Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Route: Rondje Alberta - Montana - Wyoming - Idaho - Alberta

Discussie gestart

MiamiHeat

Ziet er mooi uit! Wij hebben ook zo enorm genoten van Glacier, Banff, Jasper en Whistler afgelopen juni. Gaan graag nog een keer terug! Veel plezier!
#16 - 17-09-2015, 11:51 uur

NMP

Hi MiamiHeat,

Hoe lang zijn jullie in Glacier geweest ? OP campgrounds ? Welke ? Nog tips ?

Gr.
MarcoP
#17 - 17-09-2015, 21:39 uur
50 Staten bezocht.
See my USA movies at: http://www.youtube.com/user/routeusa

MiamiHeat

Geen camper voor ons maar auto en hotels/cabins!

Omdat de "Going to the Sun Road" dicht was zijn wij maar 1 dag in Glacier geweest. Vroeg vertrokken uit Kalispel en op ons gemak de "2" gereden. Wij waren er begin juni en het was qua bezoekers erg rustig. Onderweg veel gestopt en genoten van het uitzicht! Aangekomen in East Glacier zijn we de "49" op gegaan. Deze weg was gelukkig wel open en is zeg maar de miniatuur Going to the Sun road. Man oh man….wat een prachtige weg om te rijden. Fantastisch uitzicht op de bergen en na iedere bocht vielen onze monden open van verbazing. Ongelooflijk…wat kan natuur toch mooi zijn. En we kwamen bijna niemand tegen!

Ik stuur je wel even een PM met de link naar ons blog. Kan je het allemaal even op je gemak lezen!
#18 - 18-09-2015, 16:26 uur

NMP

Hi MiamiHeat.
Over een week zitten we in de lucht, nee zijn we er net, nog ff aftellen. Ook als wij er zijn op het eind van onze trip zal de Going tt Sun Road deels afgesloten zijn. Nog niet, maar dat weet je nooit zeker, ivm de sneeuw, maar ivm onderhoud. Ea volgens hun site. Dit is de 3e poging en het lukt weer niet. Ik heb eerder ook de 89 gereden (jij noemt hem de 49 maar dat is niet juist - ook ff aanpassen op je eigen site :)) en ook nu gaan we die rijden en vervolgens de 3 naar Many Glacier Campground waar we gaan kamperen. Inderdaad een schitterende weg. Ik heb je foto's herkend op je site, bijzonder mooi. Ik zal ook een link hier voor je achter laten van een filmpje van mij. Als je goed oplet, direct in het begin bij seconden 12 -13 zie je bijna het zelfde beeld als op jouw foto. Dus bij 12 seconden ff stilzetten.
Hier de link: https://www.youtube.com/watch?v=4zC8I11bhLI
Ik ga nu je blog weer verder lezen :) bedankt.
Groet
MarcoP
#19 - 18-09-2015, 19:31 uur
50 Staten bezocht.
See my USA movies at: http://www.youtube.com/user/routeusa

MiamiHeat

Ha leuk filmpje! Maak je die nou met zo'n 'dashcam'? En idd herkenbaar!

Trouwens ik heb het toch even nagekeken op Google Maps en in mijn Rand McNally maar wij hebben toch echt over de 49 gereden. Zodra je East Glacier Park binnenkomt rijden sla je links af, onder het spoor viaduct door. Deze weg is ook vaak gesloten vanwege de sneeuw. En in mijn ogen niet geschikt voor campers (alleen kleintjes). Zo'n 20 kilometer stijgen, draaien en dalen. Echt geweldig! Uiteindelijk ga je wel de 89 op die ons noordelijk naar de grens met Canada bracht.

Alvast een mooie vakantie gewenst!

#20 - 19-09-2015, 10:45 uur

NMP

@MiamiHead
Je hebt helemaal gelijk, ik heb de 49 nu ook gevonden, gisteren niet goed gekeken. Denk wel dat we die qua weg kunnen rijden, afhankelijk van het weer/sneeuw :)
Citaat
Ha leuk filmpje! Maak je die nou met zo'n 'dashcam'? En idd herkenbaar!
Nee, al mijn filmpjes - de rijende beelden - van de laatste jaren, film ik met een GoPro. Ik denk dat dit filmpje met de GoPro Hero 2 is gefilmd. Ik heb verleden week de GoPro Hero 4 gekocht, deze kan in 4K filmen. Lijkt me wel mooi zo tussen de bergen :)

Gisteren nog van hele veel foto's van je trip genoten. Wat een mooi land.  Volgens mij heb jij, net als ik, ook de Canon 550D en o.a. de Tamron 18-270 lens.Wat een toeval.
Groet
MarcoP
#21 - 19-09-2015, 13:10 uur
50 Staten bezocht.
See my USA movies at: http://www.youtube.com/user/routeusa

MiamiHeat

Ja klopt EOS 550D en Tamron 18-270. Daarnaast gebruik ik gewoon mijn iPhone6. Ik hoop dat de 49 open is want dat is echt de slagroom op de taart! Ah een Go-Pro...ja die zie je veel! Geeft idd mooie beelden. Denk dat ik hem volgend jaar maar eens leen van mijn zusje :-)

Ik stuur je nog wel even een andere link. Daar staan nog meer foto's op dan op mijn blog.

Geniet nog ff van de voorpret.
#22 - 19-09-2015, 13:30 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15