Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Planning 2015 ! Wordt het weer Amerika?

Discussie gestart

Dirc

Precies wat ik bedoel. Als Ton wilt starten in Denver en vervolgens Yellowstone, Grand Canyon en Vegas mee wilt pakken (laat ik Moab even buiten beschouwing) dan wordt dat best krap in 3 weken denk ik.
#31 - 28-08-2014, 20:11 uur

Cees A

Volgens mij had Ton het over ca 3 weken.  Daar zit dus wat marge in en vandaar ook mijn schema van 25 dagen.
Bovendien kon er in mijn schema nog een paar dagen gewonnen worden door e.e.a. te schrappen.

Gerekend vanaf Moab in mijn schema maakt het in aantal dagen niet zo veel uit of je verder mijn schema volgt richting Denver of Ton z'n idee om via Monument Valley en Grand Canyon te rijden.

Dag 19 in mijn schema wordt dan:   Moab - Monument Valley
Dag 20 Mon. Valley - Grand Canyon
Dag 21 Grand Canyon - Las Vegas
Dag 22 Las Vegas
Dag 23 Las Vegas
Dag 24 Las Vegas - Amsterdam
Dag 25 Aankomst Amsterdam

#32 - 28-08-2014, 20:55 uur

Dirc

We zijn niet allemaal zo rijkelijk bedeeld in vakantiedagen  ;D
#33 - 28-08-2014, 20:57 uur

Cees A

Beetje creatief met vakantiedagen sjoemelen en je probleem is opgelost.
Als je dit jaar een paar dagen over kunt houden en die overhevelen naar volgend jaar ben je er al.

Overigens, dat 25 dagen schema was bedoeld voor Ton.  De schema's die ik voor jou maakte hebben er 21
#34 - 28-08-2014, 21:11 uur

TondeG

Overigens, dat 25 dagen schema was bedoeld voor Ton. 

De route geeft veel stof om over na te denken. Ik zou zelf makkelijk 4 weken kunnen maar heb rekening te houden met andere. Moab, MV en LV is een must is . GC  Zou ik over kunnen slaan. De laatste dagen richting de warmte trekt me ook wel. Als het maar 22 dagen worden is de route te lang en moet ik schrappen.

 Ik moet helder hebben: wie gaat er mee, hoeveel dagen en wanneer.

Bedankt voor het meedenken :afro: heb al een aardige planning terwijl in 3 dagen  geleden nog niets had. Ik zal de route ook eens gaan uitschrijven.
#35 - 28-08-2014, 21:45 uur

TondeG

Dit wordt hem dan met eventueel wat wijzigingen.

Is Custer  State Park 3 dagen een must? Is deze route niet teveel in het aantal dagen gepropt? Is SLC een leuke stad, hoef niet naar olympic dorp.

Dag 1 Denver
Dag 2 Denver - Estates Park
Dag 3 Estates Park
Dag 4 Estates Park via Black Hills naar Cluster State Park
Dag 5 Custer State Park
Dag 6 Custer  State Park
Dag 7 Custer State Park
Dag 8 Custer State Park - Sheridan
Dag 10 Sheridan - Codie
Dag 11 Codie - East entrance Yellowstone
Dag 12 Yellowstone
Dag 13 Yellowstone
Dag 14 Yellowstone - Jacksons
Dag 15 Jacksons - SLC
Dag 16 SLC
Dag 17 SLC - MOAB
Dag 18 MOAB
Dag 19 MOAB - Monument Valley
Dag 20 Monument Valley - Grand Canyon
Dag 21 Grand Canyon - Las Vegas
Dag 22 Las Vegas
Dag 23 Las Vegas
Dag 24 Las Vegas - Amsterdam
#36 - 28-08-2014, 23:23 uur
« Laatst bewerkt op: 28-08-2014, 23:37 uur door TondeG »

Old Faithful

Kom ik enkele uren niet op het forum, zijn jullie al enkele pagina's verder.  ;)

Citaat
Is Custer  State Park 3 dagen een must?

Je hebt nu inderdaad 4 nachten, dus drie hele dagen, daar. Er is in die omgeving best veel te zien en doen, zodat je je die drie dagen niet hoeft te vervelen. Wij hadden in 2010 daar drie overnachtingen en dat was voor ons voldoende. Wij hebben één dag besteed aan Custer S.P. (Needles Highway, Wildlife Loop, Sylvan Lake) en Mount Rushmore. De tweede dag zijn wij naar Badlands N.P. geweest en we wilden ook naar Wall, maar zijn daar snel omgedraaid (Ik ben sowieso niet van het shoppen en dat is shoppen in het kwadraat). Ik kan me overigens goed voorstellen dat iemand daar een uurtje of zo door wil brengen. Wij zijn dus niet naar het Crazy Horse Memorial, Wind Cave N.P.,  Bear Country of Deadwood geweest. Je moet nu eenmaal keuzes maken.  ;)
Wij reden de volgende dag via Spearfish Canyon en Devils Tower naar Buffalo.

Citaat
Is deze route niet teveel in het aantal dagen gepropt?
Dat valt wel mee. Ik zou wel een extra overnachting in Moab plannen. Als 25 dagen geen optie is, zou je die overnachting kunnen vinden bij Custer of Salt Lake City. Eventueel zou je in één dag van Custer naar Cody kunnen rijden, als je niet naar Devils Tower gaat, niet naar Bighorn Canyon N.R.A. wilt,  in Cody ook niet naar het Buffalo Bill Centre Of The West hoeft en een lange rijdag geen probleem is. Dit zou overigens voor mij de laatste keuze zijn.

Citaat
Is SLC een leuke stad, hoef niet naar olympic dorp.
Ik ben sowieso niet zo van de steden en ik ken Salt Lake City niet. Ik kan hier dus niets over zeggen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.

#37 - 29-08-2014, 01:20 uur
Groet,

Old Faithful

Cees A

Ik ben het met de opmerkingen van Old Faithful eens.
Je hebt nu 3 dagen Custer state park staan, maar de Black Hills regio omvat inderdaad meer dan alleen Custer.
De Custer Wildlife loop en Needles Hwy kun je, zoals Old Faithful al schrijft, in 1 dag rijden.
Je kunt dan in de avonduren naar Mt.Rushmore.
Besteed zeker ook 1 dag om Badlands nat park te bezoeken.
Als je vroeg klaar bent in Badlands kun je nog langs dit vliegtuigmuseum rijden:  http://www.sdairandspacemuseum.com/
Die derde dag zou je kunnen besteden aan Wind Cave, de Spearfish Canyon en/of Crazy Horse memorial
Klik op de links bij m'n schema op een van de vorige pagina's voor uitgebreide info over e.e.a.
Als je, na het lezen van die uitgebreide info, tot de conclusie komt dat je niet naar Wind Cave en Crazy Horse hoeft kun je hier een dag winnen

Je kunt, zoals ik ook al in mijn schema schreef en Old Faithful nog eens onderstreept, 1 dag winnen door in 1 dag van de Black Hills naar te Cody rijden.
Je moet dan wel Devils Tower en Bighorn Canyon schrappen.   Ik heb dat zelf meerdere malen gedaan.
Om 08.00 uur vertrokken uit Rapid City, lunch onderweg en (afhankelijk van het verkeer) tussen 14.00 en 15.00 uur in Cody
Heb je nog een aantal uren tijd voor Buffalo Bill Historical center, om 18.00 uur kun je de "shoot-out" bij het Irma hotel meemaken en/of je gaat in de avond naar de Rodeo.
Een volle dag, maar het is goed te doen

In SLC kun je naar Temple square.  Hier staan alle voor Mormonen belangrijke gebouwen bij elkaar.
In het Family Search Center bij Temple Square kun je (een deel van) je stamboom (laten) uitzoeken. Heel interessant
Op loopafstand van Temple Square liggen de regeringsgebouwen.
Als je je beperkt tot de gangbare dingen in het centrum en niet uitgebreid ergens in wil duiken heb je aan een halve dag SLC genoeg.
Ook hier kun je dus een dag winnen
Vanaf West Yellowstone is het een halve dag rijden naar SLC. Ook dit heb ik meerdere malen zelf gereden.
Vroeg vertrokken uit West Yellowstone, lunch in SLC, Bezoek Temple Square en Family Search Center in de middag, volgende ochtend Capitol.

Maar nu Moab.  Daar MOET een dag bij. 
Bij Moab zijn 2 nationale parken (Arches en Canyonlands) en 1 state park (Dead Horse Point) en die krijg je nooit in 1 dag gepropt.
En als je nog iets extra's wil ondernemen in Moab, zoals Jeephuur, Mountainbike-tocht, lange wandelin(en) kun je er nog gerust 1 dag bijzetten
Lees ook hier de info via de links bij het schema zodat je weet wat er te zien en te doen is.

Naschrift:
Je schema is zeker niet slecht. Alleen bij Moab zou een dag bij moeten.
Je tijd voor Grand Canyon houdt niet over, maar ligt eraan wat je daar wil doen.  (zie voorbeeld hieronder)
Hierboven is aangegeven waar je eventueel dag(en) vandaan zou kunnen halen.  De keus is aan jou.

Je bezoekt nationale parken om daar dingen te zien en te ondernemen.
Om je te laten zien WAT er te zien en te doen is heb ik in mijn schema gelinkt naar pagina's met uitgebreide info en links naar PDF kaarten .
Met die informatie kun je bepalen of er dingen bij zitten die je interesseren en die je wil gaan doen in zo'n park.
Met die kaarten kun je zien waar e.e.a. ligt zodat je alles in een logische volgorde kunt plannen en niet onnodig van hot naar her rijdt

Ik neem altijd Grand Canyon als voorbeeld. 
Als je na het lezen van de info denkt:  "ik heb genoeg aan een ritje langs de rim en een foto hier en daar bij een uitzichtpunt"  (de Japanse manier van reizen)  ben je in een halve dag klaar bij de Grand Canyon.
Maar als je denkt: "het lijkt me wel leuk om de hele Canyon te voet over te steken" ben je alleen daarmee al 2 dagen bezig.
Nu noem ik 2 extremen en er zijn nog vele tussenvormen om je tijd te besteden, maar in dit voorbeeld zie je dat het belangrijk is je te informeren over de dingen die je kunt ondernemen zodat je een keuze kunt maken en de nodige tijd kunt reserveren

Succes met plannen.
#38 - 29-08-2014, 08:37 uur

Dirc

Toch interessant om een route

Denver - Yellowstone - Vegas te zien die bijna in 21 dagen past.

Een andere optie (totaal anders) was voor mij ook:
LA - Joshua tree - Phoenix - ??? - Grand Canyon - Vegas
Alleen dat is meer van wat ik al gezien heb (net als Ton). Daarom is Yellowstone wel interessant omdat het op GC en LV na allemaal nieuw is.
#39 - 29-08-2014, 09:50 uur

Cees A

Speciaal voor Dirc de "Ton-route" als light versie:  :)

1   AMS – DEN
2   Denver via Granby en Trail Ridge Road naar Estes Park
3   Naar Black Hills (overnachtingsplaats ergens in de Black Hills)
4   Custer State park, Needles Hwy en 's avonds Mt.Rushmore
5   Dagtochtje naar Badlands national park
6   Naar Cody (dus NIET via Devils Tower)
7   Yellowstone
8   Yellowstone
9   Yellowstone
10   Via Grand Teton naar Jackson
11   Naar Salt Lake City. (vroeg vertrekken, dan heb je een halve dag voor SLC)
12   Naar Moab
13   Moab (Arches)
14   Moab (Canyonlands en Dead Horse Point)
15   Moab – Monument Valley.
16   Mon. Valley – Grand Canyon
17   Grand Canyon – Las Vegas
18   Las Vegas
19   Las Vegas
20   Las Vegas – AMS
21   Aankomst AMS

Let wel:
In deze route heb je GEEN tijd voor Denver, want je vertrekt meteen de volgende ochtend uit Denver.
Je hebt ook GEEN extra dag in Rock Mts nat. park  (niet zo heel erg als je geen wandelaar bent)
Je hebt 2 dagen in de Black Hills regio en geen 3
Je rijdt in 1 dag naar Cody. Devils Tower is geschrapt.
Je hebt een halve dag voor SLC.  Genoeg voor Temple Square en het centrum, maar niet meer.
Je hebt GEEN extra dag bij Grand Canyon. Je komt er aan tegen de middag en je hebt de volgende ochtend, maar dan ga je verder naar Las Vegas
Je hebt maar 2 dagen in Las Vegas.


   
#40 - 29-08-2014, 10:33 uur
« Laatst bewerkt op: 29-08-2014, 10:37 uur door Cees A »

Dirc

Cees,

Je vergeet dat ik hier al geweest ben:

13   Moab (Arches)
14   Moab (Canyonlands en Dead Horse Point)
15   Moab – Monument Valley

Moab is een mooie plaats, maar nogmaals die 3 parken is zeker geen must.

Trouwens, mocht je Yellowstone en Vegas mee willen pakken, zit je snel aan Denver als vertrekpunt zie ik.
#41 - 29-08-2014, 11:42 uur
« Laatst bewerkt op: 29-08-2014, 11:46 uur door Dirc »

Cees A

Nou, dan rij je toch via Zion en Page naar Mon. Valley. (en ja, ik weet, in Zion ben je ook geweest, dus die extra dag Zion kan bv ook naar Grand Canyon)
12 wordt dan:  SLC - Zion
13  Zion
14  Zion - Page
15  Page - Mon Valley
16 Mon. Valley - Grand Canyon (hier zit je dus weer op het vorige schema)

Als je in oplossingen en mogelijkheden denkt heb je genoeg keus in die regio om van SLC naar Las Vegas te rijden.
Hier nog een voorbeeldje:
12    Van SLC via Cedar Breaks naar Cedar City: Let op openingsseizoen: http://www.nps.gov/cebr/planyourvisit/hours.htm
13    Via Kolob Canyon naar St.George.
14    Snow Canyon
15    Naar Las Vegas (evt. via Valley of Fire)
16 t/m 19 Vier volle dagen Las Vegas
20  Vlucht naar AMS
21   Aankomst AMS

#42 - 29-08-2014, 12:04 uur

Dirc

Genoteerd!
#43 - 29-08-2014, 12:41 uur

Cees A

Trouwens, mocht je Yellowstone en Vegas mee willen pakken, zit je snel aan Denver als vertrekpunt zie ik.

Deze zin in je vorige bericht had ik even overheen gelezen.
je zit helemaal niet vast aan Denver.  Je vliegt naar Denver omdat je Rocky Mts.nat.park mee wil pakken op je route.
Als Rocky Mts. np je niet interesseert kun je beter naar Rapid City vliegen en daar je tour starten.  Je zit dan tegen de Black Hills aan

Als de Black Hills regio je ook niet interessant lijkt en het alleen om Yellowstone en Las Vegas gaat kun je beter naar Billings vliegen.
Vanaf Billings rij je via Red Lodge en de Beartooth Pass zo Yellowstone in.
Of je vliegt naar Salt Lake City.   Je zit dan op een halve dag rijden van West Yellowstone.
Vanaf mei volgend jaar gaat Delta rechtreeks vliegen op SLC
Je kunt je aanvliegplaats dus helemaal afstemmen op hetgeen je wil zien

#44 - 29-08-2014, 13:35 uur

Dirc

Je hebt natuurlijk in de USA al makkelijk een overstap. Of je dan LA of Billings als bestemming hebt boeit niet zo heel veel. Had ik niet over nagedacht.
Zou je aanvliegen op SLC en Vegas mee willen pakken dan rij je een soort 8 (naja eigenlijk een 9 als je Yellowstone van west naar - oost rijdt en van Vegas niet terug hoeft naar SLC :D).

Wat wel handig is om mee te nemen (vind ik) is dat hemelsbreed boven SLC in het voorjaar graag een trui aan zal doen. Onder SLC is het meer t-shirt weer  8)
#45 - 29-08-2014, 13:41 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15