Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

planning reis west amerika 2011

Discussie gestart

vero1

Hallo,

volgend jaar in sept/okt willen we met ons tweetjes een rondreis, met de auto, door West Amerika doen. Dit zouden we in een drietal weken doen. We hebben al veel opgezocht en weten al in grote lijnen waar we naartoe willen LA-palm springs-GC-LV-yosemite/sequoia park-SF. Nu weten we niet goed of we dit best via een reisagentschap regelen of alles zelf vastleggen? We zijn beide leek in reizen; laat staan zo'n verre reizen. Graag jullie advies

Alvast bedankt
#1 - 21-09-2010, 09:43 uur

Ine

Haal wat brochures van reisorganisaties om een idee te krijgen wat te zien/te doen en wat het kost.
let op dat je niet teveel per dag rijdt, iets wat reisburo's nogal eens doen.
Kijk dan eens rond op Internet wat je eventueel wel zelf wilt/kunt regelen en vergelijk dit alles.
Ook op de website www.verenigdestatenvanamerika kan je veel reisverhalen lezen en zien hoe/wat andere gedaan hebben.
Uiteraard kan je via dit forum veel antwoorden op vragen verwachten.
#2 - 21-09-2010, 18:37 uur

Marianne

Als je het leuk vind om er wat tijd in te steken kan ik aanraden om het zelf te boeken. De vlucht en autohuur zou je via een reisbureau kunenn boeken, maar accommodatie kun je goed zelf doen. Bekijk met hulp van het forum waar je naar toe gaat en hoe lang je overal wilt blijven, daar kan een reisbureau je meestal niet mee helpen.Het is een goede voorbereiding om wat gidsen te bkijken maar zoals Ine al zegt doen reisorganisaties meestal veel te veel in veel te weinig tijd.
In september/oktober kun je ook zonder accommodaite te boeken op stap gaan. Dan ben je nog wat felxibel wat handig is als je niet goed weet hoe lang je ergens wilt blijven.
Ik zou zeggen, probeer een route uit te stippelen, kijk wat je graag wilt, en bekijk dan wat nodig is om te reserveren.

De plaatsen die je noemt zijn goed te doen in 3 weken, je kunt ook kijken of je naar Zion en Bryce wilt.
Les eens wat reisverslagen, zoals die van Wim312, die nu in Las Vegas zit.

Marianne
#3 - 21-09-2010, 20:40 uur

Hans B

Hallo vero1,
de route die ik veelal aanbeveel voor degene die het westen voor het eerst doet is;
Phoenix - Grand Canyon - Page (eventueel op en neer naar Monument Valley) - Bryce Canyon - Zion - Las Vegas - Death Valley - Yosemite NP - San Fransisco - kustweg - Los Angeles.
#4 - 13-10-2010, 14:53 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Ik geloof niet dat vero1 nog actief is. Ik vind het altijd jammer als men niets meer van zich laat horen.

Marianne
#5 - 13-10-2010, 22:15 uur

allard

Citaat
......... Ik vind het altijd jammer als men niets meer van zich laat horen.

Vind ik ook. Moderne omgangsvormen.......  Toch moet ik zeggen dat de respons op dit forum buitengewoon hoog is in vergelijking met elders .....

Groet, Allard

#6 - 14-10-2010, 22:04 uur

vero1

hallo,

laat nog iets van mij horen, wegens omstandigheden heeft het langer geduurd dan gepland. Dit was niet de bedoeling en ben alvast blij met de reacties. Ben ook terug volop in de planning gevlogen  :D
Na nog wat nadenken gaan we de reis zoveel mogelijk zelf boeken. Of we naar Bryce/Zion gaan weten we nog niet, we hebben een beetje bang dat het wat veel wordt. We willen wat gezien hebben van steden/parken enz. maar ook wel zeker een vakantiegevoel hebben. Maar zoals gezegd weten we het nog niet  :-\
We willen van Palm SPrings naar GC rijden maar dit zou een hele dag rijden zijn. Is er een goede plaats om te overnachten?
Als we in Las Vegas 's morgens vertrekken naar Lee vining (volgende overnachting) zouden we door Death Valley rijden. Is dit te doen in 1 dag? Of kunnen we dan ook best ergens overnachten? Rond Lee vinig is er veel te zien precies dus daar zou ik ook graag wat tijd nemen voor we Tioga pass nemen.
Dit zijn de eerste van de nog vele vragen die zullen volgen waarschijnlijk.
Hopelijk wordt het mij vergeven dat ik even niet on line was en dus nog wat reacties krijg  :'(

 
#7 - 18-10-2010, 17:50 uur

Nici

Het is prima te doen hoor, zelf zo'n reis plannen.  :)
Wij zijn zelf van de andere kant gekomen. Dus van Yosemite via Lee Vining naar Death Valley en Las Vegas. Wij hebben over het stuk Lee Vining - Las Vegas 2 volle dagen gedaan. Kijk maar eens in ons verslag van deze dagen (http://juliannicoline.blogspot.com/), dag 7 en 8.
Wij hebben op dag 6 de Tioga Pass en Bodie gedaan, geslapen in Lee Vining. Op dag 7 (pas om 10.30 vertrokken) van Lee Vining via Mono Lake, Erick's Schat Bakkerij en Alabama Hills naar Stovepipe Well om te overnachten (geen tijd meer gehad om iets te bekijken in Death Valley). Op dag 8 van Stovepipe Well naar Las Vegas via Mosaic Canyon, Sand dunes, Badwater (laagste punt van Amerika), Artist Palette, Zabriskie Point, Twenty Mule Canyon Road en Dantes View. We waren pas tegen half zes in Las Vegas.

Ik denk dus echt dat je er een extra dag voor uit moet trekken.

Ik heb geen ervaring met de route van Palm Springs naar GC, maar volgens google maps is het ruim 400 miles. Als je met zn 2-en rijdt, en er rekening mee houdt dat je de hele dag in de auto zit, lijkt het mij wel te doen.

Het is wel makkelijk als je een planning per dag opzet, want dan is het makkelijker te adviseren. Je krijgt dan ook tips voor waar je het beste kunt overnachten. Misschien is Palm Springs nl. wel helemaal geen goede overnachtingsplek op julllie route. Dus: Dag 1 van A naar B, dag 2 van B naar C, etc. Als je echt drie weken de tijd hebt, moet het denk ik wel mogelijk zijn om Zion en/pf Bryce mee te pakken.


Nici
#8 - 19-10-2010, 10:19 uur

vero1

Bedankt Nici voor het antwoord. Hele mooie verslagen trouwens die je gemaakt hebt!
Ons lijkt het ook het beste om tussen LV en Lee Vining in de buurt van Death valley te overnachten, er is immers zoveel te zien  :D
We zijn nog bezig met onze route uit te stippelen maar zijn al tot een voorlopige planning gekomen. Bryce/Zion zitten er niet bij maar dit kan nog veranderen. Er zal nog veel gesleuteld worden eer onze route definitief vast ligt.
Hier onze plannig.

dag 1: aankomst LA + auto ophalen + overnachting (vlakbij luchthaven?)
dag 2: vertrek Palm Springs + overnachting
dag 3: vertrek naar tussenstop voor Grand Canyon (waar overnachten?)
dag 4: vertrek naar Grand Canyon + overnachting
dag 5: hele dag Grand Canyon + helikoptervlucht + overnachting
dag 6: vertrek naar Las Vegas + overnachting
dag 7: hele dag Las Vegas + overnachting
dag 8: vertrek naar Death Valley + overnachting (waar?)
dag 9: vertrek naar Lee Vining + overnachting (bezoek Bodie)
dag 10: vertrek naar Yosemite park via Tioga Pass + overnachting (El Portal?)
dag 11: vertrek naar San Fransisco + overnachting
dag 12: hele dag San Fransisco
dag 13: hele dag San Fransisco
dag 14: vertrek naar Monterey (via kustweg) + overnachting
dag 15: vertrek naar Santa Barbara + overnachting
Dag 16: vertrek naar LA+ overnachting
dag 17: hele dag LA (universal studio's)
dag 18: hele dag LA + auto inleveren
dag 19: vlucht naar huis

Met deze planning hebben we ergens nog 2 dagen extra om in te vullen, maar waar? Dit kan misschien voor Bryce/Zion maar is 2 dagen voldoende? We hebben bij de steden gekozen om er iets langer te verblijven om ook even op rust te komen. Het is nog maar een eerste overzicht van hoe wij het zouden willen. De hotels en bezienswaardigheden moeten nog bekeken worden. De hotels gaan we via internet boeken.
Ik wou ook nog even vragen of het gaat om deze rit met een cabrio te rijden? Mijn vriend zal het meeste rijden en wil graag met een cabrio rijden maar ik denk dat een SUV beter is. Iemand ervaring hiermee?

Groetjes vero1


#9 - 19-10-2010, 11:40 uur

Hans B

Als je niet te laat in LA aankomt zou ik in één keer naar Palm Springs rijden, dat scheelt je weer een dag.

Een vakantie in Amerika betekent reizen en rijden, zeker als je in de 'korte' tijd dat jullie er zijn, veel highlights wilt zien. Het is geen strandvakantie.
#10 - 19-10-2010, 12:45 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leendert en maria

Aan 1 nacht in Grand Canyon heb je wellicht ookvoldoende, scheelt weer een dag.

In Death Valley hebben wij overnacht in een cabin in Furnace Creek, een prima plek met een royaal zwembad. Er is een winkel en een restaurant waar je lekker kunt eten.

Over het rijden in een cabrio kan ik helaas niks zinnigs zeggen.

Maria
#11 - 19-10-2010, 14:23 uur

Nici

Oke, zo te zien hebben jullie dus eigenlijk 'slechts' 17 dagen? Dan is het misschien inderdaad te veel om Zion/Bryce ook mee te nemen.
Ik weet niet of jullie absolute 'musts' hebben? Wat jullie leuk vinden (steden, natuur, wandelen, pretpark). Je kunt er nl. ook voor kiezen om bijvoorbeeld te starten in LA en te eindigen in Las Vegas of Phoenix.
Bijvoorbeeld:
Dag 1 naar LA vliegen
Dag 2 LA
Dag 3 LA (Universal, vonden wij erg leuk)
Dag 4+5 Kustroute (eind dag 5 - slapen in SF)
Dag 6+7 SF
Dag 8 SF naar Yosemite
Dag 9 Yosemite (hier heb je in je eigen planning echt te weinig tijd voor)
Dag 10 Yosemite naar Lee Vining/Mammoth Lake
Dag 11 naar Death Valley
Dag 12 naar Las Vegas
Dag 3 Las Vegas
Dag 14 naar GC
Dag 15 GC (als je niet naar beneden wandelt heb je hier geen hele dag voor nodig)
Dag 16 naar Sedona
Dag 17 Sedona
Dag 18 naar Phoenix
Dag 19 van Phoenix naar huis vliegen

Overnachtingen zou ik zo veel mogelijk proberen te boeken in de parken zelf (Yosemite, DV, GC). Als Zion/Bryce een must is, dan zou je inderdaad ergens anders iets moeten laten vallen. Er wordt ook vaak aangeraden om de eerste dag meteen een behoorlijk eind te rijden omdat je toch vroeg wakker bent de eerste dagen. Dat zou kunnen als je een ander rondje zou maken.

Wij vonden een SUV erg makkelijk, ook ivm ruimte die je dan hebt. Ik denk dat je in een cabrio echt geen ruimte hebt voor je koffers. Maar ik heb geen ervaringen met een cabrio..

Nici
#12 - 19-10-2010, 14:26 uur

vero1

Bedankt voor de tips; het is vanalles om over na te denken.
We waren van plan om in een cirkel te rijden maar we moeten misschien toch overwegen om dat niet te doen. De plaatsen die ik heb opgesomd zouden we toch graag gezien hebben. Om 1 of andere reden spreken Sedona en Phoenix ons minder aan. wat zijn de highlights op deze plaatsen?
Het ver rijden op de eerste dag is een goede tip maar we weten nog niet hoe het zit met onze vlucht en de aankomst. Ik had de eerste overnachting in LA genomen omdat ik dacht dat dat wel nodig zou zijn om alles even te laten bezinken, zeker na zo'n lange vlucht. We hebben nog nooit zo ver gevlogen dus weten niet wat we daar aan over houden bij aankomst  :)
Ik ga nog wat sleutelen aan de route; sowieso dag Yosemite meer en GC minder. Om te boeken in de parken mag je niet te lang wachten. Een half jaar van tevoren of langer? 

Alvast bedankt
groetjes
#13 - 20-10-2010, 14:55 uur

Hans B

Het is verstandig om even te wachten met het plannen van de eerste dag totdat je weet hoe laat je vliegtuig in LA landt.
Heb je een rechtsstreekse vlucht AMS-LAX bv. KLM kun je al om 1400 uur plaatselijke tijd aankomen, dan is een uurtje rijden nog wel te doen. Heb je eerst een stop (waar dan ook) en vlieg je dan naar LAX kan de aankomsttijd wel eens tegen de avond zijn en is het wellicht verstandiger naar het hotel te gaan.
1. Je kunt meteen je auto halen en dan naar je hotel.
2. Je kunt ook met een shuttlebus naar je hotel en dan de volgende ochtend de shuttleterug naar het vliegveld en vanaf daar een shuttle van de autoverhuurmaatschappij. Kost wat tijd, maar scheelt je een dag huur.

Het zijn allemaal dingen die kunnen, niets moet.

Velen denken dat ze een 'circel' moeten rijden, maar veel handiger is het zoals ik al eerder een route heb aangegeven.
Je komt overal langs en hoeft niet naar dezelfde plek terug, wat vaak toch extra tijd kost.
#14 - 20-10-2010, 15:18 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

vero1

Het hangt inderdaad allemaal af van de aankomsttijd i.v.m. de eerste nacht. Dit kan nog bekeken worden op het moment dat we onze vlucht geboekt hebben.
We gaan de route die je beschreven hebt is grondig bekijken want die klinkt ook wel interessant. Dat is het moeilijkst van allemaal vinden wij, de keuzes die je moet maken omwille van tijdgebrek, het is er ook zo groot  :-\

Alvast bedankt
#15 - 20-10-2010, 15:44 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15