverton is dan een uitgestorven stadje want alle toeristen zijn dan weer per trein en bus vertrokken.
Voorafgaand aan Durango  kun je ook  nog even bij Aztec langs om de Aztec ruins te bekijken.
http://www.usa4every1.nl/usa/index.php?option=com_content&view=article&id=82&Itemid=413
Harm
#4 - 17-08-2009, 22:28 uur

JoeSee

Een bijzondere route. Even wat feedback:
Veel rotsen in de route, wellicht teveel ? Verder is het natuurlijk snoeiheet in die periode. Dit zou onprettig kunnen worden.
Biopshere 2. We stonden voor de ingang en de toegangsprijs was relatief hoog. Verschillende Amerikanen die geweest waren zeiden dat dit het geld niet waard was en vonden het tegenvallen. We hebben een paar foto's gemaakt en zijn weer vertrokken. Nu 5 jaar later nog geen moment spijt van gehad.

Een middagje zwemmen in het weekend bij Canyon Lake is ook leuk ! Veel amerikanen en aziaten met BBQ's aan het water.
#5 - 18-08-2009, 09:54 uur

jerbia

Allemaal heel erg bedankt voor jullie reakties!

Beetje verslaafd, Bianca?  ;)

Hoor wie het zegt  ;D

Old Town Albuquerque en Quray hebben we inderdaad al op de planning gezet. De andere tips neem ik zeker mee in de planning, bedankt!

Neem een slee of iets dergelijke mee als je naar White Sands gaat. Je kunt daar mooi van de bulten afglijden, maar dan heb je wel iets nodig om mee te glijden. :-)

Ik had inderdaad al ergens gelezen dat je bij het visitor center van die platte sleetjes kunt kopen. Dat gaan we natuurlijk zeker doen!


Een leuke overnachtingsplek bij Silver City is Bear Creek Motel & Cabins in Pinos Altos.

Dat ziet er zeker leuk uit, die gaan we onthouden!

Als je per trein naar Silverton gaat neem dan terug de bus. Je bent dan wat eerder weer terug in Durango, en als je tijdens je verblijf in Silverton bij een
van de hotels een kamer reserveert rijd je middags naar je verblijf in Silverton.
http://www.usa4every1.nl/usa/index.php?option=com_content&view=article&id=83&Itemid=414
 Silverton is dan een uitgestorven stadje want alle toeristen zijn dan weer per trein en bus vertrokken.

Dat vind ik eigenlijk wel een goed plan Harm! Ik had al gezien dat de hotelprijzen in Durango behoorlijk pittig zijn, dus dit is zeker een goed alternatief.

Voorafgaand aan Durango  kun je ook  nog even bij Aztec langs om de Aztec ruins te bekijken.
http://www.usa4every1.nl/usa/index.php?option=com_content&view=article&id=82&Itemid=413

Moest even 'googlen'. Ook deze tip neem ik zeker mee!

Een bijzondere route. Even wat feedback:
Veel rotsen in de route, wellicht teveel ? Verder is het natuurlijk snoeiheet in die periode. Dit zou onprettig kunnen worden.


Wat ons betreft kunnen er nooit genoeg rotsen in de route zitten ;) Ik ben me er inderdaad van bewust dat het in onze periode erg heet zal zijn. Helaas hebben we geen andere mogelijkheid omdat we rekening moeten houden met de schoolvakanties van de kinderen. Hele lange hikes zullen we waarschijnlijk ook niet gaan maken, of alleen heel vroeg in de ochtend.

Biopshere 2. We stonden voor de ingang en de toegangsprijs was relatief hoog. Verschillende Amerikanen die geweest waren zeiden dat dit het geld niet waard was en vonden het tegenvallen. We hebben een paar foto's gemaakt en zijn weer vertrokken. Nu 5 jaar later nog geen moment spijt van gehad.

Vooral onze kinderen zijn erg geinteresseerd in Biosphere 2 omdat ze daarover een documentaire hebben gezien,  maar als het echt zo tegenvalt, kunnen we het wellicht beter overslaan. We zullen er nog eens over nadenken.

Een middagje zwemmen in het weekend bij Canyon Lake is ook leuk ! Veel amerikanen en aziaten met BBQ's aan het water.

Ligt dan bij Tuscon?
#6 - 18-08-2009, 12:10 uur

Fisherman

Hey Bianca dat is een prachtige route,dat ziet heel goed uit 8)!
Ik wens jullie heel veel plezier met de voorbereidingen.

Citaat
Beetje verslaafd, Bianca? 

beetje verslaafd aan het Zuidwesten ;)

Groeten Jeroen
#7 - 19-08-2009, 16:14 uur

JoeSee

Als je kinderen het leuk vinden, kijk je natuurlijk anders tegen zoiets aan als Biosphere 2.  innocent

Ik neem aan dat je allemaal al weet, maar je zou ook een dagje Old Tucson Studios kunnen doen.
In Tucson zit ook het Pima-air museum (combinatieticket te koop met Titan Missle). Leuk om een bustour te doen over de basis. Een middagje en je hebt het gezien.
Een zeer enthousiaste vliegtuigfreak kent veel details die hij graag met iedereen deelt, als je de tour neemt.

Canyon Lake ligt vlakbij Lost Dutchman State Park (mijn persoonlijke favouriet).
Doordeweeks is het zeer rustig bij Canyon Lake, maar in het weekend erg leuk om de aangegeven reden.  patriot Wellicht zijn er boten te huur ? Als je toch gaat, kijk dan ook even in Tortilla Flat en loop even binnen bij het winkeltje (geen behang gebruikt, maar een stuk of 1000 dollarbiljetten) en de Goldtown in Goldfield is ook leuk. Gratis entree, alles authentiek en leuke een leuke show.
#8 - 20-08-2009, 16:52 uur

jerbia

O ligt Canyon Lake bij Lost Dutchman SP.  Ik heb me rot helemaal rot gezocht  :D  Bedankt voor je tips JoeEsE! Ik heb ze genoteerd 
#9 - 20-08-2009, 18:56 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15