Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

reis vanaf SF

Discussie gestart

Antje

Hallo mijn naam is Antje, wij maken van de winter en reis door het zuiden, die is klaar!
maar de zomer gaan we een trip maken vanaf San Francisco waar mijn dochter woont naar Seattle, daar we al veel gezien hebben in Oregon willen we door naar Washington .
de route die ik heb bedacht is:
1. SF- Klamath Falls
2, Florence
3. Portland
4.Portland
5. Seattle
6. Seattle
7. Mount Vernon
8 Port Angeles
9. Quinault
10. Federal Way
11. Yakima
12. Bend / La Pine
13. Lakeview
14. Reno of lake Tahoe
15. San Franciso

wie heeft er leuke plekjes op deze route die wie echt moeten zien of meemaken. We gaan met de auto.
En zijn er nog goede hotels die we beslist moeten reserveren? we denken  er nog over om naar Victoria in Vancoyuver island te gaan maar weet niet of dat mogelijk is en hoe lang dat duurt vanaf Port Angeles.

graag hoor ik u opmerkingen, alvast dank,

groetjes Anja
#1 - 14-05-2016, 10:04 uur

Old Faithful

Hoi Antje,
Kun je wat duidelijker aangeven wat je doelen zijn voor deze reis? Ik blijf met een aantal vragen zitten.  ;)
Je rijdt in 2 dagen naar Portland. Beschouw je dit als twee rijdagen of wil je onderweg nog iets bezoeken?
Je hebt een volle dag in Portland. Is die voor de stad of wil je naar de Colombia River Gorge?
Wil je op dag 5 naar Mt St Helens?
Waarom heb je een overnachting in Mt Vernon? Idem voor Federal Way?
Wil je op dag 11 Mount Rainier N.P. bezoeken? In dat geval zou ik op dag 10 van Quinault via Mount Rainier (S.R. 706, Ashford, Longmire en Paradise) naar Packwood rijden en dag 11 gebruiken om het gedeelte bij Tipsoo Lake en Sunrise vanuit Packwood te bezoeken. In Packwood kan ik je http://www.mtvlodge.com/ als betaalbaar onderkomen aanbevelen.

Is het een optie om naar Seattle te vliegen en de route als one-way te doen (of omgekeerd)? Wij deden in 2012 Seattle - Francisco en hadden daarvoor drie weken. Vliegen kost geld, maar je bespaart een fiks aantal kilometers die ook geld kosten en je wint veel tijd.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#2 - 14-05-2016, 12:58 uur
Groet,

Old Faithful

Antje13

Hallo Od Faitfull,

dank voor je reactie,

de doelen van onze reis zijn om 1 extra dag in (omgeving) Portland te zijn, maar Colombia river gorge lijkt me ook mooi.
We willen Mt St Helens meenemen als we van Portland naar Seattle rijden.
Overnachting in Mount Vernon is omdat we daar dan de oversteek over de eilanden willen maken naar Port Angeles.
ls de afstand mogelijk is dan lijkt me dat een goede optie en dan niet naar Federal way te gaan voor overnachting, er is waarschijnlijk ook niet iets speciaals te bekijken daar.

Vliegen is een optie maar wel kostbaar, en waarschijnlijk nog drop-off kosten . Ook  hadden een idee om met de trein vanuit Oakland  Californië te gaan, heb je daar ervaring mee?

onze intéresse gaan ook uit naar muziek en dan de country en de blues muziek, ook oude treinen hebben onze intresse en de natuur.
We wandelen ook maar geen lange trails.

verder is het eerste stuk van onze reis dag 1, lang maar dat komt omdat we al eens eerder bij Crater lake geweest zijn en in Reedsport zo weer terug naar  SF.
we wilden daarom nu via de 97 bij Winema de 138 op ri. Roseburg schijnt mooi te zijn?

ik hoor graag of je nog idee hebt verder, hopelijk ishet nu iets meer duidelijk,

groetjes Antje


#3 - 15-05-2016, 15:26 uur

Old Faithful

Ik heb geen ervaring met de trein, helaas.

Wij hebben in 2012 ook in Mt Vernon overnacht, we kwamen toen van Winthrop. De volgende dag hebben wij ook de ferry naar Port Townsend genomen. Het is echter heel goed mogelijk in (minder dan) een halve dag van Seattle naar Port Angeles te rijden zonder in Mt Vernon te overnachten. Het kortste is waarschijnlijk met de Edmond-Kingston ferry. Je kunt ook de ferry vermijden en de 16 ten zuiden van  de Puget Sound nemen.

Zoals ik al schreef, rijd je maar de helft van de kilometers als je van Seattle naar San Francisco rijdt en daarmee bespaar je benzinekosten en je hebt meer tijd voor de bezienswaardigheden, die er in overvloed zijn.
Begrijp ik goed dat deze reis voor zomer 2017 is? In dat geval heb je nog geen vliegtickets en zou je een vlucht AMS-SEA heen en SFO-AMS terug (of andersom) kunnen boeken. Dat is waarschijnlijk ongeveer dezelfde prijs als voor een retour AMS-SFO en dan bespaar je zelfs geld.

Wij hadden in 2012 geen achterlatingskosten tussen SEA en SFO (Alamo via usareisen.de) en dat lijkt nog steeds zo te zijn.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#4 - 16-05-2016, 01:43 uur
Groet,

Old Faithful

roseline

Vorig jaar maakten we een rondrit van SF door Oregon en Washington. Portland zelf vonden we de moeite niet, heel druk en warm. De omgeving daarentegen is wel de moeite,Columbia River Gorge en omgeving zijn heel mooi. De Mount Saint Helens is ook indrukwekkend en wandelen in het NP van Mount Rainier is de moeite.
#5 - 17-05-2016, 16:53 uur

MiamiHeat

Persoonlijk zou ik een dag langer in Seattle verblijven en 1 dag minder in Portland. Als je in Seattle bent, ga dan zeker naar ook Snoqualmie Falls. Mount St. Helens is prachtig mits je goed zicht hebt! Columbia River Gorge is prachtig! Wij hadden de mazzel dat het stralend weer was toen we naar Mount Rainier National Park gingen. Echt heel mooi.
#6 - 17-05-2016, 17:45 uur

Ikbenwalter

in zuid Oregon zou je kunnen overwegen via de roque river te rijden.

de Columbia river gorge is prachtig. de meeste mensen pakken de I-84 route maar de WA kant geeft je een geheel ander mooi viewpoint. je hebt daar verder Maryhill winery, verderop het maryhill museum (veel russische geschiedenis) en een replica van Stonehenge.

OR kant:
de Multnomah falls kunnen in de zomer erg druk zijn. Vista point is prachtig bij helder weer.
bij de Bridge of the Gods in Cascade locks heb je een erg leuk (hamburger) resto genaamd Char burger.

vwb Portland is het waterfront park de moeite waard. dicht daarbij  heb je een klein china town en garden. je kunt ook naar Washington park met een japanse tuin; rosarium (Portland is de City of Roses!) en de zoo.
je kunt ook mount hood oprijden; de lodge is prachtig en in de jaren 30 gebouwd met veel vakmanschap.

zoals je ws al van seattle weet de I-5 in de spits ook in Portland absoluut vermijden.

verder sluit ik me bij de tips en adviezen van vorige posters aan.

walter

#7 - 18-05-2016, 03:05 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15