Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Overnachting Yosemite

Discussie gestart

Wittmann

We overnachten er 2 keer.
Ik had gedacht aan 1 x in de Valley (welke van de 3 campgrounds?) en 1 x in Tuolumne Meadows OF 2 x in de Valley?
De rit gaat na Yosemite tot in Lone Pine.
#1 - 17-01-2007, 16:36 uur

Marianne

Ik denk dat ik voor twee nachten in de vallei zou gaan. Vanuit de vallei ben je in minder dan 5 uur in Lone Pine. Je hebt dan ook nog tijd om onderweg langs de Tioga Road/bij Tuolumne Meadows een hike te doen, en om een kijkje te nemen bij Olmsted Point en Tenaya Lake. En buiten het park natuurlijk Mono Lake, en bij Lone Pine de Alabama Hills.

Wat de campings in de vallei betreft: de Upper Pines ligt gunstig als je naar de Vernal en Nevada Falls wilt lopen. De shuttlebus heeft er een stop, maar dat geldt ook voor de andere twee. North Pines en Lower Pines liggen iets dichter bij Curry village (aardig om te ontbijten en de dichtsbijzijnde douchegelegenheid) en bij Yosemite Village.
Wij hebben ooit in een van die 3 gestaan maar ik weet niet meer welke. Wij zijn de afgelopen zomer een paar keer langs de Lower Pines gelopen en ik had het idee dat je daar dichter op elkaar stond dan bij de Upper Pines waar we ook langsgekomen zijn, maar dat durf ik ook niet met zekerheid te zeggen.

Op deze kaart kun je de ligging bekijken, maar dat had je wellicht al gevonden: www.nps.gov/yose/planyourvisit/upload/valleyshuttle.pdf

Marianne
#2 - 17-01-2007, 18:38 uur

dimi_usa

Hou er rekening mee dat de campings in de valley behoorlijk druk kunnen zijn in de zomer.
Wijzelf hebben geslapen op de camping crane flat, een beetje buiten de valley: rustig camping in het bos, maar niet broekschijtertje --> dit is 'bear habbitat' ... Ik kan je nu al waarschuwen: de geluiden die 's nachts hoort komen van herten, niet van beren of wolven  ;)

Hoeveel nachten je slaapt in de valley zal afhankelijk zijn wat je er gaat doen.
De tocht naar Vernal falls is zeker een aanrader. Ook de sequoia's zijn het bezoeken waard, hoewel ik die van sequoia national park veel mooier vindt.
#3 - 25-01-2007, 08:16 uur

Marianne

Tijdens onze eerste Amerika-reis hebben wij een aantal dagen op de Crane Flat camping gestaan, alles in de vallei was toen vol (we hadden niet gereserveerd, er was ook nog geen internet toen), en dat is ons prima bevallen. Ruime plaatsen, we hadden alleen last van een eekhoorm die vanuit de boom naast onze picknicktafel continu dennenappels naar beneden zat te gooien. Geen beren gezien, wel coyotes.
Agelopen zomer bij Upper Pines wel door een beer verrast, ze lopen 's nachts ook rond bij Curry Village.

Ik zag vorige week bij de Bijenkorf de Rough Guide to Yosemite NP staan, en ik kon het niet nalaten om het te kopen; heb alweer voldoende ideeen opgedaan om daar weken rond te brengen! Er staan uitgebreide beschrijvingen in van alle onderdelen van het park en de directe omgeving, overnachtingsmogelijkheden, en de 50 beste hikes. Als ik alles zo lees denk ik dat het misschien toch aardig is om ook bij Tuolumne Meadows te overnachten, er zijn zo veel prachtige wandelingen daar in de buurt! Maar ja, dat geldt ook voor andere delen van het park. Keuzes, keuzes.
Wat wil je allemaal gaan doen Wittmann?

Marianne
#4 - 26-01-2007, 23:25 uur

Wittmann

Upper Yosemite Fall Trail, Vernal Fall Mist Trail, ...
En op de Tioga Pass: Gaylor Lakes Trail, deze wil ik zeker nog eens opnieuw doen. Heen & terug is +-3 kilometer dus goed te doen in het passeren, op weg naar Lone Pine.
Denk dat we 2 x gaan overnachten in de valley. Meer tijd om iets te zien, minder werk om de tent op te zetten  wink
#5 - 27-01-2007, 18:17 uur

Marianne

Upper Yosemite Fall Trail

Wat moedig! Heb je er aan gedacht om het te doen vanaf Yosemite Creek campground (te bereiken met de hikers' bus)? Je loopt dan langs Yosemite Creek. Als roundtrip is het 12 mijl, dus naar de toip van Yosemite Fall is het 6 mijl.  Uit de Rough Guide: " .. you'll encounter exhausted hikers ascending the Upper Yosmite Fall trail.

De Gaylor Lakes hebben wij nog nooit gedaan, ik begrijp dat dat wel de moeite is?

Marianne
#6 - 27-01-2007, 22:41 uur

Hans B

Wittmann,
ik zou kiezen om 2x in Yosemite Valley te overnachten. Je kunt met de auto redelijk vlot naar bv. Glacier Point en de Mariposa Grove als je het park verlaat via de Tioga Road, kun je tijdens deze route nog enkele wandeling op de hoogvlakte maken.
Hans
#7 - 28-01-2007, 16:28 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Wittmann

De Gaylor Lakes hebben wij nog nooit gedaan, ik begrijp dat dat wel de moeite is?
Ja, eerst een STEILE helling, en eens je boven bent een boswandeling met af en toe een stroompje, aan het einde kom je plots uit in een moerassig weiland met een meer waarvan de oevers bestaan uit een grote gladde rotsmassa. Aanrader om te picknicken. Wij konden er niet aan weerstaan om een dipje te nemen in het water!
#8 - 29-01-2007, 12:16 uur

Marianne

Klinkt goed! Ik heb hem op mijn lijstje met tips voor een volgende Amerika-reis gezet!

Marianne
#9 - 30-01-2007, 19:50 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15