Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Planning 2015 ! Wordt het weer Amerika?

Discussie gestart

TondeG

Hieronder de route waar het meest mijn voorkeur uitgaat :)

Is Denver de moeite waard, ik zou ook direct afhankelijk van de vluchttijden direct na het ophalen van de auto naar Estates Park kunnen rijden. De afstand is niet zo groot.

 Er komt een dag bij wanneer ik van Custer State park naar Sheridan rij. Sheridan lijkt me een leuk plaatsje, klopt dit?

Ik heb Devils Tower en Big Horn Canyon geschrapt.
Verder ben ik wel een Indianen freak en wil ik zeker Badlands bezoeken liever dan Mt-Rushmore.

Ik vind het aantal dagen nogal fors maar weet niet echt waar ik kan schrappen, mischien GC waar ik al ben geweest.


Dag 1 Denver
Dag 2 Denver - Estates Park.  12 mile 20 min
Dag 3 Estates Park
Dag 4 Estates Park via Black Hills naar Cluster State Park. 366 mile 5 uur 32
Dag 5 Custer State Park
Dag 6 Custer  State Park
Dag 7 Custer State Park
( Dag 8 Custer State park - Cody. 366 mile 6 uur) niet mijn voorkeur
Dag 8 Custer State Park - Sheridan. 219 mile 3 uur 24
Dag 9 Sheridan Cody 147 mile 2 uur 40
Dag 9 Codie - East entrance Yellowstone. 52 mile 1 uur
Dag 10 Yellowstone
Dag 11 Yellowstone
Dag 12 Yellowstone - Jacksons. 125 mile 2 uur 45 min
Dag 13 Jacksons - SLC. 280 mile 4uur 27 min
Dag 14 SLC - MOAB. 234 mile 3 uur 42 min
Dag 15 MOAB
Dag 16 MOAB
Dag 17 MOAB
Dag 18 MOAB - Monument Valley. 148 mile 3 uur 5 min
Dag 19 Monument Valley - Grand Canyon. 202 mile 4 uur 10 min
Dag 20 Grand Canyon - Las Vegas. 276 mile 4 uur 10 min
Dag 21 Las Vegas
Dag 22 Las Vegas
Dag 23Las Vegas - Amsterdam

Totaal 2061 mile 35 uur
#46 - 31-08-2014, 16:35 uur

TondeG

Citaat van: TondeG link=topic=13577.msg132734#msg132734 date
Ik vind het aantal dagen nogal fors maar weet niet echt waar ik kan schrappen,

Ik wil helemaal niet meer schrappen  ;D
#47 - 31-08-2014, 16:45 uur

Cees A

Dag 2 Denver - Estates Park.  12 mile 20 min
In dit schema rij je niet via de Trail Ridge Road naar Estes Park zie ik, want dat is meer dan 12 mijl
De Trail Ridge road is de mooiste weg door het park en het zou jammer zijn om die over te slaan.
Zie: http://forum.verenigdestaten.info/westen-(west)/planning-2015-!-wordt-het-weer-amerika/msg132691/#msg132691

Sheridan lijkt me een leuk plaatsje, klopt dit?
Geen idee.  Sheridan is voor de meesten (ook voor mij) niet meer dan een overnachtingsplaats tussen Black Hills en Yellowstone.

Ik heb Devils Tower en Big Horn Canyon geschrapt.
Waarom ?  Als je een stop maakt in Sheridan heb je tijd voor Devils Tower.
Devils Tower komt pas in de knel als je Black Hills - Cody in een keer wil rjden.

Verder ben ik wel een Indianen freak en wil ik zeker Badlands bezoeken liever dan Mt-Rushmore.
Badlands is een park waar je (bijna) een hele dag bezig kunt zijn. 
Mt.Rushmore is alleen een berg met 4 koppen waar je even naar gaat kijken. Binnen 1 á  1½ uur heb je dat wel gezien.
Daarom schreef ik ook eerder, doe Mt.Rushmore in de avond.  (bv als je van Custer terugkomt)
#48 - 01-09-2014, 08:15 uur

Dirc

Volgens mij, maar ik laat het aan de kenners over of ik gelijk heb, kom je een eind in 3 weken als je Custer Yellowstone een beetje slim rond rijdt?
De weg van Jackson => Vegas ben ik niet helemaal zeker over maar via Moab of Page lijkt me wel erg ver om. Ik heb Zion gepakt maar alternatieven kunnen altijd.

Citaat
1. Amsterdam - Denver (Vliegen)
2. Denver - Estes Park (Via Grandby / trail ridge (237 km, 3 uur 30 min))
3. Estes Park
--Evt shuttle naar Bear Lake
--Via Estes de old fall river road http://www.nps.gov/romo/planyourvisit/old_fall_river_road.htm
4. Estes Park - Custer SP (554 km, 5,5 uur)
5. Custer SP --Wind Cave, Needles Hwy, Mt.Rushmore en Spearfish Canyon
6. Custer SP --Spearfish Canyon
7. Spearfish Canyon - Sheridan (341 km (3 uur, 10 min))
--Via Devil's Tower
8. Sheridan - Cody (236 km (2u, 40 min))
9. Cody - Yellowstone (60 km (1uur))
10. Yellowstone
11. Yellowstone
12. Yellowstone
--Eindigen in Jackson
13. Jackson - Salt Lake City (450 km (4,5 uur))
14. Salt Lake City - Zion (496 km (4,5 uur))
--Voor de fans naar Tooele om het geld van DB Cooper te vinden
15. Zion NP
16. Zion NP - Las Vegas (299 km (3,5 uur))
--Via Valley of Fire, evt Hoover dam
17. Las Vegas
18. Las Vegas
19. Las vegas
20. Las Vegas - Amsterdam (Vliegen)
#49 - 01-09-2014, 10:46 uur

TondeG

Tot dag 14 kunnen we samen reizen, jij naar Zion , ik naar Moab ;D
#50 - 01-09-2014, 11:20 uur

Dirc

Goed idee, besparen we in de kosten.
Ik heb wel een vriendin bij dus je zal apart moeten slapen ;D

Ik heb maar 21 dagen tot mijn beschikking en met de terugvlucht verlies je er al 1 natuurlijk.
=> toevoeging; ik heb ook Badlands geschrapt anders wordt het helemaal too much.
#51 - 01-09-2014, 11:31 uur
« Laatst bewerkt op: 01-09-2014, 11:43 uur door Dirc »

TondeG

Goed idee, besparen we in de kosten.
Ik heb wel een vriendin bij dus je zal apart moeten slapen ;D
Tegenvaller, ik dacht tussen in ;D

Citaat
Ik heb maar 21 dagen tot mijn beschikking en met de terugvlucht verlies je er al 1 natuurlijk.
=> toevoeging; ik heb ook Badlands geschrapt anders wordt het helemaal too much.

Ja daar zit toch een verschil, ik blijf een dag langer in Custer State park en wil badlands heel graag zien.
#52 - 01-09-2014, 12:01 uur

TondeG

Dag 2 Denver - Estates Park.  12 mile 20 min
In dit schema rij je niet via de Trail Ridge Road naar Estes Park zie ik, want dat is meer dan 12 mijl
De Trail Ridge road is de mooiste weg door het park en het zou jammer zijn om die over te slaan.
Begrepen en zal ik dan ook doen.

Citaat
Waarom ?  Als je een stop maakt in Sheridan heb je tijd voor Devils Tower.
Devils Tower komt pas in de knel als je Black Hills - Cody in een keer wil rjden.

Oke , afhankelijk de route, kans is groot dat ik Black Hills - Cody rij.
#53 - 01-09-2014, 12:08 uur

Dirc

Ik zou niet weten (behalve als ik inperk op Vegas, maar dat is een no-go waar ik de dag Badlands vandaan moet trekken.
Yellowstone lijkt me ook geen optie met een dag minder.
#54 - 01-09-2014, 12:13 uur

TondeG

Ik zou niet weten (behalve als ik inperk op Vegas, maar dat is een no-go waar ik de dag Badlands vandaan moet trekken.

Gewoon vliegen van SLC naar Las Vegas
#55 - 01-09-2014, 12:16 uur

Dirc

Heb ik al wel eens naar gekeken.
Je zou dan beter vanaf Billings / Bozeman / Idaho Falls kunnen vliegen naar Vegas. Dat gaat rechtstreeks en SLC niet volgens mij.

Mocht je het trouwens overwegen zou je bijvoorbeeld op www.allegiantair.com kunnen kijken en op https://www.allegiantair.com/interactive-routemap.
Kost je wel boarden / vliegen / uitstappen - koffers ophalen. Dus snel 1 dag waarop je weinig tot niks kunt doen. Daarnaast vliegen die niet dagelijks waar je in je planning rekening mee moet houden. Ook komen er vaak toeslagen voor bagage bij. Je vliegt bijvoorbeeld voor ongeveer 70-100 dollar per persoon. Even snel bagage gekeken:
Citaat
$15 to $35 now
$16 to $43 pre-departure
$50 to $75 at airport
(per bag, each way)

Kom ik ergens rond de 200 dollar uit.....
Ik vraag me af of de voordelen opwegen tegen de nadelen.
#56 - 01-09-2014, 12:28 uur

Cees A

@ Ton:
Ik zie nu pas dat jij 3 dagen Moab in je planning hebt staan.
Da's natuurlijk geen probleem (ik zou me best een hele week kunnen vermaken in Moab)  maar wil je daar iets speciaals gaan doen ?

@ Dirc:
5. Custer SP --Wind Cave, Needles Hwy, Mt.Rushmore en Spearfish Canyon  ga je niet halen op 1 dag.
Nu zit je dag 6 ook nog in de Black Hills, dus wat je op dag 5 niet kunt doen kan op dag 6.
Wel jammer dat je Badlands laat schieten.  Je bent er nu zo dichtbij en waarschijnlijk kom je nooit meer in die regio.
Zit er echt geen extra dag vakantie in ?  Voor de rest is je schema namelijk goed te doen.
Of je neemt een zodanige retourvlucht dat je om 06.30 of zo in Amsterdam landt. Kun je meteen door naar je werk, kost het je geen extra vakantiedag.  >:D
Is dat geen goed idee ? .......................................  innocent
#57 - 01-09-2014, 12:53 uur

Dirc

Ha Cees,

Helaas, 3 weken is voor mijn vriendin de max en zover van te voren weet ze niet of ze een extra vrijdag of maandag vrij heeft.
Er zou een kleine kans zijn dat ze de vrijdag vrij gepland krijgt.

5. Custer SP --Wind Cave, Needles Hwy, Mt.Rushmore en Spearfish Canyon
Dit was ook als aantekening voor dag 5 en 6 maar anders lijkt het of ik alles 2 keer zou willen doen.

De enige mogelijkheid voor Badlands is denk ik wel een extra vlucht naar Vegas en dan het stuk Zion / Valley of Fire / SLC laten schieten. Dan zitten we bij de rest iets ruimer in de tijd. Betekent wel rekening houden met zo'n vlucht en de vluchtdag.
#58 - 01-09-2014, 13:02 uur

TondeG

@ Ton:
Ik zie nu pas dat jij 3 dagen Moab in je planning hebt staan.
Da's natuurlijk geen probleem (ik zou me best een hele week kunnen vermaken in Moab)  maar wil je daar iets speciaals

Nee, zie ik nu ook, daar kan een dag af. Twee dagen is wel genoeg.
Bedankt voor het opletten :afro:
#59 - 01-09-2014, 13:24 uur

Dirc

Omdat Ton en ik vooralsnog redelijk dezelfde ideeën hebben voor het eerste deel, heb ik deze wat meer in detail uitgewerkt. Dit geeft een goed voorlopig overzicht, maar ook vragen. Ik ben benieuwd naar de reacties op onderstaande:

Citaat
1. (Dag 2)
Ik weet niet hoezeer het stuk Grandby - Alpine Visitor Center aan te raden is?
Je zou anders ook vanuit Denver direct naar Estes Park kunnen rijden en daar de Old Fall River (one way), Alpine Visitor Centre en Trail Ridge meepakken. Vanuit Grandby kom je niet over de Old Fall River maar alleen over de Trail Ridge.
Het rondje zelf is volgens mij een KM of 50:
http://www.mapmyride.com/us/estes-park-co/old-fall-river-road-trail-ridge-road-loo-route-808152

2. (Dag 4)
Om de reistijden te beperken, kun je dan niet beter ergens voor of aan het zuiden van de Black Hills overnachten?
Je rijdt anders al 5,5 uur. Is Alliance / Chadron o.i.d. dan geen goede optie? Na 5,5 uur rijden ga je toch niet nog naar Windcave of een andere beziendwaardigheid en als je iets minder rijdt kun je onderweg nog zaken zien en de tijd ervoor nemen.
Dan kun je bijvoorbeeld via Scottsbluff Carhenge rijden. (Voor Ton: Dan doe je Nebraska ook nog een beetje eer aan :)).
Afstand is dan 385 km (4 uur).

3. (Dag 5)
De volgende dag rij je 2 uurtjes naar Wind Cave NP en een kun je een stukje Custer SP meepakken.
Bijvoorbeeld Wildlife loop Road om vervolgens ergens in de buurt van Custer te overnachten.
http://gfp.sd.gov/state-parks/directory/custer/activities/drives.aspx
http://gfp.sd.gov/state-parks/directory/custer/docs/custer-map.pdf

4. (Dag 6)
Deze dag rij je de Needles Highway die ongeveer 14 mijl lang is (40 min rijden) en kun je de Iron Mountain Road meepakken en naar Mt. Rushmore rijden.
Vervolgens zou je de weg kunnen hervatten via de SpearFish Canyon Road tot aan Rapid City of Spearfish zelf.
Totaal is dit ongeveer 170 km rijden (2,5 uur)

5. (Dag 8)
Waarom Sheridan naar Cody? Waarom niet door BigHorn direct naar Red Lodge zodat je de dag erop de 212 kunt rijden?

6. (Dag 9 / 10 / 11 / 12)
Voor Yellowstone begreep ik ook dat je het beste op meerdere plaatsen kunt overnachten.
Is onderstaande een goede indeling?
Dag 9: Red Lodge - Cooke City - Gardiner (193 km, 2u, 50 min)
--Via Tower Roosevelt, Lamar Valley, Yellowstone Canyon
Dag 10: Gardiner - West Yellowstone (155 km, 2u, 45 min)
--Via Norris Geyser Mountain, Roaring Mt, Mammoth Hot Springs
Dag 11: West Yellowstone - Jackson (330 km, 4,5 uur)
--Via West Thumb Geyser Basin
Dag 12: ????

Leuke link:
http://www.lonelyplanet.com/usa/travel-tips-and-articles/77682
#60 - 01-09-2014, 18:03 uur
« Laatst bewerkt op: 01-09-2014, 18:10 uur door Dirc »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15