Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

eerste versie route

Discussie gestart

kbrughma

Hallo iedereen,

Na wat rondvragen en veel lezen hebben mijn vriendin en ik een eerst versie van onze route door het westen samengesteld.
Wij denken begin juni te vertrekken en een drietal weken te gaan. Daar wij niet niet elke dag grote afstanden willen doen en
regelmatig een dagje wat meer willen relaxen denken wij dat dit een goede start is. Natuurlijk willen we dit even aan de
kenners voorleggen, als jullie dus opmerkingen hebben zijn die meer dan welkom.

dag 01: vlucht phoenix
dag 02: phoenix - grand canyon
dag 03: grand canyon
dag 04: grand canyon - lake powell
dag 05: lake powell - zion
dag 06: zion - las vegas
dag 07: las vegas
dag 08: las vegas
dag 09: las vegas - death valley
dag 10: death valley - lee vining (mono lake, bodie)
dag 11: yosemite
dag 12: yosemite
dag 13: yosemite - san francisco
dag 14: san francisco
dag 15: san francisco
dag 16: san francisco - ... (route 1)
dag 17: ......                     (route 1)
dag 18: ... - LA                  (route1)
dag 19: LA
dag 20: LA
dag 21: vlucht

Ons doel is elke dag (met een paar uitzonderingen) niet veel meer dan 3 uur effectief  in de auto te zitten, denken jullie dat dit mogelijk is met
deze route?

Alvast bedankt,

Kris
#1 - 12-11-2008, 17:56 uur

Marianne

Prachtige route en de afstanden zijn goed te doen. Je kunt zelf met googlemaps of mapquest kijken wat de afstanden en rijtijden zijn.
Ik zou me er trouwens niet druk over maken als er eens lange rijdagen tussen zitten, het rijden in de VS is heel ontspannend en een lange rijdag betekent dat je langer op dezelfde plek kunt blijven zitten.
Wat wil je bij Lake Powell doen? Je zou ook kunnen overwegen om van de Grand Canyon naar bryce te rijden, is wel jammer als je dat zou overslaan. Zion vind ik wat kort, misschien een extra nacht hier plannen of pas laat op de dag naar Las Vegas rijden.

Boek meteen voor Yosemite, het zit al heel erg vol! Juni is een topmaand daar.

Marianne
#2 - 13-11-2008, 00:04 uur

hdeweert

Hallo Kris
Je route ziet er aardig uit,



 hier en daar zit je soms wel langer dan 5.30 uur in de auto maar het is goed te doen.
Zo te zien zijn jullie geen natuur liefhebbers meer dan 50% van jullie trip bestaat uit
verblijf in de grote steden en het rijden van de ene naar de andere plaats.
Wat denken jullie te gaan doen in de steden en parken?
Harm
#3 - 13-11-2008, 10:13 uur

Zofsky

Zier mooi uit jullie reis.

Ik zou persoonlijk een ook dag inlassen om naar Bryce te gaan.
Als je zo dicht in de buurt bent is het zonde om dat over te slaan.
De rit naar Bryce vind ik zelf ook mooi. Ik zou er wel een dagje LA voor opgeven, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Vergeet bij lake powel, als je in page komt niet naar antalope canyon te gaan.

Wij zijn zelf laat op de dag (16.00) geweest en het was nogsteeds erg mooi. Er was verder helemaal niemand, bijzondere ervaring!

Groetjes,
Margje
#4 - 13-11-2008, 15:49 uur

Fisherman

Hallo Kris

Dat is wel een leuke route! Hoe willen jullie van Phoenix naar de Grand Canyon rijden? Ik zou persoonlijk van Phoenix naar Prescott rijden en dan route 89A pakken naar Flagstaff,dat is echt een prachtige route!! Het is alleen een stuk langer rijden dan als je via de Interstate 17 gaat dus dan zou je eigenlijk een extra overnachting in de omgeving van Sedona moeten doen! Ik vind het zeker de moeite waard maar weet natuurlijk niet wat jullie mooi vinden ;). Verder zou ik ook een bezoekje brengen aan Sequoia NP,ik vond het erg indrukwekkend om te zien. Ik ben er een keer doorheen gereden toen ik van Yosemite naar Death Valley reed,ik had er geen extra dag voor uit getrokken,dat zouden jullie ook kunnen doen als ik naar jullie route kijk. Maar het is maar net waar je van houd!

Groeten Jeroen
#5 - 13-11-2008, 16:19 uur

kbrughma

Hey,

bedankt voor de reacties.
We hebben idd nogal wat dagen gereserveerd voor de steden maar dit is zeker geen must.
Ons plan is enkel een hotel voor de eerste nacht en voor de grand canyon te reserveren zodat we,
als we merken ergens te weinig tijd te hebben gewoon wat langer kunnen blijven en dan bv. een
dagje LA te laten vallen.
Lake Powell leek ons een leuke plek om een dagje te relaxen of is dit niet echt de moeite?
Bryce is ook nog een optie, maar ik heb het gevoel dat na de grand canyon gezien te hebben dit
alleen maar kan tegenvallen. Of is dit een heel ander landschap?
Voor de route van phoenix naar de grand canyon heb ik nog niets gepland, maar het is wel de bedoeling
om dit in één dag te doen. Ik heb in de reisgids van lannoo een route gezien via cottonwood, jerome, sedona,
flagstaff en zo verder. Deze is 414 km en lijkt me wel te doen op 1 dag.

Kris
#6 - 13-11-2008, 17:04 uur

Fisherman

Citaat
Ik heb in de reisgids van lannoo een route gezien via cottonwood, jerome, sedona,
flagstaff en zo verder. Deze is 414 km en lijkt me wel te doen op 1 dag.
Dat is route 89A ;) maar dan pak je de 260 naar Cottonwood vanaf de Interstate 17! Dan sla je het gedeelte van Prescott naar Cottonwood over,wat ik persoonlijk een prachtig stuk vind en Prescott is ook leuk om te bezoeken. Jerome ligt trouwens ook ten zuiden van Cottonwood,dus daar kom je niet langs! Maar je kunt natuurlijk ook een stukje naar het zuiden rijden als je er een bezoekje wilt brengen!
Die route is wel in een dag te doen maar het is wel een heel geslinger en als je hier en daar dingen wilt bekijken of een wandeling wilt maken dan word het een lange dag! Er is daar namelijk genoeg te bekijken. Ik zou zeggen zoek wat informatie op het internet over die omgeving (Red Rock SP,Slide Rock SP,Tuzigoot etc) en over de 89A,ik vind het persoonlijk de moeite waard om er een extra dag voor uit te trekken! En ik denk dat er op dit forum veel mensen het met me eens zijn.
Ik vind die route zelfs zo mooi dat ik hem afgelopen zomer wel 5 keer heb gereden haha ;)

Groeten Jeroen
#7 - 13-11-2008, 17:55 uur
« Laatst bewerkt op: 13-11-2008, 17:57 uur door Fisherman »

Marianne

Ik zou niet alleen de Grand Canyon reserveren, maar ook (en zo snel mogelijk) Yosemite. Zie www.yosemitepark.com voor accommodatie in het park. Annuleren kan altijd!

Zelf heb ik geen ervaring met Lake Powell, wij hebben wel in Page overnacht, maar alleen de Glen Canyon Dam en Antelope Canyon bezocht.
Antelope Canyon is een must, maar dat kun je goed op weg van de Grand Canyon naar Bryce doen. Eventueel van te voren reserveren als je de Upper Antelope Canyon wilt doen. Wij zijn afgelopen zomer naar de Lower geweest, reserveren was hiervoor niet nodig (zie ons reisverslag).

Wij vonden Bryce geweldig en heel verrassend, maar dat was 20 jaar gelgeden en we kenden de Grand Canyon natuurlijk wel van foto's etc en Bryce niet, waardoor Bryce onverwacht veel indruk maakte.
Je hoeft er niet veel tijd door te brengen hoewel ik een wandeling naar beneden zeker kan aanraden. Doe dat in de ochtend, dan heb je 's middags nog tijd voor een eerste verkenning van Zion (doe in elk geval de Canyon Overlook Trail voordat je door de tunnel rijdt).

Phoenix- GC kan in een dag. Als je tijd hebt is een extra overnachting in Sedona niet verkeerd. Maar je moet keuzes maken, en dan zou ik liever de tijd voor Bryce en Zion gebruiken.

Marianne
#8 - 13-11-2008, 18:04 uur

hdeweert

Hallo Kris
Vergis je niet in de afstanden 400 km kan betekenen dat je 6 uur in d auto zit. Dit door de snelheidsbeperkingen wegwerkzaamheden etc. maar is verder goed te doen. Lake Powell / Page stelt als stadje niet veel voor, het is ontstaan bij de bouw van de dam, en er zijn veel hotels. De doorsnee tourist maakt hier een tussenstop om de dam te bekijken een bezoek aan een van de Antilope canyons te brengen een boottrip naar de rainbow bridge te maken of voor veel geld een boot te huren en een paar uur over het water te scheuren.
Bryce Canyon is niet vergelijkbaar met de Grand Canyon, en persoonlijk vind ik de rode steenmassa’s  mooier dan de Grand Canyon.

Harm
#9 - 13-11-2008, 19:22 uur

Zofsky

De grand canyon is prachtig onder andere om z'n grootheid.
Maar bryce vond ik zeker zo indrukwekkend!

We gaan dit jaar terug naar de USA en weten zeker dat we terug willen naar Bryce!
#10 - 14-11-2008, 13:58 uur

kbrughma

Ik hoor en lees alleen maar positieve dingen over bryce dus ik ga toch maar eens kijken
om hier een dagje voor te reserveren...

Kris
#11 - 15-11-2008, 16:13 uur

Hans B

absoluut de moeite waard.

Hans
#12 - 19-11-2008, 10:40 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15