Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Reis Noordwesten 2012 met 2 kids

Discussie gestart

juniorparkranger

Gunfight at the Irma Hotel is voor kinderen idd een leuk schouwspel.
Leer wel het Amerikaans volkslied van buiten, want elke voorstelling begint hiermee.
Als je toevallig op 4 juli in Cody zou zijn, moet je zeker naar de 4th of July parade gaan kijken (en 's avonds naar de rodeo!)
#16 - 25-08-2011, 23:05 uur

hke

We hadden de tickets bijna geboekt om naar Seattle te vliegen en dan van Seattle naar Salt Lake City te rijden.
Vervolgens een binnenlandse vlucht naar Washington DC te nemen en tenslotte terug te vliegen van Washington.
We hebben besloten om geen binnenlandse vlucht te nemen. Dus nog even gewacht met de tickets.

Het idee wat we nu hebben (na heel veel gelezen :o te hebben) is, om van Seattle naar Denver te rijden.
Wat hieronder staat hebben we tot nu toe bepaald.

     Dag         km          Van                   Naar
1   Za 30/6                  Huis                   Seattle
2   Zo 1/7                    Seattle   
3   Ma 2/7                   Seattle   
4   Di 3/7   132 km      Seattle           Port angeles (walvissen + olympic NP)
5   Wo 4/7   91 km      Port angeles   Forks (olympic NP Rialto)
6   Do 5/7   319 km     Forks                Mt st Helens
7   Vr 6/7   142 km      Mt st helens   Mount Rainier
8   Za 7/7   591 km     Packwood   Yakima, Kennenwick, Lewiston, Kooskia
9   Zo 8/7   684 km     Kooskia           Lolo Pass, Missoula, Bozeman, Gardiner
10   Ma 9/7                Yellowstone   (- dag 1 Mammoth, Tower-Roosevelt - overnachten in Canyon Village)
11   Di 10/7                Yellowstone   - dag 2 Canyon of the Yellowstone River - Norris Geyser Basin - overnachten in West Yellowstone
12   Wo 11/7              Yellowstone   dag 3 Old Faithfull gebied (ook overnachten, anders terug naar West Yellowstone)
13   Do 12/7               Yellowstone   4 Old Faithfull gebied - West Thumb door naar Colter Bay (Grand Teton)
14   Vr 13/7                 Grand Teton   
15   Za 14/7   

Ik wil sowieso nog erg graag naar Cody en daarna de mooiste route richting Denver.
Ik heb verslagen gelezen van mensen die "benedenlangs" richting Denver gaan (via Jackson, Vernal)
Of via Custer (bovenlangs) of via Cody richting Estes Park.
Estes Park lijkt me sowieso nog erg mooi.

Hoeveel dagen hebben we nodig om verantwoord richting Denver te rijden en onderweg nog te kunnen genieten.
Wellicht moet het gedeelte Yellowstone, Grand Teton, Cody, Estes Park op z'n kop gezet worden maar dit doe ik graag.

Wie kan me hier nog goede adviezen geven.

We reizen met z'n vieren. 2 zoon van 12 en 10 jr.



#17 - 10-09-2011, 17:07 uur

Old Faithful

In mijn ogen zijn er twee voor de hand liggende opties.
De noordelijke variant gaat via Cody, Bighorn Canyon, Bighorn Mountains en Devils Tower naar South Dakoa. In South Dakota is van alles te doen, waaronder: Custer S.P, Badlands N.P., Wind Cave N.P., Mount Rushorme en Crazy Horse. Van South Dakota kun je rechtstreeks naar Estes Park rijden of een tussenstop in de buurt van Scotts Bluff maken. In deze route rijd je van Jackson naar Cody (weer) via Yellowstone N.P. maar dat hoeft geen "straf" te zijn. Mijn favoriet in Cody is het Buffalo Bill Historical Center , met zijn 5 musea in één. Een halve dag was voor mij zeker niet teveel. Tussen Cody en South Dakota zou je kunnen overnachten in Sheridan.

De zuidelijke variant gaat via Salt Lake City of Flaming Gorge en Vernal naar Torrey (Capitol Reef) of Moab (o.a. Canyonlands, Arches en Dead Horse Point), Van hieruit kun je op verschillende manieren richting Estes Park, bijvoorbeeld via Colorado National Monument en Black Canyon Of The Gunnison. Wij reden vorig jaar via Monument Valley, Mesa Verde en The Million Dollar Highway. Een en ander hangt natuurlijk mede af van de beschikbare tijd.

De snelste route van Cody naar Estes Park is 770km/9uur. Dit komt naar mijn bescheiden mening alleen in aanmerking indien (het gebrek aan) tijd je hiertoe noodzaakt.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#18 - 11-09-2011, 16:15 uur
« Laatst bewerkt op: 11-09-2011, 16:18 uur door Old Faithful »
Groet,

Old Faithful

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15