Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

reis met camper door het west van amerika

Discussie gestart

riannebal

beste mensen

wij gaan mei juni 2014 met een camper naar het westen met een camper
alleen routes welke ronden rijden wij en wat niet te missen hoeveel miles ?

alle tips zeer welkom  welkom

#1 - 22-09-2013, 14:28 uur

riannebal

beste mensen

wij gaan mei juni 2014 met een camper naar het westen met een camper
alleen routes welke ronden rijden wij en wat niet te missen hoeveel miles ?

alle tips zeer welkom  welkom
#2 - 22-09-2013, 14:36 uur

Marianne

hallo Rianne,
Welkom op het forum!
Je hebt al in meerdere topics je vraag gesteld, probeer het bij 1 topic te houden, dan blijven alle antwoorden ook bij elkaar.
Probeer ook je vragen wat duidelijker te stellen, je stelt nu erg veel vragen in 1 zin en het is me niet allemaal duidelijk wat je bedoelt. Wat bedoel je bijvoorbeeld met alleen routes?

Begin eens met iets te vertellen over jullie plannen. Ligt er bijvoorbeeld al iets vast? Hebben jullie al tickets en de camper geboekt? Hoeveel tijd hebben jullie precies, en wanneer vertrekken jullie? dit laatste is belangrijk om te weten welke routes wel en niet mogelijk zijn omdat sommige passen in mei nog gesloten zijn.
Ik neem aan dat je wel enig idee hebt over wat je wilt zien, misschien heb je een ijst van parken die je sowieso wilt bekijken? Je zult wel met een reden voor het zuidwesten gekozen hebben neem ik aan.
Vermeld dan eens wat je in elk geval wilt zien en geef ook aan waar jullie van houden. Willen jullie ook steden bezoeken? Wandelen in de parken?
Het is heel leerzaam om reisverslagen te lezen en de site www.ontdek-amerika.nl is een geweldig site voor informatie over de parken en andere bezienswaardigheden.
In onze reisverslagensite vind je een overzicht van al onze reizen, met kaartjes erbij en en link naar het verslag zelf. Misschien heb je daar iets aan.

Marianne
#3 - 22-09-2013, 15:39 uur

riannebal

bedankt voor de tip

we hebben de tijd 3 a vier weken in mei 2014
we zijn bezig met een camper te boeken hebben alleen nog geen vlucht
onze voorkeur gaat uit de meeste bekende nationaal parken  (westen)en eventueel laatste dagen strand /stad
ben nu weer handige tips tegen gekomen op amerikaonly.nl
#4 - 22-09-2013, 17:19 uur

Cees A

Beste Rianne,

Op een ander forum heb je precies dezelfde (onduidelijke) vragen gesteld.
Ik heb je daar geadviseerd om reisverslagen te lezen (met een link naar reisverslagenpagina van verenigdestaten.info)
Ik heb je ook de links gegeven van ontdekAmerika.nl met het advies je in te lezen over nationale parken.
Eigenlijk precies hetzelfde antwoord wat Marianne je hier nu ook geeft
Ik heb je op dat andere forum ten overvloede 3 voorbeeldroutes gegeven zodat je een idee had van de mogelijkheden en de afstanden.
Jouw letterlijke en enige reactie op dat andere forum was:  moeilijk zeg waar alles ligt

Toen heb ik je deze link gegeven: http://www.ontdek-amerika.nl/kaarten.html
Je hoefde alleen maar een staat aan te klikken en je zag dan precies waar alles lag
Daarna heb je niet meer gereageerd .................

#5 - 22-09-2013, 18:00 uur

Yessica

Wellicht is het een optie om eerst eens een georganiseerde busrondreis te doen. Dan krijg je een beter idee van Amerika en afstanden.
#6 - 22-09-2013, 18:57 uur



Marianne

Wacht eerst met die camper tot de route enigszins duidelijk is. En dat geldt ook voor de tickets natuurlijk.
Je kunt het klassieke rondje zuidwesten gaan maken, en dat ziet er ongeveer zo uit:

Dag 1   Amsterdam    -   San Francisco
Dag 2   San Francisco      
Dag 3   San Francisco      
Dag 4   San Francisco    -   Monterey
Dag 5   Monterey    -   San simeon
Dag 6   San simeon    -   Los angeles
Dag 7   Los angeles      
Dag 8   Los angeles    -   joshua Tree
Dag 9   joshua Tree    -   Grand Canyon
Dag 10   Grand Canyon      
Dag 11   Grand Canyon    -   Monument Valley
Dag 12   Monument Valley    -   Page
Dag 13   Page    -   Bryce Canyon
Dag 14   Bryce Canyon    -   Zion
Dag 15   Zion      
Dag 16   Zion    -   Las Vegas
Dag 17   Las Vegas      
Dag 18   Las Vegas    -   Lee Vining
Dag 19   Lee Vining    -   Yosemite
Dag 20   Yosemite      
Dag 21   Yosemite      
Dag 22   Yosemite    -   SF
Dag 23   SF      
Dag 24   SF    -   Amsterdam

In deze route ga ik er dan wel van uit dat de Tioga Pass open is. Deze pas ligt bij Lee Vining, en ligt aan de oostkant van YOsemite NP. Ga deze route eens in googlemaps uitzetten zodat je een idee krijgt van de ligging van de parken en van de afstanden. Reken met een camper wat meer reistijd dan googlemaps aangeeft.

Voor de Grand Canyon kun je Grand Canyon Village gebruiken in de routeplanner, en voor Yosemite gebruik je Yosemite Village.
Koop ook alvast een kaart, zoals de hallwag nr 5 en 6. Die is te krijgen bij een boekwinkel of bij de ANWB.

Marianne
#7 - 22-09-2013, 19:18 uur
« Laatst bewerkt op: 22-09-2013, 19:21 uur door Marianne »

Marianne

En o ja, vergeet dat amerikaonly.nl. Ik zie daar veel onjuistheden staan zoals onderstaand stuk over Yosemite:

"Tevens geliefd bij wandelaars is de Inspiration Point Trail, een wandelpad rondom Mirror Lake, een van de grootste meren van het Yosemite National Park. Vanuit de auto is vallei eveneens goed te bezichtigen: aan de Highway 41 bevinden zich meerdere uitzichtpunten."

- Mirror Lake staat het grootste deel van het jaar droog en is zeker niet een van de grootste meren van het park
- De Inspiration Point trail loopt niet om Mirror Lake
- Ik ken weinig uitzichtpunten aan Hwy 41.

Ook de informatie over Arches is niet juist; dit park zou open zijn van mei tot september.

De informatie die wel juist is, is te summier om iets mee te kunnen.

Marianne
#8 - 22-09-2013, 20:18 uur

riannebal

Beste allemaal

ik heb een paar dingen op papier gezet  voor onze reis mei juni 2014  we hebben 4 weken gaan zien we reizen met de camper.
Wat vinden jullie hier van ?

De volgende nationaal parken Californie.
deatDalley
Josua Tree   Palm Springs
Lake Tahoe
Sequoia  Yosemite np
plaatsen
Los Angeles Hollywood long beach Beverl Hills
San Diego
san fransisco fisherman's wharf

Arizona
Grand Canyon np
Moment Valley
plaatse
 Flagstaff
Phoenix

Nevada
Las Vegas the strip

Utah
Bryce Canyon
plaatsen Page
Zion
Canyonland
Arches

plaats Moab
#9 - 23-09-2013, 15:10 uur

Marianne

Hallo Rianne,
In 4 weken en met de dingen die je noemt zou je zoiets kunnen doen:

dag 1   Amsterdam    -   San Francisco
dag 2   San Francisco      
dag 3   San Francisco    -   Monterey
dag 4   Monterey    -   San Simeon
dag 5   San Simeon    -   Los Angeles
dag 6   Los Angeles      
dag 7   Los Angeles    -   San Diego
dag 8   San Diego      
dag 9   San Diego    -   Phoenix
dag 10   Phoenix    -   Grand Canyon
dag 11   Grand Canyon      
dag 12   Grand Canyon    -   Page
dag 13   Page    -   Monument Valley
dag 14   Monument Valley    -   Moab
dag 15   Moab (Arches)      
dag 16   Moab (Canyonlands)      
dag 17   Moab    -   Bryce
dag 18   Bryce    -   Zion
dag 19   Zion      
dag 20   Zion    -   Las Vegas
dag 21   Las Vegas      
dag 22   Las Vegas    -   Death Valley
dag 23   Death Valley    -   Sequoia
dag 24   Sequoia      
dag 25   Sequoia    -   Yosemite
dag 26   Yosemite      
dag 27   Yosemite    -   San Francisco
dag 28   San Francisco    -   Amsterdam

Ik heb Flagstaff niet genoemd, maar daar kun je wel langs rijden op weg van Phoenix naar de Grand Canyon, of op weg van de GC naar Page. Heb je een speciale reden voor Flagstaff? Of voor Phoenix?
Je kunt hier natuurlijk nog in schuiven, afhankelijk van je eigen wensen. Zo zou je op dag 16 ook al naar Capitol Reef kunnen rijden zodat de afstand Moab - Bryce in tweeën geknipt wordt. Je hebt dan meer tijd voor de bezienswaardigheden onderweg.
Je kunt ook beginnen en eindigen in Los Angeles, maar met een camper lijkt beginnen in SF mij wel handig; dan kun je de stad bekijken vanuit een hotel.

Je hebt het nu over mei/juni, maar eerder noemde je alleen mei. Heb je al een idee wanneer je precies wilt gaan? Als je in juni in Yosemite bent zou je ook de Tioga Pass kunnen nemen, die is dan normaal gesproken wel open. Dan rijd je van Death Valley naar Lee Vining of June Lake, en dan vandaar naar Yosemite.

Het is nog niet zover, maar voor Yosemite moet je 5 maanden van te voren op de 15e van de maand reserveren voor een campingplaats in het park. Zie hier voor het schema. Aangezien de campings in het park erg populair zijn moet je precies op tijd klaarzitten om te reserveren. Het is verstandig om dit een maand van te voren alvast uit te proberen.

Heb je al eens met googlemaps gekeken waar de plaatsen die je noemt liggen en hoe je route er uit zou kunnen zien? En heb je al wat reisverslagen gelezen? Wij zijn dit jaar ook in onder andere Moab geweest, en in Capitol Reef, Bryce, Grand Canyon, Las Vegas, Death Valley, Yosemite en Sequoia. Misschien heb je iets aan ons verslag.

Marianne
#10 - 23-09-2013, 17:49 uur

pethard

Beste RianneBal,

Het is inderdaad wat onduidelijk wat je van het westen verwacht en welk gedeelte je nu in deze vier weken wilt bestrijken. Wij zijn in 2012 ongeveer 6 weken met de camper rondgetrokken in het Wilde Westen en hebben als uitvalsbasis Denver gekozen. Daar zitten alle grote camperverhuurbedrijven en het is de springplank naar de Rocky Montains en Yellowstone.
Ik zal niet alles beschrijven wat we als route hebben gekozen en wat we allemaal hebben meegemaakt en hebben gezien, lees daarom onze BLOG op http://petercathy2012.blogspot.nl/  Wij hebben destijds veel adviezen gekregen op dit forum van oa Marianne, Yessica en  Hans en hebben mede door hun tips een fantastische reis gemaakt.
Doe je voordeel met alle tips die je krijgt op dit forum ze zijn de moeite, nee eigenlijk goud waard !
 
#11 - 29-09-2013, 01:33 uur
met vriendelijke groeten,

Peter Harderwijk

riannebal

bedankt allemaal

is het ook slim of handig om nu je camper te boeken dit ivm flexweek vd campers en vliegticket?
#12 - 02-10-2013, 19:00 uur

Marianne

Ik heb altijd begrepen dat je het beste zo vroeg mogelijk de camper kunt huren. Dat is goedkoper dan wanneer je later huurt. Voor vliegtickets is het erg afhankelijk van vraag en aanbod. Maar als je nu een geode prijs kunt krijgen zou je dat ook al kunnen boeken.

Ik zou beginnen met verschillende offertes aan te vragen, zoals bij Tioga Tours, Jan Doets, etc.

Ik heb geen idee wat de flexweek van de camper is.

Marianne
#13 - 02-10-2013, 22:52 uur

Margie

Absoluut nu alvast de camper boeken, dat scheelt je echt tot honderden euro's. Wij hebben indertijd via Jan Doets geboekt vroeg in oktober. Zoals Marianne zegt, hoe vroeger je boekt des te minder je betaald.

Groetjes,
Margie
#14 - 03-10-2013, 17:37 uur

riannebal

beste mensen via tioga tours een schema gemaakt

1e dag san fransisco
2e dag san fransisco
3e dag san fransisco - yosemite 342 km
4e dag yose mite
5e dag yosemite-mono lake 145 km
6e dag mono lake-las vergas 524 km
7e dag las vegas-zion 268 km
8e dag zion -bryce canyon 137 km
9e dag bryce canyon
10e dag bryce canyon-capitool reef 193 km
11e dag capitol reef-arches 233 km
12e dag arches
13e dag arches- monument valleyn 236 km
14e dag moment valley-grand canyon 302 km
15e dag grand canyon
16e dag grand canyon -joshua tree 614km
17e dag joshua tree -los angeles 214 km
18e dag los angeles
19e dag los angeles -san simeon 384 km
20e dag san simeon/ monterey 140 km

het begin in san fransisco en daar beginnen in een hotel 2 of drie nachten
we zullen dingen moeten schrappen of wat meer rust te krijgen dag 15 en 16 is te veel km
ook dag  en 6 is teveel naar ons idee
we moeten uit en thuis zijn in 4 weken
we eindeigen in los angeles maar hoe?
ook willen we wel een niks te doen dag hebben of shoppen
dit pas een voorbeeld tips idee vertel het ons

groeten rianne
#15 - 06-10-2013, 21:50 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15