Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

van Lake Tahoe naar Mendocino

Discussie gestart

Liddin

Graag advies of tips over dit stukje route.

In de eerste week van juni rijden we na Yosemite en de Tioga (als die open is) met de camper van Lake Tahoe naar de kust in de buurt van Mendocino.
Ik zou graag tips willen welke route voor deze doorsteek het mooiste is.

Ik zie als mogelijkheden
onderlangs: Lake Tahoe - weg 88 naar Sacramento (Old City bezoeken), Napa (Silverado) - Clear Lake - Mendocino (en vervolgens de kustweg naar San F.)
bovenlangs: Lake Tahoe - Plumas of Tahoe NF, weg 49 of 89?, Chico - Mendocino NF - Mendocino (kustweg naar San F.)

Om sneeuw en kou te vermijden gaan we niet naar Lassen. Ook zijn daar de toegangswegen nog dicht.

Ben benieuwd! 

Lidwien.
#1 - 15-05-2010, 10:34 uur

Jez

Een bezoek aan Sacramento is altijd een goed idee. Old Town is erg leuk. En misschien wil je ook langs het capitol gaan, mooi gebouw en wie weet is Arnold thuis.
#2 - 15-05-2010, 12:27 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Zitasnel

Hallo Jez,
Ik ken het daar redelijk.
Ten eerste is mijn vraag: heb je de tijd? Want de routes die jij voor ogen hebt rijd je niet snel op.
Nou ben ik meer een natuur mens. Ik geef je nog wat om op te zoeken. Bij Santa Rosa is een geyser. Hij spuit eens in de zoveel tijd. Niet luxe aangelegd, maar wel een bijzonder fenomeen. Het komt omdat de omgeving op een breuklijn ligt en het smelt en/of regenwater wordt er onder de grond verhit en dat moet er zo nu en dan uit.
In de Napa Vallei worden veel druiven geteeld om wijn van te maken. Je kan er een wijnboer opzoeken. Als je er langs rijdt, let eens op hoe de bewatering er is. Nl. met tuinslangen met gaatjes. Het is er een droog gebied.
Als je van vulkanen houdt dan is er daar ook een gebied dat de krater vorm van een slapende vulkaan. Als je daar om je heen kijkt zie je rondom bergen. Zelf ben je dan op een groot gebied van vlakke grond.
Verder is de kust er buitengewoon schitterend. Mooie baaien en stranden. Highway 1.
Oh, ik zie net dat bij Sonoma de Hot Springs zijn.
Als je in de gelegenheid bent ga dan eens  op de Interstate 101 noordelijk naar de Redwoods. Nog zoiets bijzonders dat je eigenlijk niet moet missen. Dat zijn de sequoia´s die heel erg groot worden. Er zijn er ook die erg dik worden, maar die zijn in Yosemite. Deze redwoods krijgen hun water uit de lucht. Ze staan langs de kust, omdat er daar een koude golfstroom is vanuit Alaska. Doordat het land erg warm is, is het er vaak erg nevelig, vandaar.
Maar vooral heel veel plezier op je trip!
Zita
#3 - 15-05-2010, 19:26 uur

Marianne

Lidwien, zitten jullie in South Lake Tahoe? De 88 is een mooie route, wij hebben het in 2006 gereden, in combinatie met de 49 (goudzoekersroute).
Je zou ook eerst naar langs het meer kunnen rijden tot aan de I80, en dan na een stukje op de I80 via de 20 naar Sacramento. In die omgeving (Nevada City) zijn nog coverded bridges te zien zoals deze.
In 2006 kwamen wij van het noorden, en we vonden Quincy en omgeving er leuk uit zien maar dat is wel veel langer rijden dan via Sacramento.

Marianne
#4 - 15-05-2010, 20:22 uur

Jez

Hallo Jez,
Ik ken het daar redelijk.

Denk dat LIDWIEN blij zal zijn met je tips, Zita; ik ga dit jaar naar Chicago e.o.  ;)
#5 - 15-05-2010, 20:42 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Zitasnel

Jez, oeps foutje!
Chicago ken ik helaas niet
Lidwien, veel plezier!
Zita
#6 - 15-05-2010, 21:00 uur

Liddin

LIDWIEN is blij met de tips.

Jez: Ik heb inderdaad gelezen dat Old Town leuk is en af en toe een stad mag best, ook al zijn wij meer van de parken. We hebben mountainbikes bij de camper gehuurd dus we kunnen ons verplaatsen. Of ik Arnold zo graag wil zien weet ik nog niet :-)

Zita: Dank voor de tips, ik had nog niet zoveel opties gezien in dat gebied, er is weinig over geschreven. Voor we hier zijn hebben we al twee weken andere parken gezien. Dan hebben we nog twee weken tot we terugvliegen vanaf San Francisco. We wilden aanvankelijk richting Monterey gaan rond 14 juni maar daar is dan de US Open Golf en dat lijkt mij veel te druk, zeker door dat gehannes van meneer Tiger Woods :-) Daarom zoek ik nu een leuke route richting Mendocino, we blijven dus boven San Francisco. Het van Damme State Park schijnt in de lente prachtig te zijn en er zijn mooie vlakke fietsroutes. De echte Redwoods bij Eureka willen we een andere keer bekijken als we Oregon en Washington doen. Een goede reden om weer terug te gaan volgend jaar. Bovendien zien we nu al Kings en Sequoia, via Mariposa naar Yosemite.... genoeg bomen dus.

Marianne: Ik heb een abonnement op jullie reisverslagen en daar komt de 88 vandaan (en de 180 in Sequoia waar we ook 2 dagen tijd voor nemen maar dan met een volle tank ;-). Vanuit South Lake Tahoe willen we een rondje om het hele meer rijden en dan oversteken naar de kust via een langzame aangename route. Ik wilde ook best naar Columbia SP, dat ziet er leuk uit, maar dat ligt dan wel erg uit de route. Als de Tioga nog dicht zit is dat wel een natuurlijke stopplaats en dan via de 49 en 88 naar Tahoe. 
Vragen: De I80, is dat een mooie weg? De 88 lijkt me mooier, is wel om. Omweg is niet erg maar moet wel de moeite waard zijn. Is het de moeite om een heel rondje meer te doen? We zijn nu van plan in ieder geval de oostkant te doen.

Ik ben ook nog benieuwd of iemand iets weet van Mendocino NF, is dat een mooie doorsteek of teveel van hetzelfde: bomen en groen.....?   
#7 - 16-05-2010, 00:55 uur

Zitasnel

Lidwien,
Wat je hier schrijft is me niet duidelijk meer. Je blijft ten noorden van SF, maar wil wel naar Monterey en Mariposa die beiden ten zuiden van SF liggen.
Met de I80 kom je op SF aan. Daar vandaan wil je een lus naar boven maken en een lus naar beneden?
De omgeving van Chicago ken ik niet goed, dus kan niets zeggen over de I80 of I88.
Lake Tahoe: Dat vind ik een meer dat je niet even rond rijdt. Neem de tijd. Geniet van elk uitzicht. Parkeer de auto, loop naar de rand van het meer en neem alles in je op, ook de sfeer. Het is niet voor niets één van de populairste plekjes voor de bewoners in de omgeving voor de weekenden.
Zita
#8 - 16-05-2010, 09:08 uur

Liddin

Zita: Wat ik schreef is: Voor we hier zijn hebben we al twee weken andere parken gezien (Kings/Sequioa/Zion/GC). Komende uit Yosemite willen we naar Lake Tahoe. We passen de route aan vanwege het feit dat je tussen 12/13 en 18 juni niet bij monterey in de buurt moet zijn.




 

#9 - 16-05-2010, 10:53 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15