Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Race track playa

Discussie gestart

GVerschaeren

Hallo,

Weet er iemand hoe lang het rijden is van Stovepipe Wells naar Racetrack Playa ?
Ook of het doenbaar is met een gewone SUV , ik heb vernomen dat het een bandenvretende tocht is.

Bedankt voor reactie,

Gert
#1 - 07-05-2010, 12:32 uur

Tet14

Het is een klein uur rijden van SPW naar de start van de Racetrack Valley Rd. Als je de verharde weg blijft volgen kom je bij Ubehebe Crater, een van de hoogtepunten in DVNP.  De dirtroad naar de playa is ongeveer 25 miles en daar kan je goed 2 uur overdoen als je de banden heel wil houden.  Dus reken op een kleine 3 uur van SPW naar de playa. En dezelfde weg weer terug.  Laat de ranger in SPW weten wat je van plan bent. Ik zal het hier niet hebben over een nog veel moeilijker route.
Als je echt een dagje off road wil gaan en bv ook Titus Canyon wil toevoegen kan je een speciale jeep huren bij http://www.deathvalleyjeeprentals.com/  Ik zou mijn rental SUV niet aan de racetrack wagen. Je bent niet verzekerd, geen cell phone ontvangst en de kosten voor wegslepen kunnen  enorm zijn. Neem een keteltje (teakettle) mee als je naar de racetrack gaat......
Tet
#2 - 07-05-2010, 14:13 uur
« Laatst bewerkt op: 07-05-2010, 14:18 uur door Tet14 »

Mrjn

Racetrack wordt zwaar afgeraden om met een huurauto te doen, SUV of niet. De rangers die wij in december spraken vertelden ons dat er zoveel scherpe stenen liggen dat de weg erheen eigenlijk alleen nog maar te doen is met heavy duty tires. Je bent ook niet verzekerd voor kapotte banden of andere onderdelen op de weg naar de Racetrack, dus als je in de problemen komt, kost wegslepen (met de enige sleepauto die DV kent) niet alleen heel veel, maar je kunt ook nog kosten van de verhuurder verwachten.
Je kunt inderdaad beter een jeep huren, zoals Tet14 aangeeft. Het enige probleem dat die jeep rental kent, is dat je zelf al een autoverzekering moet hebben...
#3 - 07-05-2010, 19:46 uur

GVerschaeren

Bedankt voor de info,

Groeten,

Gert
#4 - 10-05-2010, 12:28 uur

Bakvet

Ben er wel eens met een personenauto heen geweest en ik was niet de enige. De eerste ranger adviseerde om het alleen met een SUV te doen. De tweede zei dat het best kon, zolang je maar langzaam rijdt (maximaal 15 mijl).

Dit is alleen tien jaar geleden en het kan natuurlijk best dat het in december hard geregend heeft en dat daarbij verse stenen op de weg terecht zijn gekomen of dat het wegdek is weggespoeld. Hetzelfde heb je als de "grader" net z'n werk gedaan heeft. Dat is de machine die de weg netjes glad maakt. Dan komen er scherpe steentjes boven. Dan moet je zeker niet de verhoogde berm inrijden: erg riskant. Ik zou het nog eens ter plaatse opnieuw checken want december is alweer een half jaar voorbij. Of beter nog: zoeken naar een specifiek Death Valley forum en daar evt. een vraag plaatsen.

NB Ik had destijds wel voor enkele dagen eten en drinken mee.Verder is een personenauto totaal ongeschikt voor de rit, want na afloop zat er een dikke laag stof aan de binnenkant van de wagen. Hij was meteen in een vod veranderd. SUV's hebben daar veel minder last van, mede doordat ze dubbele rubbers rond de portieren hebben.
#5 - 10-05-2010, 23:22 uur

Tet14

Nieuw!
Post verwijderd. De gehele relevantie ervan ontging mij een beetje

Mark: Moderator
#6 - 11-05-2010, 09:33 uur
« Laatst bewerkt op: 11-05-2010, 15:00 uur door ned in MO »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15