Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Planning rondom Moab (MV, CL, Arches, CR, Bryce, Zion)

Discussie gestart

Dirc

Ik ben na het lezen tot de volgende globale invulling gekomen van onderstaande dagen. Kunnen jullie nog eens je blik hierop werpen of alles haalbaar is?

Dag 6 (20 juni): Monument Valley – Moab
Door de grote afstand en veel stops onderweg (muley point, mexican hat, goosenecks, natural bridges) zullen we pas laat in Moab aankomen.

Dag 7 (21 juni): Canyonlands & Arches
Deze dag kunnen we volledig benutten om Canyonlands en Arches (Island in the Sky gedeelte) te bekijken. Volgens eerdere berichten is dit goed haalbaar...

Dag 8 (22 juni): Moab – Capitol reef
In de ochtend wellicht nog een UTV huren om door Moab te rijden, daarna verder richting Capitol Reef (Torrey)

Dag 9 (23 juni): Capitol reef – Bryce
Vanuit Torrey naar Capitol Reef. Hier hebben we vrijwel heel de dag voor. We rijden deze dag tot aan Cannonville vlak voor Bryce NP.

Dag 10 (24 juni): Bryce - Zion
Door Bryce (dus ook de tijd voor een trail) richting Zion (Springdale).
De route zelf is maar 2 uur, de rest van de dag hebben we in Bryce voor hikes.
#1 - 04-09-2011, 11:07 uur

Marianne

Het is niet echt ruim, voor Arches en Canyonlands, maar het kan wel.
Ik zou op dag 6 Natural Bridges laten vallen zodat je die middag nog naar Arches kunt gaan. De rest van de bezienswaardigheden die dag kosten niet zo heel veel tijd. Mexican Hat is helemaal niets.
Die jeep in Moab lijkt me wat te veel op de dag dat je naar CR gaat. Misschien is een stop bij Goblin Valley aardig, en je zult toch ook nog wat tijd voor CR zelf willen hebben.

Marianne
#2 - 04-09-2011, 12:08 uur

Dirc

Marianne,

Dag 6 staat inderdaad veel gepland om onderweg keuzes te maken. Het Needles deel staat er ook nog bij. Deze dag zullen er zeker zaken afvallen.
Mochten we dag 7 tijd tekort komen, kunnen we dag 8 de UTV skippen en dag 7 aanvullen.
Dag 9 staat alleen de reis naar Bryce (Cannonville). We hebben in principe die hele dag op reistijd na (2-3 uurtjes) om door te brengen bij Capitol Reef.

Of Goblin Valley gaat passen kan ik moeilijk inschatten. Zeker omdat ik niet weet wat de tijd gaat zijn die we kwijt zijn in Arches en Canyonlands....

#3 - 04-09-2011, 12:14 uur

Lilo

Canyonlands en Arches op 1 dag? Dat zijn dan alleen een paar viewpoints, geen wandelingen.
Het is veel leuker om tijdens hikes vanalles te gaan zien en ontdekken dan gewoon te stoppen bij een viewpoint. ALs je die 2 plekken toch per sé op 1 dag wilt doen, zou ik mij zeker beperken tot Island in the sky en the needles laten vallen wegens veel te weinig tijd.

Lilo
#4 - 04-09-2011, 14:28 uur

Dirc

Needles zit niet op dezelfde dag.....die doen we op de heenweg als daar tijd voor is.
#5 - 04-09-2011, 14:40 uur

Hans B

Een mooie hike aan het eind van de dag is sunset at the Delicate Arch.
1 uur omhoog wandelen, daarna bij de Arch gaan zitten en de kleurverandering zien, vervolgens in het donker terug wandelen.
Echt een belevenis.
#6 - 05-09-2011, 02:27 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Dirc

Zou betekenen dat we in de ochtend canyonlands doen en in de middag arches.....
#7 - 05-09-2011, 10:18 uur

Marianne

Wellicht kun je al op de eerste avond naar Delicate Arch. Zeker als het goed weer is zou ik een mooie zonsondergang niet aan me voorbij laten gaan.
En het is al vaker gezegd: het belangrijkste is dat je weet wat de mogelijkheden zijn, de precieze invulling zal er altijd anders uitzien.

Marianne
#8 - 05-09-2011, 11:33 uur

Dirc

Het zal altijd keuzes maken worden, maar zo'n UTV is natuurlijk wel een leuke afwisseling. Het is natuurlijk niet  de bedoeling dat we het idee krijgen halverwege dat we nog 5 parken 'moeten'....maar dat zal wel meevallen...
#9 - 06-09-2011, 09:01 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15