Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Tips en opmerkingen m.b.t. voorgenomen vakantie van de gehele maand september.

Discussie gestart

AJS

Hoi iedereen.

Ik ben van plan samen met mijn broer de gehele maand september lang op vakantie te gaan naar West-Amerika.
we willen dit met een huurauto doen en overnachten in motels (bij korte stops 1 a 2 nachten) en vakantiehuisjes/cabins bij langere stops van ca 3 a 4 dagen.
Tot dusver heb ik het volgende idee bijeen gegoogled.
Start San Fransisco
Vertrek naar noorden bezoek Redwoods National Park
Via Oregon (omgeving Crater lake NP) en Idaho naar Yellowstone NP
daarna Zuidwaards om te eindigen in Las Vegas en bezoeken Grand Canyon.

San Fransico en Las Vegas zijn gekozen i.v.m. het ontbreken van drop-off kosten van huurauto bij sommige verhuurders.
Omdat mijn eerste keus West Canada was en mijn broer naar Grand Canyon wil lijkt me deze route een mooi compromis.
Mijn vragen zijn: zijn er fly-drive pakketten te koop met het afleveren en terugvliegen van een andere luchthaven?
(alles wat ik tegenkom is vanaf hetzelfde vliegveld).
Is de reis van 4000-5000 km goed te doen in de beschikbare tijd. We schrikken niet terug van veel autorijden maar willen
dit wel lekker relaxed doen en niet overal snel langsrijden. Ook willen we enkele dagen gaan vissen met de spinhengel, dus als iemand nog mooie plekjes weet hoor ik dit graag.
We willen eigenlijk van tevoren alleen hotel in San fransisco bespreken en eventueel Las Vegas vastleggen,
Hoe staat het met de drukte in bijvoorbeeld Yellowstone NP in september is het dan wat rustiger of is van te voren bespreken van accomodatie een must.
Verder zijn alle tips en opmerkingen welkom





 


#1 - 27-12-2009, 15:57 uur

Chris RTA

Hoi,

Wij zijn afgelopen september ook de hele maand weg geweest.
onze route was alsvolgt:

Bozeman -Yellowstone-jackson hole-salt lake city-moab-Blanding-Grand Canyon-page(the Wave, antilope canyon)-Bryce-Las Vegas-Death Valley-sequoia np- Yosemite np- San Fransisco-Pismo Beach-Los Angeles.

Ja wij hadden drop off kosten. Deze neem ik er gewoon bij omdat ik het zonde vind om voor die paar centen extra een hele route aan te passen.
Wij hebben ruim 7500 km gereden.

PC
#2 - 27-12-2009, 16:49 uur

Ine

Je kunt tickets kopen met bestemming San Francisco en terug v.a. las Vegas (en uiteraard ook andere steden).
Dit zijn Open jaw of multiple cities. Op de websites van de airlines te vinden.
Kom je er zelf niet uit, neem dan eens kontakt op met bijv. wordlticketcenter, aireka, wrcof dergelijke.
meestal kan je een auto huren in Ca en gratis achterlaten in Nv of Az.mits tevoren zo geregeld.

Over het algemeen geldt dat als je IN een NP wilt slapen, je dit beter kunt reserveren. Buiten de parken lukt het meestal wel.
maar bijv. Grand Canyon is slapen in het park makkelijker voor zonsonder- en zonsopgang. kijk bij www.xanterra.com ze beheren veel acoommodaties in nationale parken.
In de buurt van Crater lake sliepen wij ooit in Union Creek. Een eenvoudige accommodatie, maar erg leuk. meestal met keukentje e.d. kijk op hun website:http://www.unioncreekoregon.com/


#3 - 27-12-2009, 17:25 uur

Marianne

Het lijkt me een heel mooie route! Probeer het eens van dag tot dag uit te schrijven zodat je een beter beeld krijgt wat er mogelijk is in een maand. Misschien hebben jullie iets aan ons 2008-verslag.
Denk eraan dat september al vrij laat is voor Yellwostone en dat er al veel voorzieningen gesloten zullen zijn. Het lijkt me daarom wel raadzaam om accommodatie te reserveren. Zie hiervoor www.xanterra.com en voor activiteiten, openingstijden etc zie www.nps.gov/yell .

Marianne
#4 - 27-12-2009, 17:47 uur

JoeSee

Hoi,

Wij zijn afgelopen september ook de hele maand weg geweest.
onze route was alsvolgt:

Bozeman -Yellowstone-jackson hole-salt lake city-moab-Blanding-Grand Canyon-page(the Wave, antilope canyon)-Bryce-Las Vegas-Death Valley-sequoia np- Yosemite np- San Fransisco-Pismo Beach-Los Angeles.

Ja wij hadden drop off kosten. Deze neem ik er gewoon bij omdat ik het zonde vind om voor die paar centen extra een hele route aan te passen.
Wij hebben ruim 7500 km gereden.

PC

September lijkt me een qua temperaturen een prima periode voor dergelijke route. Beter dan mei, maar wat is jullie ervaring hiermee, Pipo Chris ?
#5 - 27-12-2009, 19:37 uur

JoeSee

ASJ   welkom hier.

Zijn jullie al eerder in Amerika geweest ?


Voor fly en drive kun je offertes opvragen bij bijv. Tiogatours of Exitreizen. Er zijn natuurlijk talloze andere aanbieders, maar deze zijn erg deskundig en behulpzaam m.b.t. Amerikareizen.
Overigens kun je natuurlijk ook zelf losse vluchten en autohuur regelen bij andere aanbieders.

Voor dit forum is het handig om je concept route per dag uit te schrijven en te plaatsen, dan komen er doorgaans behoorlijk wat op- en aanmerkingen om het te vervolmaken.

Succes met de voorbereidingen !
#6 - 27-12-2009, 19:42 uur

AJS

Hoi Martin,

We al eens de grote plas over geweest 2 jaar terug maar toen zijn we in Ontario Canada geweest.
Dit wordt dus onze eerste keer VS.
Wat betreft je vraag over het weer, hier had ik al op internet naar gekeken,  de gemiddelde max temperatuur komt uit op 20-26 graden voor het
eerste gedeelte van de reis (tot Yellowstone), Vegas en omgeving zal wel warmer zijn.

Met flydrive bedoelde ik de autohuur en vlucht in 1 pakket dus zonder overnachtingen.
Ik heb zelf al rondgekeken, vluchten zijn vanaf 700 euro alleen met veel overstappen, ik kom voor een aantrekkelijke direct vlucht heen en 1 overstap terug uit op rond 800 euro. (KLM)
Qua huurauto kom ik bij hertz uit voor een impala op ca. 800 euro incl. voor de gehele maand met ledenkorting anwb.
Ben natuurlijk benieuwd of dit nog scherper kan.
Ik zal een kijken bij Tiogatours en Exitreizen.
Wat betreft de route, ik wil dit juist niet precies allemaal van te voren beslissen.
Ik wil me het land een beetje laten overkomen, en ter plaatse kunnen beslissen hoe en wat verder.
Zolang ik maar tijdig eindig in Vegas vind ik het goed.
Zodoende deze nog vage route. 
 

#7 - 27-12-2009, 20:07 uur

JoeSee

Soms is een pakketreis Fly en drive goedkoper en soms juist niet.
Boek je een pakket, dan heb je ook SGR en ANVR als het reisburo hierbij is aangesloten. Met losse vluchten en autohuur elders is dit vanwege de voorwaarden niet het geval.

Amerika is nogal ruim opgezet.  ;D Een goede orientatie vooraf op wat je wilt bekijken kan om die reden verstandig zijn. Zonder dat je er erg in hebt rij je anders iets voorbij dat toch de moeite waard kan zijn, maar een globale planning is natuurlijk ook een manier van reizen en ontdekken. De meeste mensen doen dat niet en zijn dus meer gebonden aan hun (soms te strakke) reisschema.
De maand september is gelukkig een lange maand. Veel plezier met de voorbereidingen.
#8 - 27-12-2009, 20:19 uur

Chris RTA

Wij zijn van de 5 keer 4 keer in september naar Amerika geweest. Voor ons een ideale tijd.

Temperaturen zijn heel goed, niet te heet, 40+,  maar zeker niet fris 30 of lager. Uitzonderingen zijn Death valley was het 46 graden en in SF is het wat frisser.
Het nadeel is wel dat in bepaalde parken de watervallen veel kleiner zijn geworden of zelfs helemaal droog staan.
Als je echt grote watervallen wilt zien zul je in het voorjaar moeten gaan.
Mij viel het op dat de parken lekker rustig zijn in september.

#9 - 27-12-2009, 21:20 uur

Marianne

Wat betreft de route, ik wil dit juist niet precies allemaal van te voren beslissen.
Ik wil me het land een beetje laten overkomen, en ter plaatse kunnen beslissen hoe en wat verder.

Toch is het wel handig om alles wat je nu in je hoofd hebt per dag op te schrijven, dan zie je of je te veel of te weinig tijd hebt. Je hoeft je er niet aan te houden, maar het geeft je wel een beeld van wat er wel en niet mogelijk is . En het is erg jammer om na afloop te ontdekken dat je iets heb gemist wat makkelijk in je route in te passen was.

Als je weet dat je bijvoorbeeld wel een week tijd hebt in Yellowstone, dan ga je het park heel anders bezoeken dan wanneer je maar 2 of 3 dagen hebt. Kijk in elk geval wat de riestijden globaal zijn.

Marianne
#10 - 27-12-2009, 21:35 uur

AJS

Goed marianne omdat je aandringt ;)

Zover ben ik al gekomen:
1/9 aankomst s'middags San Francisco
2/9 San Francisco
3/9 San Francisco
4/9 Rit van SF via kust en Redwoods NP
5/9 Rit via Crater Lake NP naar Resort aan water. (al paar gevonden via google).
6/9 Resort
7/9 Resort
8/9 Rit naar oosten (grens Oregon/Idaho)
9/9 grens (Oregon/Idaho)
10/9 Rit naar Oost Idaho
11/9 Oost Idaho
12/9 Rit Oost Idaho - Yellowstone NP
13/9 Yellowstone NP
14/9 Yellowstone NP
15/9 Yellowstone NP
16/9 Grand Teton NP
17/9 - 26/9 bezoeken Utah en Arizona (ben me hierover nog aan het orienteren).
27/9 Las Vegas/Grand Canyon
28/9 Las Vegas/Grand Canyon
29/9 Las Vegas
30/9 Terugvlucht

Qua bezoek aan Grand Canyon weet ik niet of we hier heen gaan rijden of dat we georganiseerd vanuit Las Vegas
met een helicopter of vliegtuigexcursie gaan.

Ik zoek nog een mooie route om vanaf zuid/west Oregon naar Yellowstone te komen, Ik kan weinig over Idaho vinden in de reisbeschrijvingen van anderen.
Tja en "gat" van 17/9-26-9 moet ook nog gevuld.
#11 - 27-12-2009, 23:09 uur

Marianne

Heel goed, dat maakt het toch wat concreter!
Willen jullie voor dat resort naar de kust, of ergens anders aan het water? Ik weet niet hoe de temperaturen zijn in september, maar je zult denk ik niet voor het strand gaan. Misschien is het aardiger om ergens anders lekker te relaxen, bijvoorbeeld in een mooie condo in Moab?

Vanuit Crater Lake kun je via Bend en John Day Fossile Beds rijden.
Ik heb zelf alleen ervaring met het zuidoostelijk deel van Idaho; zie ons 2008-verslag voor wat foto’s. Ik denk dat dit het minst interessante stuk is qua landschap. Kijk eens naar Hells Canyon, en google eens op scenic byways (of koop de National Geographic Guide to Scenic Highways & Byways). Dit bijvoorbeeld is een handige site.
Voor meer informatie over Idaho kun je eens hier kijken. Ik heb wel eens informatie opgevraagd bij verschillende staten; je krijgt dan allerlei kaarten en folders.
In het reisverslag van Marjon kun je een route vinden van Grand Teton naar Bend.
Na Grand Teton zou ik naar Moab gaan. Je hebt verschillende routes, wij vonden de I70 erg mooi (zie ons 2008-verslag). Of je rijdt via Flaming Gorge. Vanaf Moab kun je via Monument Valley en Page naar de North Rim van de Grand Canyon, en dan via Bryce en Zion naar Las Vegas, of je rijdt via Capitol Reef, Bryce en Zion naar Las Vegas. Je kunt ook de South Rim meenemen: dan rij je van MV naar de SR en vervolgens naar Page, Bryce en Zion. Als je echt de Grand Canyon wilt ervaren zou ik het niet vanaf Las Vegas doen, je ziet dan ook een heel ander deel, niet het nationale park.

Marianne
#12 - 28-12-2009, 10:07 uur

Tet14

Er gaan geen helivluchten van Las Vegas naar GC Nationa Park, alleen naar GC West. Een bustocht van Las Vegas naar GCNP neemt 10 uur heen en terug en weinig tijd aan de rim. Er zijn wel fixed wing flights van Las Vegas naar south rim maar het mooist is toch een nachtje aan de rim te zitten.
Van San Francisco naar Redwoods NP.  Om een goede indruk van die enorme redwoods te krijgen zou ik van San Francisco naar Garberville rijden en dan 's middags Avenue of the Giants in Humboldt Redwood SP. Je weet niet wat je ziet! Ik zou logeren in bv Myers Flat of in die buurt.
De volgende dag kan je dan via Redwoods NP naar SW Oregon voor je beachstay. Ik ken de SW kust niet zo goed, maar wel NW met Cannbon beach en Oceanside. Dit zal voor jou wel een te lange omweg zijn en wellicht is er een mooi plekje aan het strand in SW Oregon. Leuk idee, doen wij ook zo veel mogelijk, een paar stranddagen!
Na het strand kan je via Crater Lake naar Bend (of bv Sisters).
Na Bend zou ik een dag nemen tussen Bend (Sisters) en Baker City.  Dat is een fraaie route met de John Day NM's en in Baker is een fraai Interpretive Center. De moeite waard en mooi gelegen. Van Baker City naar Boise en dan via Stanley (bekend om de laagste gemiddelde temperaturen in het najaar-lol-) Trouwens bij Carter Lake kan je ook sneeuw hebben in september, ik spreek uit ervaring).  Maar Stanley en Ketchum (Sun Valley!) maken goed stops. Dan via Craters of the Moon naar West Yellowstone.
Dan heb je 10 dagen om van GTNP naar Las Vegas te gaan.
Zoals Marianne al zegt, Moab zou eerste keus zijn bv:
GTNP-Moab-Monument Valley-Page-north rim-Bryce-Zion- Las Vegas of
GTNP-Moab-Monument Valley-Page-South Rim-Las Vegas
Nog veel meer mogelijkheden tussen Moab en Las Vegas















#13 - 28-12-2009, 13:42 uur

AJS

Tet14 en Marianne bedankt voor jullie reacties,
Het is niet mijn bedoeling om aan de kust te verblijven na crater lake, maar een resort aan een
een meer met mogelijkheden met bootverhuur en vismogelijkheden. dit tussen Crater-lake en Bend in
Deschutes National forest regio.
Ik zal vanavond even op mijn gemak jullie routes bekijken. Ben nu nog op het werk.
De vakantie heb ik vandaag aangevraagd en goedgekeurd gekregen dus ik kan gaan boeken!
#14 - 28-12-2009, 14:03 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15