Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

reis met camper door het west van amerika

Discussie gestart

Marianne

Wat bedoel je met alles staat vast? Heb je de overnachtingen vastgelegd? Wat wil je dan die laatste dagen doen?

Marianne
#46 - 17-02-2014, 20:05 uur

riannebal

duidelijk camper geboekt hotels auto geboekt en overnachtingen leggen we niet vast !!!
misschien heb ik nog iets over het hoofd gezien?
#47 - 17-02-2014, 20:24 uur

Marianne

Hou er rekening mee dat je geen camping in Yosemite zult vinden. Ik had aangegeven dat je dat moest boeken, maar als je dat niet hebt gedaan zal het heel lastig worden om iets te vinden. Dat betekent dat je veel heen en weer moet rijden en dat het lastig kan worden om een parkeerplaats in de vallei te vinden.
Hou er rekening mee dat je de eerste dag misschien niet helemaal naar Yosemite kunt rijden, het ophalen van de camper en boodschappen doen zal de nodige tijd kosten.
Bij het eerste park dat je bezoekt (dus Yosemite in jullie geval) koop je bij de ingang een America the beautiful-pass. Deze kost 80 dollar en hiermee kun je alle nationale parken bezoeken.

Ik heb even jouw route iets anders opgeschreven. Zo is het wat makkelijker te zien hoeveel tijd je overal gepland hebt.

21-mei   naar   -   SF
22-mei   SF      
23-mei   SF   -   Yosemite
24-mei   Yosemite      
25-mei   Yosemite   -   Sequoia
26-mei   Sequoia   -   Death Valley
27-mei   Death Valley   -   Las Vegas
28-mei   Las Vegas      
29-mei   Las Vegas   -   Zion
30-mei   Zion   -   Bryce
31-mei   Bryce   -   Monument Valley
1-jun.   Monument Valley   -   Page
2-jun.   Page      
3-jun.   Page   -   Grand Canyon
4-jun.   Grand Canyon      
5-jun.   Grand Canyon   -   Sedona
6-jun.   Sedona   -   Lake Havasu
7-jun.   Lake Havasu   -   Joshua Tree
8-jun.   Joshua Tree   -   Palm springs
9-jun.   Palm springs   -   Los Angeles
10-jun.   Los Angeles      
11-jun.   Los Angeles   -   San Simeon
12-jun.   San Simeon   -   
13-jun.   -      
14-jun.         
15-jun.         
16-jun.         
17-jun.         
18-jun.         
19-jun.         
20-jun.      

Je hebt veel te weinig tijd voor Sequoia op deze manier. Ik zou daar zeker 2 nachten plannen, maar liever 3, waarvan 1 bij Cedar grove. Kijk daarvoor eens in ons 2013-verslag.
Ik zou ook meer tijd voor Zion uittrekken. En kijk toch eens naar een camping; als je nu reserveert dan kun je nog iets uitzoeken, bijvoorbeeld een plaats langs de rivier op watchman Campground.
Vanaf Bryce is de route via Page en dan naar Monument Valley logischer.

Met de tijd die jullie hebben zou je ook Moab (Arches NP en Canoynlands NP) kunnen bezoeken. Dat zou er ongeveer zo uit kunnen zien:

         
21-mei   naar    -   SF
22-mei   SF   -   SF
23-mei   SF   -   Yosemite
24-mei   Yosemite      
25-mei   Yosemite      
26-mei   Yosemite   -   Mono Lake
27-mei   Mono Lake   -   Death Valley
28-mei   Death Valley   -   Las Vegas
29-mei   Las Vegas      
30-mei   Las Vegas   -   Zion
31-mei   Zion      
1-jun.   Zion   -   Bryce
2-jun.   Bryce   -   Capitol Reef
3-jun.   Capitol Reef   -   Moab
4-jun.   Moab      
5-jun.   Moab      
6-jun.   Moab   -   Monument Valley
7-jun.   Monument Valley   -   Page
8-jun.   Page      
9-jun.   Page   -   Grand Canyon
10-jun.   Grand Canyon      
11-jun.   Grand Canyon   -   Sedona
12-jun.   Sedona   -   Lake Havasu
13-jun.   Lake Havasu   -   Joshua Tree
14-jun.   Joshua Tree      - LA
15-jun.   Los Angeles
16-jun.   Los Angeles   - San Simeon   
17-jun.   San Simeon - Monterey
18-jun.   Monterey - SF
19-jun.   SF

En nogmaals: het zal echt HEEL erg moeilijk worden om een camping in Yosemite om in de buurt van het park te vinden als je niets gereserveerd hebt. Je komt er het weekend van Memorial Day. Ik vind het heel jammer dat je niets hebt gedaan met alle adviezen die tot nu toe zijn gegeven en dat je nergens op reageert.
Ik zou overwegen om Yosemite over te slaan of om eerst iets anders te gaan doen. Je hebt genoeg tijd.

Marianne         
#48 - 17-02-2014, 21:38 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15