Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Peter Heerschop - Evers staat op

Discussie gestart

Bakvet

Peter Heerschop is terug bij 'Evers Staat Op' op Radio 538. Hij is op vakantie geweest naar California en maakt zich behoorlijk druk over de auto die hij heeft gehuurd.

Het is hier terug te beluisteren:
http://www.538.nl/gemist/12541/peter-heerschop-met-lieve-marianne-4
#1 - 16-08-2013, 22:45 uur

Wop

Check!  ;D

Mijn Alamo meneer vond het maar vreemd dat ik geen extra verzekeringen en geen tank van te voren wilde aanschaffen. Ik lever hem wel vol in.. Dat is per saldo veel goedkoper... 
#2 - 17-08-2013, 11:15 uur

jhbechthum

Ik ben geen fan van Peter Heerschop in combinatie met Evers staat op, vandaar dat ik meer inhoudelijk geluisterd heb  ^-^.
Merendeel klopt dan ook niet, of tenminste hoeft niet zo te gaan.
Maar uiteraard wordt het in zo'n item lekker smeuïg gemaakt ;)

Ik zorg gewoon dat alles van tevoren geregeld is en ga gelijk naar de auto zonder de balie zelfs maar te zien.
Ook bij Alamo kan dat, gewoon online inchecken. Het enige waar ze dan nog wat kunnen vragen is voor het afrijden van het terrein.

Johan.
#3 - 17-08-2013, 11:42 uur
« Laatst bewerkt op: 17-08-2013, 12:46 uur door jhbechthum »
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

Mississippi

Wij komen net als Peter Heerschop ook terug van drie weken California en alles wat hij zegt klopt en het is soms nog erger....

Ik heb na 2 uur vantevoren inchecken op Schiphol + 11 uur vliegen + 1 uur immigreren zeker 1.5 uur in de rij gestaan bij Dollar op LAX. Volgens de balimedewerker is dat altijd zo op zondag,
Sorry for the inconvenience  :(

Dan komt inderdaad het ritueel om je zoveel mogelijk verzekeringen, roadside assistance en benzine te verkopen. Ondanks dat ik in de laatste 2 jaar 5x een Dollar auto heb gebruikt moet iedere keer de info van 2 rijbewijzen worden ingevoerd in een PC met software uit de jaren 80. Dat duurt altijd lang want 'het systeem' is altijd langzaam.

Daarna mag ik een schone auto met zo min mogelijk schade gaan zoeken in de rij met MPV's en kan je gaan invoegen in de file op de interstate 405.


#4 - 17-08-2013, 15:45 uur

Cees A

Mississippi schrijft:  ik heb zeker 1.5 uur in de rij gestaan bij Dollar op LAX
Als je vaste klant bent bij Dollar, waarom ben je dan geen Dollar Express member ?  Scheelt een hoop wachttijd. http://www.dollar.com/Express/LearnMore.aspx
#5 - 17-08-2013, 17:46 uur

Mississippi

Als je vaste klant bent bij Dollar, waarom ben je dan geen Dollar Express member ?  Scheelt een hoop wachttijd.

Natuurlijk kan ik alle rijen omzeilen met mijn KLM Platinum card en Herts Gold weetikveel. Het punt is: die 30 mensen in de rij bij Dollar zijn ook klant! Daar gaat volgens mij het verhaal van Peter Heerschop over.

Het probleem bij de autoverhuurders (en ook luchtvaartmaatschappijen) is dat ze concurreren op prijs en niet op kwaliteit. De klant zoekt op de laagste prijs, dus moet de marge komen uit de extra's die ze later verkopen.

#6 - 17-08-2013, 18:33 uur

Cees A

Ik had het niet over Peter Heerschop, ik had het over jouw anderhalf uur wachttijd voor de verhuur-balie.
Ik begrijp echter uit je reactie dat je geen vaste Dollar klant bent.
#7 - 17-08-2013, 18:44 uur

Jez

Als je vaste klant bent bij Dollar, waarom ben je dan geen Dollar Express member ?  Scheelt een hoop wachttijd. http://www.dollar.com/Express/LearnMore.aspx

Dat heeft toch geen zin, als je niet rechtstreeks bij Dollar boekt? Ik kan tenminste niet ontdekken dat je ook member kunt worden als je via een tussenpersoon boekt, wat voor ons Europeanen nog altijd voordeliger is.
#8 - 17-08-2013, 19:50 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Cees A

Hoe moet ik weten hoe Mississippi z'n auto boekt ?
Hij klaagt over balie-wachttijden en ik draag daar een oplossing voor aan. That's all
Dat die oplossing niet passend is voor hem is een kwestie van jammer maar helaas ..........................

#9 - 17-08-2013, 21:02 uur

Bakvet

Dollar LAX, daar huurde ik vroeger ook vaak. De Express Card leek te helpen, geen gezeur over verzekeringen meer. Tot ik op een keer in het hotel ontdekte dat die o zo vriendelijke gozer (die een paar Nederlandse woorden gebruikte) wel ongevraagd extra verzekeringen op m'n formulier had gezet. Dus de volgende dag twee uur tijdverlies om terug te gaan naar Dollar voor een nieuwe huurovereenkomst.

De ochtendploeg vroeg me om een schriftelijke klacht in te dienen, want ze hadden elke dag hierover klagende klanten aan de balie staan.

Toen was ik het echt helemaal zat met Dollar LAX met z'n antieke computers, die ze blijkbaar nog steeds gebruiken.
#10 - 17-08-2013, 21:57 uur

Jez

Hoe moet ik weten hoe Mississippi z'n auto boekt ?

Hoef je ook niet te weten, ik vind het alleen wel handig om te weten of die oplossing die je geeft, ook mogelijk is als je via een tussenpersoon boekt. Want als dat niet kan, heb je niet zoveel aan zo'n oplossing, volgens mij ;)
#11 - 18-08-2013, 08:02 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Cees A

Op een ander forum loopt een topic over de National Emerald Club en daar schijnt men regelmatig met via tussenpersonen geboekte auto's gewoon gebruik te maken van de voordelen van de National Emerald Club (zoals wachtrijen bij balie links laten liggen)
Ik zou graag linken naar bedoeld topic, maar die link komt hier helaas niet door de (Noord Koreaans aandoende) censuur.  ;)

Of dat bij Dollar (of andere verhuurders) ook mogelijk is weet ik niet en eerlijk gezegd boeit mij dat persoonlijk ook niet zo.
Ik huur zelf altijd bij Hertz, heb diverse dingen meegemaakt die door Hertz perfect zijn opgelost en ik heb geen enkele reden om voor een paar tientjes voordeel te verhuizen naar een verhuurder waarvan je nog maar moet afwachten of die dezelfde service biedt.
#12 - 18-08-2013, 09:59 uur

Mississippi

Hoef je ook niet te weten, ik vind het alleen wel handig om te weten of die oplossing die je geeft, ook mogelijk is als je via een tussenpersoon boekt. Want als dat niet kan, heb je niet zoveel aan zo'n oplossing, volgens mij ;)

Dat is een interessant punt. Ik zal een nieuw topic starten in Reizen Algemeen:
http://forum.verenigdestaten.info/index.php/topic,13199.new.html#new


Ik huur zelf altijd bij Hertz, heb diverse dingen meegemaakt die door Hertz perfect zijn opgelost en ik heb geen enkele reden om voor een paar tientjes voordeel te verhuizen naar een verhuurder waarvan je nog maar moet afwachten of die dezelfde service biedt.

Een paar tientjes zou ik er wel voor over hebben. In mijn voorbeeld was het verschil tussen Hertz en de tussenpersoon 400 Euro voor drie weken. Ik ga nu over naar het nieuwe topic want dit topic gaat eigenlijk over Peter Heerschop en daar zoekt niemand op als het over autohuur gaat  ;)
#13 - 18-08-2013, 10:01 uur
« Laatst bewerkt op: 18-08-2013, 10:25 uur door Mississippi »

hdeweert

Het verhaal komt mij bekend voor, en is voor iedere Amerika ganger een bekend fenomeen. Peter Heerschop brengt het op een wat andere manier dan gebruikelijk. Zo' n verhaal zou hij ook kunnen houden over de Amerikaanse douane. Een bekend verhaal en velen zullen het met hem eens zijn, maar de situatie veranderd niets. men blijft de upgrad en  extra verzekeringen aanprijzen, daar zullen ze wel wat aan verdienen, en dat is ze niet kwalijk te nemen. Dat is Amerika.
#14 - 20-08-2013, 17:54 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15