Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Reis 15 dagen mei 2015, San Francisco, Vegas, Grand Cayon, Denver suggesties?

Discussie gestart

kleinder

Dag allen,

mijn vriendin en ik gaan een reis van 16 dagen maken met de start in San Francisco en eindigend in Denver. we huren een all wheel drive en gebruiken hotels.

Nu is het mijn vriendin voor het eerste maar ik ga voor de 2e keer naar parkengebied ten oosten van Las Vegas. We maken een aangepaste reis in die zin dat we een paar 'zekerheden' hebben, Frisco, Vegas, Grand Canyon, Monument Valley, Vermillion cliffs als we een kaart krijgen, en Mesa Verde. Sommige dingen doen we niet omdat ik het voor mij ook voor een deel een nieuwe reis wil laten zijn. Dus geen Zion, Canyon de Chelley, Moab en Arches.

Ons idee nu:
Vrijdag      24-4     vlucht naar SFO
Zaterdag            25-4     SFO
Zondag      26-4     SFO
Maandag           27-4   SFO naar Las Vegas via Death Valley,  warmste plek op aarde
Dinsdag           28-4     Las Vegas
Woensdag   29-4     Las Vegas – Grand Canyon
Donderdag   30-4     Grand Canyon wandeling naar beneden
vrijdag      01-5     Grand Canyon naar Page en Antilope Canyon
Zaterdag           02-5     Page naar Bryce Canyon
Zondag      03-5     Bryce naar Monument valley
Maandag           04-5     Ochtend Monument Valley  nacht in Durango
Dinsdag            05-05 Mesa Verde nacht in Durango
woensdag   06-05   
Donderdag    07-05   
vrijdag      08-05   
zaterdag           09-05 16.00 uur vlucht terug

Ben dus nog aan het twijfelen over de laatste dagen van de reis. Ben benieuwd naar jullie suggesties. Misschien ook laten we Bryce wel vallen, waardoor 1 dag extra hebben in het programma. Wat raden jullie in het richting van Denver? Welke verblijfplaatsen zijn leuk, wij houden van klein, authentiek, natuur. Durango bijvoorbeeld heb ik eerder erg van genoten.

Je suggestie stellen we op prijs.

groet,

Ronald en Jo
#1 - 03-12-2014, 21:44 uur

Marianne

Waarvandaan wil je terugvliegen? Liggen de vluchten al vast?
Wij hebben ook regelmatig zitten puzzelen met routes waarin we iets nieuws wilden doen maar ook de bekende highlights aan wilden doen. Mijn ervaring is dat je ook in de bekende plaatsen vaak nog heel veel nieuws kunt ontdekken, dus zoek niet al te krampachtig naar nieuwe dingen. Voor je vriendin is het toch wel mooi om de echte must sees mee te nemen. Moab in mei is heerlijk, jammer om dat over te slaan. Je hebt het over Moab en Arches; ben je niet in Canyonlands geweest? Bryce zou ik ook niet overslaan, je hebt er niet veel tijd nodig, maar even een paar uur om een idee te krijgen van het park is toch echt de moeite waard.

Wat je opzet betreft: in een dag van SF via Death Valley naar Las Vegas gaat echt niet. Daar moet minimaal 1 stop tussen.
Wat bedoel je met de wandeling naar beneden in de GC, helemaal naar beneden? Of een deel?
En hoe wil je van Bryce naar Monument Valley rijden? Weer terug via Page, of via Capitol Reef? Je kunt ook vanuit Las Vegas eerst naar bryce gaan (met misschien nog een bezoek aan Zion?) en dan naar Page en de Grand Canyon en dan naar MV en verder.
Voor Mesa verde heb je geen volle dag nodig, ik zou ook wat dichter bij het park overnachten. Een middag of een ochtend is voldoende, zie daarvoor ons 2008-verslag.
In 2013 waren we in mei onder andere in Colorado; misshcien jkun je wat tips halen uit ons reisverslag.

Marianne
#2 - 03-12-2014, 22:12 uur

Old Faithful

welkom op het forum.

Tussen San Francisco zou ik een overnachting plannen in Death Valley.

Helaas zijn de faciliteiten bij de North Rim nog niet geopend, anders had je Las Vegas - Bryce - North Rim - Page - Monument Valley kunnen rijden.

Na Durango zou je via de Million Dollar Highway naar de Black Canyon of the Gunnison kunnen rijden of naar Colorado N.M. Een andere optie is om Great Sand Dunes N.P. te bezoeken op weg naar Denver.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#3 - 04-12-2014, 00:58 uur
Groet,

Old Faithful

Cees A

Paar vraagjes/opmerkingen.
Je zit met een beperkte tijd, dus het is zaak om die zo efficient mogelijk te verdelen.

Waarom vlieg je helemaal naar San Francisco als je verder in die omgeving niks bezoekt ?  Waarom vlieg je niet meteen naar Las Vegas ?
Als je toch per se San Francisco wil zien, waarom dan niet in de vorm van een stop-over ? Kun je daarna doorvliegen naar Las Vegas.
Nu moet je 2 dagen rijden, want San Francisco - Las Vegas in 1 dag red je niet.
Als je toch gaat rijden, overnacht dan in Ridgecrest. Kun je onderweg Red Rock Canyon bezoeken: http://www.parks.ca.gov/?page_id=631
Als je weinig tijd in Red Rock wil spenderen en je wil doorrijden naar Death Valley, overnacht dan in Panamint Springs. http://www.panamintsprings.com/
Vergelijk de prijzen van Panamint Springs maar eens met die van Furnace Creek of Stovepipe Wells, dan zie je vanzelf waarom.
Ter orientatie een kaart van Death Valley:  http://www.nps.gov/hfc/carto/PDF/DEVAmap1.pdf 

je schrijft iets over "kaarten voor Vermillion Cliffs" . 
Bedoel je de Wave? http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswaardigheden/wave/thewave.html
Als je wordt ingeloot voor permits voor de Wave hou er dan rekening mee dat de wandeling naar de Wave je een hele dag extra kost.

Over de volgorde waarin je Bryce, Page, Grand Canyon en Mon.Valley bezoekt heeft Marianne al geschreven.

Na Durango kun je, zoals Old Faithful schrijft, via Great Sand Dunes naar Denver, maar ook via Black Canyon of the Gunnison of Colorado Nat.Mon.
Info Great San Dunes: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/nationaleparken/colorado/greatsanddunes/greatsanddunes.html
Info Black Canyon o/t Gunnison: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/nationaleparken/colorado/blackcanyonofthegunnison/blackcanyonofthegunnison.html
Info Colorado nat. mon: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswaardigheden/colorado-national-monument/colorado-national-monument.html






#4 - 04-12-2014, 08:47 uur
« Laatst bewerkt op: 04-12-2014, 09:35 uur door Cees A »

Tet14

Mei is mudseason in Colorado. Er kan nog goed sneeuw liggen op million dollar hw (550) en de weg gaat over 10.000' passes net als de weg via Black Canyon (us50) richting Denver (Monarch Pass). Bryce ligt ver buiten de route en wil je in een dag van de rim naar de rivier en weer terug. Zou dat te sterkste willen afraden.  Ipv Durago zou ik Far View Lodge kiezen voor een bezoek aan Mesa Verde.
#5 - 04-12-2014, 16:01 uur

Hans B

Al met al denk ik dat je enkele dagen te kort komt voor zo'n reis.
#6 - 04-12-2014, 19:07 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

kleinder

Dag Marianne, Old Faithfull, Tet en Cees,

Erg bedankt voor jullie goede suggestie en tips.

We eindigen in Denver. Dat is het plan omdat we meer zien denken we dan met rondreis. Waarom naar San Francisco? omdat Jo, mijn vriendin daar erg graag naar toe wil. Ik snap dat niet allen, ik zou het ook willen. Maar wel een goed idee misschien om een extra vlucht in te bouwen, van Frisco naar Vegas. Cees heb geen idee hoe dat werkt. Tips? Ik wil alles zelf via Internet boeken. 
Ik heb dat in 2006 gedaan, toen ben ik daar voor het eerst geweest. Dus van Frisco naar Vegas in 1 dag. Ja, het was een lange dag maar goed te doen. grofweg 1000 kilometer meen ik. Maar neem jullie suggestie over om dan niet ook nog een keer Death Valley er bij te doen. Jammer dat april Yosemite niet open is ;-(

Marianne, grand canyon zou inderdaad zijn 2 uur naar beneden lopen en terug. Meer kan uiteraard niet. Wij hebben dat 2 jaar geleden met een ranger gedaan wat voor heel leerzaam was. En met bijna alleen maar amerikanen was ook leuk. Ik zie trouwens dat het hotel waar ik heen wilde, Yavapai lodge al volgeboekte is! Je moet er echt snel bij zijn.

De volgorde die jullie suggereren is misschien logischer en korter.

Vermillion Cliffs ga ik inderdaad aan de loterij meedoen. 2 jaar geleden hebben we dat ook gedaan maar helaas. Ik hoop erg dat we daar dan een dag heen kunnen.

Mesa Verde blijf ik bij mijn plan, wel naar Durango omdat ik dat zo'n leuk stadje vind met leuke herinneringen van 2 jaar geleden. En het is niet echt ver, een uurtje rijden dacht ik.

De suggesties voor omgeving; Black Canyon en Colorado Nat. Monument, dank daarvoor. Maar Tet, zou het kunnen dat er wegen afgesloten zijn nog rond 4 of 5 mei? Welke route zou dan nog wel begaanbaar kunnen zijn?

Nu ik er over nadenk: als we niet naar San Francisco zouden gaan (houd je ook nog wat in petto) creeer je meer tijd en meer opties. En meer rust. Is misschien een rondreis met Yellowstone er nog wel haalbaar. Heb gelukkig nog niks geboekt. Lastig he, die keuzes.......

groetjes,

Ronald
#7 - 04-12-2014, 19:27 uur

Marianne

Zonder SF maar met Yellowstone wordt het nog lastiger om alles in je beperkte tijd te stoppen. En begin mei is ook geen handige tijd voor Yellowstone.
Met een vlucht vanuit SF naar Las Vegas mis je Death Valley, maar je wint wel een dag. Voor vluchten kun je dan zoeken met de multicity optie, dat wijst zich vanzelf.
Wat de Yavapai Lodge betreft: de andere lodges liggen beter, waarom niet naar de Maswik Lodge of een van de lodges aan de rim? Er is ongetwijfeld wel iets te vinden, en als je echt naar de Yavapai Lodge wilt is de kans dat daar iets vrijkomt ook aanwezig; er zijn regelmatig annuleringen.

Ik denk dat de meeste wegen in Colorado wel open zijn, maar wij hadden in mei 2013 sneeuw op weg naar Durango. Zowel Great Sand Dunes als Colorado NM zijn in die periode goed te doen en allebei ook de moeite waard. Maar toch minder spectaculair als de parken in Utah. Black Canyon of the Guninison vonden wij wat minder.

Wat bedoel je met Yosemite gesloten? Het park is open en kan erg mooi zijn in die tijd van het jaar. Wel zullen de Tioga Pass en Glacier Point Road dicht zijn.

Wij liepen in 2013 een deel van de South Kaibab Trail, erg mooi. Mooier dan de Bright Angel Trail vond ik.

Marianne



#8 - 04-12-2014, 19:52 uur
« Laatst bewerkt op: 04-12-2014, 20:18 uur door Marianne »

Cees A

Keuzes maken is inderdaad lastig.
Misschien moet je wat meer rekening houden met het jaargetijde waarin je gaat en je minder vastpinnen op plaatsen die je per se wil zien, maar die toevallig in de bergen liggen.
In april/mei is het gewoon nog te vroeg voor de parken die in de bergen liggen. De kans op afgesloten wegen en wandeltrails wegens sneeuw e.d. is levensgroot.
Misschien moet je je plannen helemaal wijzigen en een route plannen door een regio met (veel) meer zekerheid op mooi weer.
Maak die route dan ook compacter.
Wat je nu wil doen, 1000 km rijden op één dag heeft m.i. weinig meer te maken met vakantie.

De zuidelijke woestijnen bijvoorbeeld staan in april in bloei.
Landschappen die er in de zomermaanden dor en doods bijliggen zijn nu een bloemenzee.
De temperaturen in die streken zijn ook aangenamer.
In plaatsen zoals Death Valley waar je in de zomer niet uit je auto komt zonder geroosterd te worden kun je nu wandelingen maken.
Plaatsen als Phoenix en Tucson die in de zomer worden gemeden vanwege de schroeiende hitte zijn ideaal om op te nemen in een voorjaarsroute.

Tot zover mijn pleidooi voor de zuidelijke regio. Nu je vragen.
Zoeken op multicity-tickets doe je bv op deze site:  http://matrix.itasoftware.com/
Klik op het tabblad multi city en je kunt meerdere vluchten invoeren.
Als je gaat boeken kan het zijn dat de boekingssite een andere naam heeft voor multi city.
Het heet dan “meerdere bestemmingen” of iets dergelijks.

V.w.b. je vraag over alternatieven voor Black Canyon en Colorado nat.mon. is al eerder beantwoord door Old Faithful en mijzelf met het noemen van de route via Great Sand Dunes.
#9 - 05-12-2014, 09:41 uur
« Laatst bewerkt op: 05-12-2014, 12:17 uur door Cees A »

Dirc

Multiticket kan trouwens ook via Momondo.nl
#10 - 05-12-2014, 10:14 uur

Tet14

Van Durango naar Alamosa (Great Sand Dunes) heb je Wolf Creek pass over bijna 11.000' en daar is ook een ski gebied. Op zichzelf is die pass niet moeilijk te rijden.
#11 - 05-12-2014, 11:51 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15