Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Openingstijden San Francisco

Discussie gestart

Desiree

Hoi,

Ik ga 30 mei a.s. naar SFO. Ik verblijf daar in Fisherman's wharf, maar nu las ik in een review op TripAdvisor (uit februari, dat dan weer wel...) dat zo ongeveer alles daar om 20.00 sluit, op een enkel cafétje na.

Weet iemand van jullie of dit ook zo is in het toeristenseizoen?

Thanks!
#1 - 14-05-2010, 19:15 uur

denis

Hoi,

Ik ga 30 mei a.s. naar SFO. Ik verblijf daar in Fisherman's wharf, maar nu las ik in een review op TripAdvisor (uit februari, dat dan weer wel...) dat zo ongeveer alles daar om 20.00 sluit, op een enkel cafétje na.

Weet iemand van jullie of dit ook zo is in het toeristenseizoen?

Thanks!

Ik weet niet waarom je naar Fisherman's Wharf gaat. Het heeft niets met San Francisco te maken.

Je kunt andere toeristen bekijken, uit heel Amerika. En je kunt flauwe souvenirs kopen, die in China worden gemaakt.

Het lijkt me sterk dat alles sluit om 20:00. Als je 200 meter loopt ben je in het echte san francisco, en daar is alles net zo laat open als in Nederland.
#2 - 14-05-2010, 19:23 uur
__
denis
http://skyfulloffish.com
Veel foto's en verhalen over leven in San Francisco/Bay Area

Desiree

Bedankt voor je constructieve reactie.  :afro:

Ik als vrouw alleen op reis kan wel in een ander gedeelte gaan zitten, maar of ik daar dan ook in mijn eentje over straat kan 's avonds? Ach, waarom leg ik dit ook uit. Als ik in Fisherman's wharf wil zitten, doe ik dat. Misschien hou ik wel van flauwe souvenirs en andere toeristen bekijken. Misschien is dit wel mijn eerste of tweede keer in de VS? En misschien ga ik wel elke dag excursies doen?

Besides, in Nederland is alles doordeweeks toch ook om 18.00 dicht, afgezien van het enkele café?

Graag eerst even verder denken voor je zulke reacties plaatst.

Thanks.
#3 - 14-05-2010, 20:54 uur

vincent77

Wij zaten ook in Fishermans Warf, en vonden het daar 's avonds erg gezellig.
Overdag kun je gewoon naar het centrum gaan, maar om te overnachten zou ik volgende keer weer in dat deel gaan zitten...
De boulevardshops zijn wel langer open, maar dan moet je idd aan de souvenierwinkeltjes en dergelijke denken.
#4 - 15-05-2010, 06:10 uur

Mississippi

Fishermans Warf is een prima uitgangs positie voor toeristen: Leuke restaurants in de buurt, uitzicht op de baai en Alcatraz, start van boottochtjes, je kan een fiets huren om over de Golden Gate te fietsen, met de cable car ben je zo in het centrum.

Ik heb daar wel eens in het Best Western hotel gezeten en daar verkopen ze 3-day OV passport


#5 - 15-05-2010, 11:26 uur

sandrochka

Wij zaten ook in Fisherman's Warf in het Holiday Inn met uitzicht op de Cannery. Een heel gezellige buurt en ik zou er zeker teruggaan.
Wij waren nogal moe 's avonds en hebben het niet te laat gemaakt, maar het zag er 's avonds wel nog druk uit op straat. Zal toch niet al om 20.00 uur sluiten??? Nogal raar.
Wel vond ik dat er veel zwervers waren. Dat vond ik zelf (was samen met mijn zusje) niet zo fijn om langs te lopen in het donker.

Geniet ervan! Ik vond het een geweldige stad!
#6 - 15-05-2010, 11:56 uur
2014: Noordoost USA: http://northeastusa2014.blogspot.nl/

2012: Midwest USA 2010: Canada en north-west USA 2008: West USA

Jez

Wel vond ik dat er veel zwervers waren. Dat vond ik zelf (was samen met mijn zusje) niet zo fijn om langs te lopen in het donker.

Behalve die ene, net om de hoek, met die 2 struiken in zijn handen, die de voorbijgangers laat schrikken. Die vonden wij behoorlijk hilarisch.
Geen idee wie meer lol had, het publiek dat aan de overkant stond te kijken, of de zwerver.
#7 - 15-05-2010, 12:26 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Mississippi

Behalve die ene, net om de hoek, met die 2 struiken in zijn handen, die de voorbijgangers laat schrikken. Die vonden wij behoorlijk hilarisch.
Geen idee wie meer lol had, het publiek dat aan de overkant stond te kijken, of de zwerver.

Bedoel je hem:



Wij hebben er in ieder geval heel veel lol gehad met deze kerel  ;D
#8 - 15-05-2010, 13:36 uur

vincent77

Volgens mij waren er twee met struiken...
Wel origineel, en ze waren idd niet vervelend.
#9 - 15-05-2010, 17:15 uur

Jez

@ Mississippi: Die bedoel ik inderdaad! Hij zat er in 2007 en afgelopen januari weer (nog). En dat stokoude Chinese vrouwtje dat de prullenbakken langs gaat, hebben we nu alle drie de keren dat we er waren, gezien.
#10 - 15-05-2010, 17:34 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Zitasnel

Over openingtijden in SF weet ik te weinig. Als ik er ben is het overdag. Je weet dat de grote groep zeeleeuwen er niet meer is? Ik vind dat zelf wel erg jammer. Verder moet je er wel rekening mee houden dat het er kouder kan zijn dan je verwacht. Dat komt omdat de koude zeelucht daar in de baai blijft hangen en bewolking veroorzaakt. Eigenlijk vind het een heerlijk temperatuurtje daar.
Ook ik reis er als vrouw alleen. Vanuit Fishermen's Warf kan je veel ondernemen. Hoe lag blijf je er?
Zita.
#11 - 15-05-2010, 19:34 uur

Desiree

Ik houd ook niet van erg hoge temperaturen, dan kun je nauwelijks iets ondernemen. Een beetje fris is goed, ik neem een jas en een vestje mee, kan er altijd iets aan of uit. Ik las net vandaag dat er weer een stuk of 150 zeeleeuwen terug zijn. Dit haalt het natuurlijk niet bij 1700, maar goed, kan ik toch enigszins het idee krijgen.
Ik blijf een week, en ga gedurende die week een excursie doen naar Muir Woods en eentje naar Monterey. De rest van de dagen spendeer ik in SFO met een stadsrondrit, hop-on,hop-off en shoppen.
Ik verheug me er erg op. Het is dus wel een veilige stad om in je eentje te lopen? Afgezien van zwervers met struiken... Ik ben iig voorbereid, en zal proberen niet van hem/ze te schrikken!
Thanks voor jullie reacties so far! 
#12 - 15-05-2010, 19:49 uur

Jez

Afgezien van zwervers met struiken... Ik ben iig voorbereid, en zal proberen niet van hem/ze te schrikken!
Thanks voor jullie reacties so far!  

Als je 'm wilt zien: hij zit rechtsaf van FW; als je de restaurantjes aan je rechterhand hebt, loop je richting het bord van FW en sla je dus rechtsaf. Ga aan de overkant van de straat lopen, want hij zit aan de rechterkant, met z'n gezicht (of beter: struiken) naar FW toe. Waarschijnlijk zie je wel een groepje lachende mensen staan.

Oh, en eet clam chowder in een bread bowl, heerlijk!
#13 - 15-05-2010, 20:45 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Zitasnel

Oh ja, verse crab daar, jammie!
Blij te horen dat er weer wat zeeleeuwen terug zijn.
Als je dan toch in noord SF bent, de kust is er ook prachtig. Mijn nicht had me er naartoe genomen, en dus weet ik niet meer hoe het heet. Maar ze zullen er ongetwijfeld weten waar dat is.
Monterey/Carmel, een zeer goede keus. Je kunt er ook varen en walvissen zien. Monterey Bay Aquarium is zo'n must see. Maar daarom ga je er waarschijnlijk al heen. Ze hebben een website. montereybayaquariumpuntorg.
Zita
#14 - 15-05-2010, 21:19 uur

houtsmaaa

Ook gezien en idd niet vervelend en .. wij schrokken ook!

http://img522.imageshack.us/img522/538/zwerver.jpg
#15 - 16-05-2010, 07:53 uur
« Laatst bewerkt op: 16-05-2010, 08:15 uur door houtsmaaa »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15