Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Portland - Las Vegas

Discussie gestart

Laurens.67

Ben benieuwd wat jullie van deze trip vinden. Auto wisselen in SF levert een besparing op van € 400,00. En dat is een hoop geld :-) We hebben een Dodge Grand Caravan ( of gelijkwaardig ) laten vastleggen.
Het belangrijkste moet binnenkort gebeuren.... De tickets !! Maar ja, wanneer is het juiste instapmoment ?

1 Amsterdam - Portland
2 Portland
3 Portland - Rondje Salem / Pacific City / Cannon Beach / Portland
4 Pendleton - Via Multnomah Falls en Mount Hood
5 Pendleton
6 Bend - Via Painted Hills en Redmond
7 Bend - Rustdag met bezoek aan Sisters en in de middag suppen.
8 Redding - Via Lake Shasta Caverns
9 San Francisco - inclusief auto wisselen.
10 San Francisco
11 San Francisco
12 Yosemite  -  Overnachten in Bear Creek Cabins
13 Yosemite
14 Sequoia
15 Los Angeles
16 Los Angeles
17 Anaheim - Disney - Speciaal voor de kinderen :-)
18 Las Vegas - Via Palm Spring Aerial
19 Las Vegas
20 Las Vegas
21 Las Vegas / Rust, ontspannen en voorbereiden op de vliegreis
22 Las Vegas / Amsterdam

Reis zou plaats moeten gaan vinden in juli / aug 2018 met 2 volwassenen en 3 kinderen ( 16, 16 en 11 )

Alvast dank voor jullie suggesties, reactie en antwoorden.

Laurens
#1 - 05-10-2017, 12:30 uur

Dirc

Hoi Laurens,

Het stuk Portland - San Francisco kan ik weinig over zeggen.
Daarna wel. Is LA een must? Namelijk als je van SF naar Yosemite rijdt zul je eigenlijk wel via de Tioga Pass (de 120) het park willen verlaten. Dit is namelijk een van de mooiste wegen daar. Je komt dan aan de kant van Death Valley naar buiten. LA is dan niet echt meer op de route. Je kunt dan beter Death Valley - Las Vegas pakken naar mijn mening.

Aangezien je auto vast ligt en je tickets dan waarschijnlijk ook kun je dus niet na Vegas naar La om te vliegen?
#2 - 05-10-2017, 13:38 uur

Cees A

Om te beginnen  welkom op dit forum.
Bij je reisschema vallen me een paar dingen op.   Ik vrees dat je je verkijkt op de afstanden in Amerika.
Daarom heb ik je schema onderaan dit bericht geplaatst  en er de afstanden in mijlen en in km er bij gezet en de rijtijden vermeld.
Let op :   Die rijtijd is pure rijtijd en exclusief plas-, rust-, lunchpauzes en fotostops o.i.d.
Tel bij die rijtijd dus nog maar gerust flink wat extra tijd bij.

Met de vermelding van reistijden zie je dat je op een aantal dagen erg krap in je tijd zit.
Dag 8 bijvoorbeeld, of dag 14. Amper een halve dag voor Sequoia/Kings Canyon is niet bepaald veel.
Dag 18 springt er ook uit. Een dag met 6 uur rijden geeft je al nauwelijks tijd voor die  plas-,  rust-  en lunchpauzes
Laat staan voor een rit met de Aerial Tramway in Palm Springs...........

Dan komen er automatisch wat vragen in mij op.
Waarom maak je die hele omweg langs Pendleton ?
Waarom ga je naar Sequoia/Kings Canyon of naar Palm Springs terwijl je er eigenlijk geen / te weinig tijd voor hebt.
Opvallend is ook dat je Redwoods Nat.Park en de Avenue of the Giants overslaat.
-- (nou heb je daar pas tijd voor na een grondige renovatie van je reisschema, maar oké)

Ik zie in je profiel geen vermelding van eerdere Amerikareizen, dus ik ga ervan uit dat dit je 1e Amerika-trip is.
Klopt deze aanname ?
Zo ja, dan zou ik je adviseren om een andere, meer compacte reis te kiezen.
Een reis waarbij je wat minder in de auto zit en wat meer tijd hebt voor de parken en plaatsen die je bezoekt.

Bijlage: Jouw reisschema met afstanden in mijlen en in km en reistijden.
1 Amsterdam - Portland
2 Portland
3 Portland - Rondje Salem / Pacific City / Cannon Beach / Portland
4 Portland - Via Multnomah Falls en Mount Hood naar Pendleton 210 mijl, 340 km, 3˝ uur rijden
5 Pendleton
6 Pendleton - Via Painted Hills en Redmond naar Bend  245 mijl, 400 km, 4˝ uur rijden
7 Bend
8 Bend - Via Lake Shasta Caverns naar Redding  280 mijl, 450 km, 5 uur rijden
9 Redding - San Francisco - inclusief auto wisselen. 230 mijl, 370 km, 4˝ uur rijden
10 San Francisco
11 San Francisco
12 San Francisco - Yosemite 215 mijl, 345 km, 4˝ uur rijden
13 Yosemite
14 Yosemite - Sequoia  150 mijl, 240 km, 3˝ uur rijden
15 Sequoia - Los Angeles 250 mijl, 400 km, 5 uur rijden
16 Los Angeles
17 Anaheim - Disney - Speciaal voor de kinderen
18 Anaheim - Las Vegas - Via Palm Spring Aerial 320 mijl, 515 km, 6 uur rijden
19 Las Vegas
20 Las Vegas
21 Las Vegas
22 Las Vegas / Amsterdam
#3 - 05-10-2017, 13:53 uur
« Laatst bewerkt op: 05-10-2017, 14:10 uur door Cees A »

Pino

Tussen Bend en San Francisco zou ik je Crater Lake aanraden.
#4 - 05-10-2017, 22:48 uur

Laurens.67

Is de 3e keer Amerika Cees A. Rondreis Florida en de oostkust reeds gemaakt. Het rondje Oregon / pendleton komt voort uit "Wie is de Mol 2017", de aanleiding van onze trip naar Amerika.
De gehele route ( incl de juiste adressen ) hebben wij uitgezet op google en wij zijn inderdaad bekend met de afstanden. Afstanden die jij aangeeft wijken ( m.u.v. de laatste ) iets af van de onze. Dit zal te maken hebben met de slaapplaatsen zoals bijvoorbeeld Tulare.
Palm Spring Aerial doen we een aantal uur aan om het eens mee te maken en dan via Mojave NP naar Las Vegas te rijden.

Maar we nemen jullie opmerkingen ter harte en gaan weer even verder puzzelen :-)

Beste Cees, tussen Bend en SF staat  Lake Shasta Caverns op het programma waarna we in Redding zullen overnachten.

Dirc... Is LA een must ? Mwahhhh..... Een bedankje voor de kinderen om naar Disney Anaheim te gaan en de da ervoor walvissen kijken.  Zie het als een goedmakertje voor het reizen...

De 120 zit in onze route. We slapen in Bear Creek Cabins, komen dus 2x over de 120 v.v.
#5 - 05-10-2017, 23:06 uur
« Laatst bewerkt op: 05-10-2017, 23:20 uur door Laurens.67 »

Hans B

Oregon is vaak een onderschatte staat in Amerika, maar zeer de moeite waard.
Of de "Wie is de Mol" plekjes dat zijn, daar heb ik geen idee van.
Mijn ervaringen zijn van Portland (prima stad), Oregon coast, Crater Lake (erg mooi) en verder veel mijlen gemaakt door deze staat.

Disney : ik ben er geweest, prima hoor, maar van kennissen heb ik gehoord dat Parijs nagenoeg hetzelfde is (Parijs ben ik niet geweest)
Wellicht dat Universal Studio's wat uitdagender is en je Disney Parijs eens kunt doen.
#6 - 06-10-2017, 04:17 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15