Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Overnachten in/bij Yosemite

Discussie gestart

jacq72

Hallo allemaal,

Tijdens onze rondreis willen van 2-4 juni in Yosemite doorbrengen. We hopen al via de Tioga Pass te kunnen, evt Sonora Pass en als het tegen zit via Bakersfield...
Ik ben aan het zoeken naar een hotel oid, en twijfel erg of ik 'in' of 'bij' het park zal kiezen...
Voordeel van in het park zitten is dat je iedere dag reistijd bespaard, momenteel is er nog plek in Wawona, Curry, housekeeping kamp. Ik twijfel over Curry Village: is het niet te vroeg in het jaar om zonder verwarming te overnachten?
En buiten het park zal in verhouding wel goedkoper zijn: wie heeft er leuke suggesties voor overnachtingsmogelijkheden dicht bij het park?
Alvast bedankt voor het meedenken!

Jacqueline
#1 - 24-02-2008, 20:50 uur

Marianne

Hallo Jacqueline,
Curry Village heeft meerdere soorten accommodatie. Er zijn ook gewone kamers, kijk gewoon wat er nog vrij is. Ook Yosemite Lodge is een aanrader.
Wij hebben al eens begin juni gekampeerd; was goed te doen. Ik heb geen ervaring met de tent cabins; misschien kun je een extra deken vragen als je denkt dat het te koud is.

Als je buiten het park wilt slapen is El Portal de beste optie, in andere plaatsen zit je ver van het park vandaan. Verder heb je nog mogelijkheden in Yosemite West, zie http://www.yosemitewest.com/ .

Marianne
#2 - 24-02-2008, 23:51 uur

jacq72

Hoi Marianne,

dank je voor je reactie. Ik ben al een aantal dagen aan het kijken op de website, en er zijn alleen nog maar kamers in het Wawona (no bath), Curry (non-heated tent cabin), en housekeeping units vrij.
Heeft iemand enig idee hoe groot de kans is dat er nog iets beters vrij gaat komen? Of kan een reservering makkelijk worden omgezet/afgezegd?
Ik ga je suggesties voor buiten het park ook eens bestuderen!

Jacqueline
#3 - 25-02-2008, 19:53 uur

Marianne

Je kunt een reservering makeklijk annuleren. Soms worden er kosten gerekend. Ik weet dat dat bij Housekeeping Camp het geval is, maar voor de andere accommodatie weet ik het niet.
Ik zou (voorlopig) voor de tent bij Curry village gaan. Reserveer nu en kijk regelmatig of er iets vrij komt, dt gebeurt vaak, en vaak op het allerlaatst. Wij hebben eens een dag voor vertrek nog een tent bij Housekeeping Camp geboekt en iets anders geannuleerd.
Wij vinden Housekeeping Camp geweldig; maar het is wel primitief. Wij hadden slaapzakken mee omdat we ook in KOA cabins overnachtten. HKC is de enige plaats in Yosemite buiten de campings waar je zelf kunt koken en een kampvuur kunt maken; bovendien ligt het mooi aan de Merced River. Vooral als je wat langer in het park bent een prima locatie.
Maar in jullie geval zou ik dus voor CV gaan; prima gelegen, je rijdt in de vallei overal met de shuttlebus naar toe, er is een zwembad (misschien nog wat koud dan?), je kunt er raften (in juni geweldig), en fietsen huren.

Ik heb even onze boekingsbevestiging erbij gepakt. Daar staat het volgende:
Cancellations and Changes – Requests for cancellation or changes may be made by calling our Central Reservation Office at(559) 253-2056. We must receive requests for cancellation of or change to your reservations at least seven (7) days prior to your scheduled arrival date for a refund of your deposit. As for reservations related to special events in Yosemite, we must receive your cancellation or change requests at least thirty (30) days prior to your scheduled arrival date. Cancellation or changes to Housekeeping Camp reservations may only be changed after we receive your deposit, and a $10.00 handling fee, per unit will be charged for each change or cancellation. If you fail to arrive on the scheduled arrival date, your reservation will be cancelled and you will not receive any refund or credit. We strictly enforce our cancellation/change policy and do not allow any exceptions.

Marianne
#4 - 25-02-2008, 20:51 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15