Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Reis hoogtepunten Westen plannen

Discussie gestart

evilman123

Graag jullie mening betreffend volgend reisplan:
we vertrekken met 4 volwassenen uit Brussel naar Las Vegas - rondreis met SUV
Periode : vertrek omstreeks 15 september - ongeveer 21 dagen

dag 1 : aankomst Las Vegas
dag 2 : verblijf  in Las Vegas+ tochtje naar Lak Mead en/of Valley of Fire
dag 3 :las Vegas via Hoover dam naar Gran Canyon
dag 4 : 1 extra dag voor verder bezoek aan de canyon
dag 5: Gran Canyon - Page
              Horsehoe Bend bezichtigen
              bezoek Antelope Canyon (Upper & Lower )
              tijd voor Lake Powell ?
dag 6: Page - Kayenta
              bezoek Monument Valley
              + Valley of the Gods
dag 7 : Kayenta - Moab  en onderweg naar NP Mesa Verde of Canyonlands/ The Needles
dag 8 : Moab  + Arches bezoeken
dag 9 : Moab - Capitol Reef met onderweg Goblin Valley en/of Little Wild Horse Valley
dag 10: Capitof Reef - Bryce Canyon
dag 11 : dag in Bryce Canyon blijven
dag 12: Bryce Canyon - Zion NP - naar Angels landing en Narrows wandelen
dag 13: Zion - Death Valley
dag 14 : Death Valley - Yosemithe ( via Tioga Pass en  Mono Lake ?)
dag 15: Yosemithe NP
dag 16: Yosemithe - San Francisco
dag 17: San Fransisco
dag 18: San Fransisco - San Simeon via Highway 1
dag 19: San Simeon - Los Angeles
dag 20 : Los Angeles
dag 21 : terugvlucht

PS
is vroegboeken aangewezen?

dank bij voorbaat voor alle reacties

#1 - 02-12-2008, 21:31 uur

Marianne

Mooie route, maar toch een paar opmerkingen.

- Mesa Verde onderweg van Monument Valey naar Moab is niet te doen.
- 2 nachten Bryce en slechts 1 overnachting bij Zion zou ik omdraaien. Zowel de Narrows als Angels Landing op 1 dag lijkt me ook wat veel.
- Tussen Death Valley en Yosemite zou een extra nacht niet gek zijn, je kunt dan ook nog onderweg Bodie bezoeken.
- Tussen Zion en Death valley kom je langs Las Vegas en Valley of Fire. Je kunt overwegen om die dag VoF te doen en hier nog een nacht Las vegas te plannen (je zou ook in Phoenix kunnen beginnen en dan Las Vegas later in de route opnemen).
- 1 dag SF is weinig
- 1 overnachting langs de kust is niet veel als je nog iets wilt bezichtigen.

De route is mooi, maar ik denk dat ik Moab en omgeving zou laten vallen omelders meer tijd te hebben, er zitten nu wat krappe stukken in.

Ik zou de vlucht boeken zodra je een redelijke prijs ziet, verder hoef je nog niet veel te boeken, alleen Yosemite is wel aan te raden. Kijk op www.yosemitepark.com als je in het park wilt overnachten. De beste opties zijn echt snel volgeboekt.


Marianne
#2 - 02-12-2008, 23:38 uur

Coyote

Ik zou de planning ook anders doen en beginnen in Phoenix en eindigen in Los Angeles. Dat heeft als voordeel dat je niet 2x door/langs Las Vegas komt. Bovendien heb je kans dat tickets naar Phoenix goedkoper zijn.

Verder zou ik een paar praktische wijzigingen doen in je route. Marianne geeft het ook al aan.

De route zou er als volgt uit kunnen zien:

dag 1   : Aankomst Phoenix
dag 2   : Phoenix - Grand Canyon NP (wellicht via Apache Trail ten westen van Phoenix?)
dag 3   : Grand Canyon NP - Page
              Horsehoe Bend bezichtigen
              bezoek Antelope Canyon (Upper & Lower )
              tijd voor Lake Powell ?
dag 4   : Page - Moab
              bezoek Monument Valley +  Valley of the Gods (eventueel Gooseneck SP en Mokee Dugway ook nog)
dag 5   : Moab (Arches NP bezoeken)
dag 6   : Moab (Canyonlands NP bezoeken)
dag 7   : Moab - Capitol Reef (met onderweg Goblin Valley en/of Little Wild Horse Valley )
dag 8   : Capitof Reef - Bryce Canyon
dag 9   : Bryce Canyon - Zion NP (Narrows wandelen?)
dag 10 : Zion NP (Angels Landing)
dag 11 : Zion NP - Las Vegas (event. via Valley of Fire)
dag 12 : Las Vegas
dag 13 : Las Vegas - Death Valley NP
dag 14 : Death Valley NP - Yosemite NP (via Tioga Pass en  Mono Lake ?) (Lange rit maar te doen als je op tijd vertrekt)
dag 15 : Yosemite NP
dag 16 : Yosemite NP - San Francisco
dag 17 : San Francisco
dag 18 : San Fransisco - San Simeon via Highway 1
dag 19 : San Simeon - Los Angeles
dag 20 : Los Angeles
dag 21 : terugvlucht

Op deze manier is zo'n beetje alles haalbaar wat in je eigen reisschema stond. Alle stukken heb ik zelf ook al (vaak meerdere malen) gereden en weet dus dat deze route prima te doen is. Bovendien zitter er regelmatig 2 (of meer) nachten op dezelde plaats in waardoor je toch de nodige rust in bouwt.

De ticketprijzen zou ik vanaf nu al scherp in de gaten houden en boeken wanneer je tevreden bent met de prijs. Prijzen variëren momenteel erg is mijn indruk. Soms komt er zomaar een mooie aanbieding voorbij.

Succes met je planning en als je nog vragen hebt, horen we het graag.

Roland
#3 - 03-12-2008, 10:38 uur


Lees mijn reisverslagen op: www.rschotanus.com

evilman123

Bedankt voor de suggesties  ; is zeker het overwegen waard
Is Phoenix interessant als stad ?

Zou op dag 2 opteren voor een rustige start en Apache Trail NIET nemen maar in de plaats " Watson Lake Park " bezoeken
en dan nog doorrijden naar " Coal Mine Canyon "
om vervolgens in de buurt van de Gran Canyon te overnachten

dag 3 : dan volledig voor de Gran Canyon - Noord en Zuid Rim + helicopter  - doenbaar ?

dan naar Page - Moab  zoals voorgesteld

Mesa Verde weglaten - had zo'n vermoeden dat het teveel zou zijn

Bryce maar 1 dag en Zion 2 : ok - alhoewel Angels Landing te zwaar zal zijn
                                               maar er zijn zo te zien voldoende andere mogelijkheden

ik zoek vooral naar natuurlandschappen welke relatief gemakkelijk met en SUV bereikbaar zijn - maar toch niet te moeilijk wegens geen ervaring
grote (zware )wandelingen lukt ook  niet meer

zal geen extra dag in Las Vegas blijven maar die dag misschien gebruiken als stop tussen Death Valley en Yosemithe

San Francisco : 1 dag moet volstaan - ben er al eens geweest

als er nog iemand voorstellen heeft stuur ze gerust door - ben ook nog volop bezig met alle andere topics na te lezen
is enorm leerzaam

bedankt allemaal voor de info

#4 - 03-12-2008, 22:40 uur

karinita

dag 3 : dan volledig voor de Gran Canyon - Noord en Zuid Rim + helicopter  - doenbaar ?

Houd er rekening mee dat het 200 mijl is van de South naar de North Rim. Ik zou voor één van de twee kiezen.

Karin
#5 - 05-12-2008, 18:33 uur

evilman123

Bedankt voor de tip

Het idee was dag 2 aankomst Gran Canyon vanuit Phoenix eventueel via Oak Creek Canyon / Sedona + helicoptervlucht doen
en dan op dag 2 gans de dag uittrekken voor de Gran Canyyon en terug daar overnachten

kent er iemand " Coal Mine canyon op de route Gran Canyon - Page ?

Page - Moab met Monumenth Valley + Valley of the Gods en Goosenecks  : is dit realistisch -- ongeveer 300 miles/5h volgens Microsoft routeplanner

bedankt bij voorbaat
#6 - 05-12-2008, 21:17 uur

Coyote

Page - Moab met Monumenth Valley + Valley of the Gods en Goosenecks  : is dit realistisch -- ongeveer 300 miles/5h volgens Microsoft routeplanner

Ik heb deze route in 2005 in omgekeerde volgorde gedaan tot Flagstaff. Totale afstand was 407 mijl. Ik ben vroeg vertrokken ( 06.30 uur) en kon het met gemak doen en was zelfs nog mooi op tijd in Flagstaff (16.30 uur, klok ging daar ook nog een uur terug zodat het eigenlijk pas 15.30 uur was).

Je kunt een compleet verslag terugvinden in mijn reisverslag 2005 bij dag 28 - woensdag 6 juli.

Roland
#7 - 05-12-2008, 22:21 uur


Lees mijn reisverslagen op: www.rschotanus.com

evilman123

bedankt - kan zo stuk per stuk de puzzle sluitend maken
#8 - 05-12-2008, 22:30 uur

jerbia


kent er iemand " Coal Mine canyon op de route Gran Canyon - Page ?

 

Wij hebben dit jaar Coal Mine Canyon bezocht. Zie ons reisverslag. Het ligt echter niet op de route Grand Canyon - Page. Je moet er in dat geval een stuk voor omrijden.
#9 - 05-12-2008, 22:55 uur
« Laatst bewerkt op: 05-12-2008, 22:57 uur door jerbia »

evilman123

Maar is doenbaar vermoed ik ?
Gran Canyon - Page is ongeveer 160 miles / 3 h
heb reisroute toegevoegd - coal mine canyon ligt dicht bij Tuba City ( punt 2 op kaartje) - 1uur na Gran Canyon

In de namiddag dan Antelope Canyon en Horsehoe Bend



#10 - 08-12-2008, 21:45 uur

evilman123


#11 - 08-12-2008, 21:52 uur

jerbia

Van Grand Canyon naar Page via Coal Mine Canyon is 4 uur zuivere reistijd. Het is dus wel te doen, maar dan zou ik niet meer stoppen bij de viewpunten van de Grand Canyon oostrim. Je hebt ook nog wat tijd nodig om Coal Mine Canyon te bekijken dus reken er op dat je minimaal 5 uur onderweg bent. Als je vroeg uit de Grand Canyon vertrekt, zo rond 07.00/07.30 uur, dan is het wel haalbaar. 

Coal Mine Canyon is overigens wel schitterend hoor! Zeker de moeite van het bezoeken waard.

 
#12 - 09-12-2008, 00:00 uur
« Laatst bewerkt op: 09-12-2008, 00:02 uur door jerbia »

evilman123

Bedankt ,

wat denk je van hetvolgende ; 1 dag extra blijven in de Gran Canyon
devolgende dag dan direct naar Page via Coal mine canyon - Antelope canyon dan in de 2de helft van de namiddag rond 15u
zou dan de extra dag in Las Vegas laten vallen
#13 - 09-12-2008, 19:53 uur

jerbia

Zo zou je het idd kunnen doen. Probeer wel zo vroeg mogelijk te vertrekken zodat je niet hoeft te haasten om alles te kunnen zien. Vergeet niet dat in september de dagen korter zijn dan in de zomermaanden.
#14 - 09-12-2008, 20:34 uur

evilman123

Heb nog een alternatief idee

  dag 1 : aankomst Phoenix + stukje rijden??
dag 2 : via Sedona/Oak Creek Canyon naar de Gran Canyon .... aankomst vroege namiddag
dag 3 : 's morgens Gran Canyon en dan via Coal mine canyon naar Page
dag 4 : eerst Antelope canyon en dan van Page naar Monument Valley .... waar overnachten ? Kayenta ?
dag 5 : Kayenta (?) - Goosenecks /Valley of Gods / Moki Dugway / Natural Bridges ( wat is de beste volgorde ?? ) en dan naar Moab

#15 - 09-12-2008, 21:08 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15