Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

prijzen hotels san francisco

Discussie gestart

arthura

Wij willen in september 2 nachten verblijven in san Francisco. Ik heb gekeken naar de prijzen en ben erg geschrokken. Een simpel hotel met eigen badkamer in een veilige wijk kost al snel 150 euro per nacht. Er zijn wel goedkopere hotels maar daar zijn de beoordelingen werkelijk schrikbarend . Van vies en goor tot de grootste achterbuurten.
Iemand tips?
#1 - 14-12-2016, 14:57 uur

Cees A

Diverse mogelijke oorzaken:
1e: Je kijkt te lang van tevoren.
Veel hotels hebben dan eigenlijk nog geen prijs bepaald en zetten gewoon de max tarieven in de boekingssystemen.
Oplossing:  Wacht nog een paar maanden.

2e: Het zou kunnen dat de hotels extra duur zijn net op de dagen dat jij in San Francisco bent vanwege een groot evenement of congres
Test: Kijk eens een weekje eerder of later om te zien of er een groot verschil is in de tarieven.

Als bovenstaande niet van toepassing is
3e: Als je per se in het centrum van San Francisco wil zitten betaal je sowieso de hoofdprijs.
Heb je al eens buiten het centrum gekeken ? Of wil je per se "on the spot" zitten ?
Als ik zelf in SF ben pak ik een hotel in de buurt van het vliegveld. (Milbrae, Burlingame of South San Francisco)
Vergelijkbare hotels kosten daar veel minder dan in het centrum.
Wel handig als je dan een auto hebt. Het is ± 15 min rijden naar het centrum.
Openbaar vervoer (BART) kan ook, maar als je met een heel gezin bent tikt de pp prijs van die BART aardig door.

PS: een emailadres als gebruikersnaam is niet zo handig.
Je vraagt op die manier om spam.
Misschien slim om je gebruikersnaam te wijzigen.
#2 - 14-12-2016, 15:37 uur

Dirc

Chinatown is ook iets voordeliger.
#3 - 14-12-2016, 16:19 uur

maryde

Wij zaten destijds in SAN Rafaėl , met de Ferry naar SF was leuk en goed te doen!
#4 - 14-12-2016, 20:32 uur

djengo

Wij hebben in oktober 2015 in het redwood in gezeten. Niet spectaculair maar de kamers waren wat gedateerd maar verder prima.
Op 10 minuten loopsafstand van fishermans wharf.
Wij preferen zelf toch wel om in de grote steden centraal te zitten. Een hogere kamerprijs zit daar inderdaad wel aan vast.
Maar het is ook fijn als je zo vanaf je hotel op pad kunt.
( Tip wij zijn per fiets de golden gate bridge overgeweest en met de ferry weer terug. Erg leuk, aanrader!)
#5 - 17-12-2016, 21:38 uur

Jimmy

Hoi Arthur,

Wij zaten afgelopen juni in de San Fransisco Bay Inn in Lombard Street. Het was een prima en goed verzorgd motel met vriendelijk personeel op zo'n anderhalve kilometer van Fisherman's Wharf dus dat was goed te lopen. Het parkeren was er gratis. Net zoals Djengo verblijven wij ook graag in een hotel in of in de buurt van een stadscentrum want dan ben je overal dichtbij. Wij vinden het zonde van onze tijd om in de auto te zitten om op en neer te rijden naar een buiten de stad gelegen hotel, als we al in de stad rond kunnen lopen dus wij betalen ook graag wat meer voor onze overnachtingen. We zijn er tenslotte niet zo vaak dus willen we er wel zoveel mogelijk tijd doorbrengen.

Groetjes en succes met je voorbereidingen

Jimmy
#6 - 19-12-2016, 00:39 uur

Jimmy

Hoi,

Ik zat net even te kijken wat er nu gevraagd wordt voor het San Fransisco Bay Inn en zag dat dat 234 euro per nacht is in juni a.s. Wij betaalden 116 dollar en incl. belastingen was dat 133, dus het loont om nog wat te wachten zoals Cees zegt. We hebben trouwens pas geboekt op de dag zelf want dan staan er altijd volop aanbiedingen op de  boekingssites. Boeken doen we altijd online onderweg als we weten waar we onze dag willen eindigen. Daarvoor gebruiken we een Amerikaanse prepaid SIM-kaart die je koopt voor 30 dagen en net iets meer dan 30 euro kost. Een aanrader.

Groetjes,
Jimmy
#7 - 19-12-2016, 10:12 uur

arthura

Bedankt voor de tip betreft mijn naam Cees A. Ook je tips betreft hotels, wij hebben inmiddels een airb&b geboekt in oakland voor een normale prijs 70 dollar pn) met eigen badkamer en entree. vlakbij het bart station wat ons in 15 min in sf brengt.

Uiteraard ook  de anderen bedankt.
#8 - 19-12-2016, 22:44 uur
« Laatst bewerkt op: 19-12-2016, 22:47 uur door arthura »

Lysanne

3e: Als je per se in het centrum van San Francisco wil zitten betaal je sowieso de hoofdprijs.
Heb je al eens buiten het centrum gekeken ? Of wil je per se "on the spot" zitten ?
Als ik zelf in SF ben pak ik een hotel in de buurt van het vliegveld. (Milbrae, Burlingame of South San Francisco)
Vergelijkbare hotels kosten daar veel minder dan in het centrum.
Wel handig als je dan een auto hebt. Het is ± 15 min rijden naar het centrum.
Openbaar vervoer (BART) kan ook, maar als je met een heel gezin bent tikt de pp prijs van die BART aardig door.

Wij hebben voor van't zomer ook een hotel geboekt vlakbij het vliegveld. We waren van plan om dan het openbaar vervoer naar centrum te nemen (verder nog niet echt in verdiept). Is dit wat te doen? Of kun je beter met de auto naar het centrum rijden? Misschien iemand tips waar dan te parkeren?  >:D
#9 - 10-03-2017, 16:29 uur

Cees A

Ik ben niet zo'n OV liefhebber.
Zeker als je met meerdere personen bent telt de "per persoon prijs" van dat OV te zwaar mee en wint de auto al snel op kostprijs.
Op gemak won die auto sowieso al ................

Voor het vinden van een betaalbare parkeerplaats in de grote steden gebruik ik de website Best Parking
Linkje:  http://www.bestparking.com/
Voor Fisherman's Wharf in San Francisco wordt dat deze: http://sanfrancisco.bestparking.com/neighborhoods/fishermans-wharf-parking
Kies een datum, een aankomst- en vertrek tijd en je ziet meteen hoeveel je moet betalen.
Klik op een prijsvlaggetje voor meer info over (wijze van betalen, eventuele aanbiedingen) en een foto van de parkeerplaats/garage

Tip: Maak zo mogelijk gebruik van zgn "early bird" aanbiedingen die veel parkeergarages of parkeerplaatsen hebben.
Dat betekent dat je een hele dag tegen een goedkoop tarief parkeert als je voor een bepaalde tijd (meestal voor 09.00 uur, soms voor 10.00 uur) binnen bent.
Als je aankomsttijd vroeg genoeg is voor de early bird aanbieding houdt de rekenmodule op de website al automatisch rekening met de early bird prijzen.

Ga maar eens wat spelen met die website, dan zie je vanzelf hoe ie werkt.
Ik heb bv als datum 14 maart gekozen (volgende week dinsdag)
Aankomsttijd 08.55 uur AM en vertrektijd 04.55 PM. Zo ongeveer een hele dag dus
Je ziet dan dat de prijs niet wordt bepaald door de locatie (zoals vaak wordt beweerd)
Aan Beach Street, vlakbij de kruising met Mason str. en op 1 blok van Fisherman's Wharf zie je een parkeergarage die 70 $ vraagt
Daar moet je niet zijn want z'n rechterbuurman kost maar 15 $ en aan de linkerkant ligt er een die 20 $ kost.
Die twee lijken me een betere keus voor een hele dag parkeren in SF. Daar kan geen OV tegenaan ................ 

PS: Als je in het weekend in SF bent is parkeren nog goedkoper.  Kijk zelf maar en kies maar eens een weekend-datum.
#10 - 10-03-2017, 18:27 uur

Suzie

Vorig jaar hebben wij verbleven in het Buena Vista Motor inn, bij Lombard street.
Dit was inclusief gratis ontbijt en parkeren.
Echt een prima hotel.
#11 - 23-03-2017, 18:31 uur

Terpies

Wij zaten in een van de hotels in het plaatsje Pacifica, aan het begin van Highway 1 richting LA.

Heerlijk rustig hotel, en direct aan het strand van de Pacific. Wij waren met onze auto binnen een half uurtje in het centrum  en parkeerden in een van de loodsen op de Wharfs, zoals ook al door @Cees A aangegeven.
#12 - 26-03-2017, 18:24 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15