Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

reis noordwest amerika en canada

Discussie gestart

Eric

Hallo allen,

We zijn na een geslaagde trip in West Amerika nu al weer bezig om de volgende vakantie te plannen in Noordwest Amerika en Cananda.
gebieden die we zeker aan willen doen zijn: Yellowstone NP, Glacier NP, Olympic NP en Vancouver, Jasper NP,  Banff NP. (+ overige interessante punten).
Dit alles moet gebeuren in 3 weken.
Met name Yellowstone is wellicht wat uit de route maar voor ons een must. Is dit te doen?
Graag tips hoe onze route er dan uit moet gaan zien.
Wat is trouwens de beste periode om dit deel van Amerika en Canada te bezoeken? Juni of September? (het liefst buiten de drukke schoolvakantieperiode)

Alvast bedankt,

Groet,
Eric
#1 - 31-08-2008, 12:24 uur

Vegas

Dag Eric,
ik vertrek 10 september voor ongeveer deze route, omdat mij werd aanbevolen om dit gebied in september te doen, net na de drukte en heerlijke nazomer.
#2 - 31-08-2008, 21:26 uur

Hans B

Als alles in 3 weken gebeuren moet en Yellowstone is een must, zou je kunnen overwegen Olympic en Vancouver weg te laten. Vliegen op Calgary bijvoorbeeld.
Calgary - Banff - Jasper - Edmonton - Drumheller - Yellowstone - Glacier - Golden - Calgary ?? 2500 mile !!
#3 - 01-09-2008, 19:34 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Pieter79

Persoonlijk zou ik Edmonton weglaten en Vancouver zeker bezoeken. Schijnt echt een heel mooie stad te zijn. In Edmonton heb je natuurlijk wel de grootste shopping mall van heel Noord-Amerika maar of je daar dan naar toe zou moeten is maar de vraag. Als je als aankomst Calgary neemt en als vertrekpunt Vancouver dan kun je wellicht alle highlights die je opnoemt in die 3 weken bezichtigen. Ik weet niet hoeveel km alles gaat worden maar als je rijden niet erg vindt dan is een 225 km per dag gemiddeld wel te doen.

Voor de planning in Canada kan ik je ook doorverwijzen naar http://canada.discussiegroep.info.

Succes met de planning!!

Gr. Pieter
#4 - 01-09-2008, 20:23 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

maryde

Twee jaar geleden,eind september, vertrokken wij vanuit Vancouver, via Osyoos naar naar Yellowstone,via Waterton en Glacier Park.Een flinke afstand maar het was de moeite waard.Banff en Jasper deden wij op een eerdere reis.
#5 - 01-09-2008, 20:37 uur

Eric

Bedankt voor de reacties!
Ik ga nog maar wat weken studeren en zal dan mijn reisvoorstel presenteren.
Ik ga meer voor NP's dan voor steden, behalve dan Vancouver die wil ik graag bezichtigen en daarnaast ook Vancouver Island (orka's spotten).
Edmonton (zeker niet) en Calgary liggen niet perse in mijn schema.
Gemiddeld 250 km per dag reizen is geen enkel probleem voor ons (of 1x 500 km en dan 3 dagen ergens blijven)
Tot later!

Eric
#6 - 01-09-2008, 21:40 uur

Hans B

Vancouver is inderdaad een fantastische stad.
Maar als de Canadese Rockies én Yellowstone een must zijn, wellicht wat te ver uit de route voor een trip van max 21 dagen (uiit en thuis). Dat is wat ik probeerde duidelijk te maken met mijn alternatieve route.
Succes met puzzelen.

Hans
#7 - 02-09-2008, 10:12 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

BelCan75

Hoi Eric,

Het lijkt me een hele route om te doen, maar niet onmogelijk!  Eerst en vooral zou ik voor September kiezen...dan heb je in de Canadese Rockies al vrij wat mooie herfst kleurtjes van die Larch trees en dan zijn de meren niet meer bevroren zoals in juni. En daarboven op heb je op de toppen van de bergen al wat verse sneeuw.  Voor een route kan je bijvoorbeeld in Vancouver aankomen en ook weer vertrekken of zelfs in Seattle aankomen en weer vertrekken (is misschien goedkoper).  Zo’n rondje houdt heel wat kilometers in, maar als je er niet omgeeft om hier en daar een hele dag te rijden dan zal het wel lukken denk ik! 

Ik zou niet specifiek naar Vancouver Island gaan voor Whale Watchting te doen want je kan dat ook vanuit de buurt van Vancouver doen.  Kijk eens op de volgende website: http://www.vancouverwhalewatch.com/

Dit is mijn voorstel voor de 21 dagen die je hebt (ik zal de vluchten er ook bij nemen):

Dag 1: Aankomst in Vancouver
Dag 2: Bezoek aan Vancouver
Dag 3: Bezoek aan Vancouver...je kan hier je whale watch trip inlassen
Dag 4: Vancouver – Kamloops – Clearwater: Rij naar Clearwater via Highway 1 en in Hope volg je de Coquihalla Highway (Highway 5 north). Dit is een toll snelweg en je kan de toll booth niet missen want je moet er doorrijden en het kost $10 CAD per auto.  De rit to in Clearwater is ongeveer 475km en een 5 uren rijden.
Dag 5: Bezoek aan Wells Gray Provincial Park
Dag 6: Clearwater – Jasper: Deze rit is een 320km en een 3 uren en 30 minuten rijden, dus als je vroeg genoeg vertrekt heb je nog tijd om in Jasper al het 1 en ander te bezoeken
Dag 7: Jasper: ik denk dan aan Mount Edith Cavell, Whistlers Mountain (met de Jasper Airtram), Patricia Lake, Pyramid Lake, Lake Beauvert
Dag 8: Jasper: ik denk dan aan de Maligne Lake Road met Medicine Lake, Maligne Canyon en een bezoekje aan Maligne Lake (met eventueel een cruise naar Spirit Island)
Dag 9:  Jasper – Field (Yoho National Park):  Neem hier de hele dag voor om de Icefield Parkway af te rijden.  De rit op zich is een 250km en een 3 uren rijden.  Maar langs deze weg zijn er vele zichtpunten en stop plaatsen om er de hele dag van te kunnen genieten.  Mooie stopplaatsen zijn: Athabasca Falls, Sunwapta Falls, Columbia Icefield met de Athabasca Glacier, Waterfowl Lakes, Peyto Lake en Bow Lake.  Er zijn nog meerdere stopplaatsen die je kan meepikken als je wil, je kan de plaatjes langs de weg niet missen.  ’s Avonds aankomst in Field (Yoho National Park)
Dag 10:  Bezoek aan Yoho National Park en stukje Banff National Park: Bezoek de Natural Bridge, Emerald Lake, Takakkaw Falls en als je nog tijd hebt rij dan al even Banff National Park binnen om daar Lake Louise en Moraine Lake te bezoeken.  Deze liggen op een half uurtje van Field af.  Als je vroeg genoeg vertrekt ’s morgens heb je de hele dag tijd om deze dingen te bezoeken en dat is goed te doen.
Dag 11:  Field (Yoho NP) – Banff town: Deze rit is maar een 80km en een uurtje rijden.  Je kan hier Johnston Canyon bezoeken onderweg en eens in Banff kan je even Banff town in gaan en de volgende plekken zijn ook mooi om te zien: Minnewanka Lake, Vermillion Lakes, Sulphur Mountain, enzoort.
Dag 12: Banff – Glacier National Park, USA: Deze rit is 435km en bijna 5 uren rijden
Dag 13: Glacier National Park, USA (hier ben ik zelf nog niet geweest, dus ik ben niet zo bekend met de zichtpunten in dit park...maar er zullen zeker wel leden zijn die je daar verder mee kunnen helpen)
Dag 14: Glacier National Park – Yellowstone National Park: Dit is 1 van de langere ritten met een 700km waar je ongeveer 7 uren en 45 minuten over doet...dus vroeg vertrekken als het kan
Dag 15: Yellowstone National Park (hier ben ik zelf nog niet geweest, dus ik ben niet zo bekend met de zichtpunten in dit park...maar er zullen zeker wel leden zijn die je daar verder mee kunnen helpen)
Dag 16: Yellowstone National Park
Dag 17: Yellowstone National Park – Missoula, Montana: Dit is ongeveer 525km rijden en een goede 5 uren rijden
Dag 18: Missoula - Seattle:  Dit is nog zo'n lange dag rijden met 765km en een goede 7 uren rijden
Dag 19: Seattle
Dag 20: Seattle - Vancouver: Dit is ongeveer 225km rijden en een 2 uren en 30 minuten rijden (hier kan je ook nog wat tijd bijtellen om de grens over te rijden)
Dag 21: Vertrek uit Vancouver

Deze route geeft je een totaal aantal kilometers van ongeveer 3800km.  Je kan deze route bekijken via google maps: http://maps.google.com/maps?f=d&saddr=Vancouver,+BC,+Canada&daddr=Clearwater,+BC,+Canada+to:Jasper,+AB,+Canada+to:Banff,+AB,+Canada+to:Going+to+the+Sun+Hwy,+Montana,+United+States+to:Yellowstone+National+Park+to:Missoula,+USA+to:Seattle,+WA+to:Vancouver,+BC,+Canada&hl=en&geocode=&mra=ls&sll=48.83574,-116.782805&sspn=10.620283,19.775391&ie=UTF8&z=6

Ik hoop dat dit je wat verder kan helpen met de planning.  Voor het Canadese gedeelte van je route kan je eens kijken op mijn route beschrijving, daar zullen wel wat delen tussen zitten die jullie gaan rijden.  Je kan mijn route vinden op de volgende pagina: http://www.angelfire.com/super2/nationalparks/BCroute.html

Veel succes met het samenstellen van een route!
Groetjes uit Vancouver,
Ann :)
#8 - 02-09-2008, 18:26 uur
Belgische in Vancouver, CANADA ~ 
Mijn Blog met Foto's of Mijn Foto Albums


vana

Hoi Eric. Wij hebben in juli en augustus een ries van 4 weken door Canada en Amerika gemaakt.
Onze route was globaal:
Vancouver- Jasper- Banff - Glacier (going to the sun road)- Missoula - Yellowstone - Grand Teton - Bend - Portland - Olympic NP - Vancouver Island - Vancouver.
De route is wel te doen in 3 weken als je Bend en Portland weg laat, maar is wel krap.

Om je alvast een idee van deze route te geven kun je een kijkje nemen op ons fotoverslag: http://www.pixagogo.nl/2841384395
Ik ben ook bezig met een reisverslag, als het af is zal ik de link op het forum plaatsen.

Marjon
#9 - 02-09-2008, 22:32 uur
REISVERSLAG 2004: http://wunnik.web-log.nl/
USA ZW

LIVE VERSLAG 2006: http://backtotheusa.web-log.nl/
USA Zuid en Midwest

REISVERSLAG 2008:
http://wunnik2008.web-log.nl

Canada en NW USA

Eric

Pfff, we zijn er uit.
Na vele avonden studie, het lezen van vele reisverslagen, hotel/motel/cabin-internetzoeking, reisafstandbepaling via MS Streets & Trips, etc. zou dit de trip moeten worden:

1. Amsterdam - Washington - Portland
2. Aberdeen (via Mount. St. Helens)
3. Port Angeles (Olympic NP)
4. Vancouver Island (Olympic NP - VC Island)
5. Vancouver Island (Orca-tocht - VC Island)
6. Vancouver
7. Vancouver
8. Clearwater (reizen en wanneer tijd even door Wells Gray Park)
9. Jasper
10. Jasper
11. Banff
12. Banff
13. Glacier (reizen)
14. Missoula (door Glacier NP)
15. Yellowstone (reizen)
16. Yellowstone
17. Yellowstone
18. Boise/Nampa (reizen)
19  Portland (Multnomah falls)
20  Vertrek Portland - Chicago - Amsterdam

Wanneer er nog opmerkingen/suggesties zijn, hoor ik deze graag!

Groetjes, Eric


#10 - 10-09-2008, 09:05 uur

Marianne

Hallo Eric,

Ik kan er weinig van zeggen omdat ik niet bekend ben met het Canadese stuk maar ik vind het stuk rond Yellowstone wel krap. Waarom niet terugvliegen vanaf Salt Lake City? Scheelt je aardig wat mijlen en je kunt ook nog Grand Teton NP meenemen.

Je kutn rechtstreeks op Portland vliegen dacht ik, maar als je dat toch niet doet, kun je ook kijken of andere vliegvelden handiger zijn.

Marianne
#11 - 10-09-2008, 11:00 uur

Eric

Heb ik inderdaad ook aan gedacht, Marianne, want dan win ik 1 dag.
Echter is een terugvlucht vanuit Salt Lake City (enkeltje) niet te betalen.
Portland retour betaal ik nu p.p. nog maar 680,- incl. voor.
Daarnaast ben ik in dat gebied gefocust op Yellowstone. (hier heb ik nu bijna 2,5 dag voor)
Een dagje langer in Yellowstone zou mooi zijn maar gaat niet i.v.m. maximale vakantieperiode en een dagje minder elders is ook te veel haasten, meen ik.
Grand Teton lijkt mij boeiend, maar met alle respect, zie ik genoeg dit type omgeving met parken als Jasper, Banff en Glacier.
#12 - 10-09-2008, 13:33 uur

Marianne

Wat Grand Teton betreft: dit hoeft geen tijd te kosten, ik bedoelde meer dat je er toch doorheen rijdt als je van Yellowstone naar SLC gaat.

Enkeltjes zijn inderdaad niet te betalen. Misschien is vliegen op SLC wel duurder, maar je moet kijken naar een retour. Je betaalt dan het gemiddelde van eee retourtje Portland en een retourtjes SLC (als je dezelfde maatschappij hebt).
680 euro is wel een hele nette prijs vind ik!

Marianne
#13 - 10-09-2008, 14:55 uur

Eric

Dat verhaal mbt gemiddelde prijs van beide retourtjes, wist ik niet!
Dat zou erg mooi zijn! javascript:void(0);
SLC retour kost circa 150,- meer dus zou ik voor een 75,- meer prijs van SLC kunnen vertrekken en een extra dag Yellowstone hebben.
Op de bekende vlieg-sites geven ze volgens mij geen optie om aankomst en vertrek vanaf een verschillende plek te realiseren.
Hoe weet je dat en waar kan ik met zekerheid de betreffende prijs bepalen?

Eric

#14 - 10-09-2008, 16:03 uur

Eric

Heb het al gevonden.
Goeie tip, bedankt!
Het is 120,- p.p. meer, maar dan wel heen een rechtstreekse vlucht naar Portland.
Nog wel even nadenken en overleggen.

Eric
#15 - 10-09-2008, 16:08 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15