Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Reis September 2008

Discussie gestart

An1982

Hallo mede amerika reizigers,

Allereerst mijn complimenten voor dit forum, in september 2008 willen wij met 4 personen een rondreis maken door het westen van amerika en heb door middel van dit forum al heel veel informatie gekregen. Met deze informatie hebben wij een reisschema gemaakt, graag zou ik van jullie ervaren reizigers willen weten of dit helemaal te doen is. Allereerst wat informatie over onze reis, we zijn met 2 stellen van rond de 26 jaar allemaal, we gaan beginnen in La en reizen via het binnenland naar Sanfrancisco in 2,5 week. Vanuit Sanfrancisco vliegen we naar New York en verblijven daar 4 dagen, vanuit new york vliegen we naar nederland.
Het is de bedoeling dat we alleen de vluchten, de autohuur en de eerste en laatste dagen een hotel vast zetten, daarna reizen we van plaats naar plaats en willen onderweg de hotels vastleggen zodat we meer vrijheid hebben in het onderweg wijzigen van de route. Zoals ik al hier in het forum heb gelezen is dit goed te doen in september omdat dit dan einde hoogseizoen is. Oja we hebben nu nog niets vastgelegd, eind februari gaan we de reis boeken, ik hoop van jullie goede tips te krijgen! Het is voor ons alle 4 de eerste keer amerika en willen dus graag zoveel mogelijk zien.
Ons schema ziet er als volgt uit:

Dag 01:      Amsterdam - Los Angeles                            (Vlucht)
Dag 02:       Los Angeles
Dag 03:      Los Angeles - Palm Springs                             (109 mile, 1.50 uur)
Dag 04:      Palm Springs - Kingman                            (240 mile, 3,5 uur)
Dag 05:      Kingman - Via Route 66 - Grand Canyon National Park                   (174 miles,2 uur 50 min)
Dag 06:      Grand Canyon National Park - Monument Valley                      (3,5 uur)
Dag 07      Monument Valley -  Page                             (2 uur)
Dag 08      Page -> Zion 3 uur, ->Las Vegas 2,5 uur
Dag 09:      Las Vegas
Dag 10      Las Vegas
Dag 11:      Las Vegas - Death Valley                               (165 miles,3 uur)
Dag 12:      Death Valley -> Lee Vining (Yosemite National Park)       (4,5 uur,240 miles)
Dag 13:      Yosemite à Monterey             (190 miles,3 uur 50 min)
Dag 14:      Monterey
Dag 15:      Monterey -> San Francisco          (100 miles,1 uur 45 min)
Dag 16:      San Francisco
Dag 17:      San Francisco -> New York                             (BINNENLANDSE VLUCHT)
Dag 18:      New York
Dag 19:      New York
Dag 20       New York
Dag 21:      New York ->Amsterdam            (Vlucht)

Ik hoor graag van jullie

Groetjes Angela
















#1 - 19-01-2008, 17:08 uur

Hans B

Ik zou Palm Springs en Kingman laten voor wat het was.
Jullie missen de enorm mooie parken Zion (3,5 u is belachelijk weinig) en Bryce.
Monument Valley ligt toch wel wat uit de route, zeker als je zo kort de tijd hebt.
Mijn voorstel LA - SF - Yosemite - DV - LV - Zion - Bryce - Page - (Mon.Val - Page) - Gr.C. - Phoenix.

succes, Hans
#2 - 21-01-2008, 12:40 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

An1982

Hallo Hans,

Bedankt voor de opmerking, zijn zion en bryce meer de moeite waard te bekijken dan monument valley? ik zie idd dat het verder weg ligt, het schijnt daar dan ook onwijs warm te zijn, en denk dat we daar toch niet heel lang uithouden. Ook hoor ik veel goede verhalen over die 2 parkenl, we zijn geen echte wandelaars maar willen er zeker wel rondkijken naar de mooie natuur.
Kingman hebben we gekozen om te overnachten omdat het anders te lang rijden is naar de Grand Canyon, we zaten te denken om van LA rechtstreeks te rijden naar Kingman (of een ander plaatsje in de buurt waar meer te doen is??) en dus palm springs over te slaan, ook omdat we inderdaad veel te weinig tijd hebben. Ik ga de planning aanpassen, gelukkig hebben we nog even de tijd!
Meer tips zijn altijd welkom!!

Groetjes
#3 - 22-01-2008, 20:01 uur

Hans B

Je zit al redelijk aal het eind van je reis.
Dan kun je op dat moment heel goed bekijken of je er nog tijd voor hebt.
Page - Mon.Val is 125 mile, dus best te doen.
De rit door het dal (eigen auto of mee met jeep) is prachtig.

Hans
#4 - 26-01-2008, 07:31 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Hallo Hans,

Bedankt voor de opmerking, zijn zion en bryce meer de moeite waard te bekijken dan monument valley? ik zie idd dat het verder weg ligt, het schijnt daar dan ook onwijs warm te zijn, en denk dat we daar toch niet heel lang uithouden. Ook hoor ik veel goede verhalen over die 2 parkenl, we zijn geen echte wandelaars maar willen er zeker wel rondkijken naar de mooie natuur.

Wij zijn absoluut geen wandleaars en toch wandelen we in Amerika heel veel! Het is gewoon de beste manier om de parken te bekijken. Daarom is zeker Zion een aanrader; hier heb je meerdere korte wandelingen, erg afwisselend en leuk om te doen. Zoek bij de parken op de NPS-site eens op day hikes (daar vallen ook de wnadelingen van een half uurtje onder) en je zult zien dat je erg veel mogelijkheden hebt.
Bryce kun je vanaf de rim bekijken maar ook daar is een afdaling aan te raden.

Voor Yosemite moet je echt een extra nacht uitrekken, nu rijd je er alleen maar doorheen.

Marianne
#5 - 26-01-2008, 10:14 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15