Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Phoenix - LA via Vegas okt/nov 2011 in bijna 4 weken

Discussie gestart

ericengeke

Hallo mede forum gebruikers!

Hieronder de planning voor onze reis naar de states. Het is een veel voorkomende route, alleen de tijd van het jaar is ietwat afwijkend. De route wordt afgelegd met een gehuurde auto, type SUV. Het is de bedoeling dat we veel wandelingen (hikes) gaan maken in de verschillende parken.

Twee zaken staan vast: 1 november moeten we in Vegas zijn voor ons "Renewal of Vows" en de laatste 5 dagen willen we doorbrengen in Redondo Beach (LA), waar ik als kind gewoond heb (Ik ben daar sinds mijn vertrek in 1977 niet meer geweest, dus dat wordt een trip down memory lane!).

Ik ben vooral benieuwd naar de eventuele problemen of hindernissen ivm de tijd van het jaar.

De planning is als volgt:

17/10  A'dam - Phoenix
18/10  Phoenix - Sedona
19/10  Sedona - GC
20/10  GC
21/10  GC - Page
22/10  Page
23/10  Page - MV
24/10  MV - Moab
25/10  Moab
26/10  Moab - Capitol Reef
27/10  Capitol Reef - Bryce
28/10  Bryce
29/10  Bryce - Zion
30/10  Zion
31/10  Zion - LV
01/11  LV
02/11  LV
03/11  LV
04/11  LV - LA
05/11  LA
06/11  LA
07/11  LA
08/11  LA
09/11  LA
10/11  LA - A'dam


Ik ben benieuwd naar jullie feedback en expertise.

Bedankt alvast!

Eric en Geke
#1 - 04-02-2011, 19:42 uur

Marianne

Hallo Eric en Geke,

Mooie route! Ik heb geen ervaring emt die tijd van het jaar, daar kan Tet wel meer over zeggen. Maar het zal allemaal wel te doen zijn. Bij bryce heb je kans op sneeuw. Reserveer niets en kijk hoe het loopt. Ik vind ook 1 nacht bij Bryce wel voldoende, zeker als je er niet kunt wandelen.
Trek voor de omgeving vna Moab wat meer tijd uit, met Arches, Canyonlands en Dead Horse Point SP vul je al twee dagen en er is nog veel meer te doen.
Waarom geen death valley? Ik zou een overnachting daar doen, tussen LV en LA. Dat kost je nauwelijks extra tijd, alleen een kleine verschuiving. Zie ons 2008-verslag voor de route LV - DV - LA.

Marianne
#2 - 04-02-2011, 20:51 uur

ericengeke

Hallo Eric en Geke,

Mooie route! Ik heb geen ervaring emt die tijd van het jaar, daar kan Tet wel meer over zeggen. Maar het zal allemaal wel te doen zijn. Bij bryce heb je kans op sneeuw. Reserveer niets en kijk hoe het loopt. Ik vind ook 1 nacht bij Bryce wel voldoende, zeker als je er niet kunt wandelen.
Trek voor de omgeving vna Moab wat meer tijd uit, met Arches, Canyonlands en Dead Horse Point SP vul je al twee dagen en er is nog veel meer te doen.
Waarom geen death valley? Ik zou een overnachting daar doen, tussen LV en LA. Dat kost je nauwelijks extra tijd, alleen een kleine verschuiving. Zie ons 2008-verslag voor de route LV - DV - LA.

Marianne

Beste Marianne,

Bedankt voor je snelle reactie! Een nachtje Bryce eraf en deze bij Moab plakken... gaan we bekijken! Een een tussenstop DV hebben we overwogen, maar we zijn zo bang dat we "National Park" moe zijn, maar ook dat gaan we in overweging nemen.

Eric en Geke

#3 - 04-02-2011, 21:20 uur

Tet14

Marianne zei het al, onze favorite tijd van het jaar maar het kan al koud zijn.  We hadden sneeuw in Bryce. Zion zal beter zijn. Enkele jaren geleden hadden we 70+ in Zion maar verleden jaar niet boven 60F. Kan je niets van zeggen. Death Valley is perfect die tijd van het jaar maar je hebt het 49er feest http://www.deathvalley49ers.org/  Ze komen vaak al het weekend ervoor dus ik zou zeker reserveren. Death Valley, zeker die tijd van het jaar, mag je niet missen!
Een extra dag Moab zou niet verkeerd zijn ipv 2 nachten Bryce zoals gezegd. Wij reizen ook zonder reservering maar GC zou ik toch maar vastleggen www.grandcanyonlodges of www.tusayanhotels In Monument Valley The View (ook reserveren) of Goulding's Lodge (had nog vacancy) Btw, de wandeling in Bryce kon niet doorgaan want je gleed van de paden af....Een rimdrive met de views kan altijd. In Torrey zal ook niet alles meer open zijn want ze staan het het begin van hun winterslaap. Austin's CHuckwagon is leuk en een etentje bij Cafe Diablo (als ie nog open is....) Tenslotte: Valley of Fire SP tussen Zion en Las Vegas is een must.  October/november is perfekt daarvoor. En maak vanaf Las Vegas even een tourtje naar: http://www.nytimes.com/2011/01/30/travel/30journeys-hoover-dam.html?_r=2
Tet
#4 - 04-02-2011, 23:04 uur

koosv

Ik zie dat je in LV op 1 november bent.

Waarschijnlijk zal je min of meer rekening moeten houden met een grote conventie die op 1 nov start in Las Vegas, de Automotive Aftermarket Industry Week, en waar 120K bezoekers worden verwacht, en dat is tamelijk veel.
Volgens de Las Vegas Convention and Visitors Authority zijn er 146K kamers (getal uit nov 2010, zal niet veel afwijken), dus ik zou maar tijdig een kamertje boeken.
http://www.lasvegastourism.com/conventions_nov.htm
#5 - 05-02-2011, 11:33 uur

Tet14

Zal wel meevallen Koos. Afgelopen jaar waren we van 31 oct t/m 3 november in Las Vegas. Niets van gemerkt en plaats genoeg. Kwamen ook zonder reservering.
#6 - 05-02-2011, 12:16 uur

koosv

Nou dat valt dan mee. Heeft waarschijnlijk te maken met minder toeristen in november, en het feit dat niet iedereen van die conventie tegelijk aanwezig is.
#7 - 05-02-2011, 15:37 uur

ericengeke

Beste Tet en Koos,

Jullie ook bedankt voor de snelle reacties en het meedenken. We waren toch al van plan om in Las Vegas een hotel van te voren vast te leggen, dus drukte of niet, wij hebben een slaapplaats.

De tickets (€ 1120 - World Ticket Center) en autohuur (€ 695 midsize SUV - usareisen.de) zijn inmiddels geregeld!

#8 - 06-02-2011, 10:01 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15