Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

reis met camper door het west van amerika

Discussie gestart

Marianne

Hallo Rianne,

Dit is een route van 20 dagen en je hebt 28 dagen tot je beschikking, ik weet niet waarom je dingen zou willen schrappen. Je kunt nog 8 dagen gebruiken om wat meer tijd te hebben onderweg en om te shoppen. Ik zou bijvoorbeeld in deze route een extra dag Las Vegas doen, een extra dag Moab (behalve Arches heb je daar ook nog Canyonlands NP) en tussen Monument Valley zou ik nog 1 of 2 nachten Page doen (voor Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Lake Powell etc). Afhankelijk van wat je in LA zou willen doen kun je daar ook nog extra tijd voor uittrekken. En voor meer rust en tijd om te wandelen is een extra dag Yosemite ook aan te raden.
Dag 16 is inderdaad lang, daar zou je nog een tussenstop kunnen maken. Verder vind ik de afstanden goed te doen allemaal. Mono Lake - Las Vegas is wel lang maar er is niets te doen onderweg, dus daar zou ik gewoon even doorbijten. Tenzij je door Death Valley gaat rijden, dan zou ik nog een tussenstop maken, bijvoorbeeld in Lone Pine of Pahrump.

Wat bedoel je met: "we eindigen in Los Angeles, maar hoe?"? In dit schema eindig je in San Francisco neem ik aan, vanuit Monterey ben je daar in een paar uur.

Voor meer advies is het goed om te weten wanneer jullie precies willen gaan. Tot eind mei is de Tioga Pass vaak nog gesloten, dus dan kun je niet van Yosemite naar Mono Lake rijden.

Marianne
#16 - 07-10-2013, 10:22 uur

riannebal

ergens willen we ook deat valley zien
#17 - 07-10-2013, 13:01 uur

riannebal

beste allemaal

we willen verterekken rond 20 mei voor 4 weken uit en thuis
ben op afwachting van het reis buro voor het boeken van de camper en vliegtickets de hotels wachten we nog even mee voor san fransisco.
ook willen we ergens nog deat valey inplannen vergeten in ons schema.

bedankt ! rianne
#18 - 07-10-2013, 13:11 uur

Marianne

Je kunt in jouw route door Death Valley rijden, je komt er langs tussen Mono Lake en Las Vegas. Of overnachten in het park aangenaam is weet ik niet, maar je kunt natuurlijk vlak voor of na het park overnachten zoals ik al aangaf. Of vlak bij de ingang van het park, bij Panamint Springs.
Kijk voor Death Valley eens in ons 2004- en 2006-verslag. En ons 2013-verslag voor ons bezoek in mei. In de verslagen staan per dag kaartjes van de route, dus je kunt zien hoe wij gereden zijn.

Als je 20 mei vertrekt zou ik eerst richting LA rijden en Yosemite op het laatst doen. Dus de route in omgekeerde volgorde. Dan weet je vrijwel zeker dat de Tioga Pass open is.

Marianne
#19 - 07-10-2013, 13:19 uur

riannebal

Hallo allemaal

zijn al een stuk verder
het huren van de camper word een e27 van cruise Amerika

start datum 19 mei terug 17 juni
we vliegen  vanaf amsterdam met klm rechtstreeks
de eerste drie nachten in een hotel in san fransisco en de laatste twee nachten in een hotel in los angeles waar we ook de camper weer inleveren.
in los angeles huren we auto en waarschijnlijk ook in san fransisco maar daar twijfelen we nog aan iemand een tip?


groetjes rianne
#20 - 14-10-2013, 15:20 uur

Marianne

Ik begrijp niet zo goed dat je in LA gaat eindigen. Je had het beter andersom kunnen doen zoals ik al aangegeven had. Nu is de kans dat de Tioga Pass open is veel kleiner. Beginnen in LA en eindigen in SF zou betekenen dat je pas later in Yosemite zou komen, met meer kans op een open Tioga Pass. Of wil je daar niet langs?

In SF kun je goed met het openbaar vervoer overal komen. Scheelt je ook parkeerkosten. Welk hotel heb je geboekt?

Marianne
#21 - 14-10-2013, 16:28 uur

riannebal

hotel embassy in san fransisco
#22 - 14-10-2013, 16:39 uur

Cees A

Dan hoop ik dat je de Embassy Suites aan 150 Anza Boulevard, Burlingame bedoelt (bij het Airport) want die is best goed.
De Embassy hotel aan 610 Polk Street, San Francisco is een stuk minder goed ......... Is eigenlijk helemaal niet zo goed.........

#23 - 14-10-2013, 18:10 uur
« Laatst bewerkt op: 14-10-2013, 18:52 uur door Cees A »

riannebal

volgens mijn de eerste keer hebben nog niks definitiefs geboekt cees maar bedankt voor de tip en wat vind je van een camper E27?
#24 - 14-10-2013, 19:25 uur

Cees A

Ik ben geen kampeerder dus ik denk dat mijn mening over die E27 camper niet relevant is.
Hans en andere ervaren camper-gebruikers kunnen je daar heel wat meer over vertellen.

#25 - 14-10-2013, 19:40 uur

riannebal

het is het hotel bij de airport toch maar geworden bedankt !
#26 - 15-10-2013, 15:14 uur

Hans B

volgens mijn de eerste keer hebben nog niks definitiefs geboekt cees maar bedankt voor de tip en wat vind je van een camper E27?

Met hoeveel personen reis je.
#27 - 15-10-2013, 16:54 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

riannebal

hoi wij zijn met twee personen en houden van ruimte
#28 - 15-10-2013, 21:32 uur

Hans B

O, prima.
Indien het qua prijs niet veel uitmaakt, zou ik ook voor ruimte gaan.
Mocht je nog niet eerder met een camper op pad geweest zijn:
-hou rekening met het uitzwenken aan de achterkant
-het gewicht vooral bij remmen
#29 - 16-10-2013, 09:36 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Hans B

Ik ben het wel met Marianne eens dat het nu lastiger wordt om de TIOGA pass te rijden.
Hoewel die de laatste twee jaar erg vroeg (in mei) open was, is dat gemiddeld niet het geval.
Ik hoop dat je dat geluk hebt, want het is een werkelijk schitterende weg.
Voor openingsdata zie onderstaande link.
http://www.monobasinresearch.org/data/tiogapass.htm

#30 - 16-10-2013, 09:42 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15