Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

ook een globale opzet aan het maken

Discussie gestart

frank vegas

hallo allen,
ik zit al 2 dagen met rode beeldscherm ogen achter pc te snuffelen.

ons globale idee tot nu toe is:

- Vliegen van dusseldorf waarschijnlijk (regio nijmegen) naar las vegas.
- ons laten trouwen door The king  :D op dag na aankomst en dan weg wezen uit vegas waarschijnlijk
   Auto huren (4X4 want wil ook wat dirt tracks pakken) cherokee?
Dan hebben we een aantal dingen ins ons hoofd zoals
- valley of the gods utah liepen paar mooie dirt roads las ik ergens in een reisverslag
  en uiteraard bryce canyon en zion ook om te wandelen dus paar dagen.

- yellowstone een aantal dagen om weer veel te zien per auto en te voet.

- panorama trail yosemite lopen of een dergelijke wandeling

Via death valley naar vegas terug om naar memphis te vliegen


2/3 dagen memphis omdat mijn vriendin oeps dan vrouw gek van elvis is.
evt. in new orleans te gaan kijken of zou de te gek zijn?

en terugvliegen naar dusseldorf.

We kunnen een week of drie weg en we willen eigenlijk week 25-25-26. juni zeg maar en paar dagen juli omdat dat in ticketprijs flink scheelt tegenover het hoogseizoen en er mooiere natuur is.
Wat willen we? Net als iedereen veel zien en dat per auto  maar ook te voet.  Ik moet wel zeggen dat ik erg graag rij hoor dus afstanden geen probleem .

Ik heb de topo kaarten al op de garmin hand held staan dus de weg vinden we!

Dus ja als er nog iemand tips heeft mbt. tot wandeltracks bijvoorbeeld altijd welkom natuurlijk
#1 - 07-12-2009, 15:49 uur

hdeweert

Drie weken is eigenlijk wat aan de korte kant maar als je alles een beetje goed organiseerd.
Een paar tips. Lees op de USA4ALL website over trouwen in Amerika.
http://verenigdestaten.info/alginfo/trouwen.html
verder opletten met de auto met de meeste huurauto’s mag je niet of te road rijden.
Een ervaring over Graceland
http://www.usa4every1.nl/usa1/index.php?option=com_content&view=article&id=81:memphis-tennessee&catid=43:tennessee&Itemid=64
lijkt negatief maar is zeker niet zo bedoeld. Voor de echte Elvis fan is het een must.
Veel rijden is aardig maar dan ga je dus weinig zien en doen. Maak een afweging waar je een groot stuk wilt gaan rijden.
New Orleans zou ik zeker doen maar ik denk dat je daar geen tijd voor hebt.
Maak een route en plaats die hier op het Forum.
Succes
Harm
#2 - 07-12-2009, 17:00 uur

frank vegas

Citaat
verder opletten met de auto met de meeste huurauto’s mag je niet of te road rijden.
das een goeie ik zal eens navragen of een dirt track (officiële weg) als off road wordt gezien.

 
Citaat
Veel rijden is aardig maar dan ga je dus weinig zien en doen. Maak een afweging waar je een groot stuk wilt gaan rijden.
ben in 1995 in die regio geweest en verbaasde me toen al dat je echt overal met de auto kunt komen en dus toch redelijk veel kunt zien. uiteraard is het mooier net even van de gebaande weg.

en die korte tijd tja eigenlijk moest een jaar kunnen he.


frank

ps. ik wil niet van te voren alles boeken dan ben ik zo gebonden alleen heen en terugvlucht een overnachting in vegas en memphis
#3 - 07-12-2009, 17:40 uur
« Laatst bewerkt op: 07-12-2009, 17:45 uur door frank vegas »

Bas_en_Es

Mij lijkt dat Yellowstone wat uit de route is. De rest is binnen de tijd goed te doen (soort rondje). Misschien dat je dan ook nog Grand Canyon mee kunt pakken (bijv ipv Yellowstone)?
succes!
Groetjes,
Bas en Es.
#4 - 07-12-2009, 18:54 uur

hdeweert

In Zion en de Grand Canyon zul je niets aan je Auto hebben je gaat daar met per shutle naar de div. punten.
Dergelijke wegen net als de Apache Trail en de Cottonwood Rd zijn eigenlijk niet toegestaan door de verhuurbedrijven.
Ondanks dat worden ze toch op eigen risico gereden.
Het van te voren boeken is duidelijk geen must. Wel een must is om de dingen die je wilt gaan doen goed in te plannen je kan natuurlijk
alles baseren op je vrijheid, maar je hebt maar 3 weken en je zult die waarschijnlijk optimaal willen gebruiken. Het voordeel van het
vooraf reserveren van een hotel is dat je aan het eind van de dag niet op zoek moet naar een slaapplaats en je kunt de prijs  al
vastleggen. Mijn ervaring was nog al eens dat er op het moment dat ik een hotel zocht er toevallig geen in de buurt was.
En als die er wel was de prijs mij niet aanstond. Toch reserveren wij ook alleen maar op die plaatsen waar we wat langer blijven.
Succes
Harm
#5 - 07-12-2009, 18:57 uur

frank vegas

Citaat
Mij lijkt dat Yellowstone wat uit de route is. De rest is binnen de tijd goed te doen (soort rondje). Misschien dat je dan ook nog Grand Canyon mee kunt pakken (bijv ipv Yellowstone)?
succes!
Groetjes,
Bas en Es.

ja ik weet ook nog niet of yellowstone wat wordt. Moet eerlijk zeggen dat ik er weinig meer van kan herinneren zelfs als ik foto's zie... van  zion en yosemite enz nog wel.

frank
#6 - 07-12-2009, 19:29 uur

Marianne

Ik heb ook het idee dat het wat veel wordt om in 3 weken te doen. Zelfs als je die 3 weken voor alleen het rondje in het westen gebruikt zal het al krap worden. Schrijf de route eens van dag tot dag uit, dan zie je pas echt of het haalbaar is.
Misschien heb je iets aan ons 2008-verslag, toen hebben wij onder andere ook Yosemite, Las Vegas, Zion en Yellowstone gedaan. Je kunt ook overwegen om ergens anders te eindigen dan waar je begint, dat scheelt misschein weer een dag die je onderweg goed kunt gebruiken.
Denk er aan dat je voor Yellowstone toch op zijn minst 2 dagen nodig hebt, maar liever nog 3 of 4, zelfs als je nauwlijks de auto verlaat. En voor de Panorama Trail heb je een volle dag, dus 2 nachten in Yosemite nodig. En liever meer want je zult wel van te voren de bus moeten reserveren.

Marianne
#7 - 07-12-2009, 19:51 uur

JoeSee

Kijk goed uit met Dirt Tracks. In Death Valley zijn deze zonder goede kaart en voldoende water en telefoon ronduit gevaarlijk. Je kunt daar zonder water in een halve dag dood zijn  :'(
#8 - 08-12-2009, 10:42 uur

frank vegas

haha ja twee uitgedroogde death vally lijken... ik bedoelde ook niet in de woestijn hoor ik ben niet gek. We hebben al wat meer gereisd hoor dus dat komt goed maar toch bedankt voor de tips.

Ik wil proberen een vergunning voor de wave te krijgen/loten en anders daar proberen op dag zelf.

en een overnachting op the north rim? alhoewel dat er op film wel erg outbollig uitziet. Mensen ervaring mee?

frank
#9 - 08-12-2009, 11:24 uur

JoeSee

haha ja twee uitgedroogde death vally lijken... ik bedoelde ook niet in de woestijn hoor ik ben niet gek. We hebben al wat meer gereisd hoor dus dat komt goed maar toch bedankt voor de tips.

frank

 ;D ha, ha gelukkig maar, kan ik weer rustig  sla-pen
#10 - 08-12-2009, 15:55 uur

frank vegas

kleine update dan maar...

verlofaanvragen goedgekeurd dus we kunnen weg
- waarschijnlijk air canada of british airways van dusseldorf - las vegas en terug memphis - dusseldorf voor +- 1450 euro 2 personen
- binnenlandse vlucht vegas- memphis eind juni
- jeep huren in vegas voor 16dgn kleine 500 euro mannetje van ehuur gaat nog even terug bellen voor package deal met kleine auto in memphis

ik denk dat we voornamelijk rond grand canyon brice zion page (wave?) en yosemite en op laatst death valley. yellowstone is idd afgevallen
de route in memphis en evt new orleans doet vrouwlief.

esta systeem vind dat ik wel mag komen maar knalt bij het invoeren van 2e reiziger op onderhoud  hmm.....

frank


ps. oh ja ben ik zo een hollander dat ik het jammer vind van die dag autohuur op dag aankomst dat ik pas dag later wil huren?

#11 - 08-12-2009, 20:54 uur
« Laatst bewerkt op: 08-12-2009, 20:56 uur door frank vegas »

JoeSee


ps. oh ja ben ik zo een hollander dat ik het jammer vind van die dag autohuur op dag aankomst dat ik pas dag later wil huren?



Je bent toch niet verplicht om gelijk een auto te huren ? Volgens mij kan dit ook een dag later, maar wellicht heb ik het mis, wij rijden altijd gelijk een eindje om niet bij de airport in het vliegtuiglawaai te hoeven slapen.
#12 - 08-12-2009, 21:10 uur

frank vegas

na een paar uur puzzelen met mapsource maps google etc. etc. heb ik dit nu een beetje in mijn hoofd.
 nogmaals tips en suggesties meer dan welkom
Wat wij willen is niet een steden vakantie maar een natuur vakantie waar we veel willen zien uiteraard.
Ik ben niet vies van autorijden als vrachtwagenchauffeur dus een dag rijden is voor mij ontspannning...
dag 1 vliegen dusseldord- vegas aankomst 19.30
dag 2 trouwvergunning halen en beetje vegas kijken uitrusten gokken!(nog checken of dat kan op zondag de vergunning)
dag 3 ca. 10.00 trouwen ivm ned tijd 19.00 voor de mee kijkers thuis in middag ri zion en overnachten springdale
dag 4 zion bekijken en door naar kanab  slapen
dag 5 met gids hiken (afgekeken van een reisverhaal hier zag er top uit) weer slapen kanab
dag 6 naar the wave vroeg (vergunning hopelijk) door via house rock rd (dirt track maar wel te doen normaal) naar grandcanyon is een donderdag GC slapen north rim
dag 7 grand canyon dingen bekijken kleine hikes? slapen GC is wel vrijdagavond..
dag 8 weg GC naar page antilope canyons rond middag uur ivm lichtval. in middag door ri. mexican hat
dag 9 via valley of gods rd. /mully road uitzicht en veerpont naar burr trail naar boulder(boulder mountain ranch (8.5 puur rij uur) is een zondag
dag 10 in ochtend paard rijden boulder dan rond middag weer verder naar bryce canyon (2.5 rijuur) slapen cabin ruby in?
dag 11 bryce canyon nekijken en weer slapen ruby in cabin
dag 12  naar death valley via bel vista road, in avond naar dantes view of als  uitloopt voor inckecken dantes view. furnace creeck lodge??
dag 13 via jubilee pass en bad water rd naar mammoth lakes daar motel pakken
dag 14 vroeg naar devils postpile/ eigen auto indien vroeg?? door via tioga pass naar yosemite slapen in yosemite west 1 vd lodges/cabins
dag 15 uitzichtpunten en park etc bekijken relaxed
dag 16 panorama trail lopen en nog een nacht in de lodge
dag 17 naar san francisco (4uur) vliegveld auto inleveren ? en naar memphis vliegen is 4 uur vliegen
de rest nog bekijken bekijken maar grofweg volgende
dag 18 memphis -> nashville tupelo ?
dag 19 richting missisipi vanaf memphis naar beneden beetje cruisen
dag 20+21 memphis elvis dingen
dag 22 terugvlucht naar dusseldorf aankomst zondag morgen 7.30


nou mensen shoot!

frank


#13 - 27-12-2009, 21:30 uur

Marianne

Ziet er goed uit Frank!
Ik ben benieuwd wat voor hike het is bij Kanab, heb je daar meer info over?
Ik weet niet of je naar de Wave kunt en dan nog door naar de Grand Canyon, maar het is lang licht in juni dus het zal wel lukken. Reserveer tijdig voor de lodge.
Ook voor Yosemite tijdig reserveren. Als je de Panorama Trail wilt lopen is het wel handig om in de vallei te ztten; als je de eerste bus neemt (en dat is wel het prettigste) moet je al om 8 uur bij de lodge vertrekken.

dag 12  naar death valley via bel vista road, in avond naar dantes view of als  uitloopt voor inckecken dantes view. furnace creeck lodge??
dag 13 via jubilee pass en bad water rd naar mammoth lakes daar motel pakken

Vergeet ook Zabriskie Point niet op dag 12. De route op dag 13 begrijp ik niet helemaal, vanuit Furnace Creek naar Mammoth Lakes kom je niet langs de Badwater Road en Jubilee Pass.

Marianne
#14 - 27-12-2009, 21:50 uur

frank vegas

das snel!

Citaat
Ik weet niet of je naar de Wave kunt en dan nog door naar de Grand Canyon, maar het is lang licht in juni dus het zal wel lukken. Reserveer tijdig voor de lodge.
ik heb inderdaad rekening gehouden met daglicht lodge moet ik inderdaad gaan doen ja .

Citaat
dag 12  naar death valley via bel vista road, in avond naar dantes view of als  uitloopt voor inckecken dantes view. furnace creeck lodge??
dag 13 via jubilee pass en bad water rd naar mammoth lakes daar motel pakken
Vergeet ook Zabriskie Point niet op dag 12. De route op dag 13 begrijp ik niet helemaal, vanuit Furnace Creek naar Mammoth Lakes kom je niet langs de Badwater Road en Jubilee Pass.

klopt inderdaad maar die lus heb ik in dag 13 wel erin gemaakt omdat anders dag 12 te lang wordt vanaf bryce ben ik bang. zal morgen proberen route te plaatsen in google. en ik vond het jammer dit over te slaan vandaar in dag 13 en dan maar tot mammoth lake en niet yosemite. beetje verdelen over de dagen.

die hike zal ik eens opzoeken iemand had daar gids geboekt omdat ze daar al eens waren geweest.

en nu gaat pc uit zit hier al hele dag  embarressed

frank
#15 - 27-12-2009, 22:16 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15