Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Onze route voor 2011 - Iemand aanbevelingen voor verbeteringen?

Discussie gestart

Nils

In augustus 2011 plannen wij onze eerste grote reis naar de VS.
Momenteel hebben wij volgende planning uitgewerkt.
Echter hebben wij geen enkel idee of deze haalbaar is en/of wij belangrijke zaken over het hoofd zien.
Wie heeft er tips. Ook praktische tips (zoals type huurwagen, leuke budgetvriendelijke hotels,...)

Dag 1 – Maandag 01  augustus 2011
Vlucht: Brussel – New York (Newark)
Hotel: Super 8 Brooklyn

Dag 2/3 – Dinsdag 02/ Woensdag 03  augustus  2011
Bezoek New York

Dag 4 – Donderdag 04 augustus  2011
Bezoek New York
Vlucht: New York (Newark) – San Francisco
Hotel: Knights Inn Downtown San Francisco

Dag 5- Vrijdag 05  augustus 2011
Bezoek San Francisco


Dag 6 – Zaterdag 06  augustus 2011
Bezoek San Francisco
Autorit naar Motel 6 in Stockton


Dag 7 – Zondag 07  augustus 2011
Rit naar/ Bezoek Yosemite National Park
Autorit naar Elms Motel in Bishop

Dag 8 – Maandag 08  augustus 2011
Autorit/Bezoek Death Valley National park
Autorit naar Virgin River Hotel in Mesquite

Dag 9– Dinsdag 09  augustus 2011
Autorit/bezoek Zion National Park en Glenn Canyon Dam
Hotel: Red Rock Motel, Page

Dag 10 – Woensdag 10  augustus 2011
Autorit/Bezoek Grand Canyon
Autorit naar Imperial Palace Hotel, Las Vegas
Inleveren Huurwagen


Dag 11/12 – Donderdag 11/Vrijdag 12  augustus 2011
Bezoek Las Vegas

Dag 13– Zaterdag 13  augustus 2011
Vlucht: Las Vegas – Los Angeles (06:20-07:21)
Per OV naar en bezoek aan Six Flags Magic Mountain
Hotel: City Center Motel, Los Angeles

Dag 14/15 – Zondag 14/Maandag 15  augustus 2011
Bezoek Los angeles

Dag 16/17/18 – Dinsdag 16/ Dondderdag 18  augustus 2011
Bezoek Disney Land
Hotel: Motel 6 Anaheim Maingate

Dag 19 – Vrijdag 19  augustus 2011
Vlucht: Los Angeles – Washington (Dulles)
Vlucht: Washington (Dulles) – Brussel

Dag 20 – Dinsdag 20  augustus 2011
Vlucht: Washington (Dulles) – Brussel
#1 - 02-08-2010, 21:14 uur

Marianne

Hallo Nils,

Ik vind het nogal een curieuze planning. Ik begrijp dat het jullie vooral om de steden en de pretparken gaat en niet zozeer om de natuur?
Voor een reis voor over meer dan een jaar heb je het al aardig gedetailleerd ingevuld. Mag ik vragen hoe je bij de overnachtingsadressen komt? Waarom Stockton? En Mesquite? Heb je al eens met een kaart of met een routeplanner gekeken hoe de afstanden zijn?
En waarom de vlucht van LV naar LA? Je rijdt dat in een uur of 5 en je wilt die auto heel graag hebben in LA!

Marianne
#2 - 02-08-2010, 22:25 uur

Nils

Hallo Nils,

Ik vind het nogal een curieuze planning. Ik begrijp dat het jullie vooral om de steden en de pretparken gaat en niet zozeer om de natuur?
Voor een reis voor over meer dan een jaar heb je het al aardig gedetailleerd ingevuld. Mag ik vragen hoe je bij de overnachtingsadressen komt? Waarom Stockton? En Mesquite? Heb je al eens met een kaart of met een routeplanner gekeken hoe de afstanden zijn?
En waarom de vlucht van LV naar LA? Je rijdt dat in een uur of 5 en je wilt die auto heel graag hebben in LA!

Marianne
Momenteel proberen wij alles zo concreet mogelijk te plannen om een goed overzicht te krijgen van wat het kostenplaatje zal zijn.
Achteraf kunnen we dan zeker nog bepaalde zaken veranderen, maar we weten dan wel waar we ongeveer aan toe zijn.
De meeste hotels zouden ongeveer op de route moeten liggen tussen twee bezienswaardigheden zodat ritten
beter verspreid zijn over ochtend en avond (dat is toch in elk geval get idee hier achter.)

De steden zijn niet zo heel belangrijk, maar wij dachten dat de vooziene tijd toch het geen is wat je nodig hebt om het voornaamste daar gezien te hebben.
Daar kan dus zeker een dagje afgehaald worden indien dit te veel lijkt. De pretparken zijniets belangrijker,
maar eventueel kan er wel een dagje Disney afgehaald worden.
De vlucht tussen LV en LA is er gekomen omdat ik vermoedelijk de enige chauffeur zal zijn,
en mij zelf ook wel even rust wil geven. Daarmee dat we de laatste week verder zouden doen zonder huurwagen,
daar wij dachten dat LA zeker zonder wagen zou te doen zijn. Of toch niet?
#3 - 02-08-2010, 23:12 uur

Nils

Oh ja, dit zijn de geschatte afstanden:
Dag 4    Luchthaven SFO - Knights Inn SF   13,40 Mijl
Dag 6    Knights Inn SF - Motel 6, Stockton   83,60 Mijl
Dag 7   Motel 6 Stockton - Yosemite Village   131,00 Mijl
Dag 7   Yosemite Village - Elms Motel Bishop   138,00 Mijl
Dag 8   Elms Motel Bishop - Furnace Creek/Death Valley   163,00 Mijl
Dag 8   Furnace Creek/Death Valley - Virgin River, Mesquite   221,00 Mijl
Dag 9   Virgin River, Mesquite - Zion National Park   81,00 Mijl
Dag 9   Zion National Park - Glenn Canyon Dam   157,00 Mijl
Dag 9   Glenn Canyon Dam - Red Rock Motel, Page   3,00 Mijl
Dag 10   Red Rock Motel, Page - Gran Canyon Village   140,00 Mijl
Dag 10   Grand Canyon Village - Imperial Palace, Las Vegas   277,00 Mijl
#4 - 02-08-2010, 23:29 uur

Marianne

Ja, precies. Je rijdt 86 mijl van SF naar Stockton. En wat ga je daar doen? Dan de volgende dag meer dan 400 km rijden, en dan een klein stukje Yosemite erbij doen? Dit is een park waar je met gemak een week kunt rondkijken, maar ok, daar heeft niemand tijd voor, maar 1 dag is wel het absolute minimum. Misschien is het handig om eens wat meer te lezen over de parken, bekijk de NPS-site eens, lees eens wat reisverslagen (bijvoorbeeld die van ons om een idee te krijgen van de mogelijkheden in Yosemite, Zion, etc).
Als het je niet aanspreekt, ook goed. Ik ben altijd voor een overnachting in de parken zelf, maar als je dat niet wilt kun je toch wel iets vinden dat wat dichter bij Yosemite ligt dan Stockton.
Van Bishop naar Mesquite is ook een geweldig eind rijden. Las Vegas is een veel betere stop, en dan de volgende stop in Springdale. Duurder dan Mesquite waarschijnlijk maar wel zo handig gelegen. Reken op minimaal 100 dollar per overnachting. het kan goedkoper, maar als uitgangspunt is 100 niet verkeerd. En het rekent makkelijk.
Het ridjen in het westen is erg eenvoudig. Ik doe altijd alles alleen, en dat is geen probleem.
LA zonder auto kan misschien, maar het kost je erg veel tijd om ergens te komen, de afstanden zijn enorm. SF zonder auto is wel te doen.

Marianne
#5 - 02-08-2010, 23:42 uur

Matthe

Las 1 of 2 dagen van 300/350 mijl in?
je hebt mooie afstanden, maar 1 of 2 wat langere reisdagen is niks mis mee een geeft je wat meer tijd op bepaalde plaatsen.
Zoals Marianne zegt: even door Yosemity rijden is eigenlijk geen optie en een hike naar een waterval is eigenlijk een must.
#6 - 03-08-2010, 00:58 uur

Ine

Het klinkt misschien simpel,maar maak van die mijlen eerst even kilometers, dan kan je de (soms veel te) lange afstanden beter inschatten.
Ook al rij ja 500-600 km. op 1 dag, dan houdt dat niet in dat je iets gezien hebt.... Je moet uiteraard tijd inplannen voor fotostops, lunch, rusten, eventueel een wandeling/winkelen onderweg e.d. Plus dat je naar een bepaalde plaats rijdt om daar wat te zien/te doen - niet alleen om te overnachten.
Bovendien liggen de snelheden op de doorsnee amerikaanse wegen een stuk lager dan in NL - vaka zal je over 2-baanswegen rijden - dus  onderschat de rijtijden niet.
Een dag van Bishop via Death valley naar Mesquite is heel vreend, je zit het grotendeel van de dag in de auto en hebt weinig tot geen tijd voor bijv. DV.
Inderdaad is een stop in Stockton (tenzij je er moet zijn) vreemd, doe dat dichterbij Yosemite.

LA zonder auto is vrij moeilijk. Openbaar vervoer is uiterst beperkt en de stad is ontzettend uitgebreid.
Dan zou je de route kunnen omgooien en in LA beginnen en in SF eindigen. In die stad is een prima openbaar vervoer.


#7 - 03-08-2010, 09:44 uur

frankiealmelo

Hoi Nils,

Ik kan het eens zijn met de reactie van Marianne, je neemt wel erg weinig tijd voor de verschillende parken. En sommige afstanden zijn erg ambiteus.Je gaat naar de USA om leuke dingen te zien toch? Niet alleen om er rond te rijden?

Als je Yosemite moet aandoen als je van Stockton naar Bishop rijd blijft er weinig tijd over om uberhaupt nog maar iets te zien in Yosemite. Het is geen 4 baans snelweg in Yosemite, maar een bochtige (en hoge) tioga pas waar je overrijd, en waar je ook nog eens heel veel moois kunt zien en dus de nodige stops zult maken. Ik zou zeker 1 volledige dag, liefst zonder rijden naar een andere plaats, in yosemite plannen. Rijd bijv. vanaf SF wat verder in de richting van Yosemite (bijv. El Portal) en ga de volgende dag de hele dag Yosemite verkennen.

Wij zijn vanuit Las Vegas via Death Valley in een keer naar Bishop gereden gelijk onze langste rijdag van een dikke 9 uur, een hele lange dag rijden maar nog wel goed te doen.  Jij wilt in omgekeerde richting nog een heel stuk verder van Bishop naar Mesquite (bijna 400 mijl, 640 km), ik denk echt dat je geen tijd overhoud om iets te zien. En onderweg wil je toch af en toe ook stoppen om wat te eten of drinken denk ik?

Zion zou ik persoonlijk ook zeker 1 hele dag willen zitten.Wij zijn er te kort geweest (vanuit Grand Canyon via Page en de Glen Canyon Dam naar Springdale), echt een erg mooi Park. Springdale is dan een erg mooi plaatsje om te stoppen en Desert Pearl Inn een echte aanrader als hotel (het mooiste hotel van onze hele reis) En Bryce zie ik niet in je trip, is dat bewust?  Bryce is maar op 2 uurtjes rijden van Zion en in maar een halve dag kun je veel moois zien daar (amphitheater gedeelte).

Dag 10 is ook weer erg ambiteus en naar mijn idee bijna onmogelijk om iets van de Grand Canyon te zien omdat je al 417 mijl  (=667 km!!) moet rijden die dag. Vanaf Page zijn het veelal 2 baans wegen tot ver na de canyon (williams), dus daar gaat echt veel tijd in zitten. Het rijden in de USA is echt relaxed, maar je wilt niet opgefokt in de auto zitten omdat je nog heel ver moet rijden. Ik heb ook bijna 3800km alleen gereden, maar de afstanden per dag op maximaal 200-250 mijl (max. 400km) gehouden om het bereisbaar en relaxed te houden, en dat je zo af en toe nog kunt stoppen en dingen kunt zien.

Houd er ook rekening mee dat je vanaf Nevada naar Zion tijdsverschil van 1 uur (mountain time) hebt. En omgekeerd in de buurt van Page (Arizona heeft geen zomertijd, Pacific tijd dus).

In LA heb je echt een auto nodig naar mijn idee. Ik zou echt de auto houden en de vliegreis van LV naar LA schrappen. In LA zaten wij midden in de jachthaven van Marina del Rey(hotel Marina del Rey) , dat is een perfect uitgangspunt voor veel dingen in en rond LA. Disney was een uurtje rijden, Hollywood 25 minuten, Santa Monica 10 minuten, LAX op 20 minuten. Wat marianne al aangaf is dat SF zonder auto wel heel goed te doen is, en zelfs aan te raden is als je je niet scheel wilt betalen aan parkeergeld. Het parkeren van de auto bij ons hotel daar kostte ons 50 USD per nacht (hebben we dan ook niet gedaan en een parkeergarage er tegenover opgezocht a 30USD per dag!) .

Ik zou dit wijzigen zodat het nog steeds in je plaatje past:

dag 6 SF - El Portal
dag 7 Dag in Yosemite (eind van de middag naar Bishop, let op weekend in yosemite is ERG druk!)
dag 8 Bishop - LV
dag 9 LV
dag 10 LV-Springdale (3 uurtjes snelweg rijden, rest in Zion)
dag 11 Zion - Bryce
dag 12 Bryce - Grand Canyon
dag 12 Grand Canyon - eind van de middag naar kingman AZ, 3 uur rijden
dag 13 Kingman, AZ - Los Angeles (5 uur snelweg)

Overigens hebben wij de 2 disney-parken in 1 dag gedaan, van 's morgens 8 uur tot 's avonds half 11. Dus misschien 1 dag disney minder ( 2 ipv 3 dagen) en je hebt op andere plekken meer tijd. En misschien 1 dag minder in LA en 1 dag extra in LV, maar dat is mijn persoonlijke voorkeur. LV vonden wij veel leuker dan LA.

Misschien kun je er wat met deze tips?

Groet,

Frank
 

#8 - 03-08-2010, 10:28 uur
« Laatst bewerkt op: 03-08-2010, 10:31 uur door frankiealmelo »



Nils

Alvast bedankt voor het goede advies.
Kan ik weer wat verder sleutelen aan de reis.

Vermoedelijk zal ik dus ongeveer naar mijn allereerste planning;
LV na Death Valley en vanuit Grand Canyon door naar LA.

Hebben jullie enige suggestie aan welk type auto ik miet denken?
We zullen met 2 personen zijn, kom ik daar dan toe met een Compact of toch beter voor een SUV gaan?
#9 - 03-08-2010, 11:49 uur

Max Branning

Hoi Nils,

Waarom ga je in NY in Brooklyn logeren? Ik weet niet waar in Brooklyn je zit maar je bent al snel een uur kwijt met in de metro zitten naar Manhattan. Als je maar 1/2 dagen in NY hebt lijkt mij dat echt zonde van de tijd. Zelf ben ik ook naar SF gevlogen met tussenstop maar vind het zeker de investering waard om direct te vliegen. Dat zou ook een overweging voor je zijn. Het scheelt in reistijd en in moeheid.

Ik zou van SF in 1 keer naar Yosemite rijden, da's 311 km en zeker te doen in 1 dag. Er zijn in Yosemite ook goedkopere opties om te logeren zoals houskeeping camp. Als je naar meerdere parken wilt koop dan een National Park pas, die heb je met meerdere parkbezoeken er snel uit.

Qua auto, wij hadden een convertible. Wel wat duurder maar echt de California dream. Compact kan ook wel maar houdt rekening met beperkte bagage ruimte. Een SUV slurpt weer meer benzine dus ook daar moet je rekening mee houden. Qua terrein en wegen hoef je niet echt een SUV te hebben. Misschien is een camper ook een optie?

Groeten,

Max
#10 - 03-08-2010, 12:11 uur

frankiealmelo

Hoi Nils,

Als auto hadden wij dit jaar een Dodge Grand Caravan (mini-Van klasse) van Sunny Cars (in de USA uitgevoerd door Alamo), maar we waren ook met z'n 4en, en hadden dus ruimte nodig voor 4 koffers en dat was daarin echt geen probleem. Een heerlijk ruime en goed rijdende auto was het.

Volgend jaar gaan we met z'n 2'en en gaan we w.s. voor de Intermediate klasse (Pontiac G6 4 deurs o.i.d.) of de Intermediate SUV (Chevrolet Equinox o.i.d.) De compact klasse is wel heel compact voor amerikaanse begrippen, ik zou echt ietsje groter gaan, dat rijd ook veel prettiger en meer relaxed denk ik, gezien de afstanden die je rijd.

Groet,

Frank
#11 - 03-08-2010, 14:26 uur



djengo

Hoi Nils,

Ik  zou New York weglaten en deze dagen besteden aan je reeds geplande rondje of anders je route in korten. zodat je genoeg tijd hebt.Zion GC Weglaten en bewaren voor een volgende reis. Ik zou ook veel reisverslagen gaan lezen dan krijg je een beetje indruk wat mogelijk is op een dag. Maak niet de beginnersfout om alles in 1 reis te willen stoppen, dat is echt zonde.In SF heb je geen auto nodig.

Wij boeken altijd voor ons tweetjes een lekkere grote  SUV, heerlijk zo`n grote auto, je rijdt tenslotte aardig wat kilometers.Hij lust wat meer benzine maar dat nemen we op de koop toe.

Succes met  plannnen
#12 - 03-08-2010, 19:55 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15