Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Praktische tips gezocht voor reis USA 2011

Discussie gestart

druifje

Hallo allemaal,
daar was ik weer eens. Ben een poos weggeweest wegens gezinsuitbreiding, ons zoontje is inmiddels bijna 1,5 jaar. Mijn man en ik zijn al 5 keer in de USA geweest en we hebben hier dan ook genoeg info al gevonden. Omdat het nu toch wat anders wordt met zo'n klein mannetje erbij wil is toch wat praktische vragen stellen.
We gaan volgend jaar met z'n 5-en (mijn ouders gaan ook mee, we gaan namelijk eerst bij mijn broertje op bezoek, die woont in Montréal), de planning heel globaal:

Seattle-Vancouver-Jasper-Banff-Calgary-Glacier-Yellowstone-Grand Teton-Salt Lake City-Moab-Monument Valley-Page-Gran Canyon North Rim- Bryce-Zion-Las Vegas

We hebben zo'n 3,5 week de tijd en volgens Streets en Trips is de langste rijdag er eentje van zo'n 6 uur. We hebben zelf het idee dat dit wel goed te doen is. Nu een paar vraagjes:

1. We willen in Seattle een autostoeltje kopen (is volgens ons goedkoper dan huren), maar dan moeten we eerst een 20 minuten rijden naar een Wal*mart, wat zouden jullie doen, zoonlief even zo mee in de auto of een stel laten wachten bij de autoverhuurder en dan heen en weer rijden?

2. Wij willen graag enkele hikes doen in de nationale parken, heeft iemand ervaring met wandelen in de natuur met een wandelwagen? En mag je die meenemen in het vliegtuig? Kun je die dan bij je houden tot aan het vliegveld?

Maf, toen we zo bezig waren met uitzetten route en uitzoeken hotels wist ik zo een paar vragen en nu ben ik ze kwijt. Mocht het me te binnen schieten dan meld ik me wel weer.
Oh ja, hoe zijn jullie ervaringen met hotwire? Dit willen wij ook proberen, hoor dus graag julie ervaringen...
Nou, als er meer is meld ik me wel weer...
Gr. Rianne
#1 - 06-11-2010, 14:59 uur
« Laatst bewerkt op: 20-01-2011, 14:12 uur door druifje »
Charmed I'm Sure

Hans B

vraag 2 wandelwagen.
Onze dochter was gelukkig niet heel erg zwaar wij hebben haar lang in een rugzak gehad.
Een wandelwagen lijkt mij geen optie bij het wandelen.
#2 - 06-11-2010, 15:33 uur
« Laatst bewerkt op: 07-11-2010, 08:28 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Old Faithful

Allereerst  welkom back en alsnog  gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding. cheerr

Ik heb weleens een hotel via Hotwire gereserveerd en ik was daar heel tevreden over. Let wel op dat er niet automatisch sprake is van een (veel) lagere prijs en dat je niet kostenloos kunt annuleren.

Succes bij de voorbereiding.
#3 - 06-11-2010, 18:13 uur
Groet,

Old Faithful

druifje

Bedankt alvast voor jullie reacties...
Ik vond het zelf ook niet echt praktisch een wandelwagen bij wandelingen. Mijn man had het er ook al over om een rugzak te halen, onze zoon weegt nu al 11,5 kg ben benieuwd hoe zwaar hij dan is en of er zulke rugzakken zijn. Het nadeel is, hij is het niet gewend (kunnen we natuurlijk nu alvast mee beginnen) en hij wil graag alles zelf doen en kan moeilijk stil zitten ;)
Ik had idd ook gezien dat je bij Hotwire niet kosteloos kan annuleren en dat de prijs soms niet heel veel scheelt, dat is dus een kwestie van geluk hebben...

Nog weer een vraagje: wie is er al wel eens aan de North Rim van de Grand Canyon geweest? waar hebben jullie toen overnacht?
#4 - 07-11-2010, 11:17 uur
Charmed I'm Sure

Hans B

Mijn ervaring van de North Rim dateert van 1988.
Wij destijds naar alle punten gereden en hebben daar genoten van de uitzichten.
Je kon er van de parkeerplaats naartoe lopen en dat was het.
Er waren geen wandelingen of visitor center etc..
De South Rim is veel levendiger.

Voor overnachtingen moet je denk ik naar Kanab of Page dat weer iets verderweg ligt.
#5 - 07-11-2010, 11:32 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Een wandelwagen is alleen te gebruiken op paved trails, je kunt een idee krijgen van de mogelijkheden daarvoor door bij accessibility te kijken; elk park heeft daar wel een aparte pagina of pdf voor. Met een buggy ben je wel wat flexibeler, die kun je nog eens dragen dus dan heb je wat meer mogelijkheden. Wij gebruikten vroeger een rugdrager maar toen waren de kinderen nog geen 2 jaar volgens mij.
Volgens mij mag je buggy's gratis meenemen in het vliegtuig, maar daarvoor moet je eens op de site van de luchtvaartmaatschappijen kijken.

Ik zou de route eens uitschrijven, want ik heb het gevoel dat het toch wel veel is voor 3,5 week. Ik begrijp dat jullie met de auto willen, dus dan is het wel prettig als je regematig eens langer op één plaats bent.

Aan de North Rim heb je maar één lodge, dus als je daar wilt overnachten (en dat wil je !) moet je heel vroeg reserveren. Zie daarvoor Xanterra.
Er zijn ook wandelingen en er is een visitor center, maar de mogelijkheden zijn wel veel beperkter dan op de South Rim. Op de SR heb je sinds kort ook de mogelijkheid om fietsen te huren, misschien ook een leuke manier om iets van het park te zien (en waar je kunt fietsen kun je ook met een buggy uit de voeten lijkt me). Maar de NR is erg mooi en rustig.
Toen wij er waren hebebn we gekampeerd, dus ik kan je niets over de lodge vertellen, behalve dan dat het prachtig gelegen is!

Marianne
#6 - 07-11-2010, 11:52 uur

Ine

Bedankt alvast voor jullie reacties...
Ik vond het zelf ook niet echt praktisch een wandelwagen bij wandelingen. Mijn man had het er ook al over om een rugzak te halen, onze zoon weegt nu al 11,5 kg ben benieuwd hoe zwaar hij dan is en of er zulke rugzakken zijn. Het nadeel is, hij is het niet gewend (kunnen we natuurlijk nu alvast mee beginnen) en hij wil graag alles zelf doen en kan moeilijk stil zitten ;)
Ik had idd ook gezien dat je bij Hotwire niet kosteloos kan annuleren en dat de prijs soms niet heel veel scheelt, dat is dus een kwestie van geluk hebben...

Nog weer een vraagje: wie is er al wel eens aan de North Rim van de Grand Canyon geweest? waar hebben jullie toen overnacht?

Tegen betaling van een kleine toeslag bij reservering kan je bij Hotwire wel annuleren zover ik mij herinner. Wij hebben Hotwire vaker gebruikt en hebben er prima ervaringen mee. Hotels die over de $ 100.- kosten hadden wij voor de helft van de prijs. (In o.a. Houston airport, LAX etc.).
De prijzen kunnen soms per dag schelen, dus regelmatig even checken of je toevallig goedkoper kunt reserveren.
Verder is er aan de Northrim 1 hotel met motelkamers, cottages etc. Allemaal vlakbij de rim. De receptie is in het hoofdgebouw, waar aan de canyonkant een groot terras met schommelstoelen is. Er is 1 restaurant en een eenvoudige coffeshop voor diner.
Iets voor het hotel staat  een giftshop en een klein visitorcenter.
Absoluut reserveren, want nogmaals er is maar 1 hotel. Niet meer via Xanterra te reserveren, amar via deze link:
http://foreverlodging.com/lodging.cfm?PropertyKey=181

Indien al volgeboekt dat is dit eenvoudig hotel in Jacob Lake een alternatief. Wel een stuk verder rijden(ca. 45 mijl)  van de rim.http://www.jacoblake.com/
#7 - 07-11-2010, 12:00 uur

Marianne

Dank Ine, ik was het vergeten dat het niet meer via Xanterra gaat.

Het is aan te raden om ook altijd op de NPS-site te kijken, daar is ook alle informatie over lodging in en buiten de parken te vinden. En natuurlijk voor alle andere informatie.

Marianne
#8 - 07-11-2010, 12:19 uur

Old Faithful

Ine, wat jij schrijft over de prijzen komt overeen met mijn ervaring. Het voordeel is m.n. te halen in de grotere steden met een internationaal vliegveld. Jij noemt Houston en Los Angeles, bij mij betrof het Denver. Mijn ervaring is dat het prijsvoordeel in de kleinere plaatsen onderweg bij Hotwire een stuk moeilijker te vinden is.

Ik zie bij Hotwire toch echt staan:
Citaat
Bringing you rock-bottom prices on hotel rooms means bookings are final (no refunds, no changes).

Krijg je verderop in het boekingsproces nog de mogelijkheid om de door jou genoemde optie te kiezen?  Ik kan me dat n.l. niet herinneren, maar dat hoeft niet te betekenen dat die er niet is.
#9 - 07-11-2010, 13:24 uur
Groet,

Old Faithful

druifje

Bij deze even ons schema. Ik vind het zelf ook wel erg veel, maar als ik dan het schema erbij pak lijkt het wel goed.
Maximale rijtijd (volgens Streets & Trips) is 6 uur. Dit is natuurlijk pure rijtijd, zonder stops. En onze ervaring is dat we altijd sneller zijn dat Streets & Trips aangeeft (als we de stops onderweg niet meerekenen). We verblijven in West-Yellowstone en Moab 3 nachten.
Verder overal maar 1 nacht. M.n. in Jasper en Banff leek ons dat makkelijker omdat je anders b.v. vanuit Jasper een gedeelte van de Icefields Parkway zouden doen om vervolgens 's avonds weer naar Jasper terug te rijden en dan de volgende dag weer hetzelfde stuk te gaan rijden. Het enige waar ik zelf wel mee zit is dat we weinig overnachtingen in Jasper en Banff hebben. Maar daar valt (mochten we dat toch nodig vinden) wel iets in aan te passen.



Uploaded with ImageShack.us

Voor ons zou het een mogelijkheid zijn om dan Monument Valley niet te doen qua overnachting. Daar kijken we nog even naar.
Gr. Rianne
#10 - 07-11-2010, 19:58 uur
Charmed I'm Sure

Marianne

Ik heb geen ervaring met het Canada-deel, maar het lijkt mij toch wel wat gehaast en onrustig. Zeker met een klein kind erbij. Het lijtk mij prettiger om vaker ergens 2 nachten te blijven, dan heb je ook meer tijd voor sommige parken. Glacier NP komt er nu erg bekaaid van af, net als de Grand Canyon.
Twee volle dagen Yellowstone is echt het minium vind ik, daar zou wel een nachtje of 2 bij mogen. En voelen jullie niet voor een overnachting in het park? Het wordt in september wel lastiger om iets in het park te vinden, maar er is nog voldoende accommodatie open.

Marianne
#11 - 07-11-2010, 21:37 uur

Hans B

Helemaal eens met Marianne.
Erg gehaast.
Seatlle is een stad die meer verdiend dan 1 dag en voor Vancouver een prachitge stad heb je helemaal geen tijd.
In en om Jasper kun je erg mooi wandelen.
Jasper - Banff is inderdaad 20 km, wij zijn van zonsopkomst tot zonsondergang beziggeweest de route af teleggen (heel veel stops en (korte) wandelingen)
Yellowstone - noord en zuidlus: en alle wandelingen dan.
Om kort te zijn dit geldt ook voor de rest van je route.

Je komt overal, maar ziet te weinig.
#12 - 08-11-2010, 09:16 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Old Faithful

Jasper - Banff is inderdaad 20 km,
Dat lijkt me wel erg kort. ;) Volgens de City Navigator kaarten in mijn Garmin is het 289 km.

Ik denk dat ik ervoor zou kiezen om de nacht in Lake Louise te vervangen door een extra nacht in Jasper of Banff/Canmore en dan Calgary weg te laten. Volgens mij is daar toch niet genoeg tijd om iets te gaan doen of zien.

Verder ben ik het wel met Hans B en Marianne eens dat er voor veel mooie dingen wat weinig tijd genomen wordt. Van de andere kant zijn Druifje en haar man ervaren Amerikagangers en dus is dat misschien wel een bewuste keuze?

#13 - 08-11-2010, 12:33 uur
Groet,

Old Faithful

Swissdutchie

Ben het volledig eens met de voorgaande posts. Je Canada gedeelte is echt veel een veel te gehaast. Vancouver Clearwater is een volle dag rijden, dus geen tijd voor het 40 km verderop gelegen Wells Gray PP, de eigenlijke attractie van deze regio. Ook Clearwater - Jasper is bijna een dag rijden en dus zul je weinig tijd meer over hebben voor Jasper zelf. In Jasper NP  is vooral de regio om Maligne Lake een must, maar daarvoor moet je toch tenminste een halve dag (liever een hele) voor uittrekken. En dan heb ik het nog niet gehad over de talloze andere mooie plekken in dit park, zoals de Jasper Tramway, Miette Hot Springs, Mount Edith Cavell etc. De Icefield Parkway (van Jasper naar Lake Louise / Banff) is dan misschien maar iets over 200 km lang, maar het is een schitterende weg en je zult er de nodige stops willen maken. Hiervoor moet je dan ook tenminste een hele dag inplannen. De meeste mensen vinden naar afloop, dat ze er eigenlijk beter meerdere dagen over gedaan hadden. Op weg van Lake Louise naar Calgary kun je een paar van de absolute must sees in Banff NP bekijken, maar voor bij voorbeeld Yoho NP zul je geen tijd hebben. Ook van Calgary naar Glacier NP ben je weer een hele dag onderweg en zul je dus in Glacier zelf weinig tijd hebben om iets te bekijken.
Ik zal je dan ook met klem aanraden om je route drastisch in te korten. Een mogelijkheid is om vanuit Vancouver langs de Amerikaanse grens naar Glacier NP en misschien Waterton Lakes te rijden. Of je schrapt Canada helemaal uit je planning en rijdt door de Staten Washington en Montana naar Yellowstone. Begrijp me niet verkeerd: Ik vind Canada een prachtig land en zou je dan ook zeker aanraden om deze contreien een keer grondig te verkennen. Maar als je er maar zo weinig tijd voor over hebt, dan kun je het beter uit je route schrappen en voor een volgende reis opsparen.  Op de manier waarop je het nu hebt gepland zie je in elk geval niets van dit schitterende land.
#14 - 08-11-2010, 13:08 uur



druifje

Iedereen bedankt voor de tips omtrent de route. Wij zijn idd verfente Amerika gangers (als je dat zo mag noemen na 5x in de USA te zijn geweest ;))
Ik had zelf ook al wel wat vraagtekens bij mijn route, maar kon/kan er mijn vinger niet op leggen. Echter de punten die worden aangedragen zoals Well's Grey NP nabij Clearwater. Clearwater was voor ons alleen bedoeld om te overnachten omdat de rit van Vancouver naar Jasper te lang zou worden. Ook hadden wij Yoho NP niet in de planning liggen.

Maar we gaan de route nog even opnieuw bekijken. Alleen had ik deze topic niet geopend voor tips omtrent de route, ze zijn wel welkom hoor. Ik zat meer met andere vragen die ik hier wilde stellen. Mocht ik meer weten over de route zal ik die hier plaatsen en mocht ik meer vragen hebben gooi ik ze ook hier neer...

Gr. Rianne!!!
#15 - 08-11-2010, 14:24 uur
Charmed I'm Sure

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15