Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Prijzen Canada in vergelijking USA

Discussie gestart

Daan1

Volgend jaar willen wij voor 4 weken vanaf Calgary naar NoordWest Amerika.
We verblijven dus ook een aantal dagen in Canada.
Mijn vraag is: Eten, drinken, slapen en autorijden is dat in Canada duurder dan de VS of niet.
#1 - 27-11-2009, 21:29 uur

Hans B

Ik heb de ervaring dat in Canada alles duurder is.
#2 - 27-11-2009, 22:11 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Jez

Ik heb juist de tegenovergestelde ervaring. In september 3 weken door oostelijk Canada gezworven en we waren daarbij net iets minder per dag (= gemiddelde aan overnachtingen, eten, brandstof, etc.) kwijt dan de 2 keer daarvoor in Amerika. Misschien komt dat ook doordat de Canadese dollar nog lager staat dan de Amerikaanse.

Brandstof is in Canada wel duurder, eten en overnachten gelijk of iets goedkoper.
#3 - 27-11-2009, 23:00 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Daan1

Ik wil dus graag weten, wat betaal je gemiddeld voor een hotel, benzine, eten en drinken
#4 - 29-11-2009, 22:39 uur

Marianne

Ik denk dat het heel moeilijk is om daar iets van te zeggen, de prijzen binnen een land verschillen ook enorm. Als je in een toeristisch gebied zit betaal je meer voor de accommodatie dan daarbuiten. Benzineprijzn varieren per staat maar ook binnen een staat heb je nog verschillen. Ik neem aan dat dat ook voor eten geldt. Misschien kun je eens menu's van vergelijbare ketens bekijken. Maar waarom wil je het weten, ik denk niet dat de verschillen zo groot zijn dat je daar je route op aanpast?

Marianne
#5 - 29-11-2009, 22:59 uur

Jez

Wij waren in september gemiddeld €110,- per dag kwijt. Dat is voor overnachtingen (motels maar ook b&b's), eten & drinken, benzine en wat we onderweg wilden uitgeven.
Per onderdeel:
Overnachtingen €53,- per nacht
Benzine 11 eurocent per mile
Eten €27,50 per dag
Overig €30,- per dag
#6 - 29-11-2009, 23:14 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

BelCan75

Welk deel van Canada ga je bezoeken?  Ik veronderstel de Canadese Rockies en daar is het meestal wel vrij duur.  Het hangt ook wel wat af van de periode dat je gaat, wanneer zijn jullie van plan om te gaan?  Zoals al eerder aangegeven werd is het een stuk duurder op de toeristische plekken, maar ga je wat verder weg van die trekpleisters dan is het zeker te doen.  Op vele plaatsen kan je lekker eten voor niet teveel geld, ik zou zeggen een goede lunch of dinner kost het je rond de $15-$20 (zo'n 9 tot 13 euor) per persoon (met drank erbij). Er zijn ook goedkopere eetplaatsen en ook duurdere natuurlijk. De benzine is over het algemeen iets je duurder en op dit moment kost de benzine hier $1.05 (0.65 euro), de prijzen verschillen in Canada van provincie tot provincie en zelfs van stad tot stad of dorp tot dorp.

Groetjes,
Ann :)
#7 - 02-12-2009, 07:29 uur
Belgische in Vancouver, CANADA ~ 
Mijn Blog met Foto's of Mijn Foto Albums


Daan1

Nogmaals , we starten en finishen in Calgary. Echter we gaan van Calgary richting Montana, Idaho, Wyoming en Dakota.
Maar de vraag was meer gesteld om gewoon te weten te komen mochten we alles bijelkaar een aantal dagen nog in Canada te blijven hoeveel we kwijt zijn aan dagelijkse levensbehoeften.
#8 - 02-12-2009, 18:41 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15