Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Phoenix - San Diego, onze plannen voor rondje zuid-west in 2011

Discussie gestart

karinvddonk

Hallo,

Onze eerdere plannen voor een campertour hebben we om div. redenen even in de ijskast gezet. Maar we willen volgend jaar toch naar de USA. Onze oudste is dan klaar met de basisschool en al jaren lang beloven we dan naar Amerika te gaan, haar grote wens.
We hebben met z'n vieren rond de tafel gezeten en gekeken wat een ieder graag wil. Peter en ik hebben zuid-west USA al eerder bezocht. Een paar oude vertrouwde plaatsen willen we nog eens doen, maar ook sommige nieuwe dingen. De ene dame (11) wil graag naar Holywood, de bergen en de Grand Canyon, de andere (8) naar Seaworld, spannende dingen doen, indianen en de mooie kastelenrotsen (Bryce).  Allebei graag vaak zwemmen en niet elke dag en te lang in de auto. Dan ontstaat opeens een veel te lange lijst en een niet te realiseren route voor een kleine vier weken.
Schrappen, route anders beginnen, weer schrappen, dagen inlassen, enz. Een leuke bezigheid met googlemaps en een (oude) roadatlas, Veel tips van dit forum bekeken en reisverslagen gelezen.

Enfin, we hebben een voorlopige route:

  5 juli      vliegreis naar Phoenix, overnachting in Scottsdale
  6 juli      Scottsdale - Sedona
  7 juli      Sedona - Grand Canyon
  8 juli      Grand Canyon
  9 juli      Grand Canyon - Page
10 juli      Page
11 juli      Page - Bryce Canyon
12 juli      Bryce Canyon - Zion
13 juli      Zion
14 juli      Zion - Las Vegas
15 juli      Las Vegas
16 juli      Las Vegas - Death Valley
17 juli      Death Valley - Mammoth Lakes/Lee Vining ?
18 juli      Mammoth Lakes/Lee Vining - Yosemite (park)
19 juli      Yosemite (park)
20 juli      Yosemite - San Francisco
21 juli      San Francisco
22 juli      San Francisco - mooie plek langs de kust
23 juli      mooie plek langs de kust
24 juli      mooie plek langs de kust - Los Angeles
25 juli      Los Angeles
26 juli      Los Angeles - San Diego
27 juli      San Diego
28 juli      San Diego
29 juli      vlucht naar Nederland

We reizen per auto en willen overnachten in motels/hotels afgewisseld met cabins op campings. Twee of drie hotels mogen wat luxer zijn, de rest standaard. Dat is dus onze volgende puzzel. Ook weer leuk.
We houden ons aanbevolen voor tips en goede ideeën. Bv. voor die mooie plek aan de kust tussen SF en LA (mogen er ook twee zijn)

Dit plannen is natuurlijk een perfecte bezigheid op zo'n stormachtige, kletsnatte zondag als vandaag.

groet,
Karin
#1 - 29-08-2010, 21:35 uur
Karin




Hans B

Karin,
route ziet er goed uit, weinig op aan te merken.
Misschien kun je één dag winnen door na de vlucht in North Phoenix (bv. Anthem) te overnachten ipv Scottsdale.
Vanuit North Phoenix ben je in nop time in Sedona (slide rock state park).
Je zou in de na SRSP in de namiddag al naar de Grand Canyon kunnen.
#2 - 30-08-2010, 13:10 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Hoi Karin,
Inderdaad een mooie route! Misschien kun je zoals Hans zegt het eerste stuk wel iets sneller doen. Een volle dag Page is ook afhankelijk van wat je daar gaat doen. Onze kinderen zijn altijd vrij snel uitgekeken op rode rotsen, en de hitte in die omgeving maakt het ook vaak wat minder aantrekkelijk om daar lang te blijven.
Als je wilt paardijden, of wat mooie wandelingen doen zou je die dag ook bij Bryce kunnen toevoegen. Of een dag (of twee) extra in Yosemite. Dit park is zo verschrikkelijk groot en veelzijdig, en je trekt er nu evenveel tijd voor uit als voor de Grand Canyon, terwijl je bij die laatste waarschijnljik wat sneller uitgekeken bent.
Mijn kinderen vinden 2 volle dagn Yosemite al te weinig, en zeker medio juli zou ik er wat meer tijd voor uittrekken omdat je er dan ook nog kunt raften. Verder kun je er goed zwemmen, zowel in de rivier als in een van de zwembaden (als je in het park overnacht). Las je bijvoorbeeld in Housekeeping Camp gaat zitten kun je 's avonds heerljik bij een houtvuurtje zitten en marshmallows roosteren.
Reserveren in het park zul je snel moeten doen als je nog iets betaalbaars wilt kunnen vinden (heowel er ook wel regelmatig weer iets vrij komt).
In Yosemite heb je achter het visitor center een oud indianendorp, ook leuk om te bekijken. De kinderen kunnen junior ranger worden in de verschillende parken, misschien vinden ze dat ook leuk.
Wat overnachtingen betreft: die ene dure zou ik in Springdale doen: de Desert Pearl Inn, zie ons 2004 en 2008 verslag. Heerlijk ruim met z'n vieren en een schitterend zwembad.
In Yosemite is zoals gezegd Houskeeping Camp leuk, zeker de river unit. Of probeer een cabin with bath vij Curry Village. De lodge is ook prima, maar een stuk duurder.
Bij de Grand Canyon is een lodge aan de rim natuurlijker mooi; de Bright Angel Lodge heeft kamers en cabins, en is goed betaalbaar, zie www.xanterra.com . Als je echter een zwembad zoekt, moet je buiten het park zitten. Of een nacht in het park, en een erbuiten?

Marianne
#3 - 30-08-2010, 16:56 uur

karinvddonk

Bedankt voor jullie antwoorden.
We gaan zeker naar de tips kijken.

De aankomst in Phoenix is waarschijnlijk in de avond. Ik heb gezocht, maar rechtstreekse vluchten zijn er waarschijnlijk niet en de meeste aankomsten zijn tussen 18.00 en 22.00 uur. Ik denk niet dat we puf hebben nog ver te rijden. Misschien wordt het overnachten in een airport hotel en dan door naar Sedona.

Dagje Page inruilen voor extra dag Yosemite is zeker een optie. ik heb zelfs al twee dagen gereserveerd in Curry Camp (voorlopig) in de hoop dat Housekeeping Camp nog vrij komt. Want geloof 't of niet, dat zit in juli 2011 al vol. Ik hou het in de gaten.

De Desert Pearl inn stond al op ons lijstje. Zodra vast ligt welke dagen we daar zijn, leg ik het vast.

groet,
Karin
#4 - 30-08-2010, 19:18 uur
Karin




leendert en maria

Wij hebben laatst onze eerste nacht na aankomst in Phoenix in La Quinta Inn overnacht. Het ligt in Phoenix Noord, vlak aan de 17, ong. een half uur rijden vanaf het vliegveld. Het is een goedkoop hotel (53 dollar ex voor 2 volw en 2 kk) maar het voldeed voor ons aan alles, incl. uitgebreid ontbijt. Er is ook een zwembad. De volgende ochtend kun je op tijd vertrekken naar Slide Rock en/of Montezuma Castle. Tenzij je meer wilt zien in Sedona of omgeving, anders kun je eind v/d middag in GC zijn.

De omgeving van Page vonden wij heel leuk. Met een extra dag kun je in Lake Powell gaan zwemmen (lekker warm water en een idyllische plek) Maar in Yosemite is ook meer dan genoeg te doen.

Langs de kust heb ik alleen ervaring met Monterey en San Simeon. San Simeon ligt meteen aan de kust, Monterey is groter en is meer te doen.
Maria
#5 - 31-08-2010, 17:44 uur

wendy

Hoi,
Wat leuk, bijna dezelfde route als die wij gaan doen en ook nog eens bijna in dezelfde periode!
Ook twee kinderen en de oudste gaat dit schooljaar beginnen op de middelbare school.

De route is in mijn ogen (natuurlijk  :P) helemaal goed.
Net als Marianne lijkt mij Yosemite leuker dan de Grand Canyon (vooral voor de kinderen) dus wij blijven er 1 nachtje ipv 2.
Hebben ook bij Curry Village een cabin geboekt. Op de dag dat je kon boeken voor die datum zat ik klaar achter mijn computertje,
ik was bijna klaar met de gegevens in te voeren voor Housekeeping Camp. VOL! Echt waar, binnen 10 minuten niks meer te krijgen.
Grommmm... Dus nu Curry Village, maar dat lijkt me ook erg leuk met een fijn zwembad in de buurt.

Voor de kustroute ben ik aan het kijken naar Monterey (whale watchen) en daarna naar Cambria of iets in die buurt. Ik kan ook pas gericht
gaan zoeken als we daadwerkelijk tickets hebben kunnen boeken. The Desert Pearl Inn bij Zion staat ook hoog op mijn verlanglijstje hoor.

Leuk is dat he, dat uitspitten en al die enthousiaste reisverhalen lezen?! Heb zoveel geleerd over die omgeving de afgelopen maanden.
Kan bijna niet wachten tot het juli 2011 is!
Veel plezier met alle voorbereidingen! Ik hou me aanbevolen als je supervoordelige tickets richting Phoenix hebt gevonden  ;D.
Groetjes Wendy
#6 - 31-08-2010, 19:01 uur

karinvddonk

Ik heb op dit moment tickets voor ca, 1040,- (incl. tax/toeslagen van 275) gezien. Continental met één overstap (meestal Houston).

Wendy, reizen jullie ook door naar San Diego? ik ben op zoek naar accomodatie daar. De reviews van alle betaalbare opties zijn zo wisselend. totaal afkrakend, tot jubelend over hetzelde hotel of motel. Zoek dus nog verder.
ook voor LA ben ik nog niet ver.

groet,
Karin
#7 - 31-08-2010, 21:49 uur
Karin




wendy

Hoi hoi,

Tickets rond die prijs vind ik ook ja. Hopelijk zakt het nog een stukje. Tis ook nog vroeg natuurlijk.

Wij rijden inderdaad door naar San Diego om daar 3 dagen te relaxen en Seaworld te bezoeken. Een beetje zon en strand aan het einde van deze reis lijkt mij wel zo prettig en een mooie manier om alle indrukken een beetje te laten bezinken.
Een hotel vinden daar vind ik ook niet makkelijk (wat ik niet verwacht had). Wil liever niet in de hotel circle zitten, maar ergens aan het strand.
Met een zwembad en niet te afgelegen van alles. Nou, die zijn er genoeg maar niet echt binnen ons budget.
Zodra ik denk iets moois gevonden te hebben, wordt het weer afgekraakt bij Tripadvisor of zo.
Maar heb het nog niet opgegeven, zoek rustig verder en alle tips zijn  welkom!

Voor LA heb ik ook tig hotels/motels bekeken, maar tot nu toe blijft Hollywood Orchid Suites de beste. Zoals al vaker geschreven op het forum.
Oja, ik zit er wel over te denken om niet vanaf San Diego terug te vliegen maar vanaf LA (misschien scheelt het een beetje in de prijs en zo heb je kans op een rechtstreekse vlucht!). Keuzes keuzes...

Groetjes weer, Wendy
#8 - 01-09-2010, 13:25 uur

karinvddonk

Hoi,

Terug via LA, is zeker de moeite waard om te bekijken. Eigenlijk een kwestie van in de namiddag op de dag voor de vlucht naar een LA airport hotel verkassen.
De vluchten uit San Diego vertrekken tussen 6 en 9 's morgens, dus je hebt toch niets aan de laatste ochtend daar.

Zeker de moeite waard om uit te  zoeken.

LA Orchids suite was ook onze keuze. Wat zijn de data van jullie reis trouwens?

groet,
Karin
#9 - 01-09-2010, 16:25 uur
Karin




Hans B

Er is een rechtstreeks KLM vlucht terug vanaf LAX om 1630 uur nummer KL602

Wat ik vind op de KLM-site is bijvoorbeeld:
12:55 Amsterdam15:40 Detroit15h35 Delta Air Lines KL6035
17:25 Detroit19:30 Los Angeles Delta Air Lines KL9606

16:30 Los Angeles11:45 Amsterdam KLM KL0602

prijs van  € 768
#10 - 01-09-2010, 19:33 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

karinvddonk

Hoi,

Die vlucht heb ik ook net gezien. Alleen vliegen wij heen naar Phoenix. Heenvlucht naar Phoenix met Delta via Mephis wordt wel gecombineerd aangeboden met de rechtstreekse terugvlucht van LA. Prijs inderdaad ca. 770,- maar daar komt nog 275,- tax/toeslagen bij volgens mij.

groetjes,
Karin
#11 - 01-09-2010, 20:01 uur
Karin




Hans B

Prijs inderdaad ca. 770,- maar daar komt nog 275,- tax/toeslagen bij volgens mij.
Ik dacht op de KLM-site te lezen dat het incl. taxen was.
Stond volgens mij in blauwe lettertjes  precies onder de prijs.
#12 - 02-09-2010, 08:13 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

karinvddonk

Hoi,
Bedankt voor het meedenken.

Ik heb op de klm site onze vluchtwensen ingevoerd en ik kom echt op 1030,-/ 1040, -per ticket (heen 5/7 A'dam-Phoenix, terug 29/7 LA-A'dam).
Heen en terug naar LA is zelfs 1090,-.

Ze geven trouwens de prijzen apart per heen en terugvlucht aan en tellen het onder aan de pagina op.

Maar ik hou me aanbevolen voor de 770,-, misschien heb ik niet goed gekeken.

groetjes,
Karin
#13 - 02-09-2010, 11:20 uur
Karin




Hans B

Je hebt gelijk.
Ik denk dat ik JUNI heb opgevraagd in plaats van JULI.
#14 - 02-09-2010, 14:11 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

wendy

Ah, mn hart ging een stuk sneller kloppen toen ik die geweldige prijs zag. Helaas was het te mooi om waar te zijn...
We zoeken rustig verder.

Onze reis begint op zaterdag 9 juli naar Phoenix en we vertrekken 2 of 3 augustus weer vanuit LA of San Diego.
Ligt dus helemaal aan de tickets die we kunnen boeken.
We komen dus steeds net achter jullie aan hobbelen. Ik zal eens kijken of onze route ergens een overlap heeft, want hij is natuurlijk niet helemaal hetzelfde. En er kunnen nog wijzigingen komen natuurlijk.

Nog veel succes met de voorbereidingen, we hebben nog even he....
Groetjes Wendy
#15 - 03-09-2010, 10:48 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15