Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Reis Noordwesten 2012 met 2 kids

Discussie gestart

hke

Vorig jaar hebben we een fantastische reis  gemaakt door het zuidwesten.
brussel - phoenix - sedona - grand canyon (2) - monument valley - Page (2) - Bryce - Zion (2) - Las Vegas (3) - Bishop (gestopt in DV) - Yosemite Park (via Cody) (2) - Oakhurst - San Francisco (3) - Brussel.
In 22 dagen hebben we toen 2500 mijl gereden.
 
Dit jaar zijn we in Europa gebleven en de planning is om in de zomer van 2012 een nieuwe USA trip te maken. :D
Mijn vrouw en ik en 2 jongens van volgend jaar 12 en 10.

Ik heb al enkele vragen gesteld en veel weblogs gelezen. Ook de 2006 en 2008 reizen van Marianne.
Ik kom op dit moment tot de volgende eerste indeling:
      
1   Huis - Seattle
2   Seattle   
3   Seattle - Port angeles – forks (Olympic NP)
4   Walvissen kijken bij  port angeles (ergens anders mag ook)   
5   Forks (olympic NP, Rialto Beach)   - Mt st Helens
6   Mt st helens   - Richting Yellowstone (800+ mile)
7   ??   Yellowstone (hoeveel dagen zijn hiervoor nodig?)
8   Yellowstone   
9   Yellowstone   
10   Yellowstone   - Grand Tetons
11   Grand Tetons   
12   Grand Tetons - naar X
13   X -    Reno (hoeveel dagen zijn nodig en waar is het mooi)
14   Reno   Yosemite Valley
15   Yosemite Valley   
16   Yosemite Valley   San Francisco
17   San Francisco   
18   San Francisco   Huis
19      
20      
21      
22      
23      

Dit is dus een eerste uitgeschreven versie. Ik begrijp dat dit nog zeker niet gereed is.
De vragen die ik heb zijn:
1. Wat vinden jullie van deze route? (We hebben max 23 dagen en hier staan er 18, hoe kunnen we dit beter verdelen?)
2. Mt Rainier, ik heb hier vanalles over gelezen. Waar zouden we dat inpassen?
3. Extra dagen yosemite of san Francisco is altijd goed
4. Waar zouden we een overnachting moeten plannen wanneer we richting  Yellowstone rijden.
5. Zijn er plaatsen tussen Washington en Yellowstone waar we zouden moeten stoppen?
6. Waar zouden we een overnachting moeten plannen wanneer we richting  Reno rijden.
#1 - 07-08-2011, 10:34 uur

Marianne

Dat zal prima lukken in 23 dagen. Ik  zou wat meer tijd nemen voor het eerste stuk. Als je bij Port Angeles of Port Townsend gaat whalewatchen zou ik niet eerst doorrijden naar Forks. Vóór Forks heb je ook nog een deel van Olympic NP, zoals de Hurricane Ridge en Lake Crescent.
Mount Rainier zou je tussen Mt St Helens en Yellowstone kunnen doen. Voor Yellowstone zou ik zeker nog een dag extra nemen, of twee. En reserveer tijdig als je in het park wilt zitten.
Ik denk dat je met 1 tussenstop, dus 2 rijdagen wel van Washington naar Yellowstone kunt rijden. Op dit soort stukken boeken wij nooit iets omdat het met zo'n lange reisdag altijd moeilijk in te schatten is hoe ver je komt. Soms is het geen probleem om eens wat langer door te rijden en een andere keer wil je het liefst zo snel mogelijk een zwembad opzoeken, dus hou het gewoon open. Dat geldt ook voor het stuk van Grand Teton naar Yosemite. Het is niet nodig om daar iets vast te leggen, hoewel je in Nevada wel even moet bedenken dat de volgende plaats vaak weer een aardig stuk rijden is. Nevada is redelijk saai, maar het heeft wel iets. Wij hadden voor onze 2008-reis wel wat dingen uitgezocht om onderweg te doen, maar toen we eenmaal reden hadden we geen zin meer om nog wat te ondernemen. Misschien heb je nog iets aan onze planning van die reis, zie de link in het 2008-verslag.
Voor Yosemite kun je veel meer tijd uittrekken. Vind ik altijd een heerlijk rustpunt, gewoon wat aan het strand of bij het zwembad zitten, fietsen, raften, of paardrijden, etc.  Reserveren zal al lastig zijn, maar een tent zal nog wel lukken en misschien komt er nog wel een cabin vrij.
Hebben jullie ook overwogen om de route andersom te doen? De watervallen in Yosemite zullen dan nog iets indrukwekkender zijn.

Marianne
#2 - 07-08-2011, 13:01 uur

Old Faithful

1. Het is een begin, gelukkig hebben jullie nog ruimte in de route. Je ontkomt er niet aan enkele keren grote afstanden te overbruggen. Gezien de afstand lijkt het me op dag 5 moeilijk Mount St Helens te bezoeken als je ook nog tijd aan Olympic N.P. wilt besteden. Waarschijnlijk is het van Mt St Helens ook nog eens anderhalf uur rijden naar je hotel.
2.Voor of na Mount St Helens. Waarschijnlijk erna, omdat je dan waarschijnlijk gunstiger uitkomt i.v.m. het vervolg van de route.
3. Inderdaad.  :)
4. Wij reden in 2008 via Glacier N.P. Van Washington naar Glacier in één dag wordt wel gedaan maar is een heel eind rijden. Probeer in dat geval de laatste dag in Washington zo ver mogelijk naar het oosten te eindigen, bijvoorbeeld in Yakima. Halverwege de rechtstreekse route naar Yellowsone ligt in St Regis een Super8 motel langs I-90.
5. Hier kan ik helaas niets over zeggen.
6. Wells is een mogelijkheid en misschien is het wel grappig een nacht in Jackpot op de grens van Idaho en Nevada te logeren. Het is 200 km van Twin Falls naar Wells en op dat traject is Jackpot volgens mij de enige plaats met hotels. Zeker in het weekend zou ik vanwege de goklustigen uit Idaho zorgen voor een reservering. Overigens vind ik in één keer van Reno naar Yosemite rijden een heel eind, zeker als je tijd zou willen besteden aan en Bodie en Mono Lake en de bezienswaardigheden aan de Tioga Road.

Succes en veel plezier bij de voorbereidingen.
#3 - 07-08-2011, 13:34 uur
Groet,

Old Faithful

Marianne

Reno - Yosemite is inderdaad best nog wel ver. Ik had er niet zo bij stilgestaan omdat wij dat in 2008 ook in 1 dag hebben gedaan, maar we overnachtten in Yosemite toen bij White Wolf. En Bodie hadden we al eens bezocht. Misschien tot Southj Lkae Tahoe doorrijden? Of Reno - Lee Vining als je naar Bodie en Mono Lake wilt.

Marianne
#4 - 07-08-2011, 15:27 uur

hke

Allen weer dank voor jullie reacties.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het nu moeilijker vindt dan in 2010. Het rondje in het zuidwesten (2010 reis) heeft (zoals ik er nu tegenaan kijk) meer highlights op rij-afstanden van elkaar.
Ik wil graag naar Seattle, Yellowstone en Grand Teton en Yosemite en San Francisco om een reis af te sluiten is natuurlijk altijd goed.

Ik vind het alleen jammer dat het Yellowstone zo ver naar het oosten ligt.

Alvast even een reactie op jullie opmerkingen.
Bodie en Mono Lake hebben we in 2010 bezocht en dit hoeft voor ons niet meer. Wat ons betreft mooi om 1 keer te zien, maar niet in 2012.
We rijden richting Yosemite Valley. Ik vind het inderdaad belangrijk om de Tioga Pass rustig te kunnen rijden maar we mogen best laat aankomen in Yosemite Valley.

Ik zal de route gaan aanpassen en Mount Rainier toevoegen en minimaal 1 dag bij Yellowstone.

Ik hou dus rekening met 2 rijdagen om van Mount Rainier naar Yellowstone te rijden. Niets boeken en kijken waar we eindigen.

Hoeveel dagen zijn zinvol in Grand Teton np.


#5 - 07-08-2011, 18:19 uur

hke

en nog een reactie met een nieuwe aangepaste route.

1   Huis - Seattle
2   Seattle   
3   Seattle - Port angeles (Olympic NP)
4   Walvissen kijken bij  port angeles (ergens anders mag ook)  - forks
5   Forks (olympic NP, Rialto Beach) 
6. Forks - Mt st Helens – Mount Rainier
7   Mt Rainier   - Richting Yellowstone (800+ mile)
8   ??   Yellowstone (Ik reken op 2 rijdagen)
9   Yellowstone   
10   Yellowstone   
11 Yellowstone
12   Yellowstone   - Grand Tetons
13   Grand Tetons   
14   Grand Tetons - naar X
15   X -    Reno
16   Reno   Yosemite Valley
17   Yosemite Valley   
18  Yosemite Valley
19   Yosemite Valley   San Francisco
20   San Francisco   
21   San Francisco   Huis
22     
23     
#6 - 07-08-2011, 18:50 uur

Hans B

23 dagen betekent dus in feite 20 dagen reizen in de VS.
Ik denk dat je jezelf wat overschat in het noordelijke stuk rond Seattle.
Er is daar erg veel te zien, Olympic is groot en kost zeker een hoop tijd.
Walvissen spotten, ik hoop dat je niet teleurgesteld wordt, vaak valt het tegen om zo'n visje te zien.
Ook Seattle zelf, één dag is dan wel erg weinig.
Persoonlijk zou ik dan ook na aankomst in Seattle de andere kant op gaan.
Mt.Rainier + enkele wandelingen op de berg (1 dag)
Mt.St.Helens + enkele uitzichtpunten + visitor center (1 dag)
Daarna de volgende route Yakima, Kennenwick, Lewiston, Kooskia (1 dag)
Lolo Pass, Missoula, Bozeman, Gardiner (1 dag)
Yellowstone, daar zou ik minimaal 3 / 4 volle dagen voor nemen.
dag 1 Mammoth, Tower-Roosevelt - overnachten in Canyon Village (vroeg boeken)
dag 2 Canyon of the Yellowstone River - Norris Geyser Basin - overnachten in West Yellowstone
dag 3 Old Faithfull gebied (ook overnachten, anders terug naar West Yellowstone)
dag 4 Old Faithfull gebied - West Thumb door naar Colter Bay (Grand Teton)
Leukste is boot over Jenny Lake en wandeling naar Hidden Falls, verder genieten van de machtige Tetons - overnachten Jackson.
Jackson - Salt Lake City via Alpine, Afton, Montpellier, Bear Lake (lekker relaxen), Logan
Nou volgens mij ben je hiermee de eerste twee weken wel zoet.
Mocht je Olympic etc.. doen tel er minimaal 4 dagen bij op.
Dan heb je niet veel tijd meer voor de rest.
Succes.
#7 - 07-08-2011, 19:15 uur
« Laatst bewerkt op: 08-08-2011, 07:55 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Er zit nog wat speling in, inderdaad nog een dag voor Mt Rainier. Voor Mt St helens heb je geen volle dag nodig. Olympic NP kan natuurlijk veel uitgebreider bezocht worden, maar met een stuk regenwoud en het strand heb je in korte tijd toch wel een indruk.
Dag 3: je kunt nog een ochtend Seattle doen, of meteen vertekken en in de middag de walvistocht doen.
Als je op dag 12 aan het eind van de dag naar grand teton gaat heb je 4 volle dagen voor Yellowstone, dat is mooi denk ik. Meer kan ook. Voor grand Teton is 1 dag wel moi, tenzij je uitgebreid wilt gaan wandelen. Wij hebbn al twee keer pech gehad bij Jenny Lake omdat de parkeerplaats daar vol was. Kun je het beste zo vroeg mogelijk in de ochtend proberen, of wat later in de middag.

Marianne
#8 - 07-08-2011, 19:37 uur
« Laatst bewerkt op: 07-08-2011, 19:38 uur door Marianne »

Hans B

Voor Mt St helens heb je geen volle dag nodig.

Een bezoek brengen aan (A):
Mount St. Helens Visitor Center at Silver Lake
Daarna de weg volgen tot het einde (doodlopend) met bekijken van de diverse dingen en weer terug kost wel even tijd. Als je dan ook nog naar het uitzichtpunt op de kratermond en Spirit Lake wil (B), ben je wel even bezig.


#9 - 08-08-2011, 08:43 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

hke

Ik ben erg blij met jullie reacties.

Seattle breid ik uit met 1 extra dag.

@Hans
Jij schrijft beter niet naar Olympic en direct na seattle richting Mount Rainier en daarna naar Mount St. Helens.
Het is vast een lekenvraag maar lijken beide parken niet op elkaar? Helens en Rainier.
Ik heb jouw hele route uitgeschreven en kom met Olympic inderdaad al op 16 dagen tot en met SLC. En dan is het nog ver rijden richting Yosemite Valley (tussenstop evt Rene maar dit is niet evenredig).
Dank voor je tips om van Mount Rainier naar Gardiner te komen en ook de eerste invulling van Yellowstone. Die hanteer ik voorlopig als basis.

Blijft lastig om keuzes te maken tussen al dat moois.

@Marianne
Ook jij bedankt.
Ik ga kijken hoe het in elkaar past. Ik zou ook graag een stukje Olympic willen meepikken.
Maar alles moet te doen blijven.

Wanneer we in Mount Rainier zijn waar kunnen we dan het beste overnachten? Packwood?


 
#10 - 08-08-2011, 10:58 uur

Hans B

Mount Rainier is een prachtige sneeuwberg, met boven op de top Paradise visitor center, van hieruit kun je in de sneeuw enkele (korte) wandelingen maken. Verder veel groen.
Mount St.Helens was zo'n berg, tot de uitbarsting in 1980.
De 1e keer waren wij er in 1988, de tweede keer in 2002, beide keren het idee dat we op een maanlandsschap zaten.
Vooral op het uitzichtpunt bij Spirit Lake (op kaartje links) met zich op de kratermond een fantastisch gezicht.
Als je geluk hebt zie je de rook kringelen.
#11 - 08-08-2011, 14:32 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

hke

Ik heb weer wat zitten schuiven en het een en ander duidelijker uitgeschreven.
Onderstaande komt er tot nu toe uit.
- 2 volle dagen Seattle.
- 2 complete reisdagen (jammer  embarressed maar is niet anders)
- 3 volle dagen in Yellowstone

Na SLC denken we erover om een binnenlandse vlucht te nemen richting de oostkust.
ik wil altijd nog een keer graag naar Washington Dc. 2 of max 3 volle dagen.

Dit betekent dat we voor dit gedeelte hier beneden nog 2 dagen over hebben.  :D
Waar zouden we meer tijd voor inruimen? Yellowstone?

   Dag       km          Van                   Naar
1   Za 30/6             Huis                   Seattle
2   Zo 1/7             Seattle   
3   Ma 2/7              Seattle   
4   Di 3/7   132 km   Seattle           Port angeles (walvissen + olympic NP)
5   Wo 4/7   91 km   Port angeles   Forks (olympic NP Rialto)
6   Do 5/7   319 km   Forks                Mt st Helens
7   Vr 6/7   142 km   Mt st helens   Mount Rainier
8   Za 7/7   591 km   Packwood   Yakima, Kennenwick, Lewiston, Kooskia
9   Zo 8/7   684 km   Kooskia           Lolo Pass, Missoula, Bozeman, Gardiner
10   Ma 9/7               Yellowstone   (- dag 1 Mammoth, Tower-Roosevelt - overnachten in Canyon Village)
11   Di 10/7               Yellowstone   - dag 2 Canyon of the Yellowstone River - Norris Geyser Basin - overnachten in West Yellowstone
12   Wo 11/7                Yellowstone   dag 3 Old Faithfull gebied (ook overnachten, anders terug naar West Yellowstone)
13   Do 12/7                Yellowstone   4 Old Faithfull gebied - West Thumb door naar Colter Bay (Grand Teton)
14   Vr 13/7                    Grand Teton   
15   Za 14/7   430 km    Grand Teton    SLC (via Alpine, Afton, Montpellier, Bear Lake, Logan

Alvast bij voorbaat dank voor evt. advies.
#12 - 18-08-2011, 19:45 uur

BelCan75

Ik zou zeker nog een extra dagje doen bij Olympic National Park.  Als je vanuit Port Angeles al gaat whale watchen dan blijft er niet veel tijd meer over, misschien nog een bezoekje aan Hurricane Ridge als het weer meevalt.  Forks is zowat een goede uitvalsbasis, maar voor sommige plekjes moet je toch nog een heel stuk rijden (1 uur tot anderhalf uur) om er te komen.  Je bijvoorbeeld wel al een paar dingen doen op weg naar Port Angeles.  Zo zou ik zeker stoppen bij Lake Crescent en dan in de omgeving van de Marymere Falls, daar gaat een trail van aan het meer naar de waterval, het is maar een paar km wandelen en vlak.  Hierna kan jeverder richting Forks ook nog stoppen aan de Sol Duc Falls, ook een paar km wandelen naar deze waterval. 

Vanuit Forks ben je dan wel snel bij Rialto Beach en ga ook zeker even langs bij La Push met Second Beach en dergelijke. Als je dan een volledige dag in Forks zelf blijft dan kan je bijvoorbeeld 's morgens het Hoh Rain Forest gaan bezoeken, echt prachtig vonden wij dat.  En dan 's namiddags eventueel nog Ruby Beach en 's avonds Rialto Beach & La Push.  Zo heb je dan toch een  deel van dit prachtige park gezien!  Voor ons reisverslag van Olympic NP (in het engels, sorry) kan je kijken op deze pagina...beetje naar beneden scrollen en dan zie het wel: http://anninbc.blogspot.com/2008/10/my-life-in-canada-january-2007-december_29.html

Mount Rainier NP mag ook wat meer aandacht hebben.  Wij verbleven in Packwood bij de Mountain View Lodge (aanrader!) en bezochten zo het park.  Van hieruit moet je ook wel rekening houden dat het telkens weer een eind rijden is (half uur tot een uur) om op de mooie plekjes te komen.  Wij hebben hier toen 3 volle dagen doorgebracht, maar wij wonen wel in Vancouver, Canada dus dan kan je wel wat langer op vakantie gaan en dat is wat moeilijker te vergelijken met een rondreis.  Je kan mijn verslag (ook in het Nederlands) van deze trip bekijken als je wil, dan heb je misschien een beter idee van wat je wel en niet wil zien in het park: [url=http://anninbc.blogspot.com/2009/08/mount-rainier-national-park-usa-trip.html]http://anninbc.blogspot.com/2009/08/mount-rainier-national-park-usa-trip.html[/url]

Het zal toch altijd moeilijk zijn om keuzes te maken, maar maak de keuzes naar jullie zin en volgens de dingen die jullie het meeste aantrekken.  Wij kunnen jullie enkel onze ervaringen meegeven en hopelijk hebben jullie daar dan wat aan om een beslissing te nemen!

Vele groetjes uit Canada,
Ann :)

#13 - 19-08-2011, 20:22 uur
Belgische in Vancouver, CANADA ~ 
Mijn Blog met Foto's of Mijn Foto Albums


hke

Dank voor je reactie Ann.

Keuzes maken is moeilijk.  :-\
Het zal onze tweede reis richting de US  worden en we willen eigenlijk heel veel zien en en toch ook een fijne vakantie hebben.
Delen van de staat Washington en Yellowstone vinden we heel belangrijk voor 2012.

Ik ben nu aan het denken om de 2 dagen die over zijn te verdelen.
Een extra dag bij Olympic of Mt Rainier en een extra dag om naar Cody te gaan.
Dat zullen mijn 2 jongens ook prachtig vinden. Bv. Rodeo gaan kijken in Cody.

Ik waardeer ieders adviezen.
#14 - 20-08-2011, 10:36 uur

Old Faithful

Ik kan de goede ervaring van Ann m.b.t. de mountain view lodge in Packwood bevestigen.
In Cody heb je ook nog het Buffalo Bill Historical Center . Eigenlijk 5 musea in één met naast het gedeelte over Buffalo Bill ook nog exposities over Greater Yellowstone Natural History, Western Art, Plains Indians en Firearms.
En misschien vinden de kinderen de gunfight bij het Irma Hotel ook wel leuk.

Succes en veel plezier bij de planning.
#15 - 20-08-2011, 13:16 uur
Groet,

Old Faithful

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15