Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Paardrijden in Nationale Parken

Discussie gestart

Tinita

Hallo iedereen!

Stilaan kan ik mijn planning voor onze huwelijksreis wat gedetailleerder gaan doen, vandaag mijn vraag. Heeft iemand van jullie ervaringen met paardrijden in de NP's?
Wij zullen de volgende NP's bezoeken: Yosemite, Sequoia, Death Valley (maar daar zal wel niks georganiseerd worden, denk ook niet dat dat zo aangenaam zou zijn  ;)), Grand Canyon, Bryce Canyon, Capitol Reef en Zion. Ik heb vroeger heel lang paardgereden en dus zou ik zo'n tour heel graag doen... Ik hoop dat jullie je ervaringen met mij willen delen.
Een paar vraagjes dus:

- In welk NP heb je dat gedaan?
- Met welke organisatie?
- Heb je vooraf geboekt (via internet of telefonisch)?
- Hoeveel heb je voor je 'tour' betaald?
- Hoe is het je bevallen?

Heel erg bedankt alvast!
 cheer
Tine
#1 - 01-12-2007, 16:45 uur

mafo

Nog nooit gedaan wel tegengekomen in Bryce Canyon leek me wel leuk.

#2 - 01-12-2007, 16:49 uur

Ine

Nooit zelf gedaan, maar deze link staat bij Bryce Canyon: (blijkbaar doet dezelfde organisatie dit ook in Gr. Canyon en Zion.
http://www.canyonrides.com/

En deze bij Gr. Canyon:
http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/stock.htm

Allemaal te vinden als je via www.nps.gov gaat naar het betreffende park, daar de link Things to do etc. aanklikt.
#3 - 01-12-2007, 18:28 uur

Tinita

Nooit zelf gedaan, maar deze link staat bij Bryce Canyon: (blijkbaar doet dezelfde organisatie dit ook in Gr. Canyon en Zion.
http://www.canyonrides.com/

En deze bij Gr. Canyon:
http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/stock.htm

Allemaal te vinden als je via www.nps.gov gaat naar het betreffende park, daar de link Things to do etc. aanklikt.

Dank je wel Ine, maar deze sites had ik zelf al gevonden.
#4 - 01-12-2007, 18:43 uur

Michiel77

Hallo iedereen!

Stilaan kan ik mijn planning voor onze huwelijksreis wat gedetailleerder gaan doen, vandaag mijn vraag. Heeft iemand van jullie ervaringen met paardrijden in de NP's?
Wij zullen de volgende NP's bezoeken: Yosemite, Sequoia, Death Valley (maar daar zal wel niks georganiseerd worden, denk ook niet dat dat zo aangenaam zou zijn  ;)), Grand Canyon, Bryce Canyon, Capitol Reef en Zion. Ik heb vroeger heel lang paardgereden en dus zou ik zo'n tour heel graag doen... Ik hoop dat jullie je ervaringen met mij willen delen.
Een paar vraagjes dus:

- In welk NP heb je dat gedaan?
- Met welke organisatie?
- Heb je vooraf geboekt (via internet of telefonisch)?
- Hoeveel heb je voor je 'tour' betaald?
- Hoe is het je bevallen?

Heel erg bedankt alvast!
 cheer
Tine

Hoi,
- In Bryce Canyon
- Geen idee NP organisatie?
- Hebben een dag van te voren geboekt in de Bryce Canyon Lodge
- Geloof dat het iets van $ 75 dollar was.
- Het was echt super!!!! Duurde 4 uur. Helemaal naar beneden de cayon in over smalle paadjes. Was super zou het zo nog een keer doen.
#5 - 02-12-2007, 11:49 uur

ceetje


- In welk NP heb je dat gedaan? in Yellowstone en in Jasper (Canada) Bryce staat op de planning voor mei 2008
- Met welke organisatie?  Gewooon in het park, geen idee hoe de organisatie heet
- Heb je vooraf geboekt (via internet of telefonisch)? geboekt te plekke, maar kijk eens op deze sitehttp://www.nps.gov/ Hier kan je meer info vinden
- Hoeveel heb je voor je 'tour' betaald? Oei, de tripjes waren niet goedkoop ik dacht iets van $35 voor een uur rijden, maar weet het niet precies, eigenlijk vond ik ze onbetaalbaar, het is zo leuk om te paard door zo'n park te gaan. Je ziet het toch vanuit een ander gezichtspunt en natuurlijk een western uitrusting. Je hoeft totaal geen ervaring te hebben. Mijn vriend vond het ook heel leuk en heeft nu in totaal 3 uur rijervaring  ;D
- Hoe is het je bevallen? zie boven


Mijn advies: doen!!!
#6 - 02-12-2007, 12:25 uur

Marianne

Wij hebben in 2004 in Yellowstone een uur gereden. Daarvoor hoef je inderdaad geen ervaring te hebben, je sukkelt in een rijtje achter elkaar, alleen maar stapvoets. Het is trouwens wel even wennen om op de Amerikaanse manier te rijden.
Vorig jaar wilde mijn dochter in Yosemite rijden maar het lukte niet meer om dat ter plekke te reserveren. Ik denk dat het handig is om het direct bij aankomst in het park te regelen, of misschien kan het ook telefonisch.
In Yosemite heb ik vaak mensen zien rijden op de John Muir Trail, dit is echter een rit van 4 uur. Mooier is denk ik om de 2 uur durende rit bij Mirror Lake te doen (gaan we volgend jaar proberen), of bij Tuolumne Meadows als je in Yosemite wilt rijden. Voordeel van de laatste locatie is dat het daar wat minder warm is omdat het veel hoger ligt.

Marianne
#7 - 02-12-2007, 13:27 uur

Tinita

Bedankt voor jullie reacties! We zullen waarschijnlijk in Bryce een rondje te paard doen en misschien ook in Zion (is dezelfde organisatie).

Marianne, nog een vraagje: Jij als grote Yosemite-fan, heb jij al eens 'geraft' in Yosemite? Ik weet wel dat de rivier in de zomer helemaal niet 'wild' is, maar lijkt me toch leuk om op die manier Yosemite te verkennen. Heb jij daar ervaringen mee?

Greetz

Tine
#8 - 04-12-2007, 07:41 uur

Marianne

Marianne, nog een vraagje: Jij als grote Yosemite-fan, heb jij al eens 'geraft' in Yosemite? Ik weet wel dat de rivier in de zomer helemaal niet 'wild' is, maar lijkt me toch leuk om op die manier Yosemite te verkennen. Heb jij daar ervaringen mee?

Hallo Tine,
Ja zeker, daar hebben wij ervaring mee! Vorig jaar hebben we het zelfs twee keer gedaan (we kwamen ook twee keer door Yosemite op onze reis).  :)
Het is in de zomer niet echt raften idnerdaad, maar het is wel leuk om eens te doen. Je ziet de vallei op een andere manier en zeker als het mooi weer is, is het heerlijk om de tijd te nemen, en ergens aan te leggen.
In 2004 (reisverslag bij 1 augustus) waren we erg laat, op de laatste dag dat er nog geraft kon worden. Het was toen hard werken om vooruit te komen!
In 2006 stond er in die periode meer water in de Merced river, we hebben toen ook op 1 augustus geraft (valt me nu pas op, dat het dezelfde dag was) en op 13 augustus weer. Zie ons 2006 verslag.

Wanneer gaan jullie? Na 1 augustus wordt de kans dat je kunt raften wel klein. Fietsen is ook een leuk alternatief trouwens.

Marianne
#9 - 04-12-2007, 20:07 uur

Tinita

Wij zullen in Yosemite op 15  en 16 juli zijn.
Ik had er ook al aan gedacht om fietsen te huren en wat rond te rijden in de vallei (die bergen op lijkt me een beetje zwaar  ;)). Zou een leuke afwisseling zijn: ene dag 'raften' en de andere met de fiets het park verkennen.
#10 - 05-12-2007, 09:42 uur

Marianne

Je kunt het raften en fietsen ook op 1 dag doen, dan heb je nog een dag om te wandelen, of om naar Glacier Point te gaan (misschien de Panorama Trail lopen).
Je zult inderdaad alleen maar in de vallei fietsen, de andere wegen zijn smal en men is niet echt gewend aan fietsers.
Langs de Tioga Road kun je ook prachtige wandelingen maken.

Marianne
#11 - 05-12-2007, 10:01 uur

Tinita

Marianne, hadden jullie de fietsen en de boten vooraf vastgelegd? Of is dat niet nodig?

Tine
#12 - 05-12-2007, 18:36 uur

Ruud2004

Bedankt voor jullie reacties! We zullen waarschijnlijk in Bryce een rondje te paard doen en misschien ook in Zion (is dezelfde organisatie).

Marianne, nog een vraagje: Jij als grote Yosemite-fan, heb jij al eens 'geraft' in Yosemite? Ik weet wel dat de rivier in de zomer helemaal niet 'wild' is, maar lijkt me toch leuk om op die manier Yosemite te verkennen. Heb jij daar ervaringen mee?

Greetz

Tine

Ik heb het al eens eerder geschreven (heb ook niets tegen paarden), maar ben nog steeds van mening dat paarden/ezels niet meer in de Bryce Canyon thuishoren.  Althans, op de wandelpaden/wandelroutes !   Helaas liggen de wandelpaden benden in de Canyon bezaaid met uitwerpselen van paarden/ezels.  Een ieder die deze prachtige Canyon heeft bezocht weet dat het in de Canyon vreselijk warm/heet kan zijn. Er hing een vreselijk penetrante stank, waar dan weer veel vliegen op af kwamen.  Ik gun iedereen zijn pleziertje, maar dit was niet leuk meer !  Het moet toch mogelijk zijn om wandelaars en (gelegeheid) ruiters te scheiden.
#13 - 05-12-2007, 19:47 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

Marianne

Marianne, hadden jullie de fietsen en de boten vooraf vastgelegd? Of is dat niet nodig?

Tine

Hallo Tine,
Dat is niet nodig, het kan niet eens volgens mij.
Voor het raften moet je bij Curry Village zijn. Daar kun je ook fietsen huren. Bij Yosemite Lodge kun je ook fietsen huren. Beide locaties zijn met de shuttlebus bereikbaar.

Marianne
#14 - 05-12-2007, 23:20 uur

Tinita

De Panorama-trail in Yosemite, is die goed te doen? Ik heb gezien dat er 'strenuous' bij staat en ik ben helemaal geen ervaren 'hiker'...
#15 - 06-12-2007, 08:25 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15