Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Parken tussen LA en Las Vegas: Bryce of Zion?

Discussie gestart

hanpo

Ik heb een vraagje omtrent de tijd in de parken, in onze route waren we het volgende van plan:

Zaterdag 24-7   Laughlin (tussenstop van LA) > gaan we waarschijnlijk annuleren en een dag extra LA of Palm Springs inplannen.
Zondag 25-7      Grand Canyon (El Tovar)
Maandag 26-7   Monumental Valley (The View)
Dinsdag 27-7      Page (Quality Inn)
Woensdag 28-7   Bryce (Best Western Bryce Canyon Grand)
Donderdag 29-7   van Bryce naar Las Vegas (via Zion)

We gaan geen lange wandelingen maken maar willen wel de sfeer van de verschillende parken proeven.
Ik dacht door GC, MV, Page (Antilope Canyon), Bryce/Zion en na Las Vegas Yosemite te bezoeken een mooie mix van de diverse parken te hebben.

We houden er ook wel van om een stad of dorp te bezoeken, zijn hier ook nog mogelijkheden in rondom de parken? Of stelt dat allemaal niet zo veel voor rondom de parken?

Nu hadden we in een ander topic diverse adviezen gekregen om toch een nacht in Zion te verblijven.
Ik zit er daarom nu over te denken om Bryce over te slaan en rechtstreeks naar Zion te gaan en daar te overnachten.
De Desert Pearl Inn sprak ons hier wel aan, ook i.v.m. de plaats Springdale (leuke plaats?) en om even te relaxen aan een zwembad...

Is Monumental Valley de moeite waard voor een overnachting of kunnen we dit beter vanuit Page bezoeken?

Graag zou ik wat tips van jullie hebben omtrent dit stuk in onze route.

Gr. Han
#1 - 26-03-2010, 15:10 uur

Marianne

Als je naar Monument Valley wilt is het mooier om er te overnachten. Vanuit Page heen en weer rijden is extra mijlen en je ziet MV niet als de zon wat lager staat - wat veel mooier is.
Zion kost echt de nodige tijd, zelfs zonder lange wnadelingen. Er zijn mooie, korte wandelingen die allemaal de moeite waard zijn. Rondrijden is leuk, maar een park te voet bekijken is echt veel leuker. Kijk ook eens naar rangerprogramma's etc.
Tussen Bruyce en zion zijn er deze omer wegwerkzaamheden dus je moet met extra tijd rekening houden. Bryce overslaan is jammer, ik kan zo niet beoordelen of je ergens anders nog ruimte hebt. Misschien kiezen tussen Bryce en MV??
Als je in 1 dag van LA naar de GC rijdt heb je wat tijd gewonnen.
Steden en dorpen bezoeken is naar mijn idee niet echt interessant, buiten LA, LV en SF om. Springdale is een leuke uitvalsbasis voor Zion met aardige restaurnats en leuke winkels, maar geen doel op zich, en dat geldt voor de meeste plaatsen.De Desert Pearl Inn is prachtig, maar de tijd in het park is belangrijker.

Marianne
#2 - 26-03-2010, 15:35 uur

Tet14

Moeilijke keuze maar als ik tussen Monument Valley en Bryce moest kiezen werd het toch Bryce. Dus Page-Bryce-Zion-Las Vegas. Persoonlijk heb ik niets met toeristische plaatsen als Springdale maar Desert Pearl is wel iets bizonders en van Springdale zit je zo in Zion.
#3 - 26-03-2010, 22:40 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15