Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Onze route West USA

Discussie gestart

Wuppie

WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Haha, jullie maken het er niet makkelijker op nee. Heb nu inmiddels 5 routes, met verschillende "aanvliegpunten", maar Phoenix had ik er nog niet bij staan. Ik begreep ook hier van het forum dat daar niet veel te doen is verder? Maar ik hou erg van "goedkope tickets"  ;) Dus dat wordt nog een route 6 in elkaar flansen.

Gelukkig heb ik idd nog effe.
#16 - 07-08-2008, 15:53 uur

Wuppie

Ok, even ongeacht welke route het wordt, heb ik nog een vraagje.

Ik heb in elke route:

Bryce Canyon - Page/Lake Powell - Monument Valley (dit is ± 451 km)

Monument Valley - Grand Canyon (South Rim) (dit is ± 293 km)

Grand Canyon - Blythe (alleen slapen) (dit is ± 544 km)

Dit zijn 3 lange dagen, waar raden jullie dan aan een extra dagje/nachtje in te lassen?
#17 - 07-08-2008, 16:49 uur

MiamiHeat

Erg persoonlijk maar ik zou zeker dan kiezen voor een nacht extra in Grand Canyon......Monument Valley is mooi maar daar heb je alles in twee uurtjes wel gezien. Grand Canyon heb je echt zoveel te zien en te doen.
#18 - 07-08-2008, 17:01 uur

hdeweert

Hallo Wuppie
In eerste instantie kreeg ik de indruk dat je een stedentrip wilde doen.
Voor steden trek je enkele dagen uit terwijl je voor de natuurparken niet echt de tijd neemt

Harm
#19 - 07-08-2008, 19:31 uur

Wuppie

Ow nee hoor, geen stedentrip. We willen het allebei graag zien steden en de parken. Eigenlijk willen we veel te veel voor 3 weken, maar ja, de vrije dagen en de centjes zijn helaas ook een keer op......... :(

Ik vind het ook erg moeilijk om de dagen te verdelen en heb ook eigenlijk wel een beetje het idee dat het veel van hetzelfde is en veel op elkaar lijkt. Maar misschien is dat helemaal niet zo, vandaar dat ik hier ook zo veel vraag.

Er wordt iig een extra dagje in de Grand Canyon ingelast omdat we daar anders wel heel weinig tijd hebben.
#20 - 08-08-2008, 11:01 uur

Wuppie

Nog een vraagje. Ik lees hier overal dat je zo vroeg mogelijk een vliegticket moet boeken (en evt. een hotel als je in een park wilt slapen) omdat hoe eerder je boekt hoe goedkoper het is. Maar als ik op die sites kijk, kan ik maar een datum tot juli 2009 invullen en wij willen in sept. 2009 gaan. Hoe doen jullie dit dan? Of moet ik gewoon nog effe wachten?
#21 - 11-08-2008, 13:15 uur

Freddytex

Er zijn hotels/motels die je niet vroeger kan boeken dan 330 dagen op voorhand.In de parken kan je soms een boeking doen aan de hand van een E-mail.
#22 - 11-08-2008, 13:44 uur

Hans B

Er zijn hotels/motels die je niet vroeger kan boeken dan 330 dagen op voorhand.

Geldt ook voor vliegtickets.

Hans
#23 - 12-08-2008, 08:29 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Wuppie

Hmmmmmmm, das jammer. Dan zal ik nog effe moeten wachten.......  :(
#24 - 12-08-2008, 11:38 uur

Marianne

Er zijn genoeg hotels die je langer dna een jaar van te voren kunt reserveren. Als je naar Yosemite gat en je wilt in het park zitten, boek dan zo snel mogelijk, dan heb je de meeste kans op iets betaalbaars op een goede locatie. Geldt ook voor de Grand cAnyon. Beide zijn parken waar ik aanraad om in het park te overnachten omdat je dan neit hoegfft heen en weer te rijden, en voor de GC vooral voor de zonsopgang/ondergang (in het donker rijden is neit aan te aden).

Maar eerst de route en de vliegtickets (hoewel, wij hebben dee zomer eerst een aantal locaties vastgelegd voordat we de tickets hadden).

Phoenix is indderdaad niet gek als aanvliegroute, eventueel eindig je in LA, dat bespaart je de lange en deels saaie weg tussen LA en de Grand Canyon. Monument valley kost een dag - zou je makkleijk kunnen besparen, maar het hangt er van af wat je leuk vind om te doen. Ik zou liever meer tijd in YOsemite of Zion doorbrengen, hier heb je geweldig veel wandelmogelijkheden.
San Diego zou ik ook laten vallen - SeaWorld kost je een dag, dus je moet er twee nachten voor uittrekken. Vanuit LA (waar in LA?) is het echt meer dan 2 uur - wij hebben afgelopen vrijdag er al 2 uur over gedaan om van Hollywood naar Anaheim te rijden.

Gebruik de extra nachten die je hebt tussen Death Valley en Yosemite, in Yosemite en/of in Zion.

Wat de route langs de kust betreft: het is misschien wel handig om van noord naar zuid te rijden maar het nadeel daarvan is wel dat je aldoor tegen de zon in kijkt.

Marianne
#25 - 14-08-2008, 21:12 uur

Wuppie

Thanx voor je tips!

Een aantal hotels zijn idd nu al wel te boeken ja, maar ik wil toch eigenlijk eerst de tickets boeken, zodat ik dan kan kijken wanneer we waar ongeveer zijn. Gelukkig heb ik nog tijd zat, dus zal het met de hotels ook wel goed komen. Wil ook eigenlijk alleen Death Valley vastleggen. De rest zien we daar wel.

Heb ook al eens zitten kijken om Phoenix als aanvliegroute te pakken, maar heb niet echt het idee dat dat heel rendabel is.

Het scheelt ongeveer € 100,00 (heb natuurlijk alleen nog maar kunnen kijken voor dit jaar sept. omdat ik voor sept. 2009 nog niet kan zoeken), maar dan moeten we dus een extra nacht in Phoenix slapen (waar we anders niet zouden komen), en dan naar San Diego of LA rijden (dat zijn dan dus ook extra kilometers) en als we niet vanaf Phoenix terug zouden vliegen zitten we ook nog met de drop off kosten voor de auto. Dus dat lijkt me niet echt een hele handige/goedkope optie, of het moet zijn dat het volgend jaar september wel heel veel (een paar honderd euro) zal schelen.

San Diego moeten we idd nog even kijken of we dat doen. Maar dat kunnen we daar altijd nog zien (als we tijd over hebben ofzo).
#26 - 18-08-2008, 11:39 uur

Wuppie

Zo, ik kan eindelijk op zoek naar tickets.

Wat vinden jullie van een ticket tussen de € 600,00 en € 650,00 p.p.? Is dat redelijk?
#27 - 28-10-2008, 12:25 uur

jerbia

Dat vind ik een hele redelijke prijs!
#28 - 28-10-2008, 12:35 uur

Freddytex

Ik zou zelfs zeggen dat het een zeer goede prijs is.
#29 - 28-10-2008, 21:04 uur

Hans B

Redelijk, ik zou zeggen heel goed.
Komende zomer, hoogseizoen, betaal ik het dubbele.
Alleen al de taxen zijn ± € 300.

Hans
#30 - 28-10-2008, 21:49 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15