Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Reis start Seattle eindigend in Las Vegas

Discussie gestart

Anjer

Hoi,
Wij overwegen 22 aug via Brussel naar Seattle te vliegen, zie hieronder onze route.
Vorig jaar hebben wij al veschillende bezienswaardigheden gedaan (o.a. LA, SFO, Las Vegas, Bryce, Zion, Yosemite, Death Valley, Monument Valley, Page/Lake Powell, Sequoia, Grand Canyon, Kanab)
Nu willen we dit jaar dus o.a. onderstaande bestemmingen bezoeken. Waar de ? staan weet ik nog niet zo goed waar je goed een tussenstop kan inlassen. Idees?
Wij zijn niet extreme hikers (mede ivm mijn gezondheid) dus hoef ik niet hele grote/lange hikes op de route te hebben.
Wij willen graag een paar dagen op het einde hebben in Las Vegas, mede vanwege het warme weer en lekker even ontspannen bij het zwembad.
Als jullie tips hebben horen wij ze graag.

      Van   Naar   Afstanden
1   22-aug   NL   Seattle   
2   23-aug   Seattle   Seattle   
3   24-aug   Seattle   Spokane   451 km
4   25-aug   Spokane   Glacier NP   435 km
5   26-aug   Glacier NP   Glacier NP   
6   27-aug   Glacier NP   ?   
7   28-aug   ?   Yellowstone   654 km
8   29-aug   Yellowstone   Yellowstone   
9   30-aug   Yellowstone   ?   
10   31-aug   ?   Grand Teton   542 km
11   1-sep   Grand Teton   Grand Teton   
12   2-sep   Grand Teton   ?   
13   3-sep   ?   Rocky Mountain NP   768 km
14   4-sep   Rocky Mountains NP   Rocky Mountain NP   
15   5-sep   Rocky Mountains NP   ?   
16   6-sep   ?   Arches   665 km
17   7-sep   Arches   Moab   30,5 km
18   8-sep   Moab   Canyonland   68 km
19   9-sep   Canyonland   Las Vegas   775 km
20   10-sep   Las Vegas   Las Vegas   
21   11-sep   Las Vegas   Las Vegas   
22   12-sep   Las Vegas   NL   
23   13-sep   Aankomst NL   NL   

Groetjes
#1 - 04-04-2012, 22:42 uur

Hans B

Hallo Anjer,
op zich een mooie reis, maar persoonlijk zou ik het RMNP eruit doen, is toch wel aardig uit de route. Op enkele andere plaatsen waar veel te zien is, zou ik wat langer blijven (bv. Yellowstone) .

Yellowstone is minimaal 3 hele dagen.
Arches kan ook rustig een dagje bij.

Vanaf Moab, reis je via Monument Valley of Capitol Reef
#2 - 05-04-2012, 13:41 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Zofsky

Wij zijn vorig jaar ook begonnen on Seattle en hebben ook een flinke trip gemaakt.
Een van de hoogtepunten onze reis was toen het Hoh rainforest in Olympic national park. dit ligt niet zo ver van Seatlle, maar vereist natuurlijk wel een andere planning.
Glacier vonden we trouwens ook helemaal fantastisch!

Voor mij zou Las vegas een dag minder mogen, maar dat is erg persoonlijk natuurlijk.
Verder gaan jullie prachtige dingen zien op jullie reis!
En als je een auto uit het noorden hebt, wordt je wel vaak aangesproken, mensen willen graag weten waar je vandaan komt.
#3 - 05-04-2012, 15:20 uur

Old Faithful

Hoi,

Zowel Seattle - Glacier als Glacier - Yellowstone zijn afstanden te groot voor één dag en te kort voor twee dagen. Ik zou op dag 3 proberen zo ver mogelijk te komen en dan voorbij Coeur D'Alene langs de I-90 overnachten. De volgende dag heb je dan een halve dag om de Going To The Sun Road in Glacier N.P. van west naar oost te rijden en je zou dan aan de oostkant, bijvoorbeeld in  St Mary, kunnen overnachten. Op dag 5 kun je dan de omgekeerde route nemen en door rijden tot Kalispell of misschien zelfs  Missoula. Op die manier kun je al op dag 6 in Yellowstone zijn.

Voor Grand Teton kun je kiezen tussen overnachten in het park of in Jackson.

Rocky Mountains N.P. is een prachtig park. Ik ben het echter met Hans B eens dat het erg ver uit de richting ligt.

Succes en veel pleier bij de voorbereiding.
#4 - 05-04-2012, 18:01 uur
Groet,

Old Faithful

Marianne

Hier nog een voorstander om Rocky Mountain NP er uit te laten. Een extra dag (of 2) voor Yellowstone is niet gek, je hebt er nu maar 1 volle dag staan, of hooguit 2 als je pas laat naar Grand Teton gaat. De extra tijd kun je ook gebruiken om iets van Olympic NP te zien, of om wat meer tijd uit te trekken tussen Moab en Las Vegas. Waarom niet de tijd nemen voor de route langs Capitol Reef?

Marianne
#5 - 05-04-2012, 20:37 uur

Anjer

Bedankt voor jullie terugkoppeling, ik zal het eens nakijken.
Mijn man had het er al over om Rocky Mountains eruit te halen.
En Monument Valley hebben wij vorig jaar met HEEL slecht weer gehad (was toen niet zo bijzonder, heel mistig)... wie weet kunnen we datidd op de route doen.
Capitol Reef? Daar moet ik even wat meer over lezen.

Ik ben ca 10 jaar geleden al naar mijn familie in Washington geweest en idd toen Olympic NP, geweldig was dat...

Veel keuze. Bedankt dusver, ga even rondneuzen en kom zeker even terug voor extra tips
#6 - 05-04-2012, 23:56 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15