Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Planning reis West-VS zomer 2012

Discussie gestart

Inky

Hallo allemaal,

In juli/augustus 2012 willen wij met onze 2 dochters (dan 13 en 15 jaar) voor de eerste keer een reis maken naar het Zuidwesten.
We gaan met een huurauto en willen afwisselend in hotels/motels/cabins overnachten. De ouders houden van natuur en wandelen, maar de meiden hebben het na een paar dagen tussen de rotsen wel bekeken. Die willen ook wel eens lekker bij het zwembad liggen of shoppen.Ik heb dan ook geprobeerd wat afwisseling in de route te krijgen en op sommige plaatsen wat langer te blijven om zo wat rust in te bouwen. We willen per dag niet teveel km`s rijden en tijd hebben om onderweg uit te stappen.
Na veel lezen op dit forum en in jullie reisverslagen ben ik tot de volgende planning gekomen. Ik stel jullie reacties erg op prijs.

Dag 1  : Amsterdam - Phoenix
Dag 2  : Phoenix - Sedona
Dag 3  : Sedona
Dag 4  : Sedona-Grand Canyon NP
Dag 5  : Grand Canyon NP - Page
Dag 6  : Page
Dag 7  : Page - Monument Valley
Dag 8  : Monument Valley - Torrey
Dag 9  : Torrey - Bryce Canyon NP (Tropic)
Dag 10: Bryce Canyon NP - Zion NP ( Springdale)
Dag 11: Zion NP
Dag 12: Zion NP
Dag 13: Zion- Las Vegas
Dag 14:  Las Vegas
Dag 15: Las Vegas - Death Valley NP (of Lone Pine)
Dag 16: Death Valley NP- Lee Vining
Dag 17: Lee Vining - Yosemite NP
Dag 18: Yosemite NP
Dag 19: Yosemite NP
Dag 20: Yosemite NP - San Francisco
Dag 21: San Francisco
Dag 22: San Francisco
Dag 23: San Francisco-Amsterdam

#1 - 27-04-2011, 16:52 uur

Old Faithful

Ik vind het een hele mooie route. :afro:
#2 - 27-04-2011, 19:20 uur
Groet,

Old Faithful

Marianne

Een prachtige route inderdaad!
Onze dochters hadden op een gegeven moment ook wel genoeg van alle rotsen, dus ik herken je overwegingen heel goed.
Denk er ook aan dat is het sommige plaatsen in die periode erg heet is waardoor je ook niet veel zin hebt om veel te ondernemen. Maar met een zwembad erbij is het natuurlijk goed uit te houden. Ik vind zelf met kinderen Yosemite een geweldig park, ook om te relaxen (zwemmen, fietsen, picknicken), daar zou je nog wel een dag aan vast kunnen plakken. Als je niet al te laat in de zomer gaat heb je kans dat de watervallen nog lopen, en dat er nog gevaren kan worden op de Merced River.
Misschien heb je iets aan onze reisverslagen - in 2008 waren onze dochters ook 13 en 15.

Marianne
#3 - 27-04-2011, 20:20 uur

Hans B

Goede route.
Zelf zou ik, omdat je veel rotsen gaat zien de dag Sedona inruilen voor bv. Monterey.
Zee aquarium, 17 mile drive (rit langs een mooie kust), vlak voor Monterey in Gilroy is een hele grote shopping mall.
Ik zou van Yosemite naar Monetrey reizen en dan over de highway-1 naar SF.
#4 - 27-04-2011, 20:54 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Inky

Bedankt voor jullie reacties.

Marianne, je reisverslagen heb ik al gelezen en ook jouw antwoorden in meerdere topics. Van jou heb ik de tip Desert Pearl Inn (ziet er geweldig uit) en de mogelijkheid dat de meiden met de shuttlebus zelf terugkunnen naar het hotel (lees zwembad) als ze genoeg hebben van het hiken. Daarom hebben we er in Springdale ook een dag extra aangeplakt.
We hadden eerst ook nog het idee om tussen MV en Torrey 3 dagen Moab te doen, lijkt ons een geweldige omgeving, maar dat wordt wel veel van hetzelfde. Dus dat bewaren we voor een volgende trip...
We twijfelen ook nog over MV en Torrey en zouden ook van Page naar Bryce Canyon NP kunnen gaan.

Hans, bedankt voor je tip over Monterey, is inderdaad wat anders dan alle rotsen. In een eerdere opzet hadden we tussen Yosemite en SF nog een overnachting in Cambria gepland, dus nog zuidelijker. Maar dan werden ons de afstanden Yosemite-Cambria en Cambria -SF te groot.
De extra dag in Sedona hebben we ingevoegd om wat bij te komen van de vlucht, maar ik lees in veel topics dat uitslapen er de eerste dagen toch niet in zit...
#5 - 27-04-2011, 21:38 uur

Tet14

De route van Monument Valley naar Torrey gaat over 163/261/95 en 24. Een van de mooiste routes in het westen.  Ik denk dat het verstandig is om Moab eo voor een andere reis te bewaren. De planning is dik in orde imo.
Tet
#6 - 27-04-2011, 22:28 uur

leendert en maria

Afgelopen zomer heben we ongeveer dezelfde route gereden met onze kinderen van 12 en 14, in het zefde aantal dagen. Heel goed te doen!
Als je Sedona als dag inlast om bij te komen zou ik inderdaad overwegen om 'm weg te halen, je bent vroeg wakker in Phoenix en hebt een lange dag voor je. Genoeg om onderweg e.e.a. te bekijken en te doen (Slide Rock vonden onze kinderen erg leuk) en om op tijd in de GC aan te komen voor de zonsondergang.

Van MV naar Torrey is zoals Tet schrijft een ongelooflijk mooie route, voor ons het mooiste stuk op deze reis. Ik neem aan dat je Capitol Reef wilt bezoeken? Houd er rekening mee dat de klok daar weer een uur voor loopt. Wij hebben onderweg eerste een bezoek gebracht aan Narural Bridges, dat kostte achteraf gezien te veel tijd en zou ik een volgende keer achterwege laten.

Afstand Yosemite - Cambria/San Simeon is inderdaad een lange en, zeker het eerste stuk, saaie route. Je rijdt er 4  uur en een kwartier over. Als je overweegt de dag Sedona te schrappen kun je die wellicht hier gebruiken:
Yosemite - Cambria/San Simeon
Cambria/San Simeon - Monterey
Monterey(-via Gilroy) - SF

Dag 15: overnachten in death valley is bijzonder, doen! Zwemmen in heerlijk warm water onder een prachtige sterrenhemel.
maria
#7 - 28-04-2011, 10:29 uur

Tet14

Even als aanvulling op L&M.   Tussen Page en Monument Valley verlies je een uur maar niet tussen Monument Valley en Capitol reef.  Je wint weer een uur tussen Utah en Nevada.
#8 - 28-04-2011, 10:41 uur

leendert en maria

Oké! :)
#9 - 28-04-2011, 16:53 uur

Inky

We hebben na het lezen van jullie adviezen onze planning nog eens bekeken en schrappen de extra dag Sedona en nemen een stukje van de kustroute mee.

Yosemite-Cambria
Cambria- Monterey
Monterey- via Gilroy-SF

Op de site van het sea-aquarium zag ik dat in de zomerweekenden het aquarium tot 8 pm open is. Als we het zo plannen dat we op zaterdag of zondag in Monterey overnachten, hebben we overdag genoeg tijd voor de kustroute.
#10 - 06-05-2011, 22:03 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15