Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

reis advies gevaagd

Discussie gestart

marijke

Hoi,

Wij hebben onze reis geboekt naar Amerika van 17 aug t/m 3 sept 2009. Wij hebben al via internet en via dit forum veel gezien. Aan de hand van deze informatie hebben wij een reis
samengesteld die ons leuk lijkt.
We zijn met 4 personen. Een auto hebben we al gehuurd. Een grote SUV Chevrolet equinox. Is deze auto groot genoeg voor 4 personen en bagage??

Ik heb hieronder de reis neergezet die wij willen afleggen. Is dit te doen?? Eventuele aanpassingen en tips zijn altijd welkom.

1,2,3e nacht Los Angeles
4e nacht San Diego: 
5 en 6e nacht Grand Canyon
7 en 8e nacht Las Vegas
9 en 10e nacht Yosemith park
11 en 12e en 13e nacht San Francisco
14e nacht Santa Maria 
15 en 16e nacht Venice beach

We hebben nu echter nog 1 nacht over en we waren aan het denken om Page ook te bezoeken. Waar zou dit het beste tussen passen? of andere suggesties??
Ook hebben wij gehoord dat je voor Alcatraz ver van te voren moet boeken anders zou het vol zitten? Heeft iemand hiermee ervaring.

Ik denk dat ik nu wel even genoeg heb gevraagd. Er zullen vast wel weer nieuwe vragen komen.

Ik zie jullie reaties graag tegenmoet.

Groeten Marijke




#1 - 06-04-2009, 22:21 uur

hdeweert

Hallo Marijke
 30% van je vakantie brengen jullie door in de auto want je maakt nogal wat Kilometers.
Na de GC zou je Page nog kunnen aandoen maar ik denk dat je daar geen tijd voor hebt.

1,2,3e nacht Los Angeles
4e nacht San Diego:                              192 km
5 en 6e nacht Grand Canyon                 890 km
7 en 8e nacht Las Vegas                       446 km
9 en 10e nacht Yosemith park               584km
11 en 12e en 13e nacht San Francisco 324 km
14e nacht Santa Maria                          423 km
15 en 16e nacht Venice beach              254 km

300 km b.v. is al een hele afstand en kostje je al heel wat tijd door wegwerkzaamheden snelheidsbeperkingen etc.
Over Alcatras is al veel geschreven gebruik hiervoor de zoekfunctie eens, of kijk op
http://www.alcatrazcruises.com/
Harm
#2 - 07-04-2009, 07:37 uur

melvin

hoi marijke,

je reis ziet er opzich wel goed uit.
als je nog een nacht overhebt zou ik idd ook niet naar page gaan wordt wat te veel denk ik .
zelf zou ik nog een nacht las vegas erbij pakken.
wat alcatraz betreft hadden wij vorig jaar ook al de tickets vooraf geboekt, toen wij er waren waren kon je wel nog tickets daar kopen, maar zelf zou ik vooraf boeken want dan hoef je daar niet in de rij te gaan staan voor een ticket te kopen (en heb je weer een uurtje gespaard).
veel succes verder.

gr. melvin
#3 - 07-04-2009, 16:20 uur
2005: Florida,   2008: west,   2010: mid-west,   2012: north-east --> www.melvinchani.reismee.nl,   2014: mid-west --> www.roufs.reislogger.nl
2015/2016 Internship Wallstreet, NY --> www.brightlightsbigcityny.wordpress.com & www.verenigdestaten.info/stage-in-new-york/

Marianne

Er zitten inderdaad aardige afstanden bij, zoals Las Vegas - Yosemite, dat is echt te veel in 1 dag. Hoe willen jullie rijden, via Death Valley en de Tioga Pass of via Bakersfield? Bekijk de route eens met googelmaps, dan heb je ook de reistijden erbij.

Page erbij doen is niet echt voor de hand liggend, je zou het dan na de GC kunnen doen. Je rijdt dan van Page via Zion naar Las Vegas. Jammer om dan wel door Zion te rijden maar geen tijd te hebben om het park in te gaan.

Ik zou die ene nacht in San Diego eruit laten, je hebt toch geen tijd om daar iets te doen, hooguit de middag als je uit LA komt. Gebruik die dag voor een overnachting in death valley, op weg naar Yosemite.

Marianne
#4 - 07-04-2009, 17:45 uur

Old Faithful

We zijn met 4 personen. Een auto hebben we al gehuurd. Een grote SUV Chevrolet equinox. Is deze auto groot genoeg voor 4 personen en bagage??

De auto wordt aanbevolen voor 3 volwassenen en een kind. Vier volwassenen zou misschien nog kunnen, maar volgens mij kom je met de bagage beslist in de problemen. Volgens de gegevens is er ruimte voor 2 grote en 1 kleine koffer. En dan heb je nog geen cooler.
#5 - 07-04-2009, 20:21 uur
Groet,

Old Faithful

marijke

Er zitten inderdaad aardige afstanden bij, zoals Las Vegas - Yosemite, dat is echt te veel in 1 dag. Hoe willen jullie rijden, via Death Valley en de Tioga Pass of via Bakersfield? Bekijk de route eens met googelmaps, dan heb je ook de reistijden erbij. We wilden via Deathvalley rijden.
Page erbij doen is niet echt voor de hand liggend, je zou het dan na de GC kunnen doen. Je rijdt dan van Page via Zion naar Las Vegas. Jammer om dan wel door Zion te rijden maar geen tijd te hebben om het park in te gaan.Ik denk dat we page dan overslaan

Ik zou die ene nacht in San Diego eruit laten, je hebt toch geen tijd om daar iets te doen, hooguit de middag als je uit LA komt. Gebruik die dag voor een overnachting in death valley, op weg naar Yosemite.

Marianne
#6 - 09-04-2009, 19:15 uur

Marianne

Hallo Marijke,

Als je via Death valley van Las Vegas naar Yosemite rijdt ben je bijna 10 uur aan het rijden, zonder stops, zie hier de route.
Op zich kan dat wel een keertje, maar dit stuk is te mooi om snel te doen. Je zult echt tijd moeten nemen om in DV wat view points te bekijken, en ook Mono Lake en de tioga Pass kosten tijd. Wij hebben het stuk 2 keer gereden en beide keren 2 overnachtingen tussen LV en Yosemite gedaan, zie ons 2004 en 2006-verslag.

Marianne
#7 - 09-04-2009, 20:16 uur

marijke

Hallo Marijke,

Als je via Death valley van Las Vegas naar Yosemite rijdt ben je bijna 10 uur aan het rijden, zonder stops, zie hier de route.
Op zich kan dat wel een keertje, maar dit stuk is te mooi om snel te doen. Je zult echt tijd moeten nemen om in DV wat view points te bekijken, en ook Mono Lake en de tioga Pass kosten tijd. Wij hebben het stuk 2 keer gereden en beide keren 2 overnachtingen tussen LV en Yosemite gedaan, zie ons 2004 en 2006-verslag.

Marianne

Hoi Marianne,

Zie onderstaand schema wat we hebben opgemaakt. Staat nog steeds de reis tussen LV en YP in 1 keer. Maar we zullen jou advies meenemen.
Kun je eens kijken of dit er goed uit ziet? Het gedeelt wat ik groen heb gemaakt daar heb ik mijn twijfels al bij. Want als je 's avonds vertrekt vanuit San Diego en je moet dan helemaal naar GC rijden ben je de hele nacht aan het rijden. Heb je misschien een andere optie om van Los Angeles naar Grand Canyon te komen?
Zal jou reisverslagen eens gaan lezen.

Groetjes Marijke

Datum en vertrek


17-08 13:00 vertrek Dusseldorf
17-08 15:50 aankomst LA
17-08 t/m 20-08 LA  20-08 vertrek in L.A….
20-08 t/m 21-08  San Diego  21-08 vertrek in San Diego…
21-08 t/m 23-08 Grand Canyon  23-08 vertrek in Grand Canyon…

23-08 t/m 26-08 Las Vegas  26-08 (10:00 u.) vertrek in Las Vegas…
26-08 t/m 28-08 Yosemite National Park 28-08 vertrek in Yosemite…
28-08 t/m 31-08 San Francisco  31-08 vertrek in San Francisco…
31-08 t/m 01-09 Santa Maria  01-09 vertrek in Santa Maria…
01-09 t/m 03-09 Venice Beach  03-09 vertrek in Venic Beach…
03-09 vertrek 17:45 vliegveld LA
04-09 aankomst 13:35  Aankomst Dusseldorf



   

#8 - 10-04-2009, 20:13 uur

Marianne

hallo Marijke,

Ik heb even jouw route per dag opgeschreven, dat leest wat makkelijker.

17-aug   aankomst LA
18-aug   LA
19-aug   LA
20-aug   LA - San Diego
21-aug   San Diego - Grand Canyon
22-aug   Grand Canyon
23-aug   Grand Canyon - Las Vegas
24-aug   Las Vegas
25-aug   Las Vegas
26-aug   Las Vegas - Yosemite
27-aug   Yosemite
28-aug   Yosemite - SF
29-aug   SF
30-aug   SF
31-aug   SF - Santa Maria
1-sep   Santa Maria - Venice Beach
2-sep   Venice Beach
3-sep   Venice Beach - LAX

's Avonds vrrtekken uit San Diego vind ik absoluut geen optie. Het wordt al vroeg donker in die tijd van het jaar, en misschien is het rijden op de snelweg nog wel te doen, maar zeker het laatste stuk zal heel lastig worden in het donker. Je bent ruim 8 uur aan het rijden (zonder stops), dus je zult al in de ochtend moeten vertrekken om voor het donker bij de GC aan te komen.
Waarom wil je naar San Diego? Je hebt echt te weinig tijd ervoor, of je moet een dag in LA laten vallen.
Je zou eventueel ook wat minder tijd voor de Grand Canyon kunnen nemen, met 1 overnachting en een middag en ochtend kun je ook al veel doen.  Dan zou je vanuit San Diego tot aan Williams kunnen rijden, of zo ver als je komt (reserveren onderweg zal niet nodig zijn).

Zonder San diego zou je het zo kunnen doen:

17-aug   aankomst LA
18-aug   LA
19-aug   LA
20-aug   LA - Grand Canyon
21-aug   Grand Canyon
22-aug   Grand Canyon - Las Vegas
23-aug   Las Vegas
24-aug   Las Vegas
25-aug   Las Vegas - Death valley
26-aug   Death Valley - Yosemite
27-aug   Yosemite
28-aug   Yosemite - SF
29-aug   SF
30-aug   SF
31-aug   SF - Santa Maria
1-sep   Santa Maria - Venice Beach
2-sep   Venice Beach
3-sep   Venice Beach - LAX

Wil je toch San Diego er in houden dan kun je zoiets doen:

17-aug   aankomst LA
18-aug   LA
19-aug   LA - San Diego
20-aug   San Diego
21-aug   San Diego - Kingman
22-aug   Kingman - Grand Canyon
23-aug   Grand Canyon - Las Vegas
24-aug   Las Vegas
25-aug   Las Vegas
26-aug   Las Vegas - Death valley
27-aug   Death Valley - Yosemite
28-aug   Yosemite
29-aug   Yosemite - SF
30-aug   SF
31-aug   SF
1-sep   SF - Santa Maria
2-sep   Santa Maria - Venice Beach
3-sep   Venice Beach - LAX

Venic Beach is leuk, maar het zal geen strandweer meer zijn en met 1 overnachting heb je het ook wel gezien in Venice Beach.

Marianne

(Je kunt ook gewoon een reactie plaatsen zonder te quoten. Als je quote, zet dan je eigen opmerkingen onder de quote en niet erin, dan is beter zichtbaar wat jouw opmerkingen zijn.)
#9 - 10-04-2009, 20:57 uur

hdeweert

Hallo marijke
Even voor de leesbaarheid een tip.
Als je een berichtje wilt toevoegen hoef je niet de knop “quote” gebruiken maar kun je de knop “reageren” rechts onder gebruiken.
Als je de “quote” knop gebruikt houd dan jouw antwoord buiten de quote, dan kan iedereen je reactie zien
Harm
#10 - 10-04-2009, 21:24 uur

marijke

Hoi allemaal, hierbij een reactie van het ander stel (we gaan nl met zn 4-en en zijn onder dezelfde naam ingelogd)!

Bedankt voor alle reacties. Erg fijn!

Nog wat vraagjes:
* We vertrekken 's morgens uit San Diego, niet 's avonds, Is het dan te doen om rechtstreeks door te rijden? Want San Diego willen we eigenlijk niet overslaan, want moet mooi zijn, zegt men.
Toch? Dierentuin? Sealife? Stad op zich?

* De laatste 2 nachten venice beach en de eerste 3 nachten LA zijn al geboekt. Slim? Voor de rest willen we daar boeken? Maar de een zegt slim, de ander zegt is duurder om het daar te boeken?
Wat is jullie ervaring?

* Ook willen we nog overnachten in Santa Maria. Is dat een idee?

* Hoeveel nachten raden jullie aan voor San Francisco? Las Vegas? Los Angeles?

* Hebben we nog ideeen in de planning die jullie uit ervaring niet zouden doen?

Alle ideeen zijn weer zeer  welkom!

Groetjes!
#11 - 14-04-2009, 20:03 uur

melvin

hoi,

san diego is inderdaad een mooie stad (seaworld, dierentuin), ik denk dat dit wel te doen is van san diego naar grand canyon rijden, wordt wel een lange dag maar te doen zo'n 8 - 9 uur rijden.
ik zelf vind san francisco en las vegas 2 geweldige steden dus zelf zou ik hier beiden 4 nachten pakken (maar dit is vooral persoonlijk).
los angeles vind ik zelf iets minder maar toch wel mooi, dus ik zou hier 3 nachten pakken (maar zoals ik al zei de steden is heel persoonlijk hoe lang je hier door wilt brengen).
misschien is naar bodie gaan een optie? ik vond dit een hele mooie ghosttown!

gr. melvin
#12 - 14-04-2009, 20:25 uur
2005: Florida,   2008: west,   2010: mid-west,   2012: north-east --> www.melvinchani.reismee.nl,   2014: mid-west --> www.roufs.reislogger.nl
2015/2016 Internship Wallstreet, NY --> www.brightlightsbigcityny.wordpress.com & www.verenigdestaten.info/stage-in-new-york/

hdeweert

Hallo
Om tips te geven is het wel makkelijk als we de route die je gaat volgen weten.
Marianne heeft drie routes aangegeven maar de route die jullie echt willen gaan volgen is nog erg onduidelijk.
Waar en hoelang je ergens wilt overnachten is natuurlijk aan jullie en is afhankelijk van wat je wilt gaan zien en doen.
Een overnachting in Santa Maria kan een prima idee zijn maar is afhankelijk van de route die je gaat volgen.
Harm
#13 - 14-04-2009, 20:50 uur

Marianne

Het is inderdaad niet mogelijk om aan te geven hoeveel dagen je in een bepalde stad moet blijven. Bekijk eerst wat je wilt doen. In LA kun je een hele dag doorbrengen in Universal studios, en ook een dag in Disneyland. Als je dat niet doet en je wilt enkel wat highlights doen, dan is een dag misschein wel voldoende. Spreekt zo'n grote stad je heelmaal niet aan, dan kun je het ook overslaan.
In SF kun je de Golden Gate Bridge bekijken, naar Alcatraz, chinatown bekijken, etc etc. Ik vind 1 overnachting in Las Vegas meer dan genoeg, maar er zijn mensen die er graag een week zitten. Wat vinden jullie leuk en hoeveel tijd wil je daaraan besteden? Doen julie liever steden of liever parken?

Dat jullie al geboekt hebben hoeft geen probleem te zijn. Hoe hebben jullie geboekt? Als je zelf bij het hotel boekt kun je altijd kosteloos annuleren.
De rest van te voren boeken kan handig zijn als de route vrij vast ligt. Denk er aan dat het in de parken zeer aan te raden is om te boeken (voor Yosemite zou ik zelfs niet langer wachten), en als dat vast staat kun je de rest eigenlijk ook meteen boeken, dat scheelt je zoeken ter plaatse. Qua prijs hoeft het niet uit te maken. Van te voren boeken betekent dat je wellicht nog meer keuze hebt - goedkopere accommodatie is het eerste volgeboekt - , ter plekke boeken betekent dat je misschien gebruik kan maken van kortingscoupons.

Marianne
#14 - 14-04-2009, 21:18 uur

pepilein

Vorig jaar 2 dagen in Las vegas een Chevrolet Equinox gehuurd en die is echt groot genoeg voor 4 volwassenen!! je zit achterin zeer ruim en de cooler kan makkelijk tussen jullie in staan. Ook de bagageruimte is groot genoeg voor 4 koffers minimaal, ik denk zelfs meer!
Over de route zou ik willen adviseren dat al die dagen rond L.A. misschien wat veel is, maar natuurlijk niet als je alle highlights en de pretparken wilt gaan doen. (ik hou er niet van en heb aan 1 dag LA meer als voldoende als ik komende zomer ga.)

gr Peter
#15 - 22-04-2009, 22:13 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15