Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Op zoek naar ideale route (18dgn) om Yellowstone (Denver - Seatlle)

Discussie gestart

Wop

Hi,

Voor mijn volgende trip wil ik graag eindelijk eens naar Yellowstone. 18X Amerika en nog nooit het eerste NP van Amerika bezocht. Best gek  ;)

Afijn.  Ik denk aan een trip (Als de vliegtickets gunstig zijn) Denver - Seattle  (Ja, ik ben mij bewust van Drop Off kosten ivm auohuur) Helaas, gebonden aan schoolvakanties.
Of een rondje vanaf Seattle of Denver (Scheelt drop off, maar extra kosten voor overnachting / brandstof)
Achtien dagen uit en thuis.

Het liefste zitten deze opties in de route:
Bij Denver - Seattle
Denver
RM NP
Grand Teton / Yellowstone
Portland
Mt Rainier
Olympic NP
Seattle

De route zo dan globaal ong zo ingevuld kunnen worden (?)
Dag 01 - AMS - Denver
Dag 02 - Denver
Dag 03 - Denver
Dag 04 - Denver - RMNP
Dag 05 - RMNP - ?
Dag 06 ? - Yellowstone
Dag 07 - Yellowstone
Dag 08 - Yellowstone
Dag 09 - Yellowstone
Dag 10 - Yellowstone - ?
Dag 11  ? -?
Dag 12 - ?  - Mnt Rainier NP
Dag 13 - (Omgeving Mnt Rainier NP) -  Portland
Dag 14 -  Portland - Craters of the moon - Seattle
Dag 15 - Seattle (Olympic NP)
Dag 16 - Seattle
Dag 17 - Seattle - Amsterdam
Dag 18 Amsterdam

Is dit haalbaar? (Qua KM ong. 2600) Zit ik een beetje goed qua logische route? Tips voor overnachtingsplekken?

Of anders optie twee (indien interessanter qua kosten):
Dag 01 - AMS - Seattle
Dag 02 - Seattle
Dag 03 - Seattle (Olympic NP)
Dag 04 – Seattle  - Portland
Dag 05 - Portland
Dag 06 - Portland - ?
Dag 07 - ? -?
Dag 08 - ? - Yellowstone
Dag 09 - Yellowstone
Dag 10  - Yellowstone
Dag 11 - Yellowstone
Dag 12 – Yellowstone - ?
Dag 13  - ? -?
Dag 14 -  ? -?
Dag 15 - ?- Seattle
Dag 16 - Seattle
Dag 17 - Seattle - Amsterdam
Dag 18 Amsterdam

Handig? Dit is een rondje van ong 3000 KM (Gem nog geen 200 p.d.) Eigenlijk ben ik dus gewoon opzoek naar de ideale route (18dgn) om Yellowstone (Denver - Seatlle) in te passen en het liefst Seattle mee te pakken  
Ik hoop dat de expert van dit gebied bij kunnen helpen hierbij…  Dus kom er maar in ;-)


#1 - 13-09-2017, 15:51 uur
« Laatst bewerkt op: 13-09-2017, 15:53 uur door Wop »

Cees A

Is een one way Salt Lake City - Seattle niks ?   
Met Salt Lake City ligt je startplaats in ieder geval een stuk dichter bij Yellowstone en met maar 18 dagen is iedere dag kostbaar.
Kun je na Yellowstone nog een paar dagen naar Glacier en daarna via Spokane naar Seattle.

Misschien is er in het begin van je route, na Salt Lake City, zelfs nog tijd voor het ommetje Twin Falls - Craters of the Moon - Idaho Falls maar zover heb ik nog niet gekeken.
Kijk eerst maar eens wat je vindt van het idee om in Salt Lake City te starten. (of te eindigen, want je kunt die route natuurlijk ook omdraaien)

 
#2 - 13-09-2017, 16:39 uur

Wop

Hoi @Cees A ,

SLC is ook een optie, maar dan meer puur als start en aankomst plaats.  Wil graag nog eens naar Denver, dus dacht ik kijk of het past ;-)
#3 - 13-09-2017, 21:48 uur

Old Faithful

Is het een optie om Seattle en omgeving te bewaren voor een andere reis. Je hebt maar 15 dagen voor de rondreis en door Denver , Yellowstone en Settle te willen combineren "verlies" je enkele lange reisdagen. Daardoor wordt je tijd voor RMNP en Mount Rainier wel heel beperkt. Je slaat ook Grand Teton in allebei je routes over.
Kijk nog eens naar dag 14 van je eerste route. Dat zal wel een vergissing zijn, want het zou meer dan 2000km rijden plus een bezoek aan COTM betekenen. Beetje veel voor één dag, lijkt me.  ;)

Ik zou een start in  Denver en dan naar RMNP , Black Hills en Badlands, Devils Tower, Cody, Yellowstone, Grand Teton en Salt Lake City een leuke route vinden (maar het is natuurlijk jullie route). Je kunt dan kijken of je ook nog tijd hebt voor Craters Of The Moon.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#4 - 14-09-2017, 00:26 uur
Groet,

Old Faithful

Wop

Kijk nog eens naar dag 14 van je eerste route. Dat zal wel een vergissing zijn, want het zou meer dan 2000km rijden plus een bezoek aan COTM betekenen. Beetje veel voor één dag, lijkt me.  ;)

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.

Beetje Gas op de plank  ;D
#5 - 14-09-2017, 08:29 uur

Cees A

Of je nu kiest voor SLC - Seattle of voor SLC - Denver, de bottom line is dat wij jouw Denver - Seattle route gewoon te veel vinden voor 18 dagen.  ^-^
lees dit interessante artikel, en dan vooral de beginpassages van dat artikel, eens goed door .   innocent  :angel:
#6 - 14-09-2017, 12:08 uur

Wop

Toevallig ken ik de schrijver van dat artikel.  ;D

Persoonlijk vind ik 3000 km in 18 dagen nog wel te doen.  Maar eigenlijk ben ik opzoek naar een mooie (betaalbare) route met Yellowstone als middelpunt.  Omdat een van de gebieden is die ontbreekt op mijn "Daar ben ik geweest"  Amerika checklist, dacht ik Seattle er bij te pakken, want dat kwam ik hier en daar ook tegen in reisverslagen.

Maar zoals ik jullie begrijp is Salt Lake City - Seattle of een roound trip vanaf Salt Lake City  nog de beste optie? 
Eigenlijk zeg ik : HELP  ::)
#7 - 14-09-2017, 17:31 uur

Cees A

Resumerend: 
Je hebt eigenlijk 3 opties.

Optie 1 is een roundtrip vanaf Salt Lake City.
Voordeel: De rustigste route met de minste km
Nadeel: Een route met een aantal parken die je waarschijnlijk al kent en je mist Dever en Seattle

Optie 2 is de door Old Faithful voorgestelde one way route,  Denver - Black Hills - Yellowstone/Grand Teton - Salt Lake City.
Voordeel: Je wilde nog een keer naar Denver en hier zit Denver in.
Deze route is ook goed te doen.  Volg gewoon de eerste 15 dagen van de voorbeeldroute van Denver tot en met SLC en je bent er.
Je hebt dan nog 1 dag over en die gebruik je in het begin van je route  voor Denver
Nadeel: Eigenlijk geen, of het moet het missen van Seattle zijn. Gewoon een mooie, redelijk rustige,  goed uitvoerbare route.

Optie 3 is de route Salt Lake City - Yellowstone/Grand Teton - Seattle.
Voordeel: Bij deze route kun je vanaf Yellowstone op 2 manieren naar Seattle.
-- Via de noordelijke route langs Glacier en North Cascades of Mt.Rainier.
-- Of via de westelijke route langs Idaho Falls, Craters of the Moon, Boise, Bend, Portland, Mt.Rainier en Seattle.
Nadeel: Je mist Denver

Dus ......... Kies maar.   Wat wil je per se zien en welke kant wil je op ?  Denver of Seattle
#8 - 14-09-2017, 20:01 uur

Wop

Ik denk dan toch dat mijn (lichte) voorkeur uit zal gaan naar de Westelijke route van optie 3. 

Glacier is ook mooi, maar ben niet zo van de kou :-)  Hoewel, geen idee hoe dat in juli / augustus zal zijn.
#9 - 15-09-2017, 08:02 uur

Cees A

Eigenlijk kun je geen verkeerde keuze maken, maar ik vind zelf de westelijke route van optie 3 ook de mooiste.
Die route biedt met o.a. Yellowstone, Craters of the Moon, Bend, Portland, Mt.St.Helens, Mt.Rainier en Seattle veel afwisseling.

Dus ..... Niet meer twijfelen.   Ga info verzamelen over de  "things to see" plaatsen op die route en maak een routeschema.
Hup, aan de slag.    Voor je er erg in hebt is het 2018 ................
#10 - 15-09-2017, 09:07 uur

Old Faithful

Goede keuze  :afro: maar niet vanwege de "kou." Yellowstone is kouder, het ligt hoger een stuk hoger dan Glacier. Nachttemperaturen rond het vriespunt in juli zijn niet uitzonderlijk. Wij hebben in juli overdag zonnig weer met temperaturen tussen 20 en 25 graden meegemaakt, maar eind augustus ook regen, hagel en natte sneeuw bij temperaturen rond 5 graden. Kwestie van geluk (of pech) hebben.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#11 - 15-09-2017, 13:54 uur
Groet,

Old Faithful

Wop

De boodschap is duidelijk ;-)

Ik ga aan de slag met een concept route
#12 - 15-09-2017, 17:01 uur

Wop

Hmmmmm,

Ticket AMS - SAL / SEATTLE -AMS  goedkoopste op dit moment €1.355,- met twee tussenstops.

Ticket AMS -SAL (retour) € 1.373  , direct dat wel..

(Augustus 2018)

Daar moet nog zeker en op zijn minst de helft vanaf.
#13 - 18-09-2017, 11:27 uur

Cees A

Dat zou inderdaad wel wat goedkoper moeten kunnen.
De helft van die prijs lijkt me echter, gezien het hoogseizoen, wat te hoog gegrepen.
Zeker als je een beetje gunstige (one way)route en overstaptijden wil hebben.
Maar wie weet. Ik hoop van harte voor je dat het lukt. Je hebt in ieder geval nog wat tijd om te zoeken.
#14 - 18-09-2017, 12:27 uur
« Laatst bewerkt op: 18-09-2017, 13:10 uur door Cees A »

Mississippi

Daar moet nog zeker en op zijn minst de helft vanaf.

In Augustus ??  ;D ;D ;D
#15 - 18-09-2017, 20:50 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15